ارزان قیمت ترین لوازم خانگی های سال 99 بازار ایران
اخبار لوازم خانگی

افزایش حقوق کارگران باعث افزایش قیمت لوازم خانگی شد

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: افزایش حقوق کارگران باعث افزایش قیمت ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: افزایش حقوق کارگران باعث افزایش قیمت لوازم خانگی به میزان ۱۵ تا ۲۵ درصد و رکود در بازار این محصول شد.

عزیزالله افضلی ظهر یکشنبه در جلسه تجمیعی ستاد تنظیم بازار استان قزوین که در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: با افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران از ابتدای سال شاهد افزایش قیمت لوازم خانگی به میزان  ۱۵ تا ۲۵ درصدی در استان قزوین بوده‌ایم.

وی افزود: افزایش قیمت لوازم خانگی باعث کاهش تقاضا و رکود در بازار شده و حتی فروش برخی لوازم خانگی تا ۹۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با بیان اینکه کاهش تقاضا و رکود در بازار نتیجه‌ای جز قسطی کردن کالا به دنبال نداشته است، عنوان کرد: ممنوعیت واردات لوازم خانگی با هدف حمایت از تولید داخل باعث افزایش بی‌رویه قیمت محصولات داخلی و کاهش کیفیت شده است.

وی دلیل افزایش قیمت دفتر در آستانه سال تحصیلی را افرایش ۴۶ درصدی کاغذ دانسته و عنوان کرد: متأسفانه تولید کنندگان این محصول به وعده‌های خود عمل نکرده‌اند.

افضلی ادامه داد: افزایش هزینه‌های تولید روغن باعث درخواست افزایش قیمت این محصول از سوی تولید کنندگان شد و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز با افزایش ۲۵ درصد قیمت این محصول موافقت کرده است.

وی در پایان بیان کرد: قیمت لوازم یدکی نیز به دلیل افزایش قیمت دستمزدها حدود ۱۰ درصد افزایش داشته و حتی در برخی از این کالاها رکود نیز ایجاد شده است./مهر

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟