فرق قرص و ژل ماشین ظرفشویی چیست؟
آموزش

فرق قرص و ژل ماشین ظرفشویی چیست؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امروزه با وجود انواع ماشین ها که وارد آشپزخانه ما شده اند، بسیاری از کارها ...

نهال وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امروزه با وجود انواع ماشین ها که وارد آشپزخانه ما شده اند، بسیاری از کارها نه تنها راحت تر بلکه سریع تر انجام می شوند. ماشین هایی نظیر ظرفشویی، لباسشویی و… همگی سبب راحت تر شدن فعالیت هایی نظیر ظرف یا لباس شستن شده و از این رو وجود هر کدام در خانه ها ضروری است. همانطور که می دانید برای استفاده از این ماشین ها باید از شوینده های مخصوص استفاده کنید و در این مطلب قصد داریم درباره فرق قرص و ژل ماشین ظرفشویی صحبت کنیم.

در این بخش می خوانید:

  • ژل ماشین ظرفشویی چیست
  • ژل ماشین ظرفشویی بهتره یا قرص
  • هر قرص ماشین ظرفشویی برای چند بار است
  • محل ریختن ژل ماشین ظرفشویی
  • ژل ماشین ظرفشویی را کجا بریزیم
  • مزایا و معایب ژل ماشین ظرفشویی
  • بهترین ژل ماشین ظرفشویی

ژل ماشین ظرفشویی بهتره یا قرص

فرق قرص و ژل ماشین ظرفشویی چیست؟

اکثر افرادی که از ماشین ظرفشویی استفاده می کنند، معمولا بین دو راهی برای انتخاب شوینده قرار میگیرند و نمیدانند ژل ماشین ظرفشویی بهتره یا قرص ؟ در این مطلب قصد داریم به فرق قرص و ژل ماشین ظرفشویی بپردازیم تا شما بتوانید بهترین را برای شستشوی ظرف ها انتخاب کنید.به طور کلی برای ماشین ظرفشویی سه نوع شوینده ژل، پودر، قرص وجود دارد که در ادامه هرکدام را بررسی می کنیم.

در پاسخ به سوال ژل ماشین ظرفشویی بهتره یا قرص می توان گفت شما با مطالعه این مطلب به طور کامل می توانید اصلی ترین تفاوت های قرص و ژل شستشوی ماشین ظرفشویی را بررسی کنید و با توجه به نظر شخصی خودتان انتخاب کنید که کدام یک برای شما بهتر یا به صرفه تر است. زیرا به طور کلی کارکردی که این دو محصول دارند تقریبا یکسان بوده و تفاوت زیادی از نظر کیفیتی نخواهند داشت به جز یک سری جزییات کوچک که در ادامه مطلب درباره آن ها توضیحات کافی دادیم.

قرص ماشین ظرفشویی

فرق قرص و ژل ماشین ظرفشویی چیست؟

قرص های ماشین ظرفشویی به شکل مکعب های کوچک هستند که در محفظه مخصوص خودشان قرار میگیرند و هنگام شستشو به طور کامل در آب حل می شوند و به دلیل ترکیبات ویژه ای که دارند ظروف را درخشان و براق می کنند. هم چنین تمام چربی های روی ظروف را از بین می برند و دیگر نیازی به جلادهنده یا نمک ظرفشویی نیست.

ژل ماشین ظرفشویی چیست

فرق قرص و ژل ماشین ظرفشویی چیست؟

ژل ماشین ظرفشویی چیست ؟ در واقع ژل ها یکی دیگر از مواد شوینده ی مخصوص ماشین ظرفشویی هستند که می توانید در هر زمان و مقداری از آن ها استفاده کنید.  هنگام استفاده از این ژل ها نیازی به هیچ ماده ی دیگری برای جلا یا براق کردن ظروف نخواهید داشت. هم چنین از مزایای این ژل ها می توان به حل بهتر آسان در آب به دلیل وجود ترکیبات پایه آب، جلوگیری از ساییدگی و خوردگی ظروف و درخشان و خوشبو کردن ظرف ها اشاره کرد.

پودر ماشین ظرفشویی

فرق قرص و ژل ماشین ظرفشویی چیست؟

از اولین مواد شوینده می توان به پودر های ماشین ظرفشویی اشاره کرد که در این دوره کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. زیرا هنگامی که از قرص و ژل برای شستشوی ظرف ها استفاده کنید نیازی به نمک ظرفشویی و یا جلا دهنده ظروف نخواهید داشت اما هنگامی که از پودر ظرفشویی استفاده می کنید باید از آن مواد هم برای براق کردن و جلا دادن به ظروف استفاده کنید. زیرا این مواد درون پودر ها وجود ندارد اما درون قرص و ژل هستند. هم چنین از معایب دیگر پودر ها می توان به خط و خش انداخت ظروف براق نیز اشاره کرد.

 ژل و قرص ماشین ظرفشویی چه تفاوتی دارند؟

فرق قرص و ژل ماشین ظرفشویی چیست؟

حال که به خوبی با کارایی و انواع شوینده های ماشین ظرفشویی آشنا شدید، خوب است بدانید که تفاوت ژل و قرص ماشین ظرفشویی در چه مواردی است.

اولین تفاوت این دو شوینده در حالت فیزیکی آن ها است، یعنی قرص های ظرفشویی به شکل جامد و ژل های مخصوص شستشوی ظروف به شکل مایع هستند. دومین تفاوت این دو محصول می تواند در قدرت چربی زدایی باشد. به این منظور که قدرت چربی زدایی قرص ها بیشتر از ژل های ماشین ظرفشویی است.

فرق قرص و ژل ماشین ظرفشویی چیست؟

سومین تفاوت این دو شوینده در دمای آبی است که آن ها را حل می کند. از آن جایی که ژل ها از ترکیبات پایه آب تشکیل شدند در هر دمایی حل می شوند اما قرص ها باید در دمای ۱۱۰ درجه حل شوند. از دیگر تفاوت های آن ها می توان به مقدار مصرفی آن ها اشاره کرد. یعنی مقدار مصرفی ژل ها می تواند کمتر یا بیشتر باشد اما در قرص ها نمی توان اندازه آن ها را تغییر داد.

مزایا و معایب ژل ماشین ظرفشویی

اگر بخواهیم از مزایا و معایب ژل ماشین ظرفشویی و یا قرص صحبت کنیم باید بگوییم که در واقع به طور کلی مزایای قرص ها بیشتر از معایب آن ها است و تنها مشکلی که دارد می تواند قیمت آن باشد که نسبت به ژل شستشوی ماشین ظرفشویی بیشتر است اما می توان گفت به صرفه تر خواهد بود.

زیرا در برخی موارد ممکن است ژل ماشین ظرفشویی به طور ناخواسته هدر برود. هم چنین از مزایای دیگر قرص ها به تنوع آن ها نیز می توان اشاره کرد.در خصوص مزایا و معایب ژل ماشین ظرفشویی می توان گفت یکی از مزایای ژل ها نیز می تواند شستشوی سریع تر آن نسبت به قرص ها باشد زیرا آن ها به زمان‌بیشتری برای حل شدن نیاز دارند، اما ژل شستشو خیلی سریع در آب حل می شوند. یکی از معایب دیگر ژل ها این است که با هر نوع ماشین ظرفشویی سازگار نیستند. در صورتی که قرص ها در همه مدل ماشین های ظرفشویی قابل استفاده هستند.

ماشین ظرفشویی چگونه کار می کند؟

بعد  از اینکه درباره فرق قرص و ژل ماشین ظرفشویی صحبت کردیم. خوب است درباره کارکرد آن بیشتر بدانید. به طور کلی ماشین ظرفشویی با یک روش کلی کار می کند، یعنی ابتدا آب را پر می کند سپس با فشار زیاد و به صورت فواره ای آب را روی ظروف می پاشد تا آن ها را تمیز کند. در مرحله بد آب کثیف را تخلیه می کند و در نهایت با پاشیدن آب بیشتر ظروف را آبکشی می کند. هم چنین اگر گزینه خشک کن را فعال کنید، با ایجاد گرما آن ها را خشک می کند.

اکثر ماشین های ظرفشویی با داشتن گیرنده های مختلف خودشان را مدیریت می کنند، به طور مثال یک گیرنده دما با کنترل دمای داخل ماشین ظرفشویی، از بیش از حد داغ شدن ظروف و خرابی آن ها جلوگیری می کند. هم چنین گیرنده دیگر می تواند سطح آب را مشخص کند و بگوید که آب به اندازه کافی بالا است یا خیر. به طور کلی ماشین های ظرفشویی به سه دسته توکار، رومیزی و ایستاده تقسیم می شوند.

هر قرص ماشین ظرفشویی برای چند بار است؟

به طور کلی هنگام خرید یک شوینده اولین نکته ای که حائز اهمیت است، میزان چربی زدایی و براق کردن ظروف خواهد بود. پس این موضوع که از یک شوینده با کیفیت استفاده کنید، بسیار مهم بوده و برای پیدا کردن بهترین ژل ماشین ظرفشویی یا قرص باید این نکته را در نظر داشته باشید.

یکی از مسائلی که تعیین می کند یک قرص ظرفشویی با کیفیت است یا نه همین مسئله است یعنی با مصرف یک قرص باید ظروف به خوبی تمیز شود و بوی زخم غذا ها از روی آن ها برود. هم چنین باید هر گونه رنگ و چربی از سطوح ظرف ها را به خوبی پاک کند. قرص های ظرفشویی باید به خوبی ظروف شیشه ای و کریستال شما را بشوید در غیر این صورت باعث کدری یا خط و خش روی آن ها می شود. در پاسخ به این که هر قرص ماشین ظرفشویی برای چند بار است می توان گفت که از هر یک قرص می توان برای یک بار شستشو استفاده کرد.

نقش شوینده در سلامت ماشین ظرفشویی

به طور کلی هر وسیله ای که برای تمیز کردن ظروف یا لباس ها هستند ممکن است طی مدتی استفاده از آن ها دچار ایجاد رسوب بر اثر آهک یا کثیفی و چربی لباس و…. شود و این موضوع تاثیر مستقیمی با سلامت ماشین شما خواهد داشت. پس استفاده از شوینده مناسب مانند قرص ماشین ظرفشویی می تواند به خوبی سختی آب را کم کند و هم ظروف سالمی را تحویل دهد و هم سلامت دستگاه را تامین می‌کند.

ژل ماشین ظرفشویی را کجا بریزیم؟

فرق قرص و ژل ماشین ظرفشویی چیست؟

همانطور که در این مطلب گفتیم شما به طور کامل با ژل های ماشین ظرفشویی آشنا شدید و دیگر می دانید که ژل های شستشوی ماشین ظرفشویی از ترکیبات آب نیز برخوردارند و همین موضوع سبب حل شدن آن ها در هر دمایی از آب می شود. هم چنین به خوبی با مزایای و معایب آن نیز آشنا شدید حال برای پاسخ به این که ژل ماشین ظرفشویی را کجا بریزیم باید گفت که ابتدا باید دستگاه ماشین ظرفشویی را بررسی کنید و یا از طریق دفترچه راهنما مطمئن شوید که ماشین شما بخشی برای ژل دارد یا نه!

سپس برای پیدا کردن محل ریختن ژل ماشین ظرفشویی قسمت پشت درب ماشین را بررسی کنید که از دو بخش گرد و مربع تشکیل شده است، قسمت گرد برای جلا دهنده و قسمت مربع مخصوص ژل ماشین ظرفشویی است.

درب ماشین ظرفشویی را باز کنید و محفظه ی نگه دارنده مواد شوینده را باز کرده و مقداری ژل داخل آن بریزید تا برای شستشو آماده شود. هنگامی که ظروف برای شستشو کم‌ است پیشنهاد ما برای شستن ظرف ها استفاده از ژل شستشوی ماشین ظرفشویی است و معمولا از قرص ها برای حجم بالای ظرف ها استفاده می شود. برای اینکه بدانید از چه مقدار ژل استفاده کنید می توانید با توجه به میزان ظروف موجود در ماشین ظرفشویی داخل محفظه مخصوص از این ژل شستشو بریزید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟