روش شستن لباس های پاییزی و نکاتی که نمی دانید!
آموزش

روش شستن لباس های پاییزی و نکاتی که نمی دانید!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، روزهای کوتاه و هوای سرد همگی مژده آغاز فصل پاییز را می دهند و به دنبال آن ...

یاسمن داودیان | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، روزهای کوتاه و هوای سرد همگی مژده آغاز فصل پاییز را می دهند و به دنبال آن لباس های پاییزی و زمستانی به کمد لباس و ویترین مغازه ها راه پیدا می کنند. یکی از مهم ترین مسائل برای استقبال از آن ها رعایت نکات برای شستن لباس های پاییزی است. با ما همراه باشید تا درباره روش شستن لباس های پاییزی نکاتی را بیاموزید.

بیشتر بخوانید:

اصطلاحات ماشین لباسشویی و برنامه های شستشو + ویدیو
  • شستشوی لباس های پاییزی با ماشین لباسشویی و دست
  • تنظیم دمای آب
  • روش شستن انواع لباس های پاییزی و زمستانی
  • چگونه هودی را بشوییم
  • نحوه شستشوی لباس های بافتنی و پشمی
  • روش شستشوی کاپشن در خانه
  • روش شستشوی پالتو
  • چگونگی شستشوی بارانی

شستشوی لباس های پاییزی با ماشین لباسشویی

روش شستن لباس های پاییزی و نکاتی که نمی دانید!

امروزه اکثر خانه ها به ماشین لباسشویی مجهز است و به همین دلیل در مطلب روش شستن لباس های پاییزی در ابتدا به سراغ ماشین لباسشویی رفتیم. هنگام شستشوی لباس های پاییزی با استفاده از ماشین لباسشویی برنامه آن را بر روی لباس های حساس و ظریف تنظیم کنید.

برای جلوگیری از نخ کش شدن لباس های بافتنی و پشمی می توانید آن ها را درون کیسه پارچه ای گذاشته سپس در ماشین لباسشویی قرار دهید.

شستشوی لباس پاییزی با دست

روش شستن لباس های پاییزی و نکاتی که نمی دانید!

اگر ماشین لباسشویی شما به این برنامه مجهز نیست پیشنهاد می کنیم به صورت دستی لباس هایتان را بشویید. برای این کار ابتدا مایع یا پودر لباسشویی را در آب گرم حل کنید سپس آن را با آب سرد ترکیب کنید. پس از این مرحله لباس هایتان را در آن بگذارید و اجازه دهید مواد شوینده به بافت لباس نفوذ کند. در مرحله آخر به این نکته توجه کنید که چنگ زدن لباس های پشمی باعث از بین رفتن فرم آنان می شود و بهتر است که شستشو به آرامی انجام شود.

از تنظیم دمای آب غافل نشوید!

روش شستن لباس های پاییزی و نکاتی که نمی دانید!

مهم ترین نکته ای که در روش شستن لباس های پاییزی و زمستانی وجود دارد؛ تنظیم دمای آب است.یکی از اشتباهات رایجی که در شستشوی لباس های پاییزی دیده می شود استفاده از آب داغ و شوینده های آنزیم دار است. آب داغ علاوه بر اینکه باعث از بین رفتن رنگ پارچه می شود در شکل و اندازه لباس های بافتنی و پشمی تغییر ایجاد می کند.

توصیه می شود شستشوی لباس ها با آب کمتر از 30 درجه سانتی گراد انجام شود تا فرم لباس شما حفظ شود .

آموزش شستشوی انواع لباس پاییزی و زمستانی

روش شستن لباس های پاییزی و نکاتی که نمی دانید!

اکثریت لباس ها روش شستشوی منحصر به خودشان را دارند و برای جلوگیری از پوسیدگی و کهنه شدن زود هنگامشان باید نکاتی در شستشو آن ها رعایت شود.

لباس های پاییزی و زمستانی نیز معمولا در جنس های پشمی، بافتنی، پلی استر، پنبه و … تهیه می شوند و شستشو آن ها با مواد شیمیایی و آب داغ علاوه بر چروک شدن لباس ها باعث به پایان رسیدن عمرشان می شود.

چگونه هودی را بشوییم ؟

روش شستن لباس های پاییزی و نکاتی که نمی دانید!

با یک جستجوی ساده در اینترنت در مورد روش شستن لباس های پاییزی به سوالاتی مانند چگونه هودی را بشوییم ؟ برخورد خواهیم کرد. در واقع یکی از پر تکرار ترین سوالات در این فصل است؛ زیرا هودی با سبک اسپرت و راحتی که دارد محبوبیت زیادی در بین افراد کسب کرده است. هودی ها معمولا از جنس پنبه تهیه می شوند و برای شستشو آن ها باید به نکات زیر توجه کرد:

 

 

  1. به دلیل جنس پنبه ای و حساس از شوینده های ملایم استفاده کنید تا آسیبی به بافت آن ها وارد نشود.
  2. قبل از شستشو حتما از لحاظ رنگی آن ها را تفکیک کنید تا دچار تداخل رنگی نشوند.
  3. درجه ماشین لباسشویی را در حالت تعادل قرار دهید.
  4. برنامه مناسب را جهت شستشو هودی انتخاب کنید.

نحوه شستشوی لباس های بافتنی و پشمی

اولین نکته نحوه شستشوی لباس های بافتنی و پشمی انتخاب شوینده مناسب است زیرا لباس های بافتنی و پشمی حساس ترین بافت را در بین گروه لباس های زمستانی دارند.

هنگام انتخاب ماده شوینده به یاد داشته باشید که ماده های شوینده حاوی آنزیم، همانند آتش، بر روی پشم عمل می کنند؛ زیرا آنزیم ها الیاف پشم را حل می کنند و باعث پوسیدگی زودرس می شوند.

به هیچ عنوان از مایع سفید کننده حتی برای شستشو لباس های سفید استفاده نکنید زیرا این مایع ها آسیب جدی به بافت الیاف لباس می رسانند. بهترین شوینده ای که می توانید استفاده کنید شوینده های متناسب با رنگ لباس هستند که باعث حفظ کیفیت لباس شده و به الیاف پشمی نیز آسیبی نمی رسانند.

روش شستن لباس های پاییزی و نکاتی که نمی دانید!

  • در اولین مرحله برچسبی که بر روی لباس قرار گرفته را مطالعه کنید تا از دستورالعمل شستشوی آن مطلع شوید.
  • برای عملکرد بهتر قبل از شستشو لباس ها را به سمت بیرون برگردانید تا کمتر با مواد شیمیایی تماس پیدا کنند.
  • برنامه شستشوی ماشین لباسشویی را بر روی لباس های بافتنی قرار دهید.
  • اگر این برنامه در لباسشویی شما موجود نیست آن را بر روی سرعت کم و درجه مناسب تنظیم کنید.
  • برای خشک کردن بهتر است از خشک کن لباسشویی استفاده نکنید.

روش شستشوی کاپشن در خانه

روش شستن لباس های پاییزی و نکاتی که نمی دانید!

کاپشن ها یکی از البسه پر کاربرد فصل سرما هستند و به دلیل پرداختن به آن در مطلب روش شستن لباس های پاییزی ضروری است.کاپشن ها در جنس های مختلفی تهیه می شوند در نتیجه اولین قدم برای شستشو آن مراجعه کردن به برچسب ها است. در شستشوی کاپشن ها نیز مانند پارچه های پشمی و بافتنی از شوینده ملایم استفاده کنید تا آسیب نبینند. روش شستن کاپشن در خانه به شرح زیر است:

  • حرارت آب بر روی درجه پایین تنظیم شود زیرا کاپشن ها به سرعت تغییر شکل می دهند.
  • کاپشن های پر و خز را حتما برعکس کنید.
  • سرعت چرخش آن ها بر روی دور کم تنظیم شود.
  • شستشوی کاپشن های چرم در ماشین لباسشویی ممکن نیست زیرا به سرعت ترک میخورند.

روش شستشوی پالتو

روش شستن لباس های پاییزی و نکاتی که نمی دانید!

پالتو در بین لباس های زمستانی از محبوبیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل باید روش شستشوی پالتو به درستی صورت بگیرد. پالتو ها  معمولا از جنس های چرم، خز و پشم تهیه می شوند. اگر پالتو شما از جنس حساسی برخوردار است پیشنهاد می کنیم از یک خشکشویی کمک بگیرید تا مجبور به خداحافظی با آن ها نشوید.

اما برای پارچه های معمولی تر مانند قبل ابتدا به شناسه آن مراجعه و دستورالعمل کامل آن را مطالعه کنید و سپس با شوینده ملایم و بدون آنزیم و در دور کم شسته شوند.

چگونگی شستشوی بارانی

بارانی ها کمترین حساسیت را نسبت به شستشو نشان می دهند و با اکثریت شوینده ها و درجه های حرارت سازگار هستند. اما جهت احتیاط نکات زیر را رعایت کنید:

  • توصیه می شود از شوینده های ملایم استفاده کنید تا مشکلی در رنگ آن رخ ندهد.
  • بعد از شستشو آن ها را اتو نکنید و اجازه دهید در هوای آزاد خشک شوند.

راه و روش شستن لباس های پاییزی با لباس های و نخی و تابستانی متفاوت است و در واقع با به کار گرفتن روش های صحیح می توان از آسیب رسیدن به لباس جلوگیری کند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟