آموزش تشخیص تلویزیون ال جی اصل از تقلبی
آموزش

آموزش تشخیص تلویزیون ال جی اصل از تقلبی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در مطلب آموزش تشخیص تلویزیون ال جی اصل از تقلبی به شما فاکتورهایی را ...

حسین محمدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در مطلب آموزش تشخیص تلویزیون ال جی اصل از تقلبی به شما فاکتورهایی را خواهیم گفت که به کمک آن می توانید تلویزیون اصل را به راحتی از تقلبی تشخیص دهید.با توجه به این که ال جی از جمله برندهایی است که در بازار حضور داشته است، خواندن این مطلب خالی از لطف نیست.

در این بخش می خوانید:

  • اسکن بارکد تلویزیون ال جی
  • تفاوت تلویزیون ال جی مصری و کره ای
  • تشخیص تلویزیون سونی اصل از تقلبی
  • نحوه تشخیص تلویزیون سامسونگ اصل از تقلبی
  • استعلام شماره سریال تلویزیون ال جی
بیشتر بخوانید:

آشنایی با انواع فناوری های تلویزیون و تکنولوژی های نو/بخش دوم

این روزها اگر به مراکز فروش تلویزیون در تهران سری بزنید، در کنار برندهای ایرانی انواع تلویزیون های وارداتی نیز مشاهده می شود که در فضای کسب و کارهای مجازی هم همین طور است، اما نکته قابل توجه وجود تعداد زیادی تلویزیون تقلبی با برندهای عمدتا کره ای در بازار است. به همین دلیل است که موضوعاتی مانند تفاوت تلویزیون ال جی مصری و کره ای یا آموزش تشخیص تلویزیون ال جی اصل از تقلبی برای مردم اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

تفاوت تلویزیون ال جی مصری و کره ای

مطمئنا به هنگام مراجعه به بازار با تلویزیون های ال جی مونتاژ مصر مواجه شده اید اما تفاوت تلویزیون ال جی مصری و کره ای در چیست؟در حال حاضر بیشتر تلویزیون های موجود در بازار ایران تولید کشور مصر و در رده بعدی اندونزی، لهستان، مجارستان، چین و به ندرت هند است.

شرکت های کره ای نظیر و ال جی سامسونگ با تاسیس کارخانه در کشور مصر و در واقع مونتاژ تلویزیون های خود در مصر به دنبال کاهش هزینه های مربوط به مالیات و ارسال هستند. در نتیجه تفاوت تلویزیون ال جی مصری و کره ای تنها مربوط به کارخانه می شود و از نظر کیفیت یکسان هستند.

راهکارهای تشخیص تلویزیون ال جی دست دوم یا تقلبی

آموزش تشخیص تلویزیون ال جی اصل از تقلبی

تقریبا 4 سال از توقف تولید تلویزیون های ال جی در کارخانه شرکت گلدیران در منطقه آزاد سیرجان کرمان می گذرد اما تلویزیون های این شرکت کماکان با قیمت های بسیار بالا در بازار به فروش می رسند. هر چند تعداد عرضه و خریدار بسیار پایین آمده و اصولا خرید این اقلام با قیمتهای سرسام آور پیشنهادی فروشندگان آن هم برای مدل 2017، منطقی به نظر نمی رسد. ورود غیر قانونی این محصولات باعث شده تا بسیاری از افراد سودجو نمونه های تقلبی را به بازار ایران وارد کنند. در مطلب آموزش تشخیص تلویزیون ال جی اصل از تقلبی به شما خواهیم گفت که چگونه در دام آن ها گرفتار نشوید.

راهکارهای شناسایی نمونه های تقلبی یا دست دوم تلویزیون های ال جی :

استعلام شماره سریال تلویزیون ال جی

آموزش تشخیص تلویزیون ال جی اصل از تقلبی

در ابتدا از منو تلویزیون به محض روشن شدن عکس بگیرید. با سه بار فشردن دکمه MUTE ( قطع صدا ) در تلویزیون های ال جی،  روی صفحه منویی ظاهر می شود که در آن شماره مدل، سریال تلویزیون، نسخه نرم افزار و تاریخ بروز رسانی شرکت سازنده و شرکت پشتیبانی کننده محصول با آدرس وبسایت و شماره تلفن واحد پشتیبانی ( خدمات پس از فروش ) و همچنین کشور سازنده نمایش داده می شود که در واقع یکی از روش های آسان برای استعلام شماره سریال تلویزیون ال جی است.

شماره مدل و سریال را به صورت کامل یاد داشت و یا با موبایل از این منو عکس بگیرید، بعد دکمه منو  MENU را فشرده و گزینه درباره تلویزیون را انتخاب کنید. در این قسمت تمام این اطلاعات بعلاوه ساعت کارکرد تلویزیون درج شده است. حالا برای استعلام شماره سریال تلویزیون ال جی و در واقع اطمینان از اصل بودن باید شماره سریال در هردو منو یکسان باشد.

استعلام شماره سریال تلویزیون ال جی

البته روش های دیگری برای استعلام شماره سریال تلویزیون ال جی وجود دارد. در پشت تلویزیون روی پلاک هویت، شماره سریال بطور کامل و معمولا شماره مدل به اختصار درج شده. مجدد شماره سریال را کنترل کنید. روی کارتن سال ساخت و برند و لوگوی ال جی و شماره مدل نیز چاپ شده است ( تلویزیون های ساخت مصر دارای کارتن سفید با کاغذ براق گلاسه و چاپ رنگی و تولیدات سایر کشورها به رنگ خاکی و با چاپ مشکی و قرمز است). ضمنا نام شرکت سازنده و در اغلب موارد کشور تولید کننده روی کارتن درج شده است.

در پهلوی کارتن برچسب دیگری درج شده که دارای اطلاعات کامل تر از جمله شماره کامل سریال، مقصد تلویزیون و شرکت سفارش دهنده و … می باشد.

برای این که بتوانید تلویزیون ال جی اصل را از تقلبی تشخیص دهید باید موارد زیر را بدانید:

  • تلویزیون های هوشمند ال جی تا سال 2013 میلادی دارای سیستم عامل NET CAST و از سال 2014 میلادی تا کنون دارای سیستم عامل WEBOS هستند. ال جی هیچگاه تلویزیون هوشمند با سیستم عامل اندروید تولید نکرده و تمام تلویزیون های ال جی با سیستم عامل ندروید تقلبی هستند.

آموزش تشخیص تلویزیون ال جی اصل از تقلبی

  • ال جی از سال 2014 میلادی تلویزیون با صفحه منحنی یا CURRVED تولید نکرده و تمام تلویزیون های با صفحه منحنی اکبند ال جی در بازار تقلبی هستند.

آموزش تشخیص تلویزیون ال جی اصل از تقلبی

  • تلویزیون های OLED ال جی به استثنای بخش مرکزی پشت که محل قرار گرفتن مدارات تلویزیون است، ضخامت بسیار باریک بین 4 تا 5 میلیمتر دارند. مدل های OLED با ضخامت بیشتر تقلبی و دارای صفحه نمایش ارزان LED LCD هستند .

مراجعه به سایت اصلی ال جی برای تشخیص مدل تقلبی

مدل تلویزیون را در سایت ال جی کشور سازنده ( آدرس سایت در منوهای روی صفحه و در بخش درباره تلویزیون درج شده است ) جستجو و ظاهر آن را با تلویزیون موجود چک کنید.

بطور مثال تلویزیون ال جی مدل نانو 86 که در ایران تقاضای زیادی دارد، دارای پایه هلالی وسط است که در نمونه تقلبی موجود در بازار دارای پایه دو تکه می باشد.  پس از قطعیت خرید، شماره سریال را به نام خودتان ثبت کنید. در صورتی که بدون مشکل شماره سریال دستگاه بنام خودتان ثبت شد، می توانید از اصالت سریال و تلویزیون مطمئن شوید.

آموزش تشخیص تلویزیون ال جی اصل از تقلبی

متاسفانه اکثر نمونه های تقلبی ال جی به نام ساخت کره جنوبی در ایران بفروش می رسند. در حالیکه اگر به سایت اصلی ال جی

در کشور کره جنوبی مراجعه کنید. تلویزیون های جدید ساخت کره در دو مدل مجزا ( قابل نصب روی دیوار بدون پایه رومیزی و یا مدل رومیزی عرضه می شوند و به عبارت بهتر قابلیت استفاده همزمان بصورت رومیزی و یا نصب روی دیوار را ندارند.

تشخیص تلویزیون سونی اصل از تقلبی

آموزش تشخیص تلویزیون ال جی اصل از تقلبی

برخی از مشتریان در خصوص نحوه تشخیص تلویزیون سونی اصل از تقلبی سوال پرسیده بودند که باید گفت در حال حاضر به استثنای سونی ساخت مالزی بقیه برندهای ژاپنی عمدتا مونتاژ چین و کشورهای جنوب شرق آسیا هیتند که قیمتی حتی ارزانتر از برندهای ایرانی دارند.

بنابراین عرضه نمونه های غیر اصلی آن ها صرفه اقتصادی ندارد. بطور مثال، محصولات برند پاناسونیک که تا دو دهه قبل بعد از سونی گرانترین برند بازار بود هم اکنون ارزانتر از اغلب برندهای ایرانی به فروش می رسد.

با توجه به تعریف بالا دیگر نیازی به تشخیص تلویزیون سونی اصل از تقلبی ندارید و البته بیشتر مخاطبان در خصوص برندهای کره ای نظیر سامسونگ و ال جی سوال داشتند، در نتیجه بیشتر بر روی نحوه تشخیص تلویزیون سامسونگ اصل از تقلبی و آموزش تشخیص تلویزیون ال جی اصل از تقلبی تمرکز شده است.

نحوه تشخیص تلویزیون سامسونگ اصل از تقلبی

آموزش تشخیص تلویزیون ال جی اصل از تقلبی

نحوه تشخیص تلویزیون سامسونگ اصل از تقلبی از جمله مواردی است که از سوی مخاطبان مطرح شده و در این بخش مروری بر آن شده البته روش های آن در بالا برای مدل های ال جی گفته شد و در واقع تفاوتی ندارند.

  • مدل تلویزیون را در گوگل جستجو کنید.
  •  از بسته بندی محصول خود غافل نشوید.
  • برای تشخیص اصل بودن تلویزیون سریال نامبر روی بسته بندی را با سریال نامبری که در پشت تلویزیون قرار گرفته است مقایسه کنید.
  • برای سریال نامبر و مدل دقیق تلویزیون سامسونگ می توانید به قسمت Menu بروید و از بخش Support گزینه Contact Samsung یا About This TV را انتخاب کنید.
  • توجه به طراحی، سبک محتوایی و شکل ظاهری

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟