اخبار لوازم خانگی

کاور شوفاژ چیست ؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شوفاژ یکی از محبوب ترین و ایمن ترین وسایل گرمایشی در عصر آپارتمان نشینی ...

یاسمن داودیان | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شوفاژ یکی از محبوب ترین و ایمن ترین وسایل گرمایشی در عصر آپارتمان نشینی محسوب می شود. با گذشت زمان و پیشرفت دانش در زمنیه دکوراسیون کاورهایی ساخته شد که سطح شوفاژ را به طور کامل پوشش می دهد. یکی از مهم ترین سوال هایی که در ذهن ایجاد می شود این است که کاور شوفاژ چیست و چه کابردی دارد؟

  • کابرد کاور شوفاژ چیست؟
  • معایب کاور شوفاژ
  • مزایا کاور شوفاژ
  • آشنایی با انواع کاور شوفاژ
  • هزینه طراحی و ساخت کاور شوفاژ
  • کاور شوفاژ از کجا بخرم
  • بورس کاور شوفاژ در تهران
بیشتر بخوانید:

پیش از خرید بخاری برقی یا هیتر حتما بخوانید!+لیست قیمت

در پاسخ به سوال کاور شوفاژ چیست؟ لازم به ذکر است که کاور شوفاژ علاوه بر پوشش کامل شوفاژ و ایجاد جلوه ظاهری زیبا وسیله ی خوبی برای کمبود فضا به شما می رود، زیرا علاوه بر جنبه دکوراتیو از لحاظ کاربردی هم جذابیت های زیادی ارائه می دهد.

کابرد کاور شوفاژ چیست؟

کاور شوفاژ چیست

کابرد کاور شوفاژ چیست؟ کاور شوفاژ در جنس ها و طرح های متفاوتی ساخته می شود و علاوه بر زیبا سازی منزل در بهینه سازی فضا هم کابرد دارد. در ادامه به برخی کابردهای آن اشاره می کنیم.

  • نصب کاور شوفاژ به عنوان نیمکت و صندلی
  • طراحی کاور شوفاژ به عنوان کنسول یا میز آرایش
  • تبدیل کاور شوفاژ به کتابخانه
  • طراحی کاور شوفاژ به عنوان میز تحریر و مطالعه و یا حتی میز کار
  • ساخت کاور شوفاژ به عنوان کمد کوچک
  • تبدیل رادیاتورهای قدیمی به یک فضای دکوراتیو و تزئینی

اما نکته قابل توجه در طراحی کاور شوفاژها نصب صحیح و اصولی آن ها است. زیرا باید به گونه ای طراحی شوند تا مانعی هنگام تعمیر رادیاتورها نباشند .

بیشتر بدانید:

راه های کاهش مصرف انرژی در پاییز و زمستان

معایب کاور شوفاژ چیست؟

کاور شوفاژ چیست

کاور شوفاژ علاوه بر کابردهای به خصوص خودش معایبی نیز دارد که در برخی مواقع خریداران را حتی منصرف می کند. معایب کاور شوفاژ شامل موارد زیر است:

  1. هدف از نصب رادیاتورها در منزل گرما بخشیدن به محیط است در حالی که نصب کاور شوفاژ مانع رسیدن گرما به کل محیط می شود.
  2. از نصب کاورهایی با پوشش فلزی خودداری کنید چون در فصل سرما به شدت داغ می شوند و خطر سوختگی افزایش می یابد.
  3. هنگام انتخاب کاورها، به ابعادشان توجه کنید چون برخی از آن ها فضای زیادی را اشغال می کنند.

مزایا کاور شوفاژ چیست؟

در ادامه به بررسی مهم ترین مزایا کاور شوفاژ پرداخته ایم.

  1. از تماس مستقیم پره های شوفاژ و سوختگی جلوگیری می کند.
  2. همانند یک عایق صوتی مناسب برای حذف صداهای مزاحم رادیاتورها به کار می روند.
  3. جلوه زیبا و طراحی شیک و مدرن را به منزل هدیه می دهد.
  4. استفاده مفید از فضای بلا استفاده منزل و نصب آن به عنوان موارد کاربردی.
  5. هزینه خرید و نصب کاورهای شوفاژ نسبت به تعویض کامل آن ها مقرون به صرفه تر است.
در همین رابطه بخوانید:

پرفروش ترین بخاری گازی های بازار لوازم خانگی ایران

آشنایی با انواع کاور شوفاژ

کاور شوفاژ چیست

در طراحی و ساخت کاور شوفاژ، متریال به کار رفته بسیار اهمیت دارد. در ساخت آن ها امکان استفاده از متریال فلزی که رسانای جریان برق هستند، وجود ندارد. در ادامه مطلب به آشنایی با انواع کاور شوفاژ می پردازیم.

کاور چوبی شوفاژ

کاور شوفاژ چیست

یکی از رایج ترین ابزار استفاده شده در طراحی دکوراسیون داخلی، استفاده از چوب است چون علاوه بر انتقال احساس گرما و صمیمیت به زیبا سازی محیط نیز بسیار می کند. کاور چوبی شوفاژ یکی از انتخاب های زیبا و لوکس برای طراحی منزل و اتاق خواب به شمار می رود. یکی از بهترین کاورهای شوفاژ، چوب است اما اگر محدودیت بودجه دارید نمونه های دیگر مقرون به صرفه هستند.

کاور شوفاژ ام دی اف

کاور شوفاژ چیست

کاور شوفاژ ام دی اف همانند پوشش چوبی رادیاتور است اما با این تفاوت که در رنگ های خاص و زیباتر تولید می شوند. علاوه بر تنوع رنگی بالا، می توانیم به کیفیت بسیار بالای آن در برابر گرما اشاره کرد. کاورهای ام دی اف عایق خوبی در برابر گرما محسوب می شوند زیرا گرما را به خود جذب نمی کنند.

اگر طراحی کابینت منزل شما ام دی اف است، بهتر است کاور انتخابی شما از جنس چوب باشد. این عدم هماهنگی سبب جلوه بیشتر منزل شما می شود.

کاور شوفاژ پارچه ای

کاور شوفاژ پارچه ای یکی از کم هزینه ترین مدل ها در بین سایر نمونه ها است. پارچه دارای بافت مناسبی است و روکش خوبی برای رادیاتورهای قدیمی به شمار می رود. کاربرد آن ها صرفا تزئینی است و کاربردی ندارد. اما مشکل اساسی ای که در کاورهای پارچه ای وجود دارد، شل و ضعیف بودن جنس آن ها است. پارچه ها معمولا حالت آویزان دارند و صاف نمی ایستند به همین دلیل مناسب ترین جنس پارچه در کاورهای شوفاژ کتان است.

روکش رادیاتور نمدی

کاور شوفاژ چیست

نمد هم در گروه پارچه قرار می گیرد اما از لحاظ فیزیکی و ظاهری، نمد از پارچه محکم تر است و در حالت صاف تری می ایستد. نمد هم همانند پارچه کابرد آن صرفا تزئینی است و کاربردی ندارد. قیمت این گروه از کاورها نسبت به کاورهای چوبی و ام دی اف پایین تر است .

بهتر است کاور شوفاژ با توجه به سبک دکوراسیون منزل خودتان انتخاب کنید. قطعا با هارمونی و هماهنگی ایجاد شده در بین وسایل تان طراحی شیک تری خواهید داشت.

هزینه طراحی و ساخت کاور شوفاژ

کاور شوفاژ چیست

هزینه طراحی و ساخت کاور شوفاژ کاملا به هدف شما از انجام آن بستگی دارد. اگر صرفا زیبا سازی منزل برایتان کافی است؛ کاورهای پارچه ای و نمدی می تواند برای شما مناسب باشد زیرا هم از هزینه پایینی برخوردار است صمن اینکه به زیبا سازی منزل شما کمک می کند .

مسلما کاورهای ام دی اف و چوبی جلوه زیباتری را به منزل شما هدیه می دهد علاوه بر اینکه می تواند به عنوان کنسول، میز آرایش، تحریر و کتابخانه برای شما کاربرد داشته باشد.

کاور شوفاژ چیست

بنابراین ابتدا بودجه و هدف خود از نصب کاور شوفاژ را تعیین کنید سپس با توجه به آن ها جنس روکش شوفاژ خود را انتخاب کنید. عامل بعدی که در قیمت کاور شوفاژ اثر گذار است نوع طراحی و مدل آن ها است.

قطعا با انتخاب طراحی مدرن و خاص هزینه بیشتری باید بپردازید. برای مثال تبدیل شوفاژ میز تحریر و کتابخانه قطعا هزینه بیشتری دارد. نکته تاثیرگذار دیگر در قیمت کاور شوفاژ تعداد پره های به کار رفته در رادیاتور است.

بنابراین با در نظر گرفتن این سه عامل مهم، بهترین گزینه را برای طراحی و ساخت کاور شوفاژ منزل خود انتخاب کنید.

کاور شوفاژ از کجا بخرم ؟

کاور شوفاژ چیست

در  پاسخ به مواردی مانند کاور شوفاژ از کجا بخرم و بورس کاور شوفاژ در تهران می توان گفت که هم می توان آن ها ربا به صورت آماده خریداری کرد و یا سفارش داد. با یک جستجوی ساده در اینترنت به فروشگاه های آنلاین برخورد خواهید کرد که مدل های متنوعی از کاور شوفاژ را موجود دارند. یا می توانید به فروشگاه هایی مراجعه کنید که در زمینه دکوراسیون منزل فعالیت دارند که البته پیش از رفتن باید ابعاد شوفاژ خود را تعیین کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟