چرا کلور از گاز R600 در یخچال فریزر استفاده می کند؟
اخبار لوازم خانگی

چرا کلور از گاز R600 در یخچال فریزر استفاده می کند؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، گاز R600 یا بوتان برای تاسیسات تبرید و البته یخچال فریزر کاربرد دارد و مطمئنا ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، گاز R600 یا بوتان برای تاسیسات تبرید و البته یخچال فریزر کاربرد دارد و مطمئنا نام آن به گوش شما خورده است اما این گاز چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ با پاسخ به سوال چرا کلور از گاز R600 در یخچال فریزر استفاده می کند؟ به تمامی مواردی که ممکن است در این باره ذهن شما را درگیر کند پاسخ داده ایم.

تکنولوژی های یخچال فریزر های کلور شامل مواردی نظیر برد و چشم الکترونیک هوشمند، موتور فن های BLDC، فناوری Twin Cooling و … می شود

مبرد R600 با عنوان گاز فندک نیز شناخته می شود که این گاز به دلیل سازگاری با محیط زیست و بدون اثرات تخریبی بر روی لایه ازون برای تولید اکثر یخچال فریزرها به ویژه در اروپا استفاده می شود.

گاز R600 چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

چرا کلور از گاز R600 در یخچال فریزر استفاده می کند؟

گاز R600 یا بوتان امروزه برای استفاده در صنعت یخچال فریزر کاربرد دارد که از آن با عنوان گاز فندک نیز یاد می شود. این گاز از نوع گازهای هیدورکربنی بوده و منشا آن یعنی ای بوتان به راحتی در دسترس است. به همین دلیل در اروپا و کشورهایی مانند آلمان برای تولید یخچال فریزر مورد استفاده قرار می گیرد اما چرا کلور از گاز R600 در یخچال فریزر استفاده می کند؟

در دسترس بودن، عدم آسیب رساندن به لایه ازون و دوستدار محیط زیست از جمله ویژگی های این مبرد است اما علت استفاده از این گاز تنها دلایلی که اشاره شد، نیست.

همان طور که اشاره شد، R600 از نوع گازهای هیدروکربن بوده و طبیعی است. در نتیجه نگرانی بابت خطرات آن برای پوست و چشم وجود ندارد. از طرفی دیگر، چون در طبیعت وجود دارد، به محیط زیست آسیب نمی زند.

چرا کلور از گاز R600 در یخچال فریزر استفاده می کند؟

عملکرد آن در مقایسه با گازهای R134 و R12  برای سرمازایی نیز بسیار بهتر بوده و در واقع بهره وری انرژی یخچال های دارای این مبرد بهتر از سایر مدل ها است.

جالب است بدانید که درصد وزنی مبرد R600 در مقایسه با گازهایی مانند R12 کمتر بوده و در نتیجه مصرف برق و انرژی کمپرسورهای دارای این مبرد پایین تر است. از دیگر مزیت های آن می توان به کاهش فشار روی کمپرسورهای R600 اشاره کرد.

کلام آخر

کلور از جمله برندهایی است که برای تولید یخچال فریزر از مبرد R600 استفاده می کند. ممکن است به هنگام خرید یخچال فریزر سوالاتی مانند چرا کلور از گاز R600 در یخچال فریزر استفاده می کند؟ در ذهن شما ایجاد شده باشد. هدف از گردآوری چنین مطالبی بالا بردن سطح آگاهی مشتریان در هنگام انتخاب و خریدی محصولی مطمئن و متناسب با نیازهای افراد است. داشتن آگاهی و دانش از امکانات یک محصول به مشتریان کمک می کند تا فریب برخی سودجویان را نخورند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟