طرح مقابله با قاچاق
اخبار لوازم خانگی

کشف ۹ کامیون لوازم خانگی تقلبی/اجرای طرح مقابله با قاچاق در سه کالا

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال حاضر طرح مقابله با ...

یاسمن داودیان | 2 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال حاضر طرح مقابله با قاچاق در سطح عرضه برای سه کالای لوازم یدکی، لوازم خانگی و دخانیات در حال انجام است و در سایر حوزه‌ها هم در آینده شروع خواهد شد،از کشف ۹ کامیون لوازم خانگی تقلبی خبر داد که کالاهای دست دوم را رنگ می‌کرد و به عنوان کالای نو به مشتری می‌فروخت.

محمد مهدی برادران با بیان اینکه مقابله با قاچاق با بخش قطعات یدکی شروع شد، اظهار کرد: با توجه به حجم بالای کالاهای این بازار ، کالای تقلبی، بی کیفیت و بدون ضمانت بسیار زیاد بود که اعتراض عمومی مردم نسبت به این کالاها را نیز به دنبال داشت.

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات ابتدایی برای صدور شناسه کالا و کد رهگیری در حوزه لوازم خانگی، تصریح کرد: با توجه به زمینه فراهم شده، طرح مقابله با قاچاق در سطح عرضه در بخش لوازم خانگی و دخانیات هم در حال انجام است و در سایر حوزه‌ها هم در آینده شروع خواهد شد.

به گفته معاون صنایع عمومی وزارت صمت فقط در یک فقره بازرسی از یک انبار، ۹ کامیون لوازم خانگی کشف شد که کالاهای دست دوم را رنگ می‌کرد و به عنوان کالای نو به مشتری می‌فروخت.

چه زمانی نوبت کالاهای دیگر می‌شود؟

برادران با با اشاره به انتظار فعالان صنعت پوشاک برای مقابله با قاچاق در این بخش، اظهار کرد: این انتظار درست است و پوشاک در اولویت‌های بعدی مقابله با قاچاق قرار دارد. اما ترجیح می‌دهیم زمانی فاز اجرایی شروع شود که پیشرفت در بازارهای دیگر کامل تر شده باشد و طرحی که برای مقابله با قاچاق پوشاک تدوین می‌شود هم از نظر علمی و اثربخشی همه ابعاد موضوع را دیده باشد.

وی افزود: نوع برخورد با قاچاق در هر بازار متفاوت است و باید مطالعات متفاوتی برای آنها انجام شود. مثلاً در سایر محصولات از کد رهگیری استفاده می‌شود، اما ممکن است در بخش پوشاک نیاز باشد روش‌های دیگر مدنظر قرار گیرد./ایسنا

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟