مشخصات تلویزیون سونی مدل 55-85X85J
معرفی لوازم خانگی

مشخصات تلویزیون سونی مدل 55X85J

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تلویزیون 55 اینچی سونی مدل X85J یکی از محصولات پیشرفته و به روز این شرکت است که ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تلویزیون 55 اینچی سونی مدل X85J یکی از محصولات پیشرفته و به روز این شرکت است که در این بخش قصد داریم با بررسی مشخصات تلویزیون سونی مدل 55X85J اطلاعات بیشتری از امکانات و ویژگی های این تلویزیون ارائه کنیم.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با انواع فناوری های تلویزیون و تکنولوژی های نو/بخش دوم
  • تلویزیون سونی 55x85j
  • بررسی تلویزیون سونی 55x85j
  • قیمت تلویزیون سونی x85j
  • مشخصات تلویزیون سونی x85j
  • تلویزیون سونی 55x85j
  • راه اندازی تلویزیون سونی x85j
  • دفترچه راهنمای تلویزیون سونی x85j

بسیاری از مخاطیان در مورد گارانتی و خدمات پس از فروش این محصول سوالاتی مطرح کرده بودند که در پاسخ می توان گفت تلویزیون سونی x85j با گارانتی مادیران به بازار ایران عرضه می شود که نگرانی بابت دریافت خدمات پس از فروش وجود ندارد.

طراحی ظاهری تلویزیون سونی 55x85j

مشخصات تلویزیون سونی مدل 55-85X85J

تلویزیون سونی 55x85j یکی از جدیدترین محصولات سونی است که در سال 2021 روانه بازار شده و از امکانات روز دنیا بهره برده است.بسیاری از شرکت های تولید کننده تلویزیون به دنبال ارائه قاب باریک برای مدل های خود هستند. شرکت سونی هم از این قاعده مستثنی نبوده و برای تلویزیون سونی x85j از یک قاب بسیار باریک و آلومینیومی بهره برده که می تواند زیبایی منزل را دوچندان کند.

مشخصات تلویزیون سونی مدل 55-85X85J

قاب ابن تلویزیون ضخامت بسیار کمی دارد و به همین دلیل برای قرارگیری بر روی دیوار مناسب است. از طرفی بلندگوهای این تلویزیون در زیر قرار گرفته که در نتیجه سادگی و زیبایی قاب یکی از مشخصات تلویزیون سونی x85j  به شمار می رود.

مشخصات تلویزیون سونی مدل 55-85X85J

سونی برای ساخت این تلویزیون از پایه های دو شاخه استفاده کرده که امکان نزدیک یا دور کردن آن ها از یکدیگر فراهم شده است. در واقع هدف از طراحی این پایه ها حفظ بهتر تعادل است و از طرفی می توان به راحتی در زیر آن با توجه به قابلیت تغییر فاصله پایه ها، ساندبار قرار داد.

امکانات تلویزیون سونی x85j

مشخصات تلویزیون سونی مدل 55-85X85J

امکانات و فناوری های به کار رفته در تلویزیون در کنار ویژگی های ظاهری از اهمیت بالایی برخوردار است و در واقع دو فاکتور اصلی هنگام خرید تلقی می شوند. به همین دلیل است که سونی از این بخش هم غافل نشده و تلویزیون سونی x85j میزبان مجموعه زیادی ازفناوری ها و امکانات است.

از مهمترین امکانات تلویزیون سونی x85j می توان به این موارد اشاره کرد:

  • قابلیت پخش تصاویر 4K:

تصاویر در تلویزیون سونی 55x85j با کیفیت فورکی ارائه می شود که از تماشای تصاویر واقعی و با کیفیت نهایت لذت را خواهید برد.

مشخصات تلویزیون سونی مدل 55-85X85J

  • اتصال به وای فای:

اتصال به وای فای و دسترسی به انواع شبکه ها مانند یوتیوب یا حتی شبکه های خانگی ایرانی لازمه دنیای امروز است زیرا زندگی ما به اینترنت گره خورده و نقش به سزایی در زندگی و کار افراد دارد. نصب نرم افزارهای مختلف، دسترسی به وب، بازی های آنلاین و تماشای فیلم تنها بخشی از قابلیت های دارای اتصال به وای فای و در واقع هوشمند است.

مشخصات تلویزیون سونی مدل 55-85X85J

  • جستجوی صوتی:

جستجوی صوتی و سازگاری با دستیارهای صوتی مانند الکسا یا گوگل اسیستنت برای بسیاری از افراد قابل توجه است. به طور کلی می توان به این تلویزیون فرمان های صوتی داد و آن را از راه دور کنترل کرد.

اندروید و اپل ایرپلی

  • پشتیبانی از اندروید و اپل ایرپلی:

این قابلیت به شما کمک می کند تا به مجموعه ای از اپلیکیشن ها دسترسی داشته باشید و در واقع به راحتی می توانید با دنیای محتوای اینترنتی ارتباط برقرار کنید.

  • فناوری HDR:

HDR مخفف کلمه های High Dynamic Range و به معنای محدوده‌ ی دینامیکی بالا است.فناوری HDR دامنه دینامیکی تصاویر را برای وضوح و ارائه جزئیات بیشتر بالا می برد که می توان گفت قسمت های تاریک و روشن را به خوبی بر روی نمایشگر به نمایش در می آورد.

مشخصات تلویزیون سونی مدل 55-85X85J

  • پردازنده 4K HDR processor X1:

وجود پردازنده 4K HDR processor X1 در تلویزیون سونی یک مزیت تلقی می شود که در کیفیت تصاویر و ارائه جزییات بیشتر نقش به سزایی دارد.

  • نرخ تازه سازی 120 هرتز:

این تلویزیون یک گزینه مناسب برای گیمرها تلقی می شود زیرا به لطف نرخ تازه سازی 120 هرتز،  تکنولوژی Motionflow XR 960  و همچنین قابلیت 4K صحنه های سریع را واضح نمایش می دهد. همان طور که می دانید نرخ تازه سازی 120 هرتز به این معنی است که تصاویر در صفحه نمایش تلویزیون درهر ثانیه 120 بار تازه سازی می شوند که کنسول های بازی ایکس باکس سری ایکس و  PS5 S از آن پشتیبانی می کنند.

  • کروم کست:

کروم کست برای انتقال فیلم ها، برنامه ها و به طور کلی اطلاعات گوشی همراه به صفحه نمایش تلویزیون کاربرد دارد. برای این کار تنها کافی است که دکمه کست را در گوشی خود فعال کنید.

 مشخصات تلویزیون سونی مدل 55-85X85J

  • 4 عدد ورودی HDMI:

4 ورودی HDMI برای این تلویزیون در نظر گرفته شده است که به راحتی می توانید به انواع گیرنده ها، سیستم صوتی و پلی استیشن وصل شوید. از دیگر راه های اتصال به تلویزیون می توان از ورودی USB، بلوتوث و وای فای نام برد.

  • سنسور روشنایی

سنسور روشنایی یکی از ویژگی های متمایز تلویزیون سونی 55x85j است که به طور مدام روشنایی محیط را بررسی می کند و در نهایت با تنظیم روشنایی از چشمان کاربران محافظت می کند.

  • تکنولوژی تصویر Live Colour:

تکنولوژی تصویر Live Colour کمک می کند تا رنگ های تصویر به طور طبیعی تقویت شوند و در نتیجه کاربر رنگ ها را به صورت واقعی می بیند.

کیفیت تلویزیون سونی مدل 55X85J

مشخصات تلویزیون سونی مدل 55-85X85J

شرکت سونی سالهاست که در حوزه تولید تلویزیون فعالیت می کند و یکی از بازیگران کلیدی این حوزه است اگرچه همانند گذشته بیشترین سهم بازار را در اختیار ندارد. کیفیت بالای تلویزیون سونی از دیرباز زبانزد بوده و  تلویزیون سونی مدل 55X85J یکی از مدل های محبوب این شرکت به حساب می آید.

در خصوص کیفیت تلویزیون سونی مدل 55X85J می توان گفت که این مدل مجهز به کیفیت تصاویر 4K  و پردازنده تصویر X1 Cognitiv است که به دلیل بهره بردن از قابلیت X-Reality PRO 4K شاهد ارتقای کیفیت تصاویر هستیم.

جالب است بدانید تصاویری که توسط این پردازنده بررسی می شود، از رنگ بیشتری برخوردار هستند. در واقع تصاویر اشیا تک به تک شناسایی شده و در نتیجه عمق رنگ بیشتری را به نمایش می گذارد.

سیستم صوتی تلویزیون سونی 55x85j

اهمیت سیستم صوتی کمتر از کیفیت تصاویر در تلویزیون نیست و باید به اندازه کافی به آن توجه شود. به همین دلیل در مطلب مشخصات تلویزیون سونی مدل 55X85J به طور جداگانه به بررسی سیستم صوتی پرداخته ایم. این تلویزیون مجهز به دو بلندگوی 10 واتی است که در مجموع خروجی آن برابر 20 وات است.

این تلویزیون به ارائه صدایی فراگیر و بدون نویز شهرت دارد و در واقع علت آن استفاده از بلندگوهای Bass Reflex با فناوری Clear Phase است. نحوه کار این فناوری بدین گونه است که با آنالیز فرکانس های صدا و برطرف کردن نویزها، صدایی صاف و یکنواخت تحویل می دهد.

پشتیبانی از صدای فراگیر دالبی و دالبی اتمس یکی دیگر از ویژگی هایی است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. وجود صدایی فراگیر هنگام تماشای فیلم به کاربر این امکان را می دهد تا نهایت لذت را ببرد و در واقع خود را در وسط محتوا تصور کند.

قیمت تلویزیون سونی x85j

قیمت تلویزیون سونی x85j با توجه به امکاناتی که ارائه می دهد منصفانه است. این تلویزیون از جدیدترین فناوری های روز دنیا بهره برده و از کیفیت تصویر و ساخت خوبی برخوردار است.

نقد و بررسی تلویزیون سونی 55x85j

نقد و بررسی تلویزیون سونی 55x85j در سایت های مختلفی انجام شده است و نظرات زیادی در مورد آن مطرح شده که البته اکثریت با پیشرفته بودن و کیفیت خوب این مدل اتفاق نظر دارند.در مطلب مشخصات تلویزیون سونی مدل 55X85J تلاش شده تا مشتریان با این محصول آشنایی بیشتری پیدا کنند.

در صورتی که قصد خرید این مدل را دارید بهتر است در ابتدا تمامی موارد مانند بودجه، فضایی مورد نظر، امکانات را بررسی کنید و با اطمینان به بازار بروید.

جدول مشخصات تلویزیون سونی x85j

سال ساخت
سال ساخت2021
صفحه‌نمایش
اندازه صفحه‌نمایش54.6 اینچ
نوع پنلVA LCD
نوع صفحهتخت
دسته‌بندی رزولوشن4K-UHD
رزولوشن پنل2160 × 3840 پیکسل
نوردهی پس‌زمینهDirect LED
نسبت تصویر16:9
HDR– Dolby Vision
– HDR10
– HLG
روشنایی500 نیت
کنتراست استاتیک6300:1
نرخ بازسازی تصویر120 هرتز
زمان پاسخ‌گویی4 میلی‌ثانیه
زاویه دید افقی178 درجه
زاویه دید عمودی178 درجه
تاخیر ورودی15 میلی‌ثانیه
پخش سه‌بعدیندارد
پشتیبانی از فضای رنگی‌ گستردهندارد
ارتقای رزولوشن تصویردارد
سایر ویژگی‌های مرتبط با تصویر– موتور پردازش تصویر 4K X-Reality Pro
– نمایشگر Triluminos
– پنل 10 بیت
صدا
سیستم اسپیکر2 کاناله
تعداد بلندگو2 بلندگوی 10 وات
تعداد ساب‌ووفرندارد
توان کلی سیستم صوتی20 وات
استاندارد‌های صوتی پشتیبان‌شده‌– Dolby Atmos
– Dolby Audio
– DTS Digital Surround
قابلیت‌های صوتیکنترل صوتی
نرم‌افزار
رابط کاربری هوشمنددارد
نوع رابط هوشمنداندروید 10
فرمت‌های ویدیو‌یی پشتیبان‌شده3GPP، AVI، ASF، Flash Video، H.263، H.264، H.265، MKV، M2TS، MP4، MPEG-4، TS، VC-1، VP7، VP8، VP9، VOB، VRO، WebM، WMVJPEG
فرمت‌های تصویری پشتیبان‌شدهJPEG، GIF، PNG
فرمت‌های صوتی پشتیبان‌شدهAAC، FLAC، M4A، MIDI، MP3، OGG، WMA، APE، AIFF، ALAC
مرورگر وبدارد
سایر قابلیت‌ها– خاموش کردن و روشن کردن خودکار
– تله‌تکست
– راهنمای الکترونیکی برنامه‌ها (EPG)
– قابلیت نمایش زیرنویس
– کالیبره خودکار توسط CALMAN
– حالت ذخیره انرژی
– – مرورگر وب Vewd
– قابلیت اتصال موس و کیبورد سیمی و بلوتوثی
– مجهز به کروم‌کست برای اتصال بی‌سیم به گوشی و نمایش محتوا
درگاه‌های ارتباطی
تعداد درگاه USB2
تعداد درگاه HDMI4
نوع درگاه HDMI– 2 درگاه HDMI 2.0
– 2 درگاه HDMI 2.1
پشتیبانی از ARCدارد
پشتیبانی از HDMI CECدارد
رابط کامپوزیت (AV)دارد
رابط کامپوننتندارد
وای‌فایWiFi 5
بلوتوثنسخه 4.2
درگاه شبکهدارد
ورودی آنتندارد
خروجی صدای دیجیتال اپتیکالدارد
خروجی صدای دیجیتال کواکسیالندارد
خروجی صدای دیجیتال S/PDIFدارد
درگاه کارت حافظهندارد
خروجی هدفوندارد
سخت‌افزار و سایر امکانات
پردازندهپردازنده چهار هسته‌ای ARM Cortex-A73
حافظه‌ ذخیره‌سازی16 گیگابایت
حافظه‌ رم4 گیگابایت
گیرنده دیجیتالDVB-T2
گیرنده آنالوگدارد
حسگر نور محیطدارد
دوربینندارد
تشخیص دستورات حرکتیندارد
DLNAدارد
قابلیت کست و اشتراک بی‌سیم محتوادارد
مشخصات فیزیکی
رنگخاکستری
ابعاد بدون پایه7.2 × 71.1 × 123.3 سانتی‌متر
ابعاد با پایه33.8 × 78.4 × 123.3 سانتی‌متر
وزن بدون پایه16.8 کیلوگرم
وزن با پایه17.7 کیلوگرم
ابعاد بسته بندی16 × 84 × 136.2 سانتی‌متر
وزن بسته بندی25 کیلوگرم
اتصال به دیواراستاندارد VESA از نوع 300 × 300 میلی‌متر
نوع پایهدو پایه کناری با طراحی دوشاخه
منبع تغذیه200 تا 240 ولت برق متناوب شهری با فرکانس 50 تا 60 هرتز
مصرف برق در حالت آماده به کار0.5 وات
اقلام همراه– ریموت کنترل
– کابل برق
– دفترچه راهنما

کلام آخر

مشخصات تلویزیون سونی مدل 55X85J مورد بررسی قرار گرفت و به طور جداگانه کاربرد تکنولوژی های این محصول معرفی شد تا مشتریان با دیدی باز به خرید بروند و انتخاب درستی داشته باشند. نقد و بررسی تلویزیون سونی 55x85j را می توان با استفاده از بررسی مشخصات و تجریبات سایر کاربران انجام داد.

بسیاری از مشتریان در مورد راه اندازی تلویزیون سونی x85j و دفترچه راهنمای تلویزیون سونی x85j سوالاتی مطرح کرده بوده اند که پیشنهاد می شود برای دسترسی به آن ها حتما با نمایندگی تماس بگیرید که البته در مشخصات آن اشاره شده که دفترچه راهنما به همراه تلویزیون ارائه می شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟