سرنوشت نمایندگان برندهای خارجی تلویزیون در بازار ایران
اخبار لوازم خانگی

سرنوشت نمایندگان برندهای خارجی تلویزیون در بازار ایران

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در این مقاله  به سراغ سرنوشت نمایندگان برندهای خارجی تلویزیون در بازار ...

حسین محمدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در این مقاله  به سراغ سرنوشت نمایندگان برندهای خارجی تلویزیون در بازار ایران رفته ایم که البته در صنعت لوازم خانگی کشورمان نقش به سزایی داشته اند. این بازار از گذشته تا به امروز تغییر و تحولات بسیاری را تجربه کرده که در این بخش مروری بر آن ها شده است.

در این بخش می خوانید:

  • اسامی برندهای تلویزیون خارجی که از بازار ایران رفتند
  • پرفروش ترین برند تلویزیون در ایران
  • بهترین برند تلویزیون در جهان
  • رده بندی بهترین تلویزیون های دنیا

اسامی برندهای تلویزیون خارجی که از بازار ایران رفتند

سرنوشت نمایندگان برندهای خارجی تلویزیون در بازار ایران

بازار لوازم خانگی و صوتی ایران از گذشته تا به امروز میزبان رویداد و چالش های زیادی بوده است و برندهای خارجی زیادی در این بازار حضور داشتند که به دلایل مختلف نظیر ممنوعیت واردات و خروج شرکت ها از سال 97 دیگر در کشورمان عرضه نمی شوند. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید سرنوشت نمایندگان برندهای خارجی تلویزیون در بازار ایران به کجا رسید؟

فیلیپس

برای پرداختن به سرنوشت نمایندگان برندهای خارجی تلویزیون در بازار ایران در ابتدا باید به سراغ فیلیپس برویم زیرا این برند با سابقه ترین برند در صنعت تلویزیون ایران است. نمایندگی اولیه آن برعهده شرکت رادیو تلویزیون در سال 1337 بود. در سال 1343 تولید تلویزیون های MBL تحت لیسانس فیلیپس در شرکت شهاب آغاز و در اواخر دهه 40 با سرمایه گذاری مستقیم شرکت فیلیپس ایران ( آریا الکترونیک ایران) تولید تلویزیون های این برند در کشورمان آغاز شد.

شرکت شکوفا الکتریک سرویس آخرین شریک تجاری این برند در ایران است و با توجه به اینکه امتیاز تولید تلویزیون  این برند به شرکتی در جنوب شرق آسیا واگذار شده اما تولید به مقدار محدود هنوز ادامه دارد. شرکت شکوفا الکتریک سرویس اخیرا از برند جدید خود با عنوان وینست رونمایی و روانه بازار کرده است.

سونی

سرنوشت نمایندگان برندهای خارجی تلویزیون در بازار ایران

سونی نیز نمایندگی های متعددی در ایران داشته مانند هالکو، ایران ضبط و … اما در سال 1397 دو نمایندگی اصلی این برند همزمان در ایران فعال بودند. شرکت بازرگانی ایران قطعات تلویزیون های این برند را وارد و سپس در کارخانه شهاب تولید کرد که با ضمانت نامه شرکت بازرگانی ایران عرضه می شد.

این شرکت نمایندگی برندهای تی سی ال، حایر و سونکس چین را اخذ کرد اما با توجه به تعیین نمایندگی انحصاری تی سی ال یعنی شرکت مادیران و حایر یعنی گروه صنعتی انتخاب و عدم توفیق برند سونکس در حال حاضر فعالیت خود در صنعت تلویزیون را متوقف کرده است. شرکت ایران رهجو که تلویزیون های ارزان قیمت تر سونی را از مالزی وارد می کرد، چند سالی است از برند جدید و ایرانی خود با عنوان بلست رونمایی کرده است.

پاناسونیک

پاناسونیک متعلق به شرکت ماتسوشیتای ژاپن است که در ابتدا جایگزین کلیه برندهای این شرکت مانند ناسیونال، تکنیکس و لومکس در صنعت الکترونیک بود، اما در حال حاضر برند لومکس در صنعت دوربین های حرفه ای عکاسی و تکنیکس در صنعت تجهیزات حرفه ای صوتی مجددا احیا شده است.

در واقع پاناسونیک همان ناسیونال سابق است. اولین نمایندگی این برند که از سهامداران عمده و اولیه شرکت ماتیسوشیتا نیز می باشد، شرکت کوفرد است.

شرکت کوفرد تولید تلویزیون های ناسیونال را در سال های 1343 تا 1364 در ایران برعهده داشت. سهامداران اولیه و اصلی این شرکت برادران فرد قاسمی بودند که در سال 1350 اقدام به تاسیس شرکت صنایع الکتریکی ناسیونال ایران برای تولید لوازم خانگی این برند نمودند.

راهنمای خرید لوازم آشپزخانه تولیپس برای جهیزیه تا سقف

در حال حاضر این شرکت به تولید لوازم خانگی با برند تولیپس و تلویزیون های تولیپس پلاس مشغول است. آخرین نمایندگی این برند در ایران شرکت آژند سرویس است که کماکان خدمات پس از فروش لوازم خانگی پاناسونیک در ایران را به عهده دارد. پس از توقف تولید تلویزیون های پاناسونیک در شرکت شهاب که با ضمانت آژند سرویس عرضه می شد، این شرکت از برند ایرانی خود زلموند رونمایی و عرضه تلویزیون های زلموند را جایگزین مدل های پاناسونیک نمود.

ال جی ( گلد استار سابق )

اولین نماینده رسمی ال جی در صنعت تلویزیون ایران، شرکت شهاب بود.  همکاری ال جی و شهاب در سال 1388 بعد از سی سال خاتمه و تولید تلویزیون، لوازم خانگی و وسایل تهویه مطبوع این برند در کارخانجات شرکت گلدیران واقع در جاده ساوه و منطقه آزاد سیرجان کرمان ادامه یافت.

بیشتر بخوانید:

لوازم خانگی جی پلاس ساخت کجاست؟

پس از خروج ال جی از بازار ایران، گلدیران در اسفند ماه 1397 از برند ایرانی جی پلاس رونمایی کرد. در سال جاری دومین برند گلدیران یعنی نکسار نیز وارد بازار شده است. برخلاف جی پلاس که همزمان در صنعت لوازم خانگی و تهویه مطبوع نیز نامی شناخته شده است فعالیت نکسار فعلا محدود به تولید تلویزیون می باشد.

سامسونگ

تولید تلویزیون و لوازم خانگی، وسایل تهویه مطبوع سامسونگ در ایران به عهده شرکت سام الکترونیک و خدمات پس از فروش آن به عهده سام سرویس بود.

خرید اقساطی محصولات «سام الکترونیک» با کارت آسان خرید بانک تجارت

گروه سام قبل از خروج سامسونگ اقدام به رونمایی از برند سام نمود که در بخش لوازم خانگی کوچک و آشپزخانه فعال هستند و اکثر محصولات آن بصورت ساخته شده از چین وارد می شد. بعد از خروج سامسونگ از بازار ایران،  این شرکت انواع تلویزیون، مانیتور و لوازم خانگی و تهویه مطبوع تولیدی خود را با برند ایرانی سام تولید و به بازار عرضه می کند.

 شارپ

پس از ورشکستگی گروندیک آلمان و خرید آن توسط گروه آرچلیک ترکیه و نیز قطع همکاری سامسونگ با پارس الکتریک در دهه 70، تولید انواع تلویزیون 14 و 21 و 29 اینچ شارپ در شرکت پارس الکتریک آغاز شد.

اما در دهه 80، شرکت شارپ به همکاری خود با پارس الکتریک خاتمه و تولید انواع تلویزیون های این برند در شرکت مادیران آغاز گردید. پس از ورشکستگی شارپ که در دو دهه قبل به عنوان پرفروش ترین تلویزیون در کشور ژاپن بود و خرید آن توسط شرکت هایسنس، تولید آن در شرکت مادیران متوقف شد.

در حال حاضر یکی از بزرگترین پایگاه های این برند در کشور ترکیه می باشد. شرکت پارس الکتریک تلویزیون های خود را با برند قدیمی پارس و همکاری شرکت KONKA چین روانه بازار می کند.

مزیت تلویزیون های هوشمند ایکس ویژن

شرکت مادیران هم اکنون در زمینه های گوناگون از جمله تولید لوازم خانگی، کیسه های خرید تجزیه پذیر تا برج سازی و تولید لوازم اداری و … فعالیت دارد و تلویزیون های  خود را با برند ایرانی ایکس ویژن عرضه می نماید که رتبه نخست فروش در ایران را دارد.

ضمنا مادیران همزمان نماینده انحصاری شرکت TCL،  دومین تولید کننده بزرگ تلویزیون در جهان را برعهده دارد. در نتیجه تلویزیون های TCL و همچنین لوازم خانگی و تهویه مطبوع این برند توسط مادیران عرضه می شود.

توشیبا

سرنوشت نمایندگان برندهای خارجی تلویزیون در بازار ایران

این برند متعلق به شرکت شیبورای ژاپن است. اولین سری تلویزیون های این برند در سال 1343 در شرکت پارس الکتریک تولید شد.

حاج محمد تقی برخوردار؛ موسس پارس الکتریک در سال 1347 شرکت پارس توشیبا را به منظور تولید لوازم خانگی کوچک و آشپزخانه توشیا و شرکت لامپ پارس توشیبا را به منظور تولید انواع لامپ روشنایی در شهر صنعتی رشت تاسیس نمود.

آخرین مدل تلویزیون توشیبا در ایران، نمونه 14 اینچ سیاه و سفید است که از سال 1358 با برند پارس روانه بازار می شد و تولید آن تا دهه 70 خورشیدی تداوم یافت.

شرکت پارس توشیبا در حال حاضر به نام پارس خزر تغییر نام و به عنوان بزرگترین تولید کننده لوازم خانگی کوچک و آشپزخانه و لامپ روشنایی در ایران شناخته می شود.  تا سال 1397 تلویزیون های توشیبا تولید کشورهای ترکیه و لهستان با ضمانت پارس الرمس در ایران عرضه می شد. برند توشیبا نیز همانند شارپ در حال حاضر در مالکیت شرکت هایسنس چین است . با توجه به این که در خصوص سرنوشت نمایندگان برندهای خارجی تلویزیون در بازار ایران کسب اطلاع کردید حالا وقت آن رسیده به سراغ وضعیت حال حاضر بازار برویم و به پرفروش ترین برند تلویزیون در ایران و البته بهترین برند تلویزیون در جهان بپردازیم.

پرفروش ترین برند تلویزیون در ایران

سرنوشت نمایندگان برندهای خارجی تلویزیون در بازار ایران

تهیه لیست پرفروش ترین برند تلویزیون در ایران به مشتریان کمک می کند تا با پرطرفدارهای بازار آشنا شوند و در هنگام خرید، انتخاب مطمئن تری داشته باشند. در این لیست نام هایی مانند جی پلاس، ایکس ویژن و … به چشم می خورد که در مطلب زیر به صفر تا صد آن پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید:

پرفروش ترین تلویزیون های بازار ایران از نگاه کاربران

بهترین برند تلویزیون در جهان

سامسونگ، الجی، سونی، تی سی ال و ویزیو را می توان به عنوان بهترین برند تلویزیون در جهان معرفی کرد که هر کدام دارای مزیت های منحصر به فرد هستند و تقریبا می توان گفت همواره در رده بندی بهترین تلویزیون های دنیا قرار دارند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • سعید گودرزی | 29 آذر 1402 در 5:25 ب.ظ

    البته برندهای دیگه تلویزیون در ایران بود فکر میکنم تا دهه 70هم بودن مثل آریا اطلس