ماشین لباسشویی جدید سامسونگ
اخبار لوازم خانگی

نگاهی به پشت‌ صحنه طراحی ماشین لباسشویی جدید سامسونگ

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امسال هم مشابه سال‌های گذشته نمایشگاه ایفا (IFA2022) میزبان شرکت‌های مختلفی بود که در ...

نفیسه رحیمی | 1 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امسال هم مشابه سال‌های گذشته نمایشگاه ایفا (IFA2022) میزبان شرکت‌های مختلفی بود که در حوزه محصولات دوستدار محیط زیست راهکارهای نوآورانه‌ای ارائه کردند و توجه بازدید کنندگان را به خود جلب کردند.   یکی از این محصولات، ماشین لباسشویی جدید سامسونگ بود که با کاهش میکروپلاستیک‌ به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.

میکروپلاستیک‌ها تاثیر زیادی بر محیط زیست دارند و نه تنها اکوسیستم دریایی، بلکه سلامت انسان‌ها را نیز تهدید می‌کنند. تخمین زده می‌شود که کف اقیانوس به تنهایی در حال حاضر خانه بیش از 14 میلیون تن میکروپلاستیک است که 35 درصد آن‌ها ناشی از شسته شدن لباس‌های ساخته‌شده با الیاف مصنوعی است. براساس پژوهش دانشمندان، در هر هفته، معادل یک کارت بانکی از ذرات میکروپلاستیک از هوایی که تنفس می‌کنیم و آبی که می‌نوشیم، وارد بدن ما می‌شود.

اهمیت این موضوع باعث شد تا سامسونگ به منظور یافتن راهکارهای کاهش میکروپلاستیک، گفت‌وگوهای خود را با شرکت پاتاگونیا (Patagonia) که یکی از برندهای معتبر جهانی حوزه پوشاک است، شروع کند. با وجود مطالعات زیادی که تیم تحقیق و توسعه لوازم دیجیتال سامسونگ انجام داده بود، اما برای سرعت بخشیدن به روند تجاری‌سازی ایده‌ها و راهکارهای خلق شده، تصمیم گرفته شد تا با شرکت پاتاگونیا تفاهم‌نامه‌ای امضا و همکاری‌ها میان دو شرکت آغاز شود.

برای بررسی دقیق و عینی فرآیند کاهش میکروپلاستیک به یک موسسه تحقیقاتی غیرانتفاعی و فعال در این حوزه نیاز بود. بر این اساس با پیشنهاد پاتاگونیا، آزمایشگاه Ocean Wise Plastics به سامسونگ معرفی شد. به کمک این آزمایشگاه، فرآیندهای یافتن موثرترین روش شست‌وشو برای کاهش ریزش میکروپلاستیک‌ها طراحی شد و همچنین استانداردی علمی و دقیق برای اندازه‌گیری میزان موثر بودن این روش خلق شد.

کاهش 54 درصدی میکروپلاستیک

ماشین لباسشویی جدید سامسونگ

یک سال پس از شروع تحقیق و توسعه، سامسونگ سرانجام موفق شد فرایند کاهش ریزش میکروپلاستیک در چرخه لباسشویی را تا میزان 54 درصد پیاده‌‎سازی کند. این فناوری منحصربه‌فرد در کنار شستن بهینه لباس‌ها، انتشار میکروپلاستیک‌ها را کاهش می‌دهد.

برای این منظور از فناوری اختصاصی ماشین‌ لباسشویی‌های سامسونگ یعنی Ecobubble کمک گرفته شد. در فناوری Eco Bubble برای تولید حباب؛ مواد شوینده، آب سرد و هوا با یکدیگر ترکیب می‌شوند. این فناوری باعث حل شدن کامل مواد شوینده و جذب کامل آن توسط آب می‌شود که نهایتا منجر به حذف موثر کثیفی‌ها و لکه‌ها می‌گردد.

در سری جدید ماشین لباسشویی‌ دوستدار محیط زیست سامسونگ، ساییدگی لباس که عامل اصلی ریزش میکروپلاستیک است به حداقل می‌رسد تا ضمن کاهش انتشار میکروپلاستیک‌ها از الیاف لباس محافظت شود. استفاده از آب سرد در فناوری حباب‌ساز Eco Bubble باعث می‌شود تا مصرف انرژی تا 70 درصد کاهش یابد.

لباسشویی‌های جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی است که می‌تواند میزان دقیق شوینده مورد نیاز را به کاربر خود اطلاع دهد و از هدر رفت مواد شوینده جلوگیری کند.

همکاری سه‌جانبه

ماشین لباسشویی جدید سامسونگ که میزان میکروپلاستیک‌ را کاهش می‌دهد، نتیجه همکاری سامسونگ با برند Patagonia و آزمایشگاه علمی Ocean Wise Plastics است.

چی‌وونگ یون، عضو تیم طراحی و ساخت ماشین لباسشویی جدید سامسونگ در مورد این همکاری می‌گوید : «برای کارمندان این شرکت‌ها که هر یک فرهنگ سازمانی متفاوتی را تجربه کرده بودند، در ابتدا این که موضوع را از منظر یکسان ببینند دشوار بود اما در نهایت، ما توانستیم به نتیجه خوبی برسیم و تمامی تخصص‌های ویژه خود را برای یک هدف متعالی که کمک به حفظ محیط زیست و کاهش میکروپلاستیک بود، در کنار هم قرار دهیم. در مجموع این واقعیت که سامسونگ با همکاری با یک برند جهانی پوشاک و یک سازمان محیط زیستی اقدامی پیشگیرانه انجام داد، کار شجاعانه‌ای بود، به خصوص که پرداختن به موضوع میکروپلاستیک برای کسب‌وکارها و شرکت‌ها آسان نیست».

ماشین لباسشویی جدید سامسونگ به کاربران خود کمک می‌کند تا زندگی پایدار و سازگار با محیط زیست را تجربه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟