علت کف نکردن اسپرسوساز
آموزش

علت کف نکردن اسپرسوساز چیست؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،   قهوه ها انواع متفاوتی دارند مانند قهوه ترک، اسپرسو، فرانسه و…. معمولا ...

نهال وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،   قهوه ها انواع متفاوتی دارند مانند قهوه ترک، اسپرسو، فرانسه و…. معمولا در تمام نوشیدنی های جذاب و خوش طعم گرم و سرد از یک یا چند شات اسپرسو استفاده می شود مانند لاته، کاپوچینو، کارامل ماکیاتو، آیس لته و…. پس برای درست کردن اسپرسو نیاز به دستگاه اسپرسو ساز داریم این دستگاه نیاز به این دارد که بدانید چگونه با آن کارکنید تا بتوانید اسپرسو با فوم مورد نظرتان را تهیه کنید البته اینکه پرتافیلتر بیش از حد سرد باشد باعث کف نکردن قهوه در اسپرسوساز می شود ولی این تنها دلیل برای کف نکردن نیست و اما در این مطلب قصد داریم درباره علت کف نکردن اسپرسوساز صحبت کنیم هم چنین می خوانیم:

  • کدام قهوه کف بیشتری دارد
  • دلیل آبکی شدن اسپرسو
  • علت خامه ندادن قهوه ساز
  • علت کار نکردن نازل بخار
در همین رابطه بخوانید:

پرفروش ترین قهوه ساز بازار ایران کدام است ؟ + جدول و ویدیو

از گذشته تا به امروز یکی از بهترین و پرطرفدارترین نوشیدنی ها در دنیا با رده سنی های مختلف از کوچک تا بزرگ‌ قهوه است. بسیاری از افراد معتقد هستند که به دلیل وجود کافئین در این نوشیدنی افراد به آن وابسته شده و به نوع دیگر به آن اعتیاد پیدا می کنند. اگر شما هم جزو علاقه مندان این نوشیدنی گرم و خوش طعم‌ هستید این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

دلایل کمبود فوم یا کف قهوه

علت کف نکردن اسپرسوساز

هنگامی که افراد می خواهند در خانه اسپرسو درست کنند در تهیه آن دچار مشکلاتی می شوند و این سوال ایجاد شده که علت کف نکردن اسپرسوساز چه چیزی میتواند باشد در حالی که همه روش های رفته در خانه و کافه ای که انجام می شود یکسان است پس با ما همراه باشید تا بیشتر درباره این موضوع بدانید.

کرم یک کَف یا فوم برنزه یا قهوه ای مایل به قرمز است که روی یک شات اسپرسو قرار دارد. در توضیح دیگر کرم حباب های کوچکی از دی اکسید کربن در ترکیبات قهوه است. فشار ایجاد شده در اسپرسو تا حدی آب را تجزیه می کند و در نتیجه این حباب های کوچک ایجاد می شود در این مطلب قصد داریم از اصلی ترین علت کف نکردن اسپرسوساز را به شما توضیح دهیم.

  • آسیاب نامناسب قهوه
  • دما و فشار آب
  • فشرده کردن قهوه
  • سرد بودن پرتافیلتر
  • زمان برشته شدن قهوه

یکی از دلایل این موضوع می تواند آسیاب نامناسب قهوه باشد هم چنین فشرده کردن قهوه از دیگر دلیل هایی است که در کف‌ کردن آن بی تاثیر نیست نکته بعدی دمای آب است که بهتر است تا ۲۰۰ درجه باشد و فشار آب دستگاه بعضا تا ۹ بار ۹ اتمسفر قرار می گیرد.

علت کف نکردن اسپرسوساز

شماره آسیاب اسپرسو در دستگاه ها متفاوت است پس اگر از دستگاه کم استفاده می کنید وقتی میخواهید با آن کار کنید، بگذارید چند ثانیه آب برود و فشارش گرفته شود تا قهوه شما را نسوزاند.

همچنین اگر قهوه شما بیش از چند هفته قبل برشته شده است در این صورت تهیه کرم یا کف بسیار دشوارتر خواهد بود. اگر دانه های قهوه شما در ۴۸ ساعت گذشته بو داده بودند، ممکن است برای تهیه کرم نیز مشکل داشته باشید پس بررسی کنید که آیا قهوه ای که استفاده می کنید بین ۲ تا ۲۱ روز از تاریخ برشته شدن گذشته است یا نه.

علت کف نکردن اسپرسوساز

اگر پرتافیلتر سرد باشد می تواند دلیل دیگر کف نکردن قهوه باشد، یکی از قطعات دستگاه اسپرسوساز شامل دو یا چند فیلتر است که با استفاده از آنها مانع از این می شود که مواد خاص داخل قهوه شود و به نوعی پرتافیلتر را فیلتری می نامند که مانع از ورود تفاله به داخل قهوه می شود اما اگر بیش از اندازه سرد باشد همین کاهش دمای آن دلیل می شود بر عدم تشکیل کف و فوم روی قهوه بنابراین خیلی مهم است که پرتافیلتر را داخل مقداری آب گرم قرار دهید و در ادامه از آن در دستگاه استفاده کنید تا به خوبی قهوه کف کند.

علت خامه ندادن قهوه ساز

علت کف نکردن اسپرسوساز

همانطور که گفتیم خامه ندادن قهوه دلایلی مانند قهوه نامرغوب،آسیاب نا مناسب و یا دمای آب است که تاثیر آن را در خامه ندادن قهوه مشاهده می کنید در اسپرسو خامه یا فوم بسیار اهمیت دارد زیرا همانطور که گفتیم کیفیت قهوه را مشخص می کند اما همیشه علت خامه ندادن قهوه ساز این دلایل گفته شده نیست در برخی موارد ممکن است فردی که با آن کار میکند به طور کامل وارد نباشد.

قهوه اسپرسو چیست؟

علت کف نکردن اسپرسوساز

قهوه اسپرسو جزو محبوب ترین قهوه های موجود است در خیلی موارد حتی اگر شما از اسپرسو استفاده نکنید اما پایه اولیه نوشیدنی شما است به طور مثال برند های معروف مانند استارباکس در بیشتر نوشیدنی های خود پایه ی آن را با قهوه اسپرسو درست می کند.

قهوه اسپرسو ترکیبی از عربیکا و روبوستا است تفاوت این دو قهوه در میزان کافئین آن ها است هم چنین قهوه روبوستا به تلخی بیشتر و عربیکا به ترشی میزند خوب است بدانید اگر به دنبال یک قهوه با کافئین بالا هستید بهترین انتخاب برای شما اسپرسویی است که روبوستا آن بیشتر از عربیکا باشد.

مقدار کافئین در یک‌ فنجان قهوه چه مقدار است؟

علت کف نکردن اسپرسوساز

همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد قهوه جزو آن دسته از نوشیدنی های پرطرفداری است که کافئین دارد. بسیاری از افراد در ابتدای صبح روز خود را با یک فنجان قهوه آغاز می کنند‌ تا پر انرژی تر باشند و احساس خستگی  نکنند هم چنین افرادی که بیشتر به این‌نوشیدنی اعتیاد دارند در طول روز چند لیوان یا فنجان در محل کار یا کلاس مصرف می‌ کنند اما در این قسمت از این مطلب‌ میخواهیم بگوییم مقدار کافئین در یک‌ فنجان قهوه چه مقدار است.

علت کف نکردن اسپرسوساز

میزان دقیق کافئین بستگی به نوع دانه قهوه مورد استفاده شما و چندین متغیر دیگر دارد اما به طور کلی، یک قهوه اسپرسو دارای ۴۰ تا ۶۵ میلی گرم کافئین است در مقایسه یک فنجان قهوه ۶۵-۱۸۰ میلی گرم کافئین دارد با این حال  به خاطر داشته باشید که یک شات فقط یک اونس است و یک فنجان قهوه می تواند بین ۶ تا ۱۲ اونس باشد.

دلیل آبکی‌شدن اسپرسو

برای تهیه اسپرسو از دستگاه های مختلفی می توان استفاده کرد و دستگاه ها نقش مهمی در نتیجه کار دارند اما جدا از آن استفاده از قهوه های مرغوب می تواند تاثیر فراوانی در کیفیت  اسپرسو داشته باشد اما حال پیش آمده در برخی موارد اسپرسوی شما غلظت مورد نظر شما را ندارد و این سوال پیش میاید که چرا اسپرسو آبکی می شود یا دلیل آبکی‌شدن اسپرسو چیست که در پاسخ باید گفت یکی از دلایل اصلی آسیاب ریز قهوه و تمپ کردن قهوه است.

علت کار نکردن نازل بخار

علت کف نکردن اسپرسوساز

علت کار نکردن نازل بخار ؟ نازل بخار یکی از قطعات مهم در اسپرسو ساز است. این قطعه وظیفه درست کردن کف شیر برای  نوشیدنی ها را دارد. اگر نازل بخار به خوبی عمل نکند، نمیتوان یک کف شیر و فوم با کیفیت برای نوشیدنی آماده کرد. چند عامل برای این مشکل وجود دادر که می توان از

  • رسوب گرفتن دریچه نازل بخار اسپرسوساز
  • رسوب گرفتن لوله نازل بخار اسپرسوساز
  • خراب شدن دستگیره نازل بخار اسپرسوساز

عملکرد نازل بخار چگونه است؟

علت کف نکردن اسپرسوساز

جهت تهیه فوم شیر با استفاده از نازل بخار، باید نازل را درون ظرف شیر (پیچر) قرار دهید تا عملیات درست شدن کف شیر انجام شود. فشاری که از درون نازل بخار به شیر وارد می‌شود، سبب ایجاد کف و فوم شیر خواهد شد.پس همانطور که متوجه شدید نازل بخار نقش اصلی در تهیه فوم شیر را دارد و اگر به خوبی کار نکند باید به تعمیر آن بپردازید.

برای تهیه کف شیر و فوم مناسب باید کلید بخار دستگاه اسپرسوساز را شروع کنید تا بویلر اقدام به تولید بخار نماید. زمانی که بویلر دستگاه اسپرسوساز به اندازه کافی گرم شود، کلید بخار را بچرخانید و چند ثانیه صبر کنید. در این زمان اگر آب درون نازل بخار باقی مانده باشد، تخلیه شده و بخار لازم آماده خواهد شد.

علت کف نکردن اسپرسوساز

شیر را درون پیچر بریزید و آن را به صورت مورب زیر نازل بخار قرار دهید. بهتر است از پیچرهای استیل برای این کار استفاده نمایید. اندازه سر نازل بخار در کیفیت فوم شکل گرفته تاثیر زیادی دارد. اگر ورودی نازل بخار را در مقدار مناسبی وارد پیچر کنید، فوم نهایی متراکم‌تر و یکنواخت‌تر خواهد شد. این مقدار بر اساس آزمون و خطا به دست خواهد آمد و نیاز به تمرین و تکرار زیادی دارد. پیچ دستگاه را بچرخانید تا بخار از نازل وارد شیر درون پیچر شود.

علت کف نکردن اسپرسوساز

پس از گذشت چند ثانیه، عمل تولید کف شیر آغاز خواهد شد. با ورود بخار آب به شیر و افزایش همزمان دمای شیر، تولید فوم شیر انجام خواهد شد. دما به 60 الی 65 درجه سانتی‌گراد رسید، عمل تولید کف شیر را متوقف کنید و از فوم برای نوشیدنی اسپرسوی خود استفاده نمایید.

بهترین دستگاه اسپرسو ساز کدام است؟

علت کف نکردن اسپرسوساز

هنگامی که به دنبال بهترین یک وسیله هستید باید با توجه به بودجه و نیاز هایتان دنبال بهترین باشید پس در خرید اسپرسو ساز نیز باید با توجه به مواردگفته شده آن را انتخاب کنید اما همیشه در همه ی وسایل ها برخی  از مارک ها اغلب در لیست بهترین برند ها قرار می گیرند. اینها شامل برندهای DeLonghi ، Gaggia ، Capresso و Breville هستند. بیشتر اینها مارک های ایتالیایی هستند یا حداقل نامهای ایتالیایی دارند زیرا اسپرسو از ایتالیا سرچشمه گرفته است. بسیاری از شرکت های دیگر لوازم قهوه ساز نیز دستگاه های اسپرسو کاملاً خوبی تولید می کنند اما این چهار مورد بیشترین تقاضا را دارند.

جمع بندی

در نهایت میتوان علت کف نکردن اسپرسوساز را در چند مورد زیر خلاصه کرد: خرابی دستگاه اسپرسوساز، آسیاب نامناسب، قهوه بی کیفیت، آب با دمای نامناسب و تمپ کم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟