آموزش

بهترین دما آب برای شستن لباس در لباسشویی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پاسخ به سوالاتی مانند بهترین دما آب برای شستن لباس در لباسشویی می تواند به ...

نهال وحیدی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پاسخ به سوالاتی مانند بهترین دما آب برای شستن لباس در لباسشویی می تواند به منجر به استفاده اصولی از این دستگاه شود و در نتیجه لباس آسیب کمتری ببیند.

سال ها است که دیگر شستن لباس با دست به فراموشی سپرده شده زیرا بیشتر افراد برای شست و شوی لباس های خود از ماشین لباسشویی استفاده می کنند در واقع شست و شو به وسیله ماشین لباسشویی با چرخاندن لباس داخل غلطک و فشار آب انجام شده و به همین دلیل سبب پاکیزگی یک دست در لباس ها می شود.

بهترین دما آب برای شستن لباس در لباسشویی

بیش تر ماشین‌های لباسشویی خودکار هستند و با یک فرایند الکترونیکی کنترل می‌شوند. با استفاده از دکمه اتوماتیک برنامه‌ای برای ماشین تنظیم می‌شود تا بر همان مبنا لباس‌ها را با استفاده از آب گرم یا آب خنک یا ولرم تمیز کند.

بیشتر بخوانید:

علت بسته نشدن درب ماشین لباسشویی چیست؟ + ویدیو

کارهای اصلی ماشین‌های لباسشویی عبارتند از ترکیب آب سرد و گرم تا سطح دلخواه، تنظیم مدت زمان شست و شو، آب‌کشی لباس‌ها و خشک کردن محدود آب لباس‌ها از طریق چرخاندن سریع آن‌ها که برخی از ماشین‌های لباسشویی لباس‌های شسته شده را تا ۱۰۰٪ خشک می‌کنند البته در این مطلب بهترین دما آب برای شستن لباس در لباسشویی را بررسی خواهیم کرد.

بهترین دما آب برای شستشوی لباس چیست؟

بهترین دما آب برای شستن لباس در لباسشویی

استفاده اصولی از هر وسیله ای می تواند باعث کارکرد بهتر آن شود به طور مثال اگر از ماشین لباسشویی به طور صحیح استفاده شود می تواند لباس ها را با کیفیت و تمیزی بهتری به مصرف کننده تحویل دهد پس در این قسمت قرار است درباره بهترین دما آب برای شستن لباس در لباسشویی صحبت کنیم تا شما یتوانید به راحتی تشخیص دهید برای هر لباس از چه دمایی استفاده می شود.

استفاده از ماشین لباسشویی نیز همانند هر دستگاه دیگر اصولی دارد که با رعایت آن می توان برق کمتری مصرف کرد و هم چنین عمر دستگاه را با آن افزایش داد.

بهترین دما آب برای شستن لباس در لباسشویی

همانطور که گفته شد نمی توان همه ی لباس ها را با یک دمای آب شست زیرا در برخی موارد یا به بافت لباس آسیب میبیند یا لباس ها رنگ می گیرند و در برخی موارد دیگر لکه ها به خوبی از روی لباس ها محو نمی شوند پس به هیچ عنوان این مطلب راازدست ندهید تا بتوانید بهطور اصولی از ماشین لباس شویی خود استفاده کنید.

به طور کلی بهترین دما آب برای شستن لباس در لباسشویی ۴۰ درجه است و این دما برای لباس ها با حجم بالا مناسب بوده و می توان از آن استفاده کرد اما برای همه لباس ها این دما مناسب نیست و با توجه به جنس پارچه، حجم، میزان لکه و غلظت آن و… می توان دما را تغییر داد.

  • دمای ۲۰ درجه سانتیگراد : با کاهش دما از ۴۰ به ۲۰ مقدار مصرفی ماشین لباسشویی هم نیز کاهش پیدا می کند و کارکرد این دستگاه دیده نمی شود و در مقابل مصرف انرژی را از 60 تا 70 درصد کاهش می دهد. در لکه هایی که از مواد غلیظ مانند روغن  به وجود آمده است استفاده از دمای 20 درجه در ماشین لباسشویی نمی تواند به صورت قابل قبولی نتیحه بدهد اما در سایر موارد و در بیشتر پارچه ها این دما بهترین انتخاب است.

بهترین دما آب برای شستن لباس در لباسشویی

  • دما ۳۰ درجه سانتیگراد : کاهش دما از ۴۰ به ۳۰ هم می تواند انتخاب مناسبی برای لباس های رنگی باشد هم چنین مانند دمای ۲۰ درجه شما متوجه کاهش مصرف انرژی نیز خواهید شد اما این دما برای لکه های غلیظ مناسب نیست. لباس هایی که پارچه هایحساس دارند و یا به صورت روزمره مصرف می شود دمای ۳۰ درجه برایشان بسیار مناسب است.

 

  • دما ۵۰ درجه سانتیگراد: استفاده از این دما برای لباس هایی که از جنس نایلون یا نخ هستند و یا لباس هایی که بسیار کثیف اند می تواند مناسب باشد اما به طور کلی برای استفاده مداوم در تمامی لباس ها ممکن است به بافت آن ها آسیب زده و در نتیجه مصرف انرژی بالایی نیز داشته باشد.

بهترین دما آب برای شستن لباس در لباسشویی

  • دما ۶۰ درجه سانتیگراد: در صورت وجود لکه های بسیار غلیظ که کار پاک کردن آن ها بسیار مشکل باشد می توانید از دمای ۶۰ درجه نیز استفاده کنید. در این دما بالاترین حد میزان تمیزی در اغلب ها لباسشویی ها است. البته باید این نکته را نیز در نظر گرفت که بالا بردن دما بالا تر از ۶۰ درجه سانتی گراد دیگر تاثیر آن چنانی بر روی تمیزی و زدایش لکه های لباس وجود نداردو فقط ممکن است به بافت اصلی لباس ها آسیب برسد.

لباس های جین

بهترین دما آب برای شستن لباس در لباسشویی

 در کمد هر خانم و آقایی یکی از پرکاربرد ترین لباس ها قطعا جین ها هستند پس به همین دلیل مراقبت هنگام شستشو آن ها بسیار مهم است. اگر به دنبال بهترین دما برای لباس های جین خود هستید ابتدا بهتر است از یک شوینده مخصوص برای لباس های جین استفاده کنید و حتما سعی کنید لباس های جین را جدا از سایر لباس ها داخل ماشین لباسشویی بیاندازید در نهایت امتخاب دمای مناسب برای لباس های جین دمای بین ۳۰ تا ۴۰ درجه سانتیگراد است زیرا در دمای بالاتر رنگ لباس به مرور زمان کمرنگ شده و یا لباس ها چروک می شوند.

لباس های سفید یا مشکی

بهترین دما آب برای شستن لباس در لباسشویی

برای شستشوی این دست از لباس ها نکته اصلی یک رنگ بودن آن ها است شما باید تمام لباس های سفید و مشکی را به صورت جداگانه درون ماشین لباسشویی قرار دهید و جز سفید و یا مشکی هیچ رنگ دیگری با آن ها ترکیب نکنید. هنگامی قصد شستن لباس های سفید را دارید علاوه بر شوینده مخصوص لباس های سفید مس توانید از کمی سفید کننده مخصوص لباس به آن اضافه کنید در نهایت دمای مناسب این لباس ها ۴۰ درجه می باشد.

مدت زمان شستشوی ماشین لباسشویی

بهترین دما آب برای شستن لباس در لباسشویی

عوامل زیادی برای اینکه ماشین لباسشویی بتواند به خوبی لباس ها را بشوید موجود دارد یکی از آن ها دما بود که به خوبی راجبه آن توضیحات کافی را گفتیم اما نکته بعدی مدت زمان شستشوی ماشین لباسشویی است که در هر لباسی متفاوت است. مدت زمان مناسب شستشوی لباسها در ماشین لباسشویی تاثیر چشمگیری دارد. معمولا هنگامی که ماشین لباسشویی را به جریان آب با فشار بالا وصل کنید، خواهید دید که در کمتر از دو دقیقه ماشین لباسشویی پر از آب خواهد شد.

توجه داشته باشید که بیشتر ماشین لباسشویی ها برای شستن لباس های کتان و یا دیگر جنس ها، حداقل ۳ تا ۴ بار پر و خالی می‌شوند و لباس‌ها را آب می کشند. با این شرایط باید حداقل تا ۴۰ دقیقه وقت بیشتری را برای شستشو لحاظ کنید. نوع شوینده و مقداری از آن که مصرف می کنید مهم میباشد. اگر شما از شوینده استفاده کنید که نیاز به آب زیادی داشته باشد، به آب بیشتر و همچنین مدت زمان بیشتری برای گرم کردن آن نیاز است. به طور کلی زمان مناسب شستشو در ماشین لباس شویی معمولاً بین ۵۰ دقیقه تا یک ساعت می باشد. اما زمان مناسب برای جستجوی لباس ها به اندازه لباس ها و یا گزینه هایی که انتخاب می کنید مانند سریع تر یا کند تر نیز بستگی دارد. همچنین لباس هایی که بسته بندی شده اند و یا بسیار کثیف می باشند، امکان دارند باعث شوند تا ماشین لباسشویی مدت زمان بیشتری را صرف تمیز کردن لباسها کند.

آیا ماشین لباسشویی خودش آب را گرم میکند؟

یکی از مشکلاتی که برخی افراد دارند این است که برای ماشین لباسشویی در آشپزخانه جا ندارند و به همین دلیل تصمیم میگیرند آن را در جای دیگری قرار دهند به طور مثال تراس یکی از فضاهایی است که می تواند جای مناسبی برای افرادی که در آشپزخانه برای ماشین لباسشویی جا ندارند باشد اما برخی فکر می کنند که هنگام نصب ماشین لباسشویی اگر فقط به شیر آب سرد وصل شود لباس ها به خوبی تمیز نمی شوند و این سوال ایجاد می شود که ایا ماشین لباسشویی خودش آب را گرم میکند یا نه که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

در واقع در برخی از ماشین های لباسشویی از یک المنت داخلی استفاده می شود و شما می توانید برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید تا تنظیمات طبق برنامه انتخابی شما صورت بگیرد و در واقع در زمان مشخصی لباس با آب گرم شسته می شود و سپس از آب سرد استفاده می شود این مدل دستگاه سبب می شود که نیاز به شیر جداگانه آب گرم مورد نیاز نباشد اما معمولاً لباسشویی هایی که دارای یک ورودی آب سرد هستند برای گرم کردن از المنت خاصی استفاده می کنند به این دلیل معمولاً از نظر هزینه و مصرف برق بالاتر هستند.

ماشین لباسشویی معمولاً دارای دو شیر و دو ورودی آب هستند که یکی به آب سرد و دیگری به آب گرم وصل شده است در این مدل از همان المنتی که درر مدل تک شیر وجود دارد نیز در محفظه نصب شده است اما شرایط به این صورت است که اگر برنامه ای را انتخاب کنید که قرار است لباس ها را بالای بالای ۵۰ الی ۶۰ درجه بشوید، دریچه شیر آب گرم باز می شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟