دکوراسیون منزل

نکات طلایی برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، آشپزخانه می تواند قلب یک خانه باشد اکثر خانم های خانه دار زمان زیادی را در ...

نهال وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، آشپزخانه می تواند قلب یک خانه باشد اکثر خانم های خانه دار زمان زیادی را در آشپزخانه سپری می کنند و به همین دلیل برای هر خانمی مهم است که محیطی که در آن آشپزی می کند یک مکان راحت و زیبا باشد. اکثر خانم ها فکر می کنند برای این که در مکانی مانند آشپزخانه به راحتی بتوانند کار های روزانه خود را انجام دهند باید فضایی وسیع در اختیار داشته باشند البته که متراژ آشپزخانه موضوع مهمی است اما علاوه بر آن چیدمان صحیح نیز تاثیر فراوانی در راحتی داخل آشپزخانه خواهد داشت و ما در این مطلب قرار است درباره دکوراسیون آشپزخانه کوچک صحبت کنیم تا خانم هایی که یک آشپزخانه کوچک دارند بتوانند به راحتی همه چیز را در اطراف خود و با نظم داشته باشند.

در این بخش میخوانید:

  • دکوراسیون آشپزخانه کوچک بدون اپن
  • دکوراسیون آشپزخانه ساده
  • دکوراسیون آشپزخانه کوچک پنجره دار
  • چگونه آشپزخانه ایرانی داشته باشیم؟
  • جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه کوچک آپارتمانی

دکوراسیون آشپزخانه کوچک و روش بزرگ تر نشان دادن آن

دکوراسیون آشپزخانه کوچک

همانطور که گفتیم داشتن یک آشپزخانه مرتب و با نظم می تواند تاثیر زیادی در ایجاد یک حس خوب برای خانم های خانه دار باشد از این رو اگر شما در خانه های کوچک زندگی می کنید و آشپزخانه شما فضای کافی ندارد اطلاعاتی که درباره دکوراسیون آشپزخانه کوچک را به شما می گوییم از دست ندهید و حتما از این ایده ها برای چیدمان دکوراسیون آشپزخانه جدیدتان استفاده کنید تا به خوبی بتوانید یک فضای عالی در خانه داشته باشید زیرا همانطور که میدانید آشپزخانه فضایی است که برای پخت و مز استفاده می شود و معمولا خانم های ایرانی زمان زیادی را در آن صرف می کنند.

نکات طلایی برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک

پس داشتن یک چیدمان خوب و پر انرژی می تواند حس بهتری را در محیط خانه ایجاد کند. تقریبا این روز ها اکثر خانه ها آپارتمانی شده و دیگر فضای آشپزی که در قدیم بود را ندارند. به همین دلیل بیش از نیمی از این خانه ها دارای آشپزخانه های کوچک هستند اما در این مطلب قصد داریم تا به شما بگوییم که چگونه بدون ایجاد یک فضای جدید آشپزخانه تان را بزرگ تر جلوه دهید و هم چنین نکات دیگری که در زیبایی و کاربردی تر شدن آشپزخانه تان تاثیر دارد را خواهیم گفت.

به طورکلی چند نکته مانند: استفاده از رنگ های روشن، نصب کابینت های شیشه ای یا رنگ روشن، مرتب نگه داشتن آشپزخانه، نورپردازی مناسب و…. همه و همه می تواند تاثیر فراوانی در بزرگ تر دیده شدن آشپزخانه شما داشته باشند و همگی این ها از نکات اصلی در دکوراسیون آشپزخانه کوچک هستند که در ادامه جزئیات بیشتری درباره این نکات خواهیم گفت.

رنگ های روشن

نکات طلایی برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک

همانطور که گفتیم استفاده از انواع رنگ و تناژ های روشن رنگ ها می تواند تاثیر فراوانی در دلباز شدن فضا داشته باشد. به طور مثال رنگ دیوارها، کابینت‌ ها و وسایل مورد استفاده در آشپزخانه در بزرگ نشان دادن آن بسیار اهمیت دارد و استفاده از پالت رنگ‌ های روشن به خصوص رنگ سفید در آشپزخانه خطای دید ایجاد می‌ کند و آشپزخانه شما را جادارتر و دلبازتر نشان می‌ دهد.

رنگ سفید با انعکاس نور فضا را بزرگتر نشان می‌ دهد و باعث بازتر دیده شدن فضا خواهد شد. البته استفاده از رنگ سفید به تنهایی ایده ای مناسب نیست و ترکیب دیگر تناژ ها مانند شیری و کرم یا نسکافه ای روشن می تواند ترکیبات مناسبی باشد.

کابینت شیشه ای

نکات طلایی برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک

کابینت های شیشه ای به جای کارهای چوبی فضای آشپزخانه را دلباز تر می کند اما نکته مهم در این موضوع مرتب بودن همیشگی اجزای داخل کابینت ها است زیرا هر چه لوازم های داخل آشپرخانه مرتب باشد می تواند خطای دید بهتری درباره بزرگتر نشان دادن آن داشته باشد.

نورپردازی

نکات طلایی برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک

استفاده از نور های کافی و مناسب در آشپزخانه کوچک شما می تواند ایده ای فوق العاده باشد زیرا محیط های تاریک و کم عمق می تواند بسیار دلگیر باشد پس استفاده از هالوژن ها داخل کابینت و اطراف آن ها و هم چنین ترکیب نور های زرد و سفید با هم می تواند فضای شادی را برای آشپزخانه کوچک شما تشکیل دهد.

سطوح براق

سطوح براق

یکی دیگر از روش‌ های بزرگ نشان دادن آشپزخانه‌ های کوچک استفاده از سطوح بسیار درخشان و وسایل انعکاسی مانند سرامیک‌ ها و سنگ‌ های براق، استیل‌ های براق  است که نه تنها باعث جذابیت آشپزخانه شما خواهد شد بلکه سبب تقویت نور طبیعی و مصنوعی می‌ شود و نور را به‌ طور چشمگیری افزایش می‌ دهد در نتیجه فضا را وسیع‌ تر ازآنچه که هست نشان می‌ دهد.

شلف و قفسه های باز

استفاده از قفسه‌ های باز به جای کابینت‌ های دردار مهم است چرا که این قفسه‌ ها به محیط روح می‌ بخشند. قفسه‌ های باز را می‌ توانید در مکان‌ هایی از آشپزخانه که چندان از آنها استفاده نمی‌ کنید قرار دهید.

استفاده از طبقات باریک به‌ جای کابینت‌ های دردار سبب ایجاد خطای دید می‌ شود و فضای آشپزخانه را بزرگتر نشان می‌ دهد. ضمنا این طبقات به شما این فرصت را می‌ دهند که ظرف‌ های مورد علاقه خود را در معرض دید قرار دهید. با این ایده دکور آشپزخانه‌ تان را زیباتر و جذاب تر می‌ کنید.

کفپوش های طرح دار

به طور کلی ایجاد خطوط در هر محیطی سبب خطای دید می شود و تنها راهی که بدون اضافه کردن یک فضای جدید بتوان آن را بزرگ تر نشان داد ایجاد خطای دید است از این رو استفاده از طرح های راه راه در جهت های افقی یا عمودی می تواند تاثیر زیادی در بزرگ تر دیده شدن آن داشته باشد پس کفپوش های راه راه یکی دیگر از روش های بزرگ نشان دادن آشپزخانه شما محسوب می شود.

دکوراسیون آشپزخانه کوچک بدون اپن

دکوراسیون آشپزخانه کوچک بدون اپن

در دکوراسیون آشپزخانه کوچک بدون اپن همه چیز باید روی اصول طراحی شود و از هر فضایی به درستی استفاده کنید تا هیچ محیط خالی را از دست ندهید. به طور مثال از دیوار ها برای نصب شلف و یا قفسه ها می توانید استفاده کنید و برخی از لوازم را روی آن ها قرار دهید.

در دکوراسیون آشپزخانه کوچک بدون اپن نباید از هیچ فضای خالی غافل شوید علاوه بر نصب شلف ها می توانید از یک گیره های آهنربایی برای نگهداری چاقو و… استفاده کنید. هم چنین نصب گلدان های آویزان در برخی از قسمت ها ایده ای مناسب برای آشپزخانه کوچک شما خواهد بود و هم چنین می توانید از ترولی های متحرک برای سایر وسایل پر مصرف استفاده کنید تا همیشه در دسترس شما باشند.

دکوراسیون آشپزخانه کوچک بدون اپن

نکته بعدی استفاده از شی های مخصوص تقسیم بندی کشو ها است که می تواند در آشپزخانه های کوچک بدون اپن بسیار کمک کننده باشد و فضای مرتب تری را در اختیارتان قرار دهد. هم چنین علاوه بر تمام روش های گفته شده استفاده از سبد های متحرک در گوشه ای از این آشپزخانه بی تاثیر نخواهد بود‌ و در برخی موارد استفاده از یک میز گرد دو نفره میتواند ایده ای باشد که کمبود اپن را در آشپزخانه شما از بین ببرد.

دکوراسیون آشپزخانه کوچک پنجره دار

همانطور که گفتیم آشپزخانه یکی از مهم ترین بخش ها در هر خانه ای است که فضای آن باید دارای چیدمانی منظم و در عین حال شیک و بی نظیر باشد از این رو اگر شما جزو افرادی هستید که در آشپزخانه تان پنجره دارید باید بگوییم که شما بسیار خوش شانس هستید زیرا وجود پنجره در آشپزخانه یکی از ویژگی های مثبت خانه شما محسوب می شود.

پس به همین دلیل برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک بنجره دار دستتان باز است زیرا از اصلی ترین امتیاز های پنجره در آشپزخانه می تواند رد و بدل کردن نور طبیعی در آن محیط باشد و همین امر سبب دلباز تر شدن آشپزخانه خواهد شد.

هم چنین برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک پنجره دار استفاده از پرده های حریر و رنگ روشن بهترین انتخاب خواهد بود تا در طول روز بتوانید از نور کافی در آشپزخانه تان بهره مند شوید و از انتخاب طرح های شلوغ برای پرده در این مکان اجتناب کنید زیرا در آن صورت محیط شلوغ و نا مرتب دیده می شود.

می توانید در صورت تمایل چارچوب پنجره آشپزخانه تان را با رنگ هایی متفاوت رنگ آمیزی کنید که این رنگ متمایز باعث برجسته تر شدن پنجره در فضای آشپزخانه می شود و زیبایی طراحی داخلی آشپزخانه را تکمیل می کند.

قرار دادن گل و گیاه در دکوراسیون آشپزخانه پنجره دار باعث می شود که زیبایی و طراوت خاصی به فضای آشپزخانه بخشیده شود و علاوه بر این اگر قاب پنجره آشپزخانه منزل شما طاقچه دار است می توانید گلدان ها و سایر وسایل تزیینی را روی طاقچه قرار دهید و از این طریق تزیینی متفاوت را برای پنجره ها داشته باشید.

دکور آشپزخانه ساده

بهتر است در دکور آشپزخانه ساده رنگ های روشن و شادی مثل سفید، سبز روشن، کرم،شیری و… به کار رود تا محیط آشپزخانه  شاد شود که این امر به افراد خانواده نیز احساس بهتری می دهد.

همچنین نحوه جای دادن وسایل بزرگ و کوچک در آشپزخانه نیز اهمیت دارد. با طراحی صحیح کابینت ها، همچنین با ایجاد قفسه ها و کشوهای مختلف درون کابینت ها، می توان از تمام فضای آشپزخانه و حتی اپن هم استفاده کرد و وسایل را داخل کابینت ها جای داد تا فضای آشپزخانه بهم ریخته به نظر نرسد.

 دکور آشپزخانه ساده

یکی از نکاتی که در دکور آشپزخانه ساده حائز اهمیت است استفاده از فضا های مخفی است تا بتوانید فضای بیرونی را ساده و خلوت به نمایش بگذارید پس آنچه که در کابینت ها جایگذاری می‌کنید باید مرتب و با نظم چیده شود. از سوی دیگر استفاده از ترکیب رنگ های فیلی و طوسی روشن، سفید و مشکی، سبز و فیروزه ای، کرم قهوه ای و سفید، کرم و مشکی، طوسی و مشکی و …. از بهترین ترکیبات رنگی خواهند بود.

هم چنین در این دکور بهتر است از لوازم تزئینی ساده به جای ایده های شلوغ و پر هزینه استفاده شود.

چگونه آشپزخانه ایرانی داشته باشیم؟

دکوراسیون آشپزخانه کوچک

 در این دوره به دلیل زندگی شهری و کوچک شدن متراژ خانه‌ها دیگر خبری از آشپزخانه‌های جداگانه نیست. بلکه در اکثر خانه‌ها با آشپزخانه‌ای روبه‌رو هستیم که توسط یک دیوار کوتاه در قالب آشپزخانه اوپن ساخته شده‌اند و یا دارای پیوستگی کامل با اتاق پذیرایی هستند از این رو برای ایجاد دکوراسیون آشپزخانه کوچک ایرانی باید یک سری نکات را در نظر بگیرید که نمایانگر یک آشپزخانه ایرانی هستند

  1. توجه به ویژگی آشپزخانه های سنتی ایرانی
  2. انتخاب کاشی و سرامیک سنتی
  3. انتخاب فرش ایرانی
  4. انتخاب کابینت ایرانی
  5. طراحی آشپزخانه پنجره دار ایرانی
  6. انتخاب وسایل دکوری سنتی
  7. 7.انتخاب ظروف سفالی و مسی
  8. به کار بردن نور کافی

سبک معماری ایرانی سرشار از رنگ و طرح است. اما این اصول در گذشته به آشپزخانه‌ای با سبک ایرانی راه پیدا نکرده بود. به همین دلیل اکثر آن ها نمور، تاریک و دود گرفته بودند. اما امروزه با یکی شدن فضای آشپزخانه و سایر بخش‌های خانه دیگر از تاریکی خبری نیست و در حال حاضر به خوبی می‌توان مصداق سبک معماری و طراحی ایرانی را در آشپزخانه‌های سنتی نظاره کرد.

دکوراسیون آشپزخانه کوچک

این روزها طراحی آشپزخانه‌های ایرانی سرشار از رنگ، نور و انرژی هستند که منشا آن را باید سبک طراحی سنتی ایرانی دانست پس با رعایت تمام ‌نکات گفته شده می توان دکوراسیون آشپزخانه کوچک ایرانی را طراحی کرد.

جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه کوچک آپارتمانی

جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه کوچک آپارتمانی

همانطور که در چند پاراگراف قبل گفتیم امروزه اکثر خانه ها آپارتمانی شده و همین موضوع باعث یکی شدن آشپزخانه با سالن پذیرایی می شود و در نهایت با یک جزیره یا اپن محدوده آن را مشخص می کنند از این رو اگر به دنبال جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه کوچک آپارتمانی هستید باید به دنبال طراحی های مدرن بروید که علاوه بر چیدمانی زیبا، باعث شود تا فضای آشپزخانه بزرگ‌‌تر دیده شود.

جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه کوچک آپارتمانی

استفاده کردن از دیوارها جهت قرار دادن وسایل مثل کابینت و یا قفسه های دیواری از موارد بهینه کردن فضاهای کوچک هستند. هر چه تعداد کابینت ها، کشوها و قفسه های آشپزخانه بیشتر باشند برای جای دادن لوازم، فضای بیشتری ایجاد می شود و بدین ترتیب از شلوغ دیده شدن فضای آشپزخانه های کوچک هم جلوگیری می شود.

جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه کوچک آپارتمانی

در چنین آشپزخانه هایی برای کابینت ها از یک رنگ روشن استفاده کنید. یکی از تکنیک های بزرگتر نشان دادن دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک و مدرن آپارتمانی استفاده از نورپردازی مناسب است. استفاده از لامپ های LED در سقف و یا زیر کابینت ها و یا به طور کلی استفاده از نور زیاد در فضاهای کوچک به بزرگتر نشان دادن فضا کمک می کند. پرده آشپزخانه با ابعاد کوچک نیز بهتر است که ساده و توری باشند تا نور بیشتری وارد محیط شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟