چگونه یخچال فریزر کلور از رشد باکتری جلوگیری می کند؟
اخبار لوازم خانگی

چگونه یخچال فریزر کلور از رشد باکتری جلوگیری می کند؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یخچال فریزر وسیله ای برای نگهداری انواع مواد غذایی است که اگر در خرید آن ...

نفیسه رحیمی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یخچال فریزر وسیله ای برای نگهداری انواع مواد غذایی است که اگر در خرید آن دقت کافی نشود یا بهداشت آن نادیده گرفته شود، می تواند باعث ابتلای اعضای خانواده به انواع بیماری ها شده و به همین دلیل بسیاری از تولید کنندگان از جمله کلور برای رفع این مشکل راهکارهایی مانند نوار گسکت را در نظر گرفته اند. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه یخچال فریزر کلور از رشد باکتری جلوگیری می کند؟

 جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی با امکانات یخچال کلور

شرکت کلور یکی از تولیدکنندگان لوازم خانگی ایرانی است که برای جلوگیری از میهمانی باکتری ها در یخچال فریزر از لاستیک ضد باکتری در محصولات خود استفاده کرده است. از طرفی مدل های این شرکت برای جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی، از ماده کاتیکان و پوشش آنتی باکتریال بهره برده اند.

لاستیک ضد باکتری

شرکت کلور برای دور درب یخچال از لاستیک ضد باکتری استفاده کرده است زیرا دور درب و گوشه و کنارهای یخچال فضای خوبی برای رشد باکتری ها است. با استفاده از این فناوری دیگر نگرانی بابت تجمع باکتری ها در یخچال فریزر وجود ندارد.

چگونه یخچال فریزر کلور از رشد باکتری جلوگیری می کند؟

ماده کاتیکان

ماده کاتیکان طبیعی بوده و دارای آنتی بیوتیک است که در نتیجه از فاسد شدن سریع مواد غذایی جلوگیری می کند. این ماده در ساخت وان و لاینرها کاربرد دارد و شرکت کلور در بدنه داخلی یخچال از این ماده استفاده کرده است.

پوشش آنتی باکتریال

پوشش آنتی باکتریال یا سیلور نانو استفاده شده در بدنه یخچال و دیواره های داخلی کلور باعث از بین رفتن باکتری ها می شود که به داخل یخچال نفوذ کرده اند. با نابود شدن باکتری ها، مواد غذایی تازه می ماند.

با رعایت این موارد فاسد شدن مواد غذایی را به تاخیر بیندازید!

فاسد شدن مواد غذایی

حالا که پاسخ سوال چگونه یخچال فریزر کلور از رشد باکتری جلوگیری می کند؟ را دریافت کردید، با رعایت موارد زیر می توانید به تازه ماندن بیشتر مواد غذایی خود کمک کنید.

  •  دما برای سالم ماندن مواد غذایی در یخچال، باید بین صفر تا چهار درجه سانتیگراد باشد.
  • چیدمان مواد غذایی را رعایت کنید و مواد فاسد شدنی را در کنار دریچه قرار دهید.
  • مواد پروتئینی را جدا از سایر مواد غذایی در یخچال و در یک ظرف دربسته قرار دهید
  • تمیز کردن یخچال در بازه های زمانی منظم انجام شود.
  •  میوه و سبزی کثیف و بدون پوشش در یخچال باعث رشد باکتری می شود.

سخن پایانی

در مطلب چگونه یخچال فریزر کلور از رشد باکتری جلوگیری می کند؟ به مواردی اشاره شد گه به کمک آن می توانید از تجمع باکتری ها و عوامل بیماری زا در یخچال فریزر جلوگیری کنید. در واقع یخچال اصلی ترین وسیله برای ذخیره مواد غذایی است و به همین دلیل رابطه مستقیم با سلامتی اعضای خانواده دارد. شرکت کلور برای دیر فاسد شدن مواد غذایی از فناوری هایی استفاده که در این بخش معرفی شدند.

نظر شما چیست؟