کانوکشن در مایکروویو چیست ؟
آموزش

کانوکشن در مایکروویو چیست ؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در پاسخ به سوال کانوکشن در مایکروویو چیست ؟ می توان گفت؛ کانوکشن یکی از ...

یاسمن داودیان | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در پاسخ به سوال کانوکشن در مایکروویو چیست ؟ می توان گفت؛ کانوکشن یکی از فناوری های جدیدی است که در مایکروویو و سایر دستگاه هایی نظیر آن به کار رفته است. به طور کلی قابلیت کانوکشن در مایکروویو باعث هدایت یکنواخت گرما به سمت ماده غذایی در نتیجه پخت سریع تر، همراه با حفظ طراوت و تازگی غذا می شود.

  • کانوکشن چیست
  • فن کانوکشن چیست
  • کانوکشن در توستر چیست
  • کانوکشن در آون توستر چیست
  • کانوکشن در سولاردام چیست
  • کانوکشن فر چیست
  • سولار کانوکشن چیست
  • پخت کیک با کانوکشن
  • کانوکشن در مایکروویو ال جی

کانوکشن چیست ؟

کانوکشن در مایکروویو چیست ؟

کانوکشن چیست؟ یا فن کانوکشن چیست از سوالات پر تکراری که ذهن بیشتر افراد را درگیر کرده است. در پاسخ به این سوال ها لازم است بگوییم؛ فنی که در پشت دستگاه قرار می گیرد، کانوکشن نام دارد. هنگامی که المنت های درون دستگاه حرارت را منتشر می کنند، فن شروع به کار می کنند تا هوای گرم تولید شده به سرتاسر دستگاه انتقال دهد، همان طور که پیش از این اشاره کردیم این عملکرد به پخت یکنواخت غذا کمک می کند.

مزایای کانوکشن در مایکروویو چیست؟

کانوکشن در مایکروویو چیست ؟

  • به پخت یکنواخت و اصطلاحا مغزپخت شدن غذا کمک می کند.
  • عملکرد کانوکشن باعث پخت یکدست کیک می شود.
  • اصلی ترین ویژگی کانوکشن پخت به سرعت غذا است.
  • باعث حفظ طراوت و تازگی مواد غذایی می شود.
  • از برشته و خشک شدن غذا جلوگیری می کند.

معایب کانوکشن در مایکروویو چیست؟

تنها ایرادی که می توان بر روی کانوکشن  گذاشت در رابطه با قیمت است، زیرا مایکروویو های دارای کانوکشن از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

کانوکشن در توستر چیست ؟

کانوکشن در توستر چیست ؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم کاربرد کانوکشن در توستر همانند مایکروویو است و به پخت با کیفیت و سریع غذا کمک می کند و این ویژگی باعث تفاوت قیمت بین آون توستر کانوکشن دار و بدون کانوکشن می شود.

برای شناسایی آون توستر کانوکشن دار لازم است به دکمه های آن توجه کنیم علاوه بر اینکه با مشاهده درون آون توستر فن را مشاهده می کنید البته در بعضی دستگاه ها فن به گونه ای تعبیه شده که قابل مشاهده نیست در این صورت لازم است به دفترچه راهنما آون توستر مراجعه کنید.

مزایای کانوکشن در آون توستر چیست؟

از مزایای آون توستر کانوکشن دار می توانیم به صرفه جویی در مصرف انرژی با افزایش سرعت پخت، پخت یکنواخت مواد غذایی و برشته شدن غذا اشاره کنیم. آون توستر های بدون کانوکشن نیز ویژگی هایی مانند کم حجم بودن دستگاه به علاوه قیمت مناسب دارند که از مهم ترین مزیت این دستگاه است.

کانوکشن در سولاردام چیست ؟

کانوکشن در سولاردام

علت پخت سریع مواد غذایی در سولاردم و مایکروویو تابش اشعه در داخل این دو دستگاه است. قطعه ای به نام مگنترون باعث تشکیل این تشعشعات به طول موج مشخص می شود. انعکاس این امواج بر روی مواد غذایی باعث می شود که مولکول های آب حرکت و در نتیجه دارای انرژی جنبشی گردند. این انرژی جنبشی سبب افزایش دمای غذا می شود.

مایکروویو و سولاردم هر دو دارای این مکانیزم هستند اما آنچه باعث تفاوت مایکرویو و سولاردم می شود وجود المنت های نوری است. در واقع تفاوت مایکرویو و سولاردم را در قسمت عملکردی این المنت های نوری می توان خلاصه کرد.

طراحی استوانه ای شکل محفظه داخلی سولاردم باعث سرعت 1.5 برابری پخت غذا در مقایسه با مایکروویو می شود و این ویژگی نیز دلیل بر تفاو1ت بین مایکرویو و سولاردم است.

کانوکشن در مایکروویو چیست ؟

اما کانوکشن در سولاردم چیست ؟ در ابتدای مطلب و در پاسخ به سوال کانوکشن در مایکروویو چیست؟ عملکرد کانوکشن به علاوه مزایا و معایب را بیان کردیم.

علی رغم تفاوت بین مایکروویو و سولاردم، عملکرد کانوشکن در آن ها مشابه یکدیگر است. اما لازم به ذکر است که در حالت کلی سولاردم قیمت بالاتری نسبت به مایکروویو دارد و قابلیت کانوکشن در سولاردم دلیلی بر افزایش قیمت است.

کانوکشن فر چیست ؟

کانوکشن در مایکروویو چیست ؟

فر های معمولی که کانوکشن ندارند دارای دو المنت گرمایی هستند که با افزایش دمای فر سبب پخت غذا می شوند. از المنتی که در قسمت پایین قرار دارد برای پخت کیک و شیرینی و از المنت بالایی برای گریل کردن استفاده می کنند. به همین دلیل در فر های معمولی هر چه ظرف غذا به المنت نزدیک تر باشد، پخت بهتری صورت می گیرد. اما گاهی غذای خشک و یا خام تحویل می گیرید که علت آن نبود کانوکشن است.

تنظیم دمای کانوکشن فر چیست ؟

کانوکشن در مایکروویو چیست ؟

نکته ای که در استفاده از فر های کانوکشن ها دار باید رعایت کنید این است که باید 25 درجه فارنهایت از دمای درج شده دستور پخت با فر معمولی کم کنید.

سولار کانوکشن چیست ؟

سولار کانوکشن چیست ؟ مایکروویوهای سولار کانوکشن ترکیبی از فناوری مایکروویو سولاردم و مایکروویو کانوکشن است. قابلیت مایکروویوهای سولار کانوکشن شامل پخت نوری، هیتر ذغالی و سیستم کنترل دمای گریل می شود.

پخت نوری

استفاده از این قابلیت باعث حفظ طعم اصلی، خشک نشدن و حفظ ویتامین ها و مواد مغذی  می شود.

پخت نوری

هیتر ذغالی

هیتر ذغالی اختراع انحصاری شرکت ال جی است. این قابلیت با حفظ ویتامین ها، مواد مغذی و همین طور آب موجود در غذا باعث طبخ لذیذتر می شود در عین حال که در 50  درصد مصرف برق صرفه جویی کرده اید.

سیستم کنترل دمای گریل

بر خلاف بسیاری از فر های دیگر که دارای دمای حرارتی ناپایدار هستند و فقط قابلیت روشن و خاموش شدن را دارند درمایکروویو های سولار کانوکشن می توانید درجه حرارت را بر روی ملایم، متوسط و پر قدرت تنظیم کنید.

بیشتر بدانید:

پخت کیک در مایکروویو و نکاتی که باید بدانید

 

پخت کیک با کانوکشن

پخت کیک با کانوکشن باعث مغز پخت شدن کیک بدون دیواره های خشک یا برشته می شود. برای پخت کیک با استفاده از این نوع مایکروویوها بعد از انتخاب برنامه کانوکشن، حرارت را بر روی 180 درجه سلسیوس تنظیم کرده و اجازه دهید دستگاه به مدت 7 الی 10 دقیقه گرم شود.

بعد از آنکه مایکروویو کاملا گرم شد ظرف کیک را داخل آن قرار داده و تایمر را روی 30 دقیقه تنظیم کنید. بعد از اتمام پخت اجازه دهید تا کیک به مدت دو دقیقه درون دستگاه بماند.

کانوکشن در مایکروویو ال جی

کانوکشن در مایکروویو ال جی

برای آشنایی کامل با مایکروویو های ال جی در ادامه توضیحاتی را بین کردیم که علاوه بر کاربرد کانوکشن در مایکروویو ال جی با دیگر برنامه های آن نیز آشنا شوید.

برنامه مایکرو Micro

این برنامه جهت پختن و داغ کردن غذا توسط مایکروویو به کار می رود. مایکروویو های ال جی دارای چندین برنامه توان مختلف می باشند که با هر بار زدن دکمه start دستگاه به مدت 30 ثانیه در حداکثر توان فعالیتش را شروع می کند.

برای استفاده از برنامه مایکرو یکی از توان های مایکرو را انتخاب کرده و بعد از تعیین زمان کلید start  را فعال کنید.

برنامه گریل در مایکرویو ال جی

این برنامه برای سرخ یا گریل کردن غذا استفاده می شود. هیتر در دستگاه های سولاردم در بالا و پایین قرار دارد. در برنامه گریل بعد از انتخاب زمان بر حسب ثانیه و دقیقه دکمه Enter  را انتخاب کنید. انتخاب برنامه گریل و استفاده از سه پایه بلند غذای برشته ای به شما تحویل می دهد.

برنامه کانوکشن در مایکروویو ال جی چیست؟

جهت استفاده از برنامه کانوکشن، بعد از انتخاب این برنامه، دما را بین 100 تا 250 درجه تنظیم کنید و پس از تعیین زمان دکمه start  را فعال کنید. هنگام استفاده از برنامه کانوکشن دود کردن دستکاه در دقایق اولیه طبیعی است زیرا با روشن المنت چربی و مواد غذایی که در زمان گرم کردن غذا به دیواره ها و سقف پرتاب می شوند می سوزند و باعث تولید دود و بو می شود. هنگام استفاده از برنامه کانوکشن ملزم به استفاده از سه پایه هستید.

پیغام F-14  یا E-05 چیست ؟

هنگام استفاده از برنامه کانوکشن دمای 40 درجه نیز وجود دارد که سبب تخمیر می شود. اگر این دما را انتخاب کرده باشید و دمای دستگاه بالای 70 درجه باشد این پیغام را مشاهده می کنید. در این هنگام اجازه دهید دستگاه خنک شود.

پخت ترکیبی Combination در مایکروویو

در پخت ترکیبی چند کلید به صورت همزمان استفاده می شود و شامل 5 حالت است :

  1. مایکرو + گریل 1

این حالت برای سرخ کردنی ها مانند سیب زمینی، ناگت و … به کار می رود. گریل 1 برای برشته کردن روی غذا است.

  1. مایکرو + گریل 2

این حالت همانند قبلی عمل می کند با این تفاوت که گریل 2 نسبت به باقی گریل ها ضعیف تر عمل می کند.

  1. مایکرو + گریل 3

این حالت نیازمند استفاده از سه پایه است زیرا برای برشتگی از کف به کار می رود.

  1. مایکرو + گریل بالا + گریل پایین
  2. مایکرو + کانوکشن

برای غذاهای خمیری و غذاهایی نظیر آن استفاده می شود. با انتخاب هر کدام از این ترکیب ها و با توجه به انتخاب دما و زمان مشخص می توان غذاهای متنوعی را تهیه کرد.

قابلیت بخارپز  یا Steam Chef

همان طور که از نامش پیداست برای بخارپز کردن مواد غذایی استفاده می شود اما در این حالت از ظرف مایکرو استفاده نمی شود بلکه ظرف مخصوصی که شامل سه قسمت ظرف آب، ظرف غذا و درپوش است استفاده می کنند.

ابتدا در ظرف مخصوص 400 میلی لیتر آب ریخته سپس سینی بخار پز را بر روی آن قرار داده ماده غذایی را بر روی سینی می گذاریم و درپوش را می بندیم. امواج آب را تبخیر کرده و عبور بخار آب از منافذ سینی باعث بخارپز شدن ماده غذایی می شود.

علاوه بر این ها مایکروویو های ال جی شامل دکمه بو زدایی، قفل کودک، کلید Start  و Quick Start  و  برنامه پخت اتوماتیک می باشد که تمامی این ها دلیلی بر محبوبیت مایکرویو ال جی است.

در مطلب کانوکشن در مایکروویو چیست؟ علاوه بر توضیح این قابلیت در مایکروویو و سایر دستگاه ها، به توضیح کامل و جامع برنامه های مایکروویو سولار کانوکشن ال جی پرداختیم تا با روش کار با آن آشنا شوید.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟