روش های اتصال گوشی به تلویزیون
آموزش

روش های اتصال گوشی به تلویزیون + ویدیو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اگر به دنبال روش های اتصال گوشی به تلویزیون هستید و هنوز نمیدانید که از چه ...

نهال وحیدی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اگر به دنبال روش های اتصال گوشی به تلویزیون هستید و هنوز نمیدانید که از چه مراحلی می‌توان گوشی را به تلویزیون های برند های مختلف متصل کرد این مقاله را تا انتها دنبال کنید تا با روش هایی مانند برنامه اتصال گوشی به تلویزیون یا کابل های مخصوص اتصال آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

آموزش نصب تلویزیون روی دیوار به همراه ویدیو

در این بخش می خوانید:

  • روش های اتصال گوشی به تلویزیون با کابل
  • اتصال گوشی به تلویزیون های قدیمی
  • روش های اتصال گوشی به تلویزیون بدون استفاده از کابل
  • آموزش فعال سازی میراکست
  • مشکلات استفاده از میراکست
  • اتصال گوشی به تلویزیون با دانگل کروم‌ کست گوگل
  • اتصال گوشی های ios به تلویزیون
  • نحوه اتصال گوشی به تلویزیون سامسونگ با بلوتوث
  • اتصال گوشی به تلویزیون ال جی
  • نحوه اتصال گوشی به تلویزیون اسنوا

روش های اتصال گوشی به تلویزیون با کابل

روش های اتصال گوشی به تلویزیون

همانطور که گفته شد اگر هنوز نمی‌دانید که گوشی های اندروید یا ایفون خود را چگونه به تلویزیون متصل کنید در این مطلب قصد داریم شما را با روش های مختلف آن آشنا کنیم. قطعا در خیلی از مواقع برای ما پیش امده که دوست داریم از قاب تلویزیون برنامه مورد علاقه خود را تماشا کنیم تا مشاهده در صفحه کوچک گوشی. در این مطلب قصد داریم این روش ها را به شما بگوییم تا به راحتی بتوانید گوشی خود را به تلویزیون متصل کنید.

یکی از اولین روش هایی که می توان انجام داد اتصال گوشی به تلویزیون با کابل USB است که معمولا برای گوشی های اندروید از آن استفاده می شود. کابل HDMI برای اتصال گوشی شما به تلویزیون یک روش قدیمی است که می توان برای اتصال گوشی به تلویزیون های قدیمی یا جدید استفاده کرد.

اتصال گوشی به تلویزیون با کابل USB

واژه HDMI مخفف عبارت “High Definition Multimedia Interface” به معنای رابط چند رسانه‌ای با وضوح بالا است که توسط دستگاه های مختلف پشتیبانی می شود. روش استفاده از کابل های HDMI بسیار ساده است و حتی کوچک ترین فرد خانواده هم می تواند آن را انجام دهد.

کافی است یک سر کابل را به تلویزیون و سر دیگر را به گوشی متصل کنید و به همین سادگی تصاویر همزمان در گوشی و تلویزیون شما پخش می شود. نکته مهم برای انتخاب کابل های HDMI انتخاب سوکت مناسب آن است که این کابل ها معمولا به سه دسته تقسیم می شوند: HDMI Type A (بزرگ‌ترین پورت)، Mini HDMI (اندازه متوسط) و Micro HDMI (کوچک‌ترین پورت).

 روش های اتصال گوشی به تلویزیون

در گوشی های اندروید معمولا در اندازه متوسط و کوچک استفاده می شوند اما این روش تنها راه نیست بلکه شما با تهیه ی تبدیل اختصاصی MHL و Slimport نیز می توانید برای انتقال صدا و تصویر از گوشی به تلویزیون استفاده کنید.

این تبدیل ها در سه نوع متفاوت وجود دارد که جدید ترین آن ها از تصاویر با وضوح 4k هم پشتیبانی می کنند. این روش هایی که گفته شد برای اتصال گوشی به تلویزیون با کابل یا سیم‌ بود اما در ادامه روش های دیگری نیز خواهیم گفت که نه تنها برای گوشی های اندروید بلکه ios هم مناسب است و شما می توانید به راحتی و بدون وجود هیچ سیم یا کابلی گوشی را به تلویزیون وصل کنید.

روش های اتصال گوشی به تلویزیون بدون استفاده از کابل

روش های اتصال گوشی به تلویزیون بدون استفاده از کابل

همانطور که گفته شد روش های دیگری وجود دارند که بدون استفاده از سیم (بی‌سیم) می توان گوشی را به تلویزیون متصل کرد تا به راحتی تصاویر و موجود در گوشی را از صفحه تلویزیون پخش کنید.

یکی از این روش ها میراکست نام دارد. در واقع میراکست یک شبکه AD,hoc را بین گوشی اندرویدی و تلویزیون برقرار می کند و باعث برقراری ارتباط بین این دو می شود اما شما از میراکست فقط در شرایطی می توانید استفاده کنید که تلویزیون شما از آن پشتیبانی کند و هم چنین گوشی شما اندروید ۴.۲ به بالا باشد در غیر این صورت شما می توانید نسخه دانگل میراکست را تهیه و به کمک آن گوشی را به تلویزیون متصل کنید.

آموزش فعال سازی میراکست

اتصال گوشی به تلویزیون با کابل USB

شاید بپرسید که از کجا متوجه پشتیبانی تلویزیون از میراکست شویم؟ برای این که بتوانید متوجه پشتیبانی تلویزیون خود از میراکست شوید کافی است به دفترچه‌ راهنما تلویزیون خود مراجعه کنید هم چنین با یک تحقیق ساده در گوگل نیز می توانید متوجه این موضوع شوید. یک روش کلی برای اتصال میراکست و گوشی شما وجود دارد که به روش زیر است:

  • از منوی تنظیمات تلویزیون خود قابلیت میراکست (Miracast) را فعال کنید.
  • قابلیت میراکست را در گوشی خود فعال و اتصال بیسیم مابین میراکست تلویزیون و گوشی را برقرار سازید.

مشکلات استفاده از میراکست

مشکلات استفاده از میراکست

خب همانطور که گفته شد استفاده از میراکست یکی از روش های بیسیم برای اتصال گوشی اندروید به تلویزیون است اما بهترین روش نیست زیرا مشکلاتی در آن وجود دارد که در ادامه به آن ها میپردازیم.

یکی از مشکلاتی که در اتصال با میراکست وجود دارد این است که به طور مثال هنگامی که شما یک فیلم‌ را از گوشی پخش می کنید دیگر نباید از صفحه آن خارج شوید چون تصویر آن به محض خارج شدن قطع می شود.

مشکل بعدی این است که میراکست باتری زیادی مصرف می کند زیرا صفحه گوشی تا زمانی که توسط تلویزیون پخش می شود باید روشن باشد. از دیگر مشکلات میراکست پشتیبانی از تصاویر تا کیفیت 1080 است زیرا تصاویری با کیفیت های بالا تر مانند 4k را نمی تواند پشتیبانی کند و در سرعت پخش دچار مشکل خواهید شد.

اتصال گوشی به تلویزیون با دانگل کروم‌ کست گوگل

اتصال گوشی به تلویزیون با دانگل کروم‌ کست گوگل

روش بعدی برای اتصال گوشی به تلویزیون استفاده از دانگل کروم‌ کست گوگل است که برای متصل شدن با گوشی های اندروید مناسب است. در واقع کروم کست یک فلش مموری کوچک است که به تلویزیون شما متصل شده و امکان اتصال بین گوشی و تلویزیون را برای شما فراهم می سازد. نکته مهم در این روش داشتن اندروید ۴.۴.۲ به بالا است. روش اتصال گوشی به تلویزیون با این برنامه به صورت زیر است:

  • یک تلویزیون اندرویدی در اختیار داشته باشید (Android TV)
  • اسپیکرهای اختصاصی پشتیبانی کننده از قابلیت کروم کست گوگل را در اختیار داشته باشید. (Compatible Android Devices)
  • دانگل کروم کست را در اختیار داشته باشید تا بتوانید هر نمایشگری را با گوشی خود در ارتباط کنید. (Google Chromecast)
  • با استفاده از قابلیت گوگل هوم (Google Home) گوشی شما به یک کنترل کننده از راه دور تبدیل می‌شود.

اتصال گوشی به تلویزیون استفاده از دانگل کروم‌ کست گوگل

این روش فقط برای گوشی های اندروید نیست و شما می توانید حتی گوشی های ios خود را از این طریق به تلویزیون وصل کنید.روش بعدی برای اتصال استفاده از Widi است که خب طبق روال روش های دیگر باید تلویزیون شما از این قابلیت پشتیبانی کند هم چنین شما می توانید با خرید دانگل widi و اتصال آن به کابل HDMI این امکان را برای تلویزیون خود فراهم آورید.

اتصال گوشی های ios به تلویزیون

روش های اتصال گوشی به تلویزیون

برای اینکه بتوانید گوشی های ios خود را به تلویزیون متصل کنید باید از روش هایی مانند استفاده از Apple tv و یا استفاده از تبدیلLightening Digital AV است.

برای اتصال گوشی با اپل تی وی در واقع شما از قابلیت Airplay استفاده می کنید که این قابلیت فقط برای گوشی های ios امکان پذیر است و حتما باید از اپل تی وی برای آن استفاده کنید. خود اپل تی وی هم از طریق کابل HDMI به تلویزیون شما متصل شده و از طریق وای فای می‌توانید شبکه را شناسایی کرده و به تلویزیون متصل شوید.

در روش دیگر که کابل Lightening Digital AV نام دارد باید ابتدا این کابل را از طریق HDMI به تلویزیون متصل کرده و سپس از طریق خروجی آن را به گوشی متصل کنید و در انتها کافی است تلویزیون را روشن کنید و از طریق کابل HDMI پخش کنید.

نحوه اتصال گوشی به تلویزیون سامسونگ با بلوتوث

اتصال گوشی به تلویزیون با دانگل کروم‌ کست گوگل

یکی از برند های محبوب در دنیا سامسونگ است. در این قسمت از مقاله می خواهیم نحوه اتصال گوشی به تلویزیون سامسونگ با بلوتوث به شما آموزش دهیم پس اگر شما هم از تلویزیون های سامسونگ استفاده می کنید این بخش را از دست ندهید زیرا حتما از این روش استفاده خواهید کرد.

اتصال گوشی به تلویزیون با دانگل کروم‌ کست گوگل

ابتدا باید به سراغ قسمت منو و تنظیمات تلویزیون و انتخاب sound و sound out put بروید. در مرحله بعد مشاهده گزینه بلوتوث که با این روش شما می توانید متوجه شوید تلویزیون شما بلوتوث دارد یا نه. البته استفاده از دفترچه راهنما هم می تواند مشخص کننده این موضوع باشد. حال دستگاه تلویزیون خود را خاموش کرده و پنج دقیقه صبر کنید بعد از طریق فشردن دکمه های زیر بدون مکث پنجره مخفی تلویزیون باز می شود و شما می توانید از طریق آن بلوتوث تلویزیون را روشن کنید:
▪︎کلید mute
▪︎کلید ۱
▪︎کلید ۸
▪︎کلید ۲
▪︎کلید power
این کد برای زمانی که تلویزیون شما خاموش باشد قابل اجرا است اما اگر می خواهید هنگامی که تلویزیون روشن است از آن استفاده کنید باید از این گزینه ها برای روشن کردن بلوتوث استفاده کنید.

اتصال گوشی به تلویزیون استفاده از دانگل کروم‌ کست گوگل

ابتدا وارد تنظیمات تلویزیون شوید و بلوتوث را روشن کنید و در حالت Discover قرار دهید. سپس بلوتوث گوشی همراه خود را روشن کرده و با جستجو بلوتوث تلویزیون را پیدا کنید و به آن متصل شوید همانطور که دیدید نحوه اتصال گوشی به تلویزیون سامسونگ با بلوتوث بسیار ساده است.

 

اتصال گوشی به تلویزیون ال جی

 

در این ویدیو آموزش اتصال آسان میان دو دستگاه تولید شده توسط شرکت سامسونگ است. ارتباط آسانی که باعث می شود شما به راحتی تمامی محتویات گوشی گلکسی 9 سامسونگ خود را در تلویزیون QLED سامسونگ مدل Q7 مشاهده کنید.

 

هم چنین اگر می خواهید بدانید برای اتصال گوشی به تلویزیون ال جی و یا نحوه اتصال گوشی به تلویزیون اسنوا یا هر برند دیگری از چه روشی باید استفاده کرد میتوان گفت تمام روش های ذکر شده در این مطلب برای این‌ اتصالات مناسب است.

در نهایت برای اتصال گوشی به تلویزیون از ۲ روش باسیم و بیسیم می توان استفاده کرد که توضیحات آن به طور کامل در این مطلب گفته شد و شما با این‌ روش ها به راحتی میتوانید گوشی های اندروید یا ios خود را به تلویزیون متصل کرده و از آن به راحتی استفاده کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟