بازار لوازم خانگی ایران هم گرفتار اختلاف قیمت کارخانه
اخبار لوازم خانگی

تأثیر افزایش نرخ درهم بر لوازم خانگی خارجی / مردم انگیزه‌ای برای خرید ندارند

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه لوازم‌خانگی اصفهان گفت: در حال حاضر افزایش نرخ درهم بر لوازم خانگی ...

نفیسه رحیمی | 1 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه لوازم‌خانگی اصفهان گفت: در حال حاضر افزایش نرخ درهم بر لوازم خانگی خارجی تأثیر داشته، اما در مجموع نوسانات نرخ ارز تأثیری بر این بازار ندارد و به دلیل گرانی مردم انگیزه‌ای برای خرید ندارند.

علیرضا قندی درباره شرایط بازار لوازم‌خانگی اصفهان با توجه به نوسانات اخیر ارز، اظهار کرد: امروز اگر مردم ناچاراً کالایی را احتیاج داشته باشند، خرید می‌کنند و اگر برای خرید زمان داشته باشند، آن را به زمان دیگری موکول می‌کنند که قیمت‌ها به لحاظ ارزی کاهش یابد.

وی با اشاره به رکود بازار و نبود انگیزه مردم برای خرید در بازار، گفت: در حال حاضر افزایش نرخ درهم بر لوازم خانگی خارجی تأثیر گذاشته و لوازم‌خانگی که عموماً به‌طور قاچاق از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس وارد کشور می‌شوند، افزایش قیمت داشته است.

رئیس اتحادیه لوازم‌خانگی اصفهان تصریح کرد: نوسانات نرخ ارز تأثیری بر بازار لوازم‌خانگی نداشته است و تنها بر روی کالاهای خارجی اثرگذار بوده که این محصولات از نظر اتحادیه لوازم‌خانگی به‌طورکلی ممنوع است و قاچاق محسوب می‌شود، چراکه ضمانت و خدمات پس از فروش ندارند.

وی در پاسخ به این سوال که اکنون فروشندگان حتی در زمان خرید لوازم‌خانگی داخلی قیمت لحظه‌ای آن را در بازار می‌پرسند، گفت: فروشندگانی که این مدل رفتار می‌کنند، بیشتر تحت‌تاثیر نوسانات نرخ دلار، از بازار جویای قیمت می‌شوند، اما هیچ‌یک از کالاهای داخلی ما به‌ویژه طی چند ماه اخیر افزایش قیمت نداشته است.

وی افزود: البته درصد دقیق افزایش قیمت لوازم‌خانگی را نمی‌توان اعلام کرد، چراکه افزایش نرخ ارز مربوط به یک ماه اخیر بوده و چون انگیزه برای خرید کالا کم است، بنابراین تأثیری بر کالای داخلی نداشته و خود مردم مقداری از خرید کالای داخلی صرفه نظر کرده‌اند.

وی با اعتقاد بر اینکه شرایط اخیر کشور تأثیری بر بازار لوازم‌خانگی نداشته است، توضیح داد: ما در اتحادیه اعلام کرده‌ایم که کالاهای خارجی فاقد ضمانت است و گارانتی آنها معتبر نیست.

وی با بیان اینکه امروز مردم بیشتر به سمت تعمیر لوازم‌خانگی خود می‌روند، توضیح داد: با توجه به هزینه بالای تعمیرات و گرانی قطعه، قیمت تعمیر لوازم‌خانگی نیز بالا رفته است.

وی تصریح کرد: البته مشتریان وقتی می‌بینند که هزینه تعمیرات بالا است، شاید از این موضوع صرفه‌نظر کنند و کالا را دیگر استفاده نکنند، مگر کالایی که مستقیماً در روز به آن احتیاج داشته باشند و با هر هزینه‌ای حاضر به تعمیر آن باشند.

وی در پاسخ به این سوال که لوازم‌خانگی تا پایان امسال گران می‌شود یا خیر؟ توضیح داد: این موضوع قابل پیش‌بینی نیست و وقتی انگیزه‌ای برای خرید نیست و مردم کمتر به خاطر گرانی‌هایی به سمت خرید لوازم‌خانگی می‌روند که حتی سال گذشته افزایش قیمت داشته است./ایسنا

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟