ویژگی های الکسا به روز شد/آمازون به دنبال هوشمند تر کردن خانه
اخبار لوازم خانگی

ویژگی های الکسا به روز شد/آمازون به دنبال هوشمند تر کردن خانه

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، آمازون از امکانات و ویژگی های جدید هوشمند خبر داد که به لطف آن ها کاربران ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، آمازون از امکانات و ویژگی های جدید هوشمند خبر داد که به لطف آن ها کاربران الکسا می توانند خانه هوشمند خود را بهتر کنترل کنند و حتی برای دسترسی به برخی از آن ها دیگر نیاز نیست تا کاربر با دستیار صوتی تعامل از طریق صدا داشته باشد. در واقع شرکت آمازون تمام تلاش خود را به کار گرفته تا ویژگی های الکسا را توسعه دهد.

یکی از ویژگی های الکسا که به تازگی معرفی شده است، به کاربر کمک می کند تا در زمان خاصی در آینده دستگاه های خانه هوشمند خود را روشن یا خاموش کند. به عنوان مثال کاربران می توانند از الکسا درخواست کنند تا در ساعت معینی مانند 9 صبح تا ده دقیقه بعد تمامی چراغ های هوشمند خاموش شوند.

براساس اعلام این شرکت، پشتیبانی الکسا از سوئیچ های از راه دور ایجاد شده و دیگر راه اندازی و کنترل آن تنها با کمک سوئیچ های هوشمند سیمی انجام نمی شود. کاربران به لطف این قابلیت می توانند بدون نیاز به فرمان های صوتی و تنها با فشار یک کلید از راه دور، کنترل دستگاه را در دست گرفته و از الکسا بخواهند تا کارهایی مانند پخش کردن موسیقی یا خواندن روزنامه را انجام دهد. در واقع این امکان برای افرادی طراحی شده که دچار اختلال گفتاری هستند.

ابزارهای نسل چهارم مانند اکو یا اکو شو (Echo Show) می توانند از طریق عملکرد جدید Alexa Edge Extensions برای دستگاه های قدیمی تر همانند هاب عمل کنند. در واقع یک کاربر قدیمی اکو دات می تواند از طریق اتصال به 15 Echo Show اقداماتی مانند تنظیم صدا یا نور چراغ ها را انجام دهد حتی اگر به اینترنت متصل نباشد.

یکی دیگر از ویژگی های الکسا نیز با عنوان پیشنهادات خانه هوشمند یا Smart Home Suggestions شناخته می شود و به کاربران اکو که از خانه خارج شده اند این امکان را می دهد تا از طریق الکسا و ابزار اکو دات به طور دائم کسب اطلاع کنند. در واقع الکسا از خانه شما مراقبت می کند و این دستگاه هوشمند می تواند تشخیص دهد که کسی در خانه نیست اما درب باز است. وقتی که کاربران این هشدار را دریافت می کنند می توانند از الکسا درخواست کنند تا درب را قفل کند.

یکی از امکانات جالب و جدید آمازون الکسا، سرویس Alexa Together است که امکان مراقبت از افراد سالمند و پیر را فراهم کرده است. در واقع هشدارهایی مانند باز ماندن درب یا روشن شدن چراغ ها را می توانید دریافت کنید. و در نهایت کاربران ابزارهای Echo Show قادرند تا با کمک قابلیت جدید multicamera یا چند دوربینی، به طور همزمان دوربین های خانه هوشمند را بر روی یک صفحه مشاهده کنند. امکان تماشای دو دوربین در مدل Echo Show 5 وجود دارد در حالی که مالکان ابزارهایی مانندEcho Show 15 می توانند تا 4 دوربین را به طور همزمان مشاهده و کنترل کنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟