علت مکش نداشتن جاروبرقی چیست؟
آموزش

علت مکش نداشتن جاروبرقی چیست؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  در این مطلب درباره علت مکش نداشتن جاروبرقی خواهیم گفت و هم چنین راه حل ...

نهال وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  در این مطلب درباره علت مکش نداشتن جاروبرقی خواهیم گفت و هم چنین راه حل هایی برای رفع این مشکل به شما آموزش می دهیم‌ تا بتوانید از جارو خود مدت طولانی بدون هیچ مشکلی استفاده کنید.

در این بخش می خوانید:

  • چگونه مکش جاروبرقی را زیاد کنیم
  • علت داغ شدن موتور جاروبرقی
  • علت کم شدن مکش جاروبرقی سامسونگ
  • علت کم شدن مکش جاروبرقی ال جی
  • علت کم شدن صدای جارو برقی

اگر‌ شما جزو آن دسته از افرادی هستید که به پاکیزگی و مرتب بودن محل کار و خانه خود اهمیت می دهید پس حتما از پرکاربرد بودن جارو برقی در تمیز کردن هر محیطی مطلع هستید. جارو برقی یکی از مهم‌ ترین لوازم خانگی است که در جمع کردن زباله های ریز و درشت روی زمین بسیار موثر است است و کمک می کند تا در سریع ترین زمان ممکن تمام خانه و هر جای دیگری را به خوبی تمیز کنید.

بیشتر بخوانید:

چگونگی تشخیص سوختگی موتور جاروبرقی

ممکن است در برخی از مواقع برای شما پیش آمده باشد که جارو برقی شما به خوبی آشغال ها را جمع نکند و حتی در برخی موارد آن ها را پس‌ بزند و در این زمان شاید فکر کنید که جاروی شما خراب شده و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد اما همیشه اینطور نیست و لازم نیست شما هزینه زیادی را برای این امر خرج کنید.

چگونه مکش جاروبرقی را زیاد کنیم

علت مکش نداشتن جاروبرقی چیست؟

همانطور که می دانید یکی از مهم ترین ویژگی های هر جارو برقی قدرت مکش آن است زیرا قصد همه از خرید جارو برقی این مسئله است که بتواند توسط مکش بالای آن گرد و خاک و زباله ها را از رو زمین در کمترین زمان ممکن جمع کنند.

جارو برقی از چند بخش اصلی مانند موتور، کیسه، برس و لوله تشکیل شده است و اگر به دنبال علت مکش نداشتن جاروبرقی هستید باید از عدم انسداد هر یک از اجزای آن مطمئن شوید تا به خوبی افزایش قدرت مکش جاروبرقی را احساس کنید.

علت مکش نداشتن جاروبرقی چیست؟

جارو برقی خاک را از طریق یک محفظه یا شلنگ می کشد و پس مانده های آن را درون کیسه جارو برقی قرار می دهد. بعضی از جارو برقی ها در انتهای نازل دارای یک برس چرخان یا یک نوار ضرب گیر هستند که به تحریک و جابه جایی خاک در محفظه مکش کمک می کند.

علت مکش نداشتن جاروبرقی چیست؟

دلایل متعددی می تواند در مکش نداشتن جارو برقی موثر باشند مانند پر شدن کیسه، انسداد برس یا لوله توسط اجسام خارجی، سوراخ یا پارگی کیسه، گرفتگی فیلتر و…. ترک برداشتن یا شکستن قطعات درون جاروبرقی در اثر ضربه دیدن نیز می تواند در کم شدن مکش جاروبرقی موثر باشد. علت این موضوع این است که با ترک برداشتن قسمت هایی از جار وبرقی، جارو برقی هوا می کشد و مکش جارو برقی کم می شود. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه مکش جاروبرقی را زیاد کنیم

تست مکش جاروبرقی

علت مکش نداشتن جاروبرقی چیست؟

برای تست مکش جارو برقی باید در ابتدا کفی و برس ها را چک کنید تا دچار گرفتگی نباشند. در واقع باید تمامی پرزها را برای افزایش مکش جارو برقی از بین ببرید. سپس می توانید با یک شیء که نوک تیز نیست، لوله خرطومی و لوله تلسکوپی را بررسی کنید.

اگر هنوز به دنبال جوابی برای علت مکش نداشتن جاروبرقی هستید باید بدانید که یکی از اصلی ترین قسمت ها در هر جارویی موتور آن است که درصورت خراب بودن آن، مکش آن نیز کم شده و یا بطور کلی از بین می رود.

علت مکش نداشتن جاروبرقی چیست؟

در شرایطی که موتور خراب باشد، جارو برقی روشن نخواهد شد و یا ممکن است بعد از روشن شدن دود از آن بلند شود. لازم است بدانید، در برخی از جارو برقی ها، موتور برای رسیدن به مکش مناسب از یک تیغه فن پلاستیکی در حال چرخش استفاده می کند. این تیغه فن مستقیماً به محور موتور وصل شده و خاک و زباله ها از کنار تیغه ها عبور می دهد و درون کیسه فرو می روند. اگر هر یک از این تیغه ها شکسته شده باشد، موتور ممکن است لرزش داشته یا خاموش شود پس همانطور که گفتیم می تواند دلیل اصلی کم شدن مکش جارو برقی باشد.

علت داغ شدن موتور جاروبرقی

علت مکش نداشتن جاروبرقی چیست؟

ترموستات یا سنسور حرارتی در مدل های جارو برقی به مانند سنسور دما عمل میکنند. اگر موتور جاروبرقی بیش از اندازه داغ شود، موتور را خاموش میکند. با خرابی این قطعه، موتور جارو برقی بیش از اندازه داغ می شود.

اگر جارو برقی بیش از اندازه داغ کند احتمال نیم سوز شدن موتور هم وجود دارد.اگر بیش از توان موتور به آن بار وارد شود باعث داغ شدن و در نهایت سوختن موتور می شود. مسدود بودن مسیر مکش باعث داغ شدن موتور جاروبرقی می شود.

 علت مکش نداشتن جاروبرقی چیست؟

گیر کردن آشغال به پروانه موتور باعث اختلال در عملکرد و داغ شدن موتور جارو برقی می شود. علاوه بر این خرابی لاستیک هم باعث داغ شدن موتور جاروبرقی می شود.

علت کم شدن صدای جارو برقی

علت مکش نداشتن جاروبرقی چیست؟

برخی از مواردی که در علت کم شدن صدای جارو برقی تاثیر گذار است در ادامه لیست شده است:

  • گرفتگی لوله خرطومی جاروبرقی
  • انسداد، پوسیدگی و پارگی لوله جاروبرقی
  • خراب شددن ولوم کم و زیاد جاروبرقی
  • نیم سوز شدن موتور

خاک گرفتن موتور جاروبرقی

علت مکش نداشتن جاروبرقی چیست؟

یک‌ی از نکات مهمی که در جارو برقی باید رعایت کنید این است که اجسامی خیس و یا بزرگ‌ را نباید با آن جمع کنید زیرا ممکن است به قطعات مهم جارو برقی آسیب جدی وارد شود.

پر بودن کیسه جارو برقی هم یکی از دلایل خاک دادن جارو برقی است. موتور جارو برقی قطعه مهمی در ساختار جاروبرقی است که با کمک فن جارو برقی باعث گردش هوا و تمیز کردن سطوح می شوند.

علت مکش نداشتن جاروبرقی چیست؟

در صورت خاک گرفتن موتور جاروبرقی عملکرد جارو برقی مختل می شود که باید با مراجعه به نمایندگی ها مجاز، برای تمیز کردن موتور جارو برقی اقدام کنید.

موتور جاروبرقی قطعه مهمی در جارو برقی است. برای تمیز کردن موتور جارو برقی باید توجه کنید که نباید  حتی قطره ای آب وارد آن شود. برای از بین بردن گرد و غبار روی موتور جارو برقی توصیه می شود که با یک دستمال مرطوب اطراف موتور را پاک‌ کنید.

در صورتی که کمی آب وارد دستگاه شود، ممکن است باعث خراب شدن دستگاه شود. چه بسا که با وارد شدن کمی آب از طریق لوله و مکش به طرف کیسه جارو برقی، باید سریعا جار وبرقی را خاموش کرده و پاکت جارو برقی را خارج کنید.

نتیجه گیری

برای شروع این مطلب تصمیم گرفتیم‌از اصلی ترین دلیل مکش نداشتن جارو برقی بگوییم اما همانطور که گفته شد موارد دیگری نیز وجود دارد که می تواند علت مکش نداشتن جاروبرقی باشد. به طور مثال یکی از اولین دلایل کم شدن مکش جارو برقی پر یا پارگی کیسه درون آن است که هنگامی که شما حس کردید جارو برقی تان مکش کافی را ندارد باید حتما چک شود و اگر به جای کیسه جارو برقی شما مخزن دارد باید خالی شود.

علت مکش نداشتن جاروبرقی چیست؟

دلیل بعدی که می توان سبب این مشکل باشد اتصالات شل است پس حتما مطمئن شوید که محفظه گرد و غبار، شلنگ، لوله و بُرس به درستی وصل شده اند. اما در یک نتیجه گیری کلی میتوان نکات زیر را به مکش نداشتن جارو برقی مرتبط دانست:

  • با خرید جارو برقی فیک، به مرور زمان مکش جارو برقی از بین می رود.
  • موتور جاروبرقی قدرت مکش را از دست داده است.
  • خراب شدن یا شکستن پروانه موتور جارو برقی، باعث عدم مکش و خراب شدن موتور می شود. توجه داشته باشید که اگر گرد و خاک یا آشغال از کیسه یا فیلتر عبور کند، وارد پروانه موتور می شود و در نهایت منجر به خرابی این قطعه و عدم مکش می شود.
  • اگر دهانه کیسه را به درستی نصب نکرده باشید، جارو برقی مکش خوبی ندارد و تمام آشغال ها وارد فیلتر و موتور می شود.
  • استفاده مکرر در روز از جارو برقی باعث داغ شدن موتور، کم شدن مکش و حتی خاموش شدن آن می شود.
  • اگر لاستیک های نگهدارنده موتور که دور آن تعبیه شده است، دفرمه شود و موتور از جای خود خارج شود، باعث کم شدن مکش جارو برقی می شود.

برخی از مشتریان در خصوص علت کم شدن مکش جاروبرقی سامسونگ یا علت کم شدن مکش جاروبرقی ال جی سوالاتی مطرح کرده بودند که تمام مواردی که در این مطلب گفته شد می تواند کمک کننده باشد.

خیلی طبیعی است که جارو برقی بعد از گذشت سال ها مکش اولیه را نداشته باشد اما اگر تمام نکات گفته شده به خوبی رعایت شود عمر جارو برقی شما بیشتر می شود و در خیلی از موارد علت مکش نداشتن جاروبرقی همین نکات ذکر شده است پس می توانید با رعایت این موضوعات از خراب شدن جارو برقی جلوگیری کنید و مدت زمان طولانی تری از آن استفاده کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟