استاندارد خدمات پس از فروش لوازم خانگی انرژی بر اجباری می‌شود
اخبار لوازم خانگی

استاندارد خدمات پس از فروش لوازم خانگی انرژی بر اجباری می‌شود

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معاون تدوین و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران از اجباری شدن استاندارد ...

یاسمن داودیان | 2 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معاون تدوین و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران از اجباری شدن استاندارد «خدمات به مشتریان و ضمانت لوازم خانگی انرژی بر» در کشور خبر داد.

 معاون تدوین و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران از اجباری شدن استاندارد «خدمات به مشتریان و ضمانت لوازم خانگی انرژی بر» در کشور خبر داد. پرویز درویش در ارتباط با رسانه ملی (برنامه شروع تازه رادیو اقتصاد) افزود: استاندارد لوازم خانگی اعم از الکتریکی و گاز سوز از ۲۰ سال پیش در کشور اجباری شده و تحت کنترل سازمان ملی استاندارد است.

وی اضافه کرد: از سال‌های پیش نیز استاندارد «خدمات به مشتریان و ضمانت لوازم خانگی انرژی بر» به شماره ۱۳۶۲۹ در کشور تدوین، تصویب و در حال بهره برداری است و برخی از تولید کنندگان معتبر لوازم خانگی پروانه تشویقی این خدمات را هم دریافت کرده اند.

معاون تدوین و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه استاندارد ملی ۱۳۶۲۹ هنوز اجباری نیست، گفت: این استاندارد بزودی در شورایعالی استاندارد مطرح و اجباری خواهد شد و از این پس تمامی تولیدکنندگان لوازم خانگی در کشور طبق استاندارد مزبور پروانه استاندارد دریافت می‌کنند.

وی افزود: طی یک تا دو سال اخیر با توجه به شرایط اقتصادی سرمایه ایی بودن لوازم خانگی برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه به یک موضوع جدی تبدیل شده و تعمیر و خرابی لوازم خانگی چالش اساسی برای خانواده هاست.

درویش ادامه داد: داشتن خدمات پس از فروش کالاها طبق قانون وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان یک الزام است./مهر

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟