فرق توستر با مایکروفر چیست؟
آموزش

فرق توستر با مایکروفر چیست؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با توجه به شباهت ظاهری ای که بین توستر و مایکروفر وجود دارد، عده زیادی این ...

یاسمن داودیان | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با توجه به شباهت ظاهری ای که بین توستر و مایکروفر وجود دارد، عده زیادی این دو وسیله را یکی می دانند اما این دو کاربرد متفاوتی دارند چرا که توستر ماهیتی شبیه به فر دارد. در مطلب فرق توستر با مایکروفر چیست؟ به شما خواهیم گفت که هر کدام چه کمکی می توانند به شما در آشپزخانه بکنند.

بیشتر بخوانید:

آموزش اصطلاحات مایکروفر و مایکروویو
  • فرق مایکروویو و مایکروفر
  • تفاوت مایکروویو و مایکروفر و سولاردم
  • فرق توستر با اون توستر
  • سولاردم بهتر است یا آون توستر
  • مایکروویو گریل دار چیست؟
  • معایب سولاردم
  • مضرات مایکروویو
  • آون توستر چند لیتری خوبه
  • توستر لمسی خوبه یا ولومی
  • آون توستر ایرانی
  • قیمت توستر و مایکروفر

توستر با مایکروفر چه تفاوتی دارد؟

فرق توستر با مایکروفر

این دو وسیله از نظر ظاهری شباهت زیادی با هم دارند و به همین دلیل است که عده ای تفاوت این دو را نمی دانند. فرق توستر با مایکروفر در کاربرد کاملا مشهود است چرا که ماهیت توستر شبیه به فر است و بیشتر برای گریل کردن غذا به کار می رود در حالی که مایکروفر با تابیدن اشعه و فعال کردن مولکول های آب باعث پخت غذا می شود.

مایکروفر زمان کمتری برای پخت نیاز دارد و از طرفی می توان حجم بیشتری از مواد غذایی را در آن قرار داد. مصرف انرژی در مقایسه با توستر کمتر بوده اما برای غذا‌های کم چرب و کم آب نا‌مناسب بوده و برای برشته کردن غذا توصیه نمی شود.

فرق توستر با مایکروفر

آون توستر برای برشته کردن مواد غذایی مانند نان ایده آل بوده و فضای کمتری در آشپزخانه اشغال می کند اما همان طور که اشاره شد، میزان مصرف انرژی بالایی داشته و به میزان کمتری می توان غذا را در آن گرم کرد. در خصوص قیمت می توان گفت که در اغلب موارد قیمت مایکروفر در مقایسه با توستر بالاتر بوده اگرچه دو فاکتور برند و امکانات در این مورد تاثیر گذار است.

بیشتر بدانید:

مایکروویوهای ایرانی جی پلاس رونمایی شدند+مشخصات و قیمت

فرق مایکروویو و مایکروفر

فرق توستر با مایکروفر

در خصوص فرق مایکروویو و مایکروفر می توان گفت امواج موجود در مایکروویو پس از انتشار به دیواره های فلزی برخورد می کند، بازتاب امواج باعث بالا رفتن دما و فعال شدن مولکول های جنبشی آب می شود و همین فرآیند گرم کردن، یخ زدایی و پخت غذا را پدید می آورد.

فرق توستر با مایکروفر چیست؟

مایکروفر نیز همانند مایکروویو با بازتاب امواج سبب پخت و دیگر فعالیت ها می شود اما فرق بین مایکروویو و مایکروفر المنت موجود در مایکروفر است که این امکان را به ما می دهد که با تنظیم درجه و حرارت غذا را گریل کنیم و یا حتی کیک و شیرینی بپزیم. که با این خصوصیات مایکروفر کارایی بیشتری می تواند برای ما داشته باشد.

تفاوت مایکروویو و مایکروفر و سولاردم

فرق توستر با مایکروفر چیست؟

همان طور که توضیح دادیم، مایکروویو با تابش امواج باعث پخت غذا می شود اما مایکروفر علاوه بر پخت غذا باعث گریل کردن غذا نیز می شود. اما تفاوت مایکروویو و مایکروفر و سولاردم چیست؟

سیستم پخت سولاردم شبیه به مایکروویو است با این تفاوت که علاوه بر امواج، وجود المنت های نوری و ترکیب امواج و نور باعث پخت می شود. همچنین این ترکیب موجب می گردد تا دمای ماده غذایی در مدت 5 دقیقه به 320 درجه برسد. این مسئله باعث افزایش سه برابری سرعت پخت غذا نسبت به مایکروفرهای المنتی می شود.

در سولاردم یک سیستم مگاهیتر تعبیه شده که با تابش امواج نورانی از کف دستگاه می تواند غذا را گریل کند.

فرق توستر با آون توستر چیست ؟

فرق توستر با مایکروفر

ماهیت توستر و آون توستر شبیه یکدیگر است اما فرق توستر با آون توستر کاملا مشهود است چون آون توستر چندین کاربرد دارد در صورتی که توستر فقط یکی از کارهای آن را می تواند انجام می دهد.

توستر وسیله ای است که تنها باعث گرم و برشته کردن نان می شود، در حالی که آون توستر می تواند همانند فر عمل می کند اما با مزایای بیشتر برای مثال:

  1. خیلی زودتر از فر گرم می شود
  2. مصرف انرژی کمتری دارد
  3. شست و شو آن آسان تر است

اگر قصد خرید توستر یا آون توستر را دارید باید به کاربرد آن ها توجه کنید در مواردی که هدف پخت و  پز نیست، توستر وسیله مناسبی است چون هم هزینه کمتری نسبت به آون توستر دارد و هم فضای کمتری را اشغال می کند، ولی آون توستر علاوه بر گرم کردن نان، توانایی پخت و گریل کردن غذا، پخت کیک و شیرینی، یخ زدایی و … را دارد.

سولاردم بهتر است یا آون توستر ؟

فرق توستر با مایکروفر چیست؟

با توجه بین طیف وسیعی که در بازار لوازم خانگی وجود دارد، انتخاب برای مشتریان در میان این همه وسایل با ظاهر یکسان کمی سخت است و به همین دلیل مشتریان به دنبال پاسخ سوالاتی مانند فرق توستر با مایکروفر چیست یا سولاردم بهتر است یا آون توستر؟ هستند.

انتخاب بین سولاردم و آون توستر به نیاز و بودجه شما بستگی دارد، سولاردم با امواج نوری باعث پخت، گریل و گرم کردن غذا می شود اما آون توستر فقط دارای المنت حرارتی است و همین موضوع سرعت پخت غذا در سولاردم را بالا می برد.

مایکروویو گریل دار چیست؟

فرق توستر با مایکروفر چیست؟

در پاسخ به سوال مایکروویو گریل دار چیست؟ باید گفت که در نسل جدید مایکروویو ها قابلیت گریل کردن نیز اضافه شد، گریل به حالت ترد و برشته غذا می گویند که به سری جدید دستگاه های طبخ اضافه شده است.

مایکروویو های معمولی با انتشار امواج باعث یخ زدایی و گرم کردن غذا می شوند و به طور کلی در پخت غذا ناتوان هستند اما مایکروویو های گریل دار صفحه ای اضافی جهت پخت کامل و گریل غذا نیز دارند.

اگر دستگاهی برای گرم کردن و پخت و پز عمومی می خواهید مایکروویو کافی است اما اگر برای طبخ کباب و پخت کامل غذا نیاز دارید، مایکروویو گریل دار مناسب است.

مضرات مایکروویو

فرق توستر با مایکروفر چیست؟

باوری در بین اذهان عمومی شکل گرفته و آن هم این است که تششعات و امواج مایکروویو و یا حتی غذایی که با این قبیل دستگاه ها پخته می شود برای سلامتی انسان مضر است و همواره به دنبال مضرات مایکروویو و معایب سولاردم جستجو می کنند در حالی که این باور کاملا اشتباه است و هیچ خطری سلامت انسان را تهدید نمی کند.

اما لازم به ذکر است هنگامی که غذای با ظرف آلومینیومی در مایکروویو قرار داده شود، برخورد امواج و آلومینیوم برای سلامتی مضر است و بهتر است که از ظرف های آلومنیومی استفاده نشود.

آون توستر چند لیتری خوبه ؟

فرق توستر با مایکروفر چیست؟

آون توسترها از 10 تا 60 لیتری در بازار موجود اند، آون توستر های تولید  شرکت های اروپایی و آمریکایی با توجه به الگوی مصرف این کشورها حجم کمتری دارند. حجم اکثر آون توسترها در بازار ایران بین 30 تا 60 لیتر است.

آون توستر هایی که حجم کمتری دارند برای پخت لازانیا، پیتزا و حتی کیک و شیرینی مناسب نیستند. اما در مدل هایی که ظرفیت و لیتر بالاتری دارند دست مصرف کننده برای پخت هر غذایی مناسب است اما باید به این نکته توجه کنید که آون توستر ها با ظرفیت بالا حجم زیادی از فضای آشپزخانه را  اشغال می کند.

فرق توستر با مایکروفر چیست؟

نمی توان به سوال آون توستر چند لیتری خوبه ؟ پاسخ دقیقی داد زیرا افراد باید متناسب با نیاز خود مدل مورد نظر را خریداری کنند. پر فروش ترین و مناسب ترین سایز آون توستر 40 لیتری است چون هم نیاز مصرف کننده را برآورده می کند و از نظر اشغال فضا هم معقول است.

توستر لمسی خوبه یا ولومی

فرق توستر با مایکروفر چیست؟

نسل جدید توستر و آون توسترها با صفحه لمسی تولید شدند ودیگر خبری از ولوم ها برای تنظیم درجه و حرارت نبود، اگرچه همچنان آون توسترهای ولومی در بازار دیده می شود و  شما باید مطابق سلیقه و بودجه خودتان انتخاب کنید، زیرا این دو مزایایی نسبت به یکدیگر ندارند و تنها تفاوت آن ها در شکل ظاهری و به روز بودنشان است. با توجه به تعریف بالا به راحتی می توان پاسخ سوال توستر لمسی خوبه یا ولومی را دریافت کرد.

مشخصات آون توستر ایرانی

به لطف استعداد جوانان و خوش ذوقی تولیدکنندگان ایرانی، در میان آون توسترهای موجود نام شرکت های ایرانی نیز به چشم می خورد. در ادامه به معرفی چند آون توستر ایرانی به همراه مشخصات آن ها می پردازیم .

آون توستر تولیپس

نامآون توستر تولیپس مدل OT-4506BD
وضعیت دستگاه نمایشصفحه نمایش
امکانات آماده سازی غذاجوجه گردان
تنظیمات دستگاهزمان سنج
جایگاه نگهداری غذاقفسه
ابعاد520*550*620 میلی متر
قابلیت هاتنظیم دما
حداکثر درجه حرارت230
حداکثر توان مصرفی2000
گنجایش45 لیتر
اقلام همراهسیخ جوجه گردان، کارت گارانتی
سایر توضیحات·       بدنه استیل ضد رنگ

·       دارای 4 المنت در بالا و پایین دستگاه

·       قابیلیت تنظیم درجه حرارت و زمان

·       دارای برنامه پخت از پیش تنطیم شده

 

آون توستر پارس خزر

نامآون توستر پارس خزر مدل Vesta
ابعاد440*340*280 میلی متر
گنجایش20 لیتر
تعداد قفسه3
توان مصرفی1500 وات
جنس بدنهاستیل
امکانات آماده سازی غذاجوجه گردان
سایر توضیحات·       دارای 4 المنت دو عدد در بالا دو عدد در پایین

·       مجهز به سیستم گردش هوا(کانوکشن)

 

آون توستر درنیکا

نامآون توستر درنیکا DS4004
ابعاد500*400*400 میلی متر
گنجایش45 لیتر
محدوده ظرفیت41 تا 45 لیتر
حداکثر درجه حرارت320
تنظیمات دستگاهزمان سنج
تعداد قفسه2
امکانات آماده سازی غذادو عدد
تعداد طبقه2 عدد
سایر توضیحات·       بدنه دو جداره جهت عایق کاری حرارتی

·       بدنه داخلی با روکش آلومینیوم ضد زنگ

·       درب شیشه ای مقاوم در برابر حرارت جهت رویت مواد غذایی در حال پخت

·       فیوز حرارتی جهت ایمنی محصول

در این مقاله به بررسی فرق توستر با مایکروفر و تفاوت سایر محصولات و همچنین معرفی چند آون توستر ایرانی پرداختیم. امیدوارم با در نظر گرفتن تمامی نکات بهترین آون توستر مایکروفر، مایکروویو و سولاردم را انتخاب کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟