آیا فیلتر جارو برقی قابل شستشو است
آموزش

آیا فیلتر جارو برقی قابل شستشو است ؟ + ویدیو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  جارو برقی از لوازم کاربردی در منزل یا محل کار است که می تواند با جذب خاک و ...

نهال وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  جارو برقی از لوازم کاربردی در منزل یا محل کار است که می تواند با جذب خاک و زباله های محیط به داخل خود فضای بیرونی را به طور کامل تمیز و بدون هر گونه زباله یا خاک تحویل ما دهد. همانطور که می دانید جارو برقی از قطعات مختلفی مانند لوله خرطومی، لوله تلسکوپی، موتور، برس، بدنه بیرونی، فیلتر و… تشکیل شده که هر کدام از این موارد اگر گرفته یا مسدود شود، می تواند تاثیر مهمی روی مکش جارو بگذارند. پس تمیز کردن جارو برقی هر چند ماه یکبار از کار هایی است که باید انجام شود. در این مطلب قصد داریم تا بگوییم آیا فیلتر جارو برقی قابل شستشو است یا نه پس ادامه مطلب را از دست ندهید. هم چنین در این مطلب درباره نحوه تعویض فیلتر انواع جارو برقی ها و تفاوت جارو برقی سطلی با سایر جارو ها نیز صحبت خواهیم کرد.

در این بخش می خوانید:

  • فیلتر جاروبرقی کجاست
  • فیلتر جاروبرقی بوش کجاست
  • فیلتر جاروبرقی سطلی کجاست
  • نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی
  • آموزش شستن فیلتر جاروبرقی فیلیپس

فیلتر جاروبرقی چیست و چگونه میتوان آن را تمیز کرد؟!

آیا فیلتر جارو برقی قابل شستشو است

قبل از پاسخ به اینکه آیا فیلتر جارو برقی قابل شستشو است یا نه خوب است با این قطعه بیشتر آشنا شوید. در واقع فیلتر ها از مهم ترین قطعات داخل جارو برقی هستند که تمام ذرات خاک را به خود جذب کرده و تاثیر فراوانی در مکش جارو برقی خواهند داشت معمولا فیلتر ها با داشتن ساختار فشرده و کوچک انواع خاک و ذرات محیط را به خود جذب می کنند .

بیشتر بخوانید:

پرفروش ترین جارو شارژی های بازار ایران کدامند؟

شاید این سوال ایجاد شود که وظیفه فیلتر در جارو برقی چیست که در جواب باید گفت فیلتر ها با ساختار فشرده ای که دارند سبب جذب گرد و غبار و ذرات ریز محیط شده و از این رو مانع بازگشت آن ها به محیطی می شوند و می توان گفت که به نوعی  روند جارو زدن را بهداشتی تر می‌ کنند.

امروزه در بازار شاهد انواع مختلفی از فیلتر های جارو برقی هستیم اما به طور کلی این قطعات به دو دسته فیلتر یکبار مصرف و فیلتر های قابل شستشو تقسیم می شوند. هنگامی که حس کردید جارو برقی مکش قبل را ندارد و یا هنگامی که جارو می زنید خاک از آن بیرون میزند بهتر است بسته به نوع فیلتری که مصرف کردید آن را تعویض یا بشویید.

آیا فیلتر جارو برقی قابل شستشو است

پس در پاسخ به این که آیا فیلتر جارو برقی قابل شستشو است یا نه باید گفت که بهتر است ابتدا با توجه به مدل و برند جارو برقی و هم چنین دفترچه راهنمای محصول از نوع و مدل فیلتر مطمئن شوید تا بدانید که قابل تعویض هستند یا شستشو.

همانطور که گفتیم معمولا بهترین زمان برای تعویض فیلتر یا شستشوی آن وقتی است که حس کردید مکش جارو برقی کم شده اما همیشه کم شدن مکش مربوط به فیلتر نیست و ممکن است به قسمت های دیگر جارو برقی مرتبط باشد پس شما ابتدا با بررسی لوله ها و برس جارو برقی و مطمئن شدن از عدم مسدود بودن آن ها می توانید برای تعویض یا شستن فیلتر دست بکار شوید.

آیا فیلتر جارو برقی قابل شستشو است

شاید بپرسید که تعویض یا شستشوی فیلتر چه تاثیری در عملکرد جارو برقی خواهد داشت خب جواب خیلی واضح است هنگامی که فیلتر جارو برقی پر یا مسدود باشد کارایی که باید از یک جارو برقی عمل آید غیر ممکن می شود و در نتیجه بازدهی ضعیفی خواهد داشت پس بهتر است هر ۲ یا ۳ ماه یکبار فیلتر را تمیز کنید و یا در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

فیلتر جاروبرقی کجاست

آیا فیلتر جارو برقی قابل شستشو است

شاید این سوال ایجاد شود که اگر قصد شستشو یا تعویض فیلتر جاروبرقی را داشتیم باید به کدام قسمت دستگاه مراجعه کنیم؟ معمولا جاروبرقی دارای دو فیلتر است که یکی از آن ها وظیفه جلو گیری از ورود خاک و آلاینده ها را به داخل موتور دارد و به فیلتر اولیه معروف است و در محفظه جارو برقی، پشت کیسه آن نصب می شود و دومی که فیلتر ثانویه است در پشت دستگاه نصب می شود تا به طور بهتری ذرات را جذب کند.

فیلتر جارو برقی سطلی کجاست ؟

آیا فیلتر جارو برقی قابل شستشو است

جارو برقی سطلی یکی از پرطرفدارترین جارو ها محسوب می شود که علاوه بر تفاوت ظاهری تفاوت های دیگری با جارو برقی های معمولی دارد. شکل این جارو برقی استوانه ای است و به صورت ایستاده قرار می گیرد و مخزن بزرگ تری نسبت به سایر جارو برقی ها دارد‌ هم چنین موتور این دستگاه نسبت به سایر جارو برقی ها بزرگ تر است و به طور کلی از این جارو به عنوان جارو برقی صنعتی نیز یاد می شود. در پاسخ به این که فیلتر جارو برقی سطلی کجاست باید بگوییم که فیلتر های این جارو برقی معمولا فیلتر های هپا یا فیلتر های پارچه ای با قاب نگه دارنده هستند این فیلتر ها معمولا در مخزن داخلی متصل به درب داخلی دستگاه نصب می شوند هم چنین در برخی از مدل ها محفظه موتور درون فیلتر جارو برقی قرار میگیرد. معمولا زمان تعویض فیلتر هپا جاروبرقی می تواند با توجه به میزان مصرف شما بین ۳ تا ۵ سال باشد.

فیلتر جاروبرقی بوش کجاست ؟

 

به طور کلی فیلتر هوا و هپا در هر نوع جارو برقی باید هر چند ماه یکبار و یا هر چند سال یکبار عوض شود که همانطور که در قسمت قبل گفتیم بستگی به میزان استفاده ای که از جارو برقی می کنید، دارد. در این قسمت علاوه بر پاسخ به این که فیلتر جارو برقی بوش کجاست روش تعویض آن را نیز خواهیم گفت. در جارد برقی بوش برای عوض کردن فیلتر عقب درب را باز کرده و فیلتر را در میاورید. اگر فیلتر ها از سری نانو باشد قابل شستشو نیستند و باید تعویض شوند اما اگر از سری های جدید این برند هستند می توانید بشویید در کل بهتر است برای این که تشخیص دهید فیلتر جاروی شما قابل شستشو هستند یا نه به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید. حال زمانی که فیلتر را در آوردید بهتر است از یک فیلتر فابریک خودش استفاده شود تا سلامت دستگاه به خطر نیافتد. برای جایگذاری هم همانند شکلی که از اول قرار داشت فیلتر را داخل دستگاه قرار داده و درب پشتی را ببندید. همین روش را می توانید برای فیلتر پشت پاکت هم اجرا کنید و به راحتی فیلنر فابریک را جایگزین فیلتر قدیمی کنید.

شستن فیلتر جاروبرقی فیلیپس چگونه است ؟

آیا فیلتر جارو برقی قابل شستشو است

فیلیپس یک برند موفق در زمینه تولیدات لوازم خانگی برقی است که جارو برقی فیلیپس یکی از این موارد است و طرفدار های زیادی دارد حال اگر شما جزو مصرف کنندگان این برند هستید و اطلاعات کافی از جارو برقی های فیلیپس را ندارید در این قسمت شما را با قطعات این محصول و هم چنین روش شستن فیلتر جاروبرقی فیلیپس نیز آشنا خواهیم کرد. جارو برقی فیلیپس هم مانند سایر جارو ها از قطعات مختلفی تشکیل شده است.

موتور جارو برقی فیلیپس

این دستگاه شامل یک موتور عالی و قوی است که اگر به آن آسیب یا ضربه ای وارد نشود می تواند کارکرد بسیار بهتری ارائه دهد و هم چنین طول عمر دستگاه را زیاد کند. داخل موتور این جارو از قطعات دیگری نیز تشکیل شده که همگی تاثیر فراوانی در کارکرد بهتر آن دارن هم چنین یک مدار هایی در این بخش وجود داشته که شامل کلید روشن و خاموش به موتور هستند و توسط یک پدال فعال و غیر فعال می شوند.

لوله تلسکوپی جارو برقی فیلیپس

لوله تلسکوپی این جارو می تواند تاثیر فراوانی در راحت جارو کردن داشته باشد زیرا طول این دسته با توجه به قد و شرایط مصرف کننده قابل کاهش یا افزایش است.

آیا فیلتر جارو برقی قابل شستشو است

لوله خرطومی جارو برقی فیلیپس

این لوله با ایجاد کردن خلا در دستگاه باعث مکش ذرات به داخل کیسه جارو برقی شده و اگر دچار پارگی شود و یا بخشی از آن سوراخ بشود دیگر نمی تواند مکش داشته باشد و باید تعویض شود.

فیلتر جارو برقی فیلیپس

فیلتر جارو برقی از مهم ترین قطعات آن است زیرا مانع ورود گرد وغبار به داخل موتور دستگاه شده و سبب جارو زدن بهتر می شود و از پخش ذرات در محیط جلوگیری می کند. در پاسخ به این که چگونه فیلتر این جارو را بشویید باید گفت که ابتدا فیلتر را از محوطه دد بیاورید سپس به کمک یک مسواک تمام گرد و خاک روی آن را پاک کنید و اگر فیلتر قابل شسشتشو بود می توانید داخل یک ظرف مقداری مایع ریخته و فیلتر را درون آن قرار دهید و بعد از گذشت چند ساعت با آبکشی و قرار دادن جلوی آفتاب آن را خشک کنید.

آموزش تعویض فیلتر جاروبرقی

آیا فیلتر جارو برقی قابل شستشو است

به طور کلی روش تعویض فیلتر در تمام جارو برقی ها تقریبا در یک راستا است و نمی توان گفت که نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی پاناسونیک یا تعویض فیلتر جاروبرقی پاناسونیک یا هر برند دیگر متفاوت است. شاید جای فیلتر عوض شود اما روش تعویض آن یکی خواهد بود.

پس برای تعویض فیلتر جارو برقی باید ابتدا در یک محیط باز مانند حیاط یا تراس یک روزنامه کف زمین پهن کنید در مرحله بعد بدنه حارو برقی را باز کنید، اگر دیدید کیسه خیلی پر است آن را خالی کنید و سپس فیلتر را در بیاورید و فیلتر جدید را جایگزین کنید به همین سادگی می‌توان فیلتر را تعویض کرد در برخی جارو ها یک اهرم وجود دارد که با فشار آن ها می توانید به راحتی فیلتر را از جایش در بیاورید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟