آموزش

چگونگی شستن پتو با ماشین لباسشویی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تقریبا دیگر دوره شستن پتو ها در حیاط خانه ها و یا تحویل آن ها به خشکشویی ها ...

نهال وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تقریبا دیگر دوره شستن پتو ها در حیاط خانه ها و یا تحویل آن ها به خشکشویی ها به پایان رسیده مگر آنکه پتو ها تعداد زیاد و یا بسیار بزرگ باشند و یا قابل شستشو با ماشین های خانگی نباشند. زیرا با توجه به نوع ماشین لباسشویی شما و جنس پتو می توانید این کار را در خانه بدون آسیب به ماشین لباسشویی و حتی کیفیت پتو انجام دهید و به راحتی آن را خشک کنید. اما هر پتویی مناسب شستشو با ماشین نخواهد بود. همانطور که گفته شد باید نکاتی را در این‌ زمینه رعایت کنید تا باعث خرابی ماشین لباسشویی تان نشوید. در این مطلب قصد داریم‌ درباره چگونگی شستن پتو با ماشین لباسشویی به شما توضیحات کاملی بدهیم.

علاوه بر این به موضوعات دیگری نیز می پردازیم مانند :

  • برنامه شستشوی پتو با برند ال جی و سامسونگ
  • شوینده مناسب برای شستشوی پتو با ماشین لباسشویی
  • نحوه خشک‌ کردن پتو
  • ماشین لباسشویی چند کیلویی برای شستن پتو مناسب است؟
  • دکمه شستن پتو در لباسشویی
  • برنامه شستن پتو با ماشین لباسشویی
  • شستن پتو با ماشین لباسشویی سامسونگ
بیشتر بخوانید:

اصطلاحات ماشین لباسشویی و برنامه های شستشو + ویدیو

برنامه شستن پتو با ماشین لباسشویی

چگونگی شستن پتو با ماشین لباسشویی

برنامه شستن پتو با ماشین لباسشویی در مدل های مختلف متفاوت است اما معمولا از واژه های BLANKET و DUVET و BULKY در کنار دکمه شستن پتو در لباسشویی قرار می گیرد.

اگر در میان برنامه شستن پتو با ماشین لباسشویی به واژه DUVET برخورد کردید باید بدانید که این دکمه برای شستشوی پتو های پشم شیشه ای حجیم کاربرد دارد. برنامه BULKY یا همان حجیم مناسب برای شستشوی انواع پتو و حوله است.

چگونگی شستن پتو با ماشین لباسشویی

در میان مدل های قدیمی تر از واژه  BLANKET برای دکمه شستن پتو در لباسشویی استفاده می شد که امروزه کمتر کاربرد دارد. البته از برنامه pre wash می توانید برای خیساندن پتو بهره ببرید.

شستن پتو با ماشین لباسشویی و نکاتی که باید بدانید!

شستن پتو با ماشین لباسشویی

همانطور‌ که گفتیم پتو ها جزو آن لوازمی هستند که به طور مداوم هم خود هم مهمان ها از آن ها استفاده می کنند. پس باید به تمیزی و پاکیزگی‌ آن ها اهمیت دهید.

علاوه بر پتو ها اجزای دیگر کالای خواب مانند رو تختی، روبالشی و ملحفه ها نیز باید همیشه تمیز و پاکیزه باشند زیرا این ها لوازمی هستند که به طور مستقیم با پوست در ارتباط اند اما همانطور که گفته شد در این‌ مطلب به موضوع اصلی یعنی شستن‌ پتو با ماشین لباسشویی می پردازیم. تا اطلاعات کاملی درباره این موضوع داشته باشید و از این به بعد به راحتی در خانه پتو ها را شسته و خشک‌ کنید.

 شستن پتو با ماشین لباسشویی

معمولا در روز های پایانی سال و نزدیک به زمان خانه تکانی یکی از کار هایی که باید انجام دهید شستن پتو ها است و هنگام انجام این کار قطعا سوالاتی ذهن شما را مشغول می‌ کند مانند آیا می‌توان هر پتویی را با ماشین لباسشویی شست؟ چه نکاتی را قبل از شستشوی پتو با ماشین لباسشویی، باید رعایت کنیم؟ بهترین برنامه برای شستن پتو با ماشین لباسشویی چیست؟ پس حتما این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا جواب سوال هایی که لازم است را بدانید.

حال ما از شما میپرسیم به نظر شما هر پتویی برای شستن با ماشین مناسب است؟! قطعا پاسخ این سوال خیر است زیرا همه ی پتو ها مناسب شستشو در ماشین‌ نیستند برخی از آن ها نیز برای شستشو با ماشین لباسشویی های خانگی مناسب نخواهند بود پس برای این که متوجه شویم کدام پتو را می توان با ماشین لباسشویی شست باید به نکات قبل از شستشو دقت کنید.

بررسی برچسب پتو

چگونگی شستن پتو با ماشین لباسشویی

یکی از نکاتی که اطلاعات کاملی درباره پتو به ما می دهد بررسی لیبل روی پتو است که به طور واضحی به ما می گوید که آیا می توان با ماشین آن را شست یا نه. هم چنین روی این ‌برچسب ها می توانید به نکات دیگری مانند این که آیا لازم است از نرم‌ کننده برای شستن و یا دمای آب برای شستشو نیز پی ببرید.

ظرفیت و یا گنجایش ماشین لباسشویی

نکته‌ی بعدی که قبل از شستن پتو با ماشین لباسشویی باید در نظر بگیریم این است که پتو داخل ماشین لباسشویی جا می‌شود یا نه! اگر اندازه پتو، بزرگ ‌تر از ماشین لباسشویی‌ بود باید به روش‌های دیگر شستن پتو فکر کنیم.

تکان دادن پتو

نکته‌ی سوم در ارزیابی پتو، تکان دادن آن در بالکن، حیاط و در زیر نور آفتاب است تا گرد و غبار، مو و … از آن کنده شود این نکته نیز بسیار مهم است پس بهتر است به خوبی آن را تکان دهید.

بررسی رنگ دادن پتو

بررسی رنگ دادن پتو

یکی دیگر از نکات مهم قبل از شستن پتو با ماشین لباسشویی بررسی رنگ دادن آن است. اگر جنس پتو به گونه‌ای است که رنگ می‌دهد و یا روی برچسب آن، یادآوری شده که با لباس‌های رنگی آن را نشوییم، بهتر است که پتو را با دست شسته و یا آن را تحویل خشکشویی دهیم.

بهترین کار برای تشخیص رنگ دادن پتو این است که یک دستمال نخی سفید را مرطوب کنیم و روی یک قسمت کوچک از آن بکشیم، چنانچه دستمال رنگی شد، متوجه می‌شویم پتو رنگ می‌دهد البته نکته ای که بهتر است رعایت شود این است که پتو را به تنهایی داخل ماشین انداخته و همراه آن هیچ‌ لباسی با ماشین شسته نشود.

شوینده مناسب برای شستشوی پتو با ماشین لباسشویی

 چگونگی شستن پتو با ماشین لباسشویی

بعد از نکات گفته شده شاید بپرسید که شوینده مناسب برای شستشوی پتو با ماشین لباسشویی چیست ؟  در پاسخ به این سوال باید بگوییم برای شستن پتو گلبافت، یک نفره، مسافرتی، روتختی و… می توانید از همان مواد شوینده ای استفاده کنید که لباس های خود را با آن شستشو می دهید. اما برای حفظ شدن لطافت و نرمی پتو ها بهتر است از مقداری نرم کننده نیز استفاده نمایید. در این صورت الکتریسیته پتو از بین خواهد رفت.

با ماشین لباسشویی چند کیلویی میتوان پتو شست؟

لباسشویی های ال جی و سامسونگ

یکی از نکاتی که گفته شد و باید به آن اهمیت فراوانی دهیم این است که آیا ماشین لباسشویی شما تحمل وزن پتو را دارد یا نه. قطعا همه شما می دانید پتو بعد از خیس شدن بسیار سنگین تر شده و به همین دلیل هر وزنی برای شستن پتو با ماشین لباسشویی مناسب نخواهد بود زیرا در غیر این صورت قطعا ماشین شما آسیب های زیادی خواهد دید پس اصلا سعی نکنید که به زور پتو را داخل ماشبن جا کنید.

معمولا ماشین لباسشویی های بالای ۷ کیلو برای شستن پتو ها مناسب اند البته نکته بعدی جنس پتو است که آن دسته از پتو های بسیار نازک و یا ملحفه ها را می تواند با ماشین‌ لباسشویی های ۶ کیلو هم شست. معمولا شستن پتو یک‌ نفره در ماشین لباسشویی 7 کیلویی امکان پذیر است اما مثلا پتو های گلبافت ۲ نفره به ماشین لباسشویی های بالای ۹ کیلو نیاز دارند و شستن آن ها در ماشین‌لباسشویی های ۵ کیلویی یک اشتباه بزرگ است و ممکن است دیگ ‌داخل ماشین‌ را از حالت اصلی خارج کند.

شستن پتو با ماشین لباسشویی ال جی

لباسشویی های ال جی و سامسونگ

بسیاری از مصرف کنندگان ماشین لباسشویی های ال جی این سوال را دارند که آیا شستن پتو با ماشین لباسشویی 8 کیلویی ال جی امکان پذیر است یا نه؟ درباره ماشین لباسشویی ال جی نیز باید بگوییم که پتو های گلبافت دو نفره و یا پتو های بسیار سنگین و حجیم نه تنها در ماشین لباسشویی های ال جی بلکه در هیچ ماشین لباسشویی خانگی مناسب نیست و بهتر است شستشوی آن در خشکشویی با ماشین های صنعتی مخصوص انجام شود پس با ماشین ۸ کیلویی ال جی این‌ امر را نباید انجام داد و این موضوع درباره شستن پتو در ماشین لباسشویی 7 کیلویی ال جی نیز صدق می کند پس فقط باید پتو های سبک را برای شستشو در ماشین های خانگی انتخاب کرد.

برنامه شستشو ماشین لباسشویی های ال جی و سامسونگ

لباسشویی های ال جی و سامسونگ

در مدل های امروزی ماشین لباسشویی ها برنامه بخصوصی برای شستن پتو مشخص شده است. با توجه به جنس خاص پتو دمای آب و مدت زمان شستشوی آن، میزان مصرف مواد شوینده و همچنین دور چرخش موتور با سایر برنامه های شستشو در لباسشویی متفاوت است. برنامه مخصوص شستشوی پتو در لباسشویی ال جی عبارتند از: برنامه شستشوی DUVET یا همان لحاف مناسب برای شستشوی پتو های پشم شیشه ای حجیم می باشد (از این برنامه برای شستن پتو با ماشین لباسشویی پاکشوما نیز می توانید استفاده کنید چون در این حالت فشار آب متفاوت است و به خوبی می تواند لباس های ضخیم و حتی پتو ها را بشوید.)

برنامه شستشوی BULKY یا همان حجیم نیز به همین ترتیب مناسب شستن انواع پتو ها و حوله ها است. در مدل های قدیمی تر لباسشویی سامسونگ و ال جی برنامه BLANKET یا پتو و برنامه BED COVER مخصوص شستشوی پتو و روکش پتو در نظر گرفته شده است.

برای شستشوی پتو در لباسشویی سامسونگ انتخاب های گوناگونی بر اساس مدل لباسشویی خود دارید به طور مثال برنامه BEDDING یا همان برنامه شستشوی تخت خواب و برنامه BLANKET COURSE برنامه شستشوی پتو می باشد.

نحوه خشک کردن پتو

نحوه خشک کردن پتو

پس از شستشوی پتو توسط ماشین و خارج کردن، زمان خشک کردن پتو فرا می رسد پس باید به خوبی بگذارید تا خشک شود. در خصوص نحوه خشک کردن پتو به یاد داشته باشید که در لیبل پتو ها توضیحات کاملی درباره این که آیای قابل اتو کشیدن هستند یا نه گفته شده در خیلی از موارد بهتر است در یک جا پتو را به خوبی صاف کنید و بدون اتو کشیدن بگذارید خشک شود.

در نهایت اگر بخواهیم یک خلاصه از شستن پتو با ماشین لباسشویی بیان کنیم باید بگوییم ابتدا وزن پتو و ظرفیت را در نظر بگیرید. بعد مطمئن شوید که پتو شما رنگ پس نمی دهد سپس آن را به خوبی در فضای باز تکان دهید تا گرد و خاک و پرز و مو از آن جدا شده و در نهایت آن را داخل ماشین انداخته و بشویید.

البته نکات ذکر شده درباره نوع شوینده و برنامه شستشوی ماشین لباسشویی ها را فراموش نکنید تا به خوبی پتو های شما شسته شوند هم چنین توجه به لیبل روی پتو و طریقه ساده خشک کردن آن دقت کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟