راهنمای خرید سرخ کن و نکاتی که باید بدانید!
آموزش

راهنمای خرید سرخ کن و نکاتی که باید بدانید!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اگر تا به امروز در آشپزخانه از سرخ کن استفاده نکرده اید و اکنون به فکر تهیه ...

نهال وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اگر تا به امروز در آشپزخانه از سرخ کن استفاده نکرده اید و اکنون به فکر تهیه آن افتادید ما به شما تمام نکاتی را که باید در مورد راهنمای خرید سرخ کن بدانید را خواهیم گفت. پس حتما تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

در این بخش می خوانید:

  • کاربرد سرخ کن چیست؟
  • معرفی انواع سرخ کن
  • بهترین سرخ کن بدون روغن
  • راهنمای خرید سرخ کن بدون روغن
  • مشخصات و قیمت بهترین مارک سرخ کن
  • لیست قیمت سرخ کن های موجود در بازار

امروزه دستگاه های متفاوتی برای راحت کردن آشپزی به بازار آمده است، دستگاه هایی نظیر زود پز یا بخار پز و…. همگی برای سریع تر کردن آشپزی و گذراندن وقت کمتر در آشپزخانه ساخته شده اند. استفاده از این دستگاه ها در رستوران ها کمک بسیاری خواهد کرد زیرا قطعا زمان پخت و پز کوتاه تر و غذا ها راحت و سریع تر آماده می شوند.

راهنمای خرید سرخ کن و نکاتی که باید بدانید!

یکی از این دستگاه های پر مصرف چه در خانه و یا رستوران ها سرخ کن است. سرخ کن ها یکی از آن دستگاه هایی هستند که به کمک آن ها می توانید به راحتی هر چیزی را که می خواهید سرخ کنید.

همانطور که می دانید سرخ کردن مواد خوراکی زمان زیادی می برد و قطعا صرف این وقت با ارزش در آشپزخانه موضوعی نیست که همه از آن راضی باشند.

کاربرد سرخ کن چیست؟

راهنمای خرید سرخ کن و نکاتی که باید بدانید!

قبل از هر چیزی خوب است درباره نوع کاربرد سرخ کن و بهترین برند و هم چنین تجربه مصرف کنندگان بدانید، صحبت ها و نظرات مشتریان برای خرید یک محصول می تواند بهترین مشاور و راهنمای شما باشد زیرا مصرف کنندگان با تجربه شخصی که از کارکرد با آن محصول را دارند، نظر خود را بیان می کنند.

پس قبل از اینکه به طور کلی درباره راهنمای خرید سرخ کن صحبت کنیم به نوع عملکرد و کاربرد سرخ کن می پردازیم.

اجزای تشکیل دهنده این محصول به یک المنت، ظرف توری، و ظرف روغن خلاصه می شوند و ساختار پیچیده ای ندارد.  با همین  تشکیلات ساده به بهترین شکل غدای مورد نظر شما را سرخ می کند.

راهنمای خرید سرخ کن و نکاتی که باید بدانید!

معمولا در فست فود ها و رستوران ها به جای استفاده از قابلمه یا تابه از سرخ کن های بزرگ و صنعتی استفاده می شود که این دستگاه ها با حجم زیادی از روغن بسیار سریع مواد را به صورت سرخ شده در اختیار شما قرار می دهند.

در دستگاه های سرخ کن نقاط سردی وجود دارد که باعث می شود خرده های غذا که در ظرف ته نشین می شوند در دمای پایین باعث لکه دار شدن و سوختن روغن نشوند.

به طور کلی اکثر افراد فکر می کنند که برای استفاده از سرخ کن ها باید روغن زیادی مصرف کرد اما این فکر درست نیست زیرا در چند سال گذشته سرخ کن هایی وارد بازار شده که با کمترین مقدار روغن می توانید انواع غذا ها را به بهترین شکل سرخ کنید.

 چه نوع سرخ کنی برای شما مناسب است ؟

به طور کلی هنگام خرید سرخ کن باید اطلاعات کاملی از آن ها داشته باشید تا بتوانید بهترین محصول نسبت به بودجه خودتان را انتخاب کنید علاوه بر هزینه ای که میخواهید برای آن بپردازید باید به کارایی آن هم توجه کنید و بدانید چه نوع سرخ کنی برای شما مناسب است. در مجموع سرخ کن ها به سه دسته تقسیم می شوند:

سرخ کن های معمولی و الکتریکی

سرخ کن های بزرگ و صنعتی

سرخ کن های معمولی یا الکتریکی با مکانیزمی ساده به همراه المنت گرم کننده و روغن کار می کنند و می توانند با حرارت های متفاوت مواد غذایی شما را سرخ کنند.

اگر دوست دارید که در سریع ترین زمان غذای سرخ شده ای برشته داشته باشید بهترین گزینه برای شما سرخ کن های معمولی و الکتریکی است.اما این سرخ کن ها دارای یک عیب بسیار بزرگ هستند و آن هم این است که برای استفاده از این دستگاه های سرخ کن نیاز به حجم زیادی از روغن دارید.

به همین دلیل اگر به سلامتی خود اهمیت زیادی می دهید بهتر است که اقدام به خرید این نوع از سرخ کن نکنید زیرا هم‌از نظر سلامتی و هم از نظر اقتصادی به صرفه نیست.

سرخ کن های بدون روغن یا کم  مصرف

راهنمای خرید سرخ کن و نکاتی که باید بدانید!

سرخ کن های بدون روغن یا کم مصرف اغلب با جریان سریع هوا مواد غذایی را سرخ می کنند، این نوع از سرخ کن ها دارای چندین مزیت هستند که این مزیت ها شما را به خرید آن ها راغب می کند.

مصرف پایین روغن در این سرخ کن ها موجب می شود که هزینه های خرید روغن برای شما کاهش یابد.سرخ کردن مواد غذایی با استفاده از جریان سریع هوا موجب می شود که شما طعم لذیذ غذا های سرخ شده را با کمترین ضرر تجربه کنید.این نوع از سرخ کرن که با استفاده از جریان هوا است موجب می شود که خواص مواد غذایی تا حد زیادی حفظ شود.

مینی سرخ کن ها

مینی سرخ کن ها

این سرخ کن ها تشابه زیادی به سرخ کن های معمولی دارند با این تفاوت که بسیار کوچک تر از سرخ کن های معمولی هستند.این سرخ کن ها اغلب برای استفاده در منزل مورد توجه قرار می گیرند و با امکانات متفاوت و کارایی های متمایز از یکدیگر به مشتریان ارائه می شوند.

راهنمای خرید سرخ کن بدون روغن

همان طور که اشاره شد، مزیت مصرف پایین روغن و در نتیجه ضرر کمتر برای سلامتی منجر شده تا مشتریان به دنبال راهنمای خرید سرخ کن بدون روغن باشند که در این بخش ضمن ارائه نکاتی به شما، بهترین سرخ کن بدون روغن را معرفی خواهیم کر

سرخ کن های  بدون روغن برای انتقال گرما به غذا از جریان‌ همرفتی استفاده می‌کنند. به‌علاوه از المنت حرارتی پرقدرت و فن بهره برده اند.  سرخ های بدون روغن برای سلامتی ضرر کمتری دارند اما پیش از انتخاب باید در مطلب راهنمای خرید سرخ کن بدون روغن به  نکاتی مانند گنجایش، ایمنی، امکانات، توان مصرفی و تنطیمات اشاره کرد.

 

بهترین سرخ کن بدون روغن

سرخ کن های بزرگ و صنعتی

اگر به دنبال بهترین سرخ کن بدون روغن یا لیست قیمت سرخ کن های موجود در بازار  هستید در این قسمت بهترین هر برند را به شما معرفی خواهیم کرد:

در لیست بهترین سرخ کن بدون روغن به طور قطع می توان نام فیلیپس، دلونگی، تفال و .. قرار دارد اما شاید بتوان گفت در صدر این لیست سرخ کن بدون روغن دلونگی مدل FH1396/1 EX1 است که در سال 2014 موفق به دریافت جایزه Pluse x شد و از آن پس از آن به عنوان بهترین سرخ کن خانگی یاد می شود.

سرخ کن بدون روغن فیلیپس مدل HD9200

فیلیپس نام یک برند چند ملیتی است که انواع محصولات لوازم خانگی کوچک برقی را روانه بازار می کند ، یکی از بهترین محصولات برند فیلیپس متعلق به سرخ کن های بدون روغن فیلیپس هستند که از محبوبیت بالایی نیز برخوردارند .

این مدل سرخ کن ها دارای سیستم قطع کن خودکار هستند و قطعات آن قابل جدا شدن هستند . سبد گردان در این مدل محصول مشاهده نمی شود.. وجود صفحه نمایش این دستگاه باعث شده تا به راحتی از تنظیمات دستگاه مطلع شد.

با خرید سرخ کن بدون روغن فیلیپس مدل HD9200 تا حدود 80 درصد می توانید در مصرف روغن صرفه جویی کنید. این مدل سرخ کن حدود 4.1 لیتر گنجایش دارد و خود دستگاه هم به اندازه 5 کیلوگرم وزن دارد.

با توجه به توانی که دارد تنها 3 دقیقه زمان نیاز دارد تا دستگاه داغ شود. با استفاده از این دستگاه علاوه بر سرخ کردن می توان برای گریل کردن و کباب کردن هم از آن استفاده کرد. از طرفی دارای فیلتر قابل تعویض است.

قیمت سرخ کن بدون روغن فیلیپس مدل HD9200 : سه میلیون و 635 هزار تومان

سرخ کن بدون روغن دسینی مدل ۷۰۰

 راهنمای خرید سرخ کن و نکاتی که باید بدانید!

سرخ کن بدون روغن دسینی مدل ۷۰۰ یک مدل رژیمی است و باید آن را در لیست بهترین سرخ کن بدون روغن قرار داد. این مدل با توان 1400 به فروش می رسد. این دستگاه برای استفاده از افرادی که دچار بیماری هستند و نمی توانند از غذای چرب استفاده کنند، ایده آل است. این مدل دارای فیلتر قابل تعویض بوده و دارای 3.5 لیتر ظرفیت است.

قیمت سرخ کن بدون روغن دسینی مدل ۷۰۰ : سه میلیون و 266 هزار تومان

سرخ کن بدون روغن تفال مدل EY701

سرخ کن بدون روغن تفال مدل EY701

تفال یکی از شرکت های معروف در زمینه تولید لوازم خانگی کوچک است که نیاز به معرفی ندارد. سرخ کن بدون روغن تفال مدل EY701 یکی از مدل های پرفروش بازار است. این مدل از طرفیت 5.6 لیتر بهره برده و دارای 8 برنامه پخت و صفحه نمایشگر لمسی است. این مدل  تا 60 دقیقه قابلیت برنامه ریزی از طریق صفحه نمایش روی بدنه دستگاه را دارد و به سیستم خاموشی خودکار نیز مجهز است.

قیمت سرخ کن بدون روغن تفال مدل EY701 : چهار میلیون و 800 هزار تومان

سرخ کن بدون روغن وگاترونیکس مدل VE-157

سرخ کن بدون روغن وگاترونیکس مدل VE-157 شاید نام آشنا و معروف نباشد اما در لیست پرفروش های بازار قرار گرفته است. این مدل از قیمت مناسب و ظاهری شیک برخوردار است و برخلاف مدل های رایج درب آن از بالا باز نمی شود. از امکانات آن می توان از ظرفیت 3.5 لیتر و قابلیت تنظیم زمان نام برد.

قیمت سرخ کن بدون روغن وگاترونیکس مدل VE-157 : دو میلیون و 350 هزار تومان

سرخ کن بدون روغن دلونگی مدل FH1396/1 EX1

سرخ کن بدون روغن دلونگی مدل FH1396/1 EX1 را می توان به عنوان بهترین سرخ کن دلونگی نام برد که از قیمت بسیار بالایی برخوردار است.

دلونگی‌ یک‌ برند ایتالیایی است که  حدود 70 سال پیش در ایتالیا تاسیس شد. در ابتدا یک کارگاه قطعات کوچک بود که بعداً به طور رسمی ثبت شد. دلونگی تولید کننده اصلی بخاری و کولرهای گازی قابل حمل بود. اما بعدها با گسترش فعالیت های خود  وارد عرصه لوازم خانگی محبوب از جمله سرخ کن بدون روغن شد.

سرخ کن بدون روغن دلونگی مدل FH1396/1 EX1 دارای برنامه های پخت پیش فرض متعدد و همچنین سیستم ایمنی چندگانه است. امکانات این مدل بسیار بالا بوده که از جمله می توان به میکروسوئیچ ایمنی درب، میکروسوئیچ ایمنی قرارگیری ظرف، خاموشی خودکار، فیوز حرارتی داخلی،  کانوکشن، ترموستات قابل تنظیم، روکش ضدخش سرامیکی، درب شفاف فناوری SHS Double (سیستم بهینه گرمایش از بالا و پایین)، سری همزن پارویی، سبد آسانسوری و … اشاره کرد.

قیمت سرخ کن بدون روغن دلونگی مدل FH1396/1 EX1 : چهارده میلیون و 700 هزار تومان

 

نکاتی که هنگام‌ خرید سرخ کن باید به آن توجه کنید

راهنمای خرید سرخ کن و نکاتی که باید بدانید!

در مطلب راهنمای خرید سرخ کن باید به شما بگوییم پارامتر هایی وجود دارد که هنگام خرید این محصول باید به آن ها توجه کنید. نکاتی مانند میزان روغن مصرفی، توان مصرفی دستگاه، فضای مورد نیاز، ظرفیت پخت، قیمت خرید، روش گرم کردن و …

جنس بدنه‌ی سرخ ‌کن‌ ها از استیل یا پلاستیک فشرده است. مسلماً جنس استیل گزینه ‌ی بهتری برای خرید از نظر مقاومت است ولی ممکن است بدنه استیل در زمان روشن بودن دستگاه کمی داغ شود.

راهنمای خرید سرخ کن و نکاتی که باید بدانید!

سرخ کن‌ها با بدنه پلاستیکی در برندهای معتبر امتحان خود را به خوبی پس داده‌اند و شما می‌توانید با خیال آسوده این جنس بدنه را برای خرید در نظر بگیرید.

نکته بعدی ظرفیت سرخ کن است. همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم باید به ظرفیت این محصول توجه کنید.

نکته بعدی توجه به داشتن سبد گردان در سرخ کن است که با چرخش باعث می شود همه ی مواد به طور کامل و عالی سرخ شوند.

راهنمای خرید سرخ کن و نکاتی که باید بدانید!

سرخ کن‌هایی که درب آن‌ها شیشه‌ای است یا پنجره نظارت دارند، ایمن‌ترند  زیرا می‌توانید بدون باز کردن درب دستگاه بر روند سرخ ‌شدن غذا نظارت داشته باشید. به این ترتیب، خطر سوختگی با بخار داغ یا روغن جوشان کمتر است.

فیلتر از پخش بوی ناشی از سرخ کردن غذا جلوگیری می‌کند. از آن جایی که فیلترهای سرخ کن به مرور زمان خراب می‌شوند، ما در راهنمای خرید سرخ کن توصیه می‌کنیم دستگاهی را انتخاب کنید که فیلتر قابل تعویض داشته باشد.

در انتها تمام نکاتی که به عنوان راهنمای خرید سرخ کن لازم است بدانید را گفتیم  امیدواریم بتوانید به راحتی سرخ کن مورد نظرتان را انتخاب کنید و در صورتی تجربه استفاده از مدل های بالا را دارید می توانید نظرات خود را ما به اشتراک بگذارید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟