اخبار لوازم خانگی

دمای یخچال سامسونگ را روی چه میزانی قرار دهیم؟

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدتی بود که موادغذایی باقیمانده در یخچال ما به سرعت خراب می‌شد. همینطور لذت خوردن ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدتی بود که موادغذایی باقیمانده در یخچال ما به سرعت خراب می‌شد. همینطور لذت خوردن یک بستنی خوشمزه را فقط در اولین روز تجربه می‌کردیم و به محض قرار دادن آن در فریزر و استفاده مجدد از آن، دیگر آن تازگی و طعم خوب را حس نمی‌کردیم. این اتفاق ما را بابت سلامت یخچال‌مان نگران کرده بود. اما بعد از پرس‌‌و‌جو از اطرافیان و جستجو در اینترنت متوجه شدیم که این مشکلات فقط به خاطر دمای یخچال و فریزر ما رخ می‌دهد. در اصل تنظیمات دمای یخچال و فریزر ما روی میزان مناسبی قرار نداشت. خوشبختانه حل این مشکل، بدون توجه به مدل یخچال، کار دشواری نبود و توانستیم با تنظیم آن روی دمای مناسب و استفاده از دماسنج مشکل خود را حل کنیم. در این مطلب مواردی را که در این زمینه به ما کمک کرد با شما به اشتراک می‌گذاریم.

تنظیم دمای یخچال روی میزان توصیه شده توسط متخصصان

طبق گفته متخصصان، مواد غذایی باید در دمای کمتر از ۴ درجه سانتی‌گراد و مواد غذایی منجمد در دمای کمتر از ۱۸- درجه سانتی‌گراد نگهداری شوند. با قرار دادن دمای یخچال و فریزر سامسونگ خود در این بازه از تازه و سالم ماندن مواد غذایی خود مطمئن شوید. با جستجوی مدل یخچال خود در اینترنت و یا مطالعه بروشور یخچال خود می‌توانید میزان دمای مناسب برای آن مدل خاص را پیدا کنید.

بهتر است این تنظیمات را در تابستان مقداری کمتر کرده و در زمستان بیشتر کنید.

چک کردن دما با استفاده از دماسنج

از آنجایی که نمایشگر یخچال میانگین دمای محیط کل محفظه یخچال یا فریزر را نشان می‌دهد، بررسی دما با استفاده از دماسنج ممکن است دشوار باشد. علاوه بر این همیشه دمای قسمت پشت و پایین یخچال سردتر از سایر نقاط آن است زیرا هنگام باز کردن در یخچال، دمای محیط روی دمای قسمت جلویی آن تأثیر می‌گذارد.

برای دقیق‌تر شدن نتیجه این کار خوب است که مراحل زیر را به درستی طی کنید:

  1. دماسنج را داخل یک لیوان آب قرار دهید و آن را در قسمت وسط‌ محفظه یخچال قرار دهید. برای بررسی دمای فریزر، بهتر است برای جلوگیری از شکستن ظرف آب در اثر یخ‌زدگی، این کار را انجام ندهید. برای این کار دماسنج را بین تعدادی از بسته‌های غذایی منجمد قرار دهید و آن را در فریزر بگذارید.
  2. بهتر است تا ۸ ساعت در یخچال را باز نکنید تا به نتیجه درست‌تری برسید.
  3. بعد از ۸ ساعت دماسنج را بررسی کنید و اگر دمای آن در یخچال بیشتر از ۴۰ درجه فارنهایت و در فریزر بالای صفر درجه فارنهایت بود، تنظیمات دمای یخچال خود را بررسی و آن را کم‌تر کنید.
  4. ۲۸ ساعت بعد دوباره دماسنج را بررسی کنید و اگر هنوز هم میزان آن درست نبود به دنبال تعمیر یخچال خود و عیب‌یابی قسمت خنک‌کننده آن باشید.

بهترین دما برای بستنی

 

دمای نگهداری بستنی در فریزر شما به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. اگر دوست دارید بستنی سفت‌تری داشته باشید باید فریزر را روی دمای خنک‌تری تنظیم کنید. اما اگر می‌خواهید آن را کمی نرم‌تر میل کنید، از صفر درجه فارنهایت پایین‌تر نروید. برای تازه و خامه‌ای نگه داشتن بستنی خوب است همیشه دو مورد زیر را رعایت کنید:

  • بستنی را در قسمتی از فریزر قرار دهید که با هربار باز و بسته شدن در فریزر هوای گرم محیط به آن برخورد نکند. هربار که بستنی آب شود و دوباره یخ بزند مقداری از بافت خامه‌ای خود را از دست می‌دهد.
  • قبل از قرار دادن بستنی در فریزر، روی آن را با سلفون بپوشانید طوریکه هیچ روزنه‌ای روی آن باقی نماند. این کار علاوه بر حفظ دمای مناسب بستنی، از عوض شدن طعم آن هم جلوگیری می‌کند.

تنظیم دما در یخچال‌های هوشمند

در یخچال‌های هوشمندی مثل سری Family Hub سامسونگ، می‌توانید از برنامه SmartThings برای تنظیم دما استفاده کنید. با استفاده از فناوری SmartThings چندین دستگاه را سریع و آسان به همدیگر متصل و از راه دور آن‌ها را کنترل کنید. برای مثال می‌توانید دمای یخچال و فریزر خود را در هر کجایی که هستید با چند کلیک ساده روی گوشی همراه خود تغییر دهید و در هر زمانی از وضعیت دستگاه خود اطلاع داشته باشید. در مدل‌‌های قدیمی‌تر می‌توانید به جای آن از برنامه مدیریت یخچال استفاده کنید.

تنظیم دما در مدل‌های دارای دکمه‌های یخچال و فریزر

در این مدل‌ها با چندبار فشار دادن دکمه‌های روی یخچال سامسونگ می‌توانید به دمای مناسب برسید. با هربار فشردن این دکمه‌ها دما یک درجه کم می‌شود. اگر یخچال سامسونگ شما از فناوری Power Cool پشتیبانی می‌کند، بهتر است آن را در تنظیمات یخچال خود روشن و فعال کنید. با فعال‌سازی این گزینه هوای سرد به داخل یخچال دمیده می‌شود تا دمای یخچال به طور موقت به یک درجه سانتی‌گراد کاهش یابد و فرایند خنک‌سازی یخچال شما با سرعت بیشتری انجام ‌شود. با خنک شدن فوری یخچال سامسونگ در این روش، غذا برای مدت طولانی‌تری تازه می‌ماند و نوشیدنی‌ها برای نوشیدن به سرعت خنک می‌شوند.

تنظیم دما در مدل‌‌های دارای دکمه‌های جهت‌دار

در مدل‌‌های دارای دکمه‌‌های جهت‌دار، یک صفحه نمایش یا همان کنترل پنل روی در یخچال قرار دارد که در زیر آن سه دکمه به طور افقی کنار هم چیده شده‌اند. این دکمه‌ها به ترتیب نشان دهنده جهت راست، دکمه O و جهت چپ هستند. با فشردن دکمه‌‌های چپ و راست می‌توانید بین منو‌های مختلف، که نام آن منو روی صفحه نمایش به شما نشان داده می‌شود، جابجا شوید. بعد از آن در هر منویی که نیاز به بررسی بیشتر داشتید روی دکمه O ضربه بزنید تا وارد قسمت‌های مختلف مربوط به آن بخش شوید. برای تنظیمات دما در این مدل‌‌ها ابتدا باید روی دکمه‌های چپ و راست ضربه بزنید تا منوی یخچال، فریزر یا FlexZone را پیدا کنید.‌ FlexZone یک کشوی تمام عرض است که در بعضی از مدل‌ها روی یخچال سامسونگ قرار دارد. دمای این قسمت به طور مجزا تنظیم می‌شود و هیچ ارتباطی با دمای یخچال یا فریزر ندارد. از این قسمت می‌توان برای نگهداری نوشیدنی‌ها، سینی‌های بزرگ مهمانی، پیتزاها و موارد دیگر استفاده کرد. سپس روی دکمه O ضربه بزنید تا وارد آن منو شوید. حالا با ضربه زدن روی دکمه‌های چپ و راست دمای مورد نظر خود را انتخاب کنید و دوباره روی دکمه O ضربه بزنید تا این تنظیمات ذخیره شوند. همچنین در محصولات سامسونگ می‌توانید از عملکرد Power Cool برای یخچال و Power Freezer برای فریزر استفاده کنید تا فرآیند خنک‌سازی محفظه‌ها سریع‌تر اتفاق بیفتد.

تغییر نوع محفظه‌ها در مدل‌‌های فریزر بالا و فریزر عمودی

در این مدل‌ها از یخچال‌های سامسونگ می‌توانید محفظه فریزر را به محفظه یخچال تبدیل کنید و یا هر یک از محفظه‌‌ها را به کلی خاموش کنید. برای تغییر تنظیمات محفظه، دکمه تبدیل فریزر یا دکمه روشن/خاموش یخچال را به مدت 3 ثانیه لمس کرده و نگه دارید تا به تنظیمات بعدی بروید.

ما با بررسی موارد بالا توانستیم به راحتی مشکل خراب شدن مواد غذایی و از بین رفتن طعم بستنی را در یخچال سامسونگ خود برطرف کنیم. امیدواریم این موارد برای حل مشکلات شما هم مفید باشد.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟