مزایای خرید لوازم خانگی اقساطی
اخبار لوازم خانگی

مزایای خرید لوازم خانگی اقساطی /چگونه لوازم خانگی قسطی بخریم؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، لوازم خانگی جزو مایحتاج ضروری است و زندگی بدون این وسایل تقریبا امکان پذیر ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، لوازم خانگی جزو مایحتاج ضروری است و زندگی بدون این وسایل تقریبا امکان پذیر نیست. در نتیجه نمی توان برای خرید آن منتظر ماند اما در هنگام خرید، چالش پرداخت قسطی به صرفه تر است یا خرید نقدی ؟ همواره بر سر راه مشتری وجود داشته است. گرچه طی سال های اخیر به دلیل افزایش چشمگیر قیمت لوازم خانگی، اکثر مردم به خرید قسطی روی آورده اند. افرادی که بودجه کافی دارند معمولا به سراغ خرید نقدی می روند اما چاره کار برای مشتریانی که بودجه کافی ندارند، چیست؟ اینجاست که مزایای خرید لوازم خانگی اقساطی مطرح می شود.

اگر بخواهیم براساس واقعیت صحبت کنیم، قیمت لوازم خانگی در سال های گذشته بسیار بالا رفته و کمتر کسی دیگر می تواند به راحتی این وسایل را تهیه کند. در این میان شرایط برای خانواده هایی که در تدارک جهیزیه هستند، سخت تر شده است. یکی از راه هایی که می توان از پس این گرانی برآمد، خرید قسطی لوازم خانگی است که در ادامه به بررسی مزایای خرید لوازم خانگی اقساطی و سپس راهنمای خرید لوازم خانگی اقساطی می پردازیم.

چرا خرید قسطی لوازم خانگی به صرفه است؟

مزایای خرید لوازم خانگی اقساطی

خرید قسطی لوازم خانگی این روزهای طرفداران زیادی پیدا کرده و به همین دلیل بسیاری از صاحبان برند و فروشگاه ها با فراهم کردن شرایط پراخت به صورت اقساط، به دنبال راهکاری برای تسهیل در خرید محصولات خانگی هستند.

  • نخستین و بدیهی ترین مزیت خرید قسطی این است که شما نیاز نیست تا برای خرید یک محصول و جمع کردن بودجه مورد نظر منتظر بمانید. در صورتی که به یک وسیله نیاز دارید می توان به جای پرداخت یک جا از شرایط اقساط بهره ببرید. تصور کنید که برای خرید جهیزیه بودجه کافی ندارید که در واقع به نوعی نیاز شروع یک زندگی است. با توجه به این شرایط، می توانید با خرید قسطی زندگی خود را زودتر شروع کنید. از طرفی اگر یک وسیله ضروری مانند یخچال فریزر خراب شود و قابل تعمیر نباشد، نمی توان برای خرید آن صبر کرد.
  • نوسانات قیمت دلار دومین موردی است که شاید بیشتر در بازار کشورمان احساس می شود، با توجه به این شرایط نمی توان برای خرید یک کالا پس انداز کرد زیرا امکان بالا رفتن قیمت آن وجود دارد. در نتیجه  به نفعتان است تا هر چه زودتر کالای مورد نیازتان را به صورت اقساط تهیه کنید!
  • خرید چند وسیله نقدی به صورت یک جا برای بسیاری از اقشار جامعه امکان پذیر نیست اما به صورت قسطی می توان چند محصول را به صورت یک جا تهیه کرد. این مورد یکی از مزایای خرید لوازم خانگی اقساطی است که بیشتر برای خرید جهیزیه و افرادی که می خواهند چند وسیله خانه خود را تعویض کرده یا به اصطلاح منزل خود را نونوار کنند، بیشتر کاربرد دارد.
  • در خرید نقدی به دلیل این که پول بیشتری پرداخت می کنید، به یک باره ممکن است فشار مالی به شما وارد شود و حتی شاید مجبور باشید کل حساب بانکی و پس انداز خود را خرج کنید. اما در خرید اقساطی با پرداخت مبلغی به عنوان پیش پرداخت، بخش عمده ای از مشکلات شما حل خواهد شد.
  • همان طور که می دانید اکثر کالاهایی که در حال حاضر خرید می کنید، در آینده با توجه به تورم موجود در بازار ایران گران تر می شوند. به بیان ساده تر، احتمال این که قیمت کالا بعد از پایان اقساط گران تر شود، بسیار زیاد است.
  • شاید در نگاه نخست خرید قسطی با مدیریت بهتر درآمد ارتباط نداشته باشد اما اگر بخواهیم به طور دقیق تر بگوییم، با اضافه شدن مبلغ قسط به هزینه های ماهیانه، می توان برای هزینه های غیر ضروری ماهیانه مرز تعیین کرده و در واقع بسیاری از آن ها را حذف کرد. در نتیجه مدیریت بهتری برای دخل و خرج ماهیانه خود خواهید داشت.

راهنمای خرید لوازم خانگی اقساطی

مزایای خرید لوازم خانگی اقساطی

مزایای خرید لوازم خانگی اقساطی بررسی شد اما می توان برای خرید اقساطی به هر شرکت یا فروشگاهی اعتماد کرد؟ آیا مرجع مورد اطمینان برای خرید لوازم خانگی به صورت اقساط وجود دارد؟ چگونه باید مراکز معتبر را پیدا کرد؟ در این بخش با پرداختن به راهنمای خرید لوازم خانگی اقساطی به شما نکاتی خواهیم گفت که به راحتی می توانید با پیدا کردن یک مرجع مورد اطمینان، کالای خود را با شرایط اقساطی آسان تهیه کنید.

برای خرید لوازم خانگی آن هم به صورت اقساطی نمی توان بی گدار به آب زد. خرید قسطی اگرچه در اکثر مواقع منطقی است اما عدم رعایت برخی از نکات و بی توجهی به راهنمای خرید لوازم خانگی اقساطی می تواند خریدار را متحمل ضررهایی کند.

مهمترین موضوع انتخاب و خرید از یک گروه خوشنام و معتبر است. پیش از اقدام برای خرید حتما در مورد مرکز و یا مجموعه تحقیق کنید و مطمئن شوید که به اجرای تعهدات خود پای بند هستند.

فروشنده های قسطی معتبر و با سابقه تمامی تعهدات لازم را در متن قرار داد درج کرده و به انجام آن ها متعهد هستند. در واقع برای کسب سود بیشتر اعتبار خود را از بین نمی برند.

مزایای خرید لوازم خانگی اقساطی

شرایط اقساطی و بازپرداخت آسان، سود کم، عدم نیاز به ضامن، تنوع اقساط و … از جمله مواردی است که در هنگام انتخاب فروشگاه یا شرکت مورد نظر باید مورد توجه قرار بگیرد. با توجه به شرایط خود، اگر فروشگاهی را پیدا کنید که کمترین میزان پیش پرداخت را از شما طلب کند، احتمالا گزینه مناسبی خواهد بود.

البته کمی دور از انتظار است که یک فروشگاه معتبر، پیش پرداختی برای خرید اقساطی لوازم خانگی طلب نکند، اما با کمی تحقیق احتمالا بتوانید مجموعه معتبری را برای خرید از دم قسط لوازم خانگی پیدا کنید.

برای شناخت اعتبار مجموعه به جهت خرید قسطی لوازم خانگی، ببینید کدام برندهای معتبر ایرانی در این فروشگاه محصولات خودرا عرضه می‌کنند. مجموعه های معتبر با بهترین برندهای لوازم خانگی کار می کنند و تنوع بالایی از کالا را در اختیار مشتری قرار می دهند.

سخن پایانی

خرید قسطی لوازم خانگی با توجه به گرانی بازار یکی از راهکارهای تامین مایحتاج ضروری زندگی است. برای این که بتوانیم به کالای مورد نظر خود در کمترین زمان ممکن دسترسی داشته باشیم باید به سراغ خرید قسطی برویم. به همین دلیل فروشگاه یا شرکت هایی به وجود آمده که می توانید با مراجعه به آن ها خرید خود را نهایی کنید اگرچه در انتخاب یک مجموعه نهایت دقت و وسواس را به خرج دهید تا کمتر دچار مشکل شوید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟