راهنمای خرید کنترل تلویزیون و نکاتی که پیش از خرید باید بدانید!
آموزش

راهنمای خرید کنترل تلویزیون و نکاتی که پیش از خرید باید بدانید!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امروزه تنوع ریموت کنترل ها بسیار بالا است که ممکن است در هنگام مواجه با ...

حسین محمدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امروزه تنوع ریموت کنترل ها بسیار بالا است که ممکن است در هنگام مواجه با انواع مختلف آن دچار سردرگمی شوید. در مطلب راهنمای خرید کنترل تلویزیون به شما خواهیم گفت که چگونه کنترل مناسب تلویزیون خود را خریداری کنید.

در این بخش می خوانید:

  • مرکز فروش کنترل تلویزیون در تهران
  • فروش عمده کنترل تلویزیون
  • کنترل تلویزیون اسنوا با گوشی
  • کنترل تلویزیون ال جی
  • کنترل تلویزیون ال جی با گوشی سامسونگ
  • دانلود کنترل تلویزیون همه کاره
  • برنامه کنترل تلویزیون ال جی
  • قیمت کنترل تلویزیون ال جی
بیشتر بدانید:

آموزش نصب تلویزیون روی دیوار به همراه ویدیو

 

نکاتی که پیش از خرید کنترل باید بدانید

راهنمای خرید کنترل تلویزیون و نکاتی که پیش از خرید باید بدانید!

کنترل تلویزیون از جمله وسایل پرکاربرد هر خانه ای است که گاهی اوقات مجبور به خرید آن می شویم اما پیش از خرید باید نکاتی را بدانید که در مطلب راهنمای خرید کنترل تلویزیون به آن ها اشاره شده است:

  • واردات کنترل با ثبت سفارش از کشور چین منوط به درج برند و نام شرکت تولید کننده کنترل و چاپ لوگو و برند تلویزیون ممنوع است. کنترل هایی که دارای لوگوو نام برند اصلی هستند، عمدتا قاچاق بوده و  معمولا به عنوان کنترل اصلی و یا های کپی با قیمت بالاتر به فروش می رسند. برچسب سازنده روی نشان تجاری اصلی وجود دارد که توسط فروشنده برداشته می شود.

راهنمای خرید کنترل تلویزیون و نکاتی که پیش از خرید باید بدانید!

  • تمام کنترل های برند های خارجی به استثنای یکی دو مورد که دارای دوکد فرکانسی هستند، مانند توشیبا کاملا با هم سازگار هستند. این قانون در مورد تلویزیون های مانند شهاب و ایکس ویژن و … صدق نمی کند. جالب است بدانید که تلویزیون های شهاب قدیمی با کنترل ال جی و مدل های نسبتا جدید با کنترل تی سی ال و نسخه هایی جدیدتر با تلویزیون های هایسنس سازگار هستند.

راهنمای خرید کنترل تلویزیون و نکاتی که پیش از خرید باید بدانید!

  • ممکن است در کنترلی که تهیه می کنید برخی از دکمه ها اضافی و یا کم باشد. دکمه هایی مانند 3D ( پخش تصویر سه بعدی ) و یا MY APP  ( ورود به بخش هوشمند تلویزیون ) اغلب تولید کنندگان از یک طراحی واحد استفاده شده و در مدل های مختلف برخی دکمه ها با توجه به عدم کاربرد حذف شده است.

دکمه هایی مانند 3D

  • کنترل های مرغوب دارای جعبه و بروشور هستند و لیستی از تلویزیون هایی را که کاملا با کنترل سازگار است،  در بروشور و یا جعبه ذکر شده است.  قطعا این کنترل ها نسبت به کنترل اصلی تلویزیون شما دارای دکمه های اضافی تر هستند که برای شما کاربردی ندارند.

راهنمای خرید کنترل تلویزیون و نکاتی که پیش از خرید باید بدانید!

  • برخی از این تولید کنندگان کنترل اقدامات ابتکاری مانند قراردادن چراغ زیر دکمه های اصلی (برای استفاده راحت تر در محیط کاملا تاریک) و یا طراحی متفاوت از کنترل شرکت سازنده انجام داده اند. به هر حال استفاده از هر کدام از این کنترل ها ولو بی کیفیت لطمه ای به تلویزیون نخواهد زد و فقط دوام انها متفاوت است.

راهنمای خرید کنترل تلویزیون و نکاتی که پیش از خرید باید بدانید!

  • تهیه کنترل تلویزیون هایی که به  تعداد محدود وارد کشور شده اند مانند لوه اپتا در دهه 50 و لوه (همان لوه اپتای سابق ) در دهه 90، تلویزیون هایی که به صورت مسافرتی وارد کشور شده اند مانند مدل های سایرونیکس ساخت سوریه، تلویزیون هایی که سالهاست تولید آن ها متوقف شده است ( مانند بلر، بلموند) و نسخه های قاچاق که در سال های اخیر وارد شده اند (مانند جنرال با انواع پسوند و پیش وند )، تلویزیون هایی که تیراژ و تعداد تولید آن ها بسیار محدود بود همانند اوسان و اطلس و … مشکل است. هر چند ممکن است فروشنده یک کنترل از برند دیگر که با تلویزیون شما سازگار است را پیشنهاد دهد، اما توصیه اغلب آن ها خرید کنترل همه کاره یا یونیورسال UNIVERSAL و یا کنترل های آموزش پذیر LEARNING CONTROL است.

کنترل های آموزش پذیر 

راهنمای خرید کنترل تلویزیون و نکاتی که پیش از خرید باید بدانید!

تنظیم کنترل های آموزش پذیر زمان بر است و پس از اتمام باتری یا خارج کردن باتری کنترل ریست شده و باید مجدد آن را برنامه ریزی کرد. مشکل عمده دیگر این کنترل ها لزوم داشتن کنترل سالم تلویزیون برای برنامه ریزی کنترل لرنینگ است. برای این کار ابتدا روی دستگاه کنترل لرنینگ کلید Set  را می زنیم و سپس روی کنترل اصلی که دقیقا رویری کنترل لرنیگ قرار گرفته، دکمه 1 را وارد می کنیم. چراغ ست به معنی دریافت اطلاعات روشن می شود و بعد روی کنترل لرنینگ کلید یک را میزنید. چراغ SET خاموش و بعد به ترتیب دکمه های دیگر و در صورت عدم وجود کلید متناظر، کلید دیگری را ست می کنیم.

کنترل تلویزیون همه کاره یا یونیورسال

کنترل تلویزیون همه کاره یا یونیورسال

درکنترل تلویزیون همه کاره یا یونیورسال، برنامه ریزی روشهای گوناگونی دارد. در برخی به همراه کنترل جدول کد کنترل ارائه می شود و مثلا کد 35 برای تلویزیون های سونی است.

در ابتدا دکمه SET را زده و عدد 35 را وارد کنید و سپس دکمه OK یا ENTER را فشار دهید. این کنترل ها هم مشکل پاک شدن حافظه در صورت خروج باتری یا خالی شدن باتری را دارند.

مشکل دیگر این کنترل ها این است که کارایی برخی از دکمه ها با آنچه در زیر آن درج شده، متفاوت است و باید این تفاوت ها را به خاطر بسپارید البته این مدلها هم محدودیت در تعداد کد دارند.

کنترل تلویزیون همه کاره یا یونیورسال

در برخی مدلها زیر هر دکمه کنترل که عملکرد آن دکمه هم روی آن درج شده نام یک برند را می بینید. بنابراین نیازی به جدول کد نیست و با فشردن دکمه Set و زدن دکمه برند و سپس دکمه ENTER،  با آن برند ست می شود.

اخیرا مدل RM-L 1098-8  از برند HUAYU که تقریبا برای همه تلوزیون ها کنترل می سازد وارد شده که امکان ست برای اکثر برندهای قدیم و جدید را دارد. در این مدل علاوه بر اینکه هر دکمه کنترل برای یک برند اختصاص یافته زیر دکمه کنترل صدا با عبارت OTHER BRANDS  مواجه می شوید.

آموزش کار با کنترل تلویزیون یونیورسال برای مدل های ایرانی

راهنمای خرید کنترل تلویزیون و نکاتی که پیش از خرید باید بدانید!

این کنترل برای تلویزیون های جی پلاس علیرغم این که نه در دفترچه و دکمه های کنترل RM-L 1098-8 نامی از برند جی پلاس برده نشده است، کار می کند. در این حالت دکمه SET  را فشار دهید و بعد از روشن شدن چراغ قرمز رنگ روی کنترل، آن را به سمت تلویزیون گرفته و دکمه افزایش صدا را فشرده و رها کنید.

این کار را با حوصله و چندین بار انجام می دهید ( شاید بیش از 200 بار ). زمانی که علامت افزایش صدا را روی صفحه مشاهده کردید، یکبار دکمه کاهش صدا را میزنید و وقتی علامت کاهش صدا را روی صفحه مشاهد کردید، دکمه ENTER  را روی کنترل بزنید، چراغ کنترل خاموش می شود.

در این حالت نیز برخی از دکمه های کنترل ( دکمه های کم کاربرد ) عملکرد متفاوتی دارند و باز هم در صورت خروج باتری و یا خالی شدن آن نیاز به SET  کردن مجدد دارید.

علی رغم اینکه در دفترچه این مدل صدها برند تلویزیون نام برده شده و حتی در مورد تلویزیونی که در لیست نبود، کارایی داشت اما نمی توان قاطعانه امکان ست شدن این کنترل را با تمام مدل های دنیا تایید کرد.

با توجه به اینکه برخلاف سایر کنترل ها امکان تست کنترل های آموزش پذیر و یونیورسال در فروشگاه توسط فروشنده وجود ندارد، حتما هنگام خرید مهلت تست و مرجوعی از فروشنده با قید در فاکتور فروش بگیرید، زیرا معمولا درصد خرابی یا عدم امکان ست شدن با برخی برندها در این کنترل ها بالا است. راهنمای خرید کنترل به شما کمک می کند تا هزینه اضافی پرداخت نکنید و مدلی کاربردی خریداری کرده و برای تلویزیون استفاده کنید. حالا وقت آن رسیده که به سراغ معرفی مرکز فروش کنترل تلویزیون برویم.

مرکز فروش کنترل تلویزیون در تهران

این روزها تهیه کنترل های یدک برندهای مشهور در هر محله ای به راحتی امکان پذیر است، اما پیدا کردن کنترل تلویزیون های با قدمت بالای 30 سال، تلویزیون های قاچاق و یا مسافری از برندهای چینی گمنام و برخی برندهای ایرانی که دوره فعالیت تولیدی آن ها کوتاه و تعداد تیراژ تولیدی آن ها پایین است، کار ساده ای نیست. به همین دلیل برخی از مخاطبان در خصوص مرکز فروش کنترل تلویزیون در تهران یا مرکز فروش عمده کنترل تلویزیون سوال داشتند.

مرکز فروش عمده کنترل تلویزیون

کنترل بسیاری از برندهای خارجی حتی در نمایندگی آن ها موجود نیست. بدون شک مرکز فروش کنترل تلویزیون در تهران ضلع شمال میدان امام خمینی ( ره ) پشت ساختمان جدید یا همان بلدیه است که مرکز فروش عمده کنترل تلویزیون طبقه زیر زمین پاساژ لباف است .

استفاده از گوشی به عنوان کنترل

راهنمای خرید کنترل تلویزیون و نکاتی که پیش از خرید باید بدانید!

با توجه به مطلب راهنمای خرید کنترل تلویزیون دیگر دچار سردرگمی هنگام انتخاب نمی شوید اما برخی از افراد ترجیح می دهند از گوشی خود به عنوان کنترل بهره ببرند که البته جایگزین مناسبی برای ریموت کترل نیست.

اکثر ما می دانیم که می توان از گوشی به عنوان کنترل بهره برد که البته در تمامی مدل ها این امکان وجود ندارد اما در این بخش قصد داریم به سوالات پر تکرار شما مانند کنترل تلویزیون اسنوا با گوشی یا کنترل تلویزیون ال جی با گوشی سامسونگ و برنامه کنترل  تلویزیون ال جی پاسخ دهیم.

به طور کلی برای کنترل تلویزیون با گوشی 2 روش وجود دارد که با مادون قرمز یا بدون مادون قرمز انجام می شود. تلویزیون از سیگنال‌ های اینفراردبرای تغییر کانال استفاده می‌ کنند. اگر گوشی شما دارای درگاه IR است برای کنترل تلویزیون ال جی با گوشی سامسونگ می توانید یک برنامه کنترل از راه دور دانلود کنید.

بسیاری از مخاطبان در مورد دانلود کنترل تلویزیون همه کاره و برنامه کنترل تلویزیون ال جی سوال داشتند که می توانید از برنامه AnyMote Smart Remote کمک بگیرید.این نرم افزار برای کنترل از راه دور با استفاده از مادون قرمز کارایی بالایی دارد.

توجه داشته باشید که پیش دانلود کنترل تلویزیون همه کاره  منو کشویی موجود در گوشی موبایل خود را بررسی کنید، زیرا در برخی از مدل‌ها اپلیکیشن IR blaster به صورت پیش فرض وجود دارد.

بعد از وارد شدن به برنامه باید ابتدا  بلستر IR را وارد کنید و سپس به سراغ انتخاب برند تلویزیون بروید. در صورتی که از شما کد کنترل از راه دور درخواست کرد می توانید از اینترنت جستجو کرده و یا وارد سایت https://codesforuniversalremotes.com/ شوید. پس از دنبال کرده دستورالعمل های ذکر شده می توان از گوشی به عنوان کنترل بهره برد.

لیست قیمت کنترل تلویزیون

راهنمای خرید کنترل تلویزیون و نکاتی که پیش از خرید باید بدانید!

در صورتی که در خصوص قیمت کنترل تلویزیون ال جی یا سامسونگ و حتی سایر برندها سوال دارید می توانید از جدول ارائه شده کمک بگیرید. با مد نظر قرار دادن نکاتی که در مطلب راهنمای خرید کنترل تلویزیون گفته شد، به راحتی می توانید مدل مناسب خود را خریداری کنید.

عنوان

         قیمت

ریموت کنترل اسنوا مدل 52K

47 هزار تومان

ریموت کنترل تلویزیون سامسونگ مدل Q

2 میلیون و 200 هزار تومان

ریموت کنترل دوو مدل 1363

59 هزار 650 تومان

ریموت کنترل تلویزیون ال جی مدل AN-MR500

3 میلیون و 490 هزار تومان

ریموت کنترل تلویزیون ال جی مدل IRAKB15603

49 هزار و 300 تومان

ریموت کنترل سونی مدل RM-YD040

135 هزار تومان

کنترل تلویزیون هوشمند اندروید تسکو مدل TRC 191

570 هزار تومان

ریموت کنترل هایسنس مدل EN2B27V

65 هزار و 950 تومان

ریموت کنترل تلویزیون جی پلاس مدل 2022

66 هزار  و 500 تومان

ریموت کنترل تلویزیون ایکس ویژن مدل 1392

62 هزار تومان

 کنترل تلویزیون سامسونگ مدل AA59-00581A  دو عددی258 هزار تومان

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟