توقف فروش اپل تی وی HD بعد از 7 سال
اخبار لوازم خانگی

توقف فروش اپل تی وی HD بعد از 7 سال

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، فروش اپل تی وی HD  که به عنوان نسل چهارم اپل تی وی شناخته می شود، بعد از 7 سال ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، فروش اپل تی وی HD  که به عنوان نسل چهارم اپل تی وی شناخته می شود، بعد از 7 سال (از 2015) متوقف شد و هم اکنون Apple TV 4K از لقب ارزان ترین نسخه برخوردار است.

اپل تی وی HD برای نخستین بار در سال 2015 با تراشه A8 به بازار راه پیدا کرد که در واقع اولین دستگاهی بود که از tvOS یا همان سیستم عامل تلویزیون اپل برخوردار بود. در ادامه آن، اپل تی وی فورکی (سپتامبر 2017)، نسل دوم اپل تی وی 4K (می 2021) و نسل سوم Apple TV 4K ( نوامبر سال جاری) معرفی شدند.

این مدل سال 2015 از tvOS 9 و 1080p پشتیبانی می کرد اما خبری از دسترسی به دالبی اتمس و HDR نبود. البته اخیرا تا نسخه tvOS 16 به روز رسانی شد.

در سال 2015، قیمت نسل چهارم اپل تی وی در نسخه 32GB حدود 149 دلار بود که ورژن 64GB را می توان با پرداخت 199 دلار خریداری کرد و سال ها از عنوان ارزان ترین مدل برخوردار بود. در حال حاضر ورژن 64GB اپل تی وی HD را می توان با برچسب قیمتی 129 دلار تهیه کرد.

با توجه به توقف فروش نسل چهارم اپل تی وی می توان نتیجه گرفت که اپل استراتژیی بخش تلویزیون خود را تغییر داده و به دنبال تمرکز بر روی نسخه های پریمیوم است. به نظر می رسد که اپل از برنامه خود برای راه اندازی یک دانگل تلویزیون صرف نظر کرده است.

فروش این محصول در فروشگاه های آنلاین متوقف شده است اما ممکن است تا تمام شدن موجودی، امکان تهیه آن در برخی از فروشگاه های حضوری اپل وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟