بوبین اجاق گاز بنس چه کاربردی دارد
آموزش

بوبین در اجاق گاز صفحه ای بنس چه کاربردی دارد؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بسیاری از مشتریان در هنگام خرید اجاق گاز صفحه ای ممکن است نام بوبین را ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بسیاری از مشتریان در هنگام خرید اجاق گاز صفحه ای ممکن است نام بوبین را شنیده باشند. بسیاری از مدل های ایرانی مانند محصولات بنس مجهز به این قابلیت هستند اما بوبین در اجاق گاز صفحه ای بنس چه کاربردی دارد؟ برای دریافت پاسخ خود تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.

نام بوبین و ترموکوپل همیشه در کنار یکدیگر قرار می گیرد و هر دو به منظور ایجاد امنیت در اجاق گاز تعبیه شده اند. پیش از پرداختن به کاربرد بوبین در اجاق گاز صفحه ای بنس بهتر است در ابتدا به بوبین اجاق گاز چیست؟ پاسخ دهیم.

بوبین اجاق گاز چیست؟

بوبین اجاق گاز بنس چه کاربردی دارد

بوبین اجاق گاز در واقع قطعه ای است که از یک هسته تشکیل شده و دور تا دور سیم پیچ قرار می گیرد.بوبین در شـیر اجاق گاز تعبیه می شـود و همچنین به ترموکوپل متصـل است. به بیان ساده تر، ترموکوپل از یک طرف به پیلوت یا فندک وصل بوده و از طرف دیگر به بوبین متصل می‌شود.

عملکرد بوبین در اجاق گاز صفحه ای بنس

بوبین اجاق گاز بنس چه کاربردی دارد

بوبین یکی از قطعات اجاق گاز به شمار می رود که ایمنی را تضمین می کند. پخش شدن گاز در منزل یا خاموش شدن ناگهانی شعله می تواند خطرات زیادی به همراه داشته باشد که در واقع بوبین از پخش شدن گاز جلوگیری می کند. بعد از این که با کاربرد بوبین در اجاق گاز صفحه ای بنس آشنا شدید. در ادامه توضیح خواهیم داد که چگونه کار می کند؟

همان طور که می دانید با چرخاندن ولوم اجاق گاز، فندک شروع به جرقه زدن می کند. سپس ترموکوپل متصل به پیلوت گرم شده و سر دیگر ترموکوپل به دلیل ایجاد حرارت، جریان الکتریکی تولید می کند. این جریان به بوبین منتقل شده و در نهایت میدان مغناطیسی ایجاد شده در هسته بوبین، باعث می شود که جریان گاز باز شود.

به بیان ساده تر می توان گفت که علت نگه داشتن ولوم گاز به این دلیل است. همان طور که می دانید در صورت برداشتن سریع دست خود از ولوم، شعله خاموش می شود زیرا پیلوت فرصت کافی برای گرم کردن ترموکوپل و ایجاد جریان مغناطیسی در هسته بوبین را ندارد. در نتیجه می توان متوجه شد که یکی از دلایل روشن نشدن شعله اجاق گاز، خرابی بوبین یا ترموکوپل است اگرچه احتمال خرابی بوبین بسیار کم است.

اهمیت استفاده از بوبین در محصولات بنس عنوان شد.تقریبا می توان گفت تمامی اجاق های صفحه ای بنس به این قابلیت مجهز هستند که البته به این جا ختم نمی شود و از دیگر امکانات آن ها می توان به چدن اختصاصی، ترموکوپل وارداتی، پلوپز کنار و … اشاره کرد. برای آشنایی با اجاق های بنس یا سایر محصولات این شرکت نظیر تلویزیون، یخچال، هود، جاروبرقی و … به سایت این شرکت مراجعه کنید.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟