مراحل طراحی و ساخت مانیتور گیمینگ Odyssey Ark سامسونگ
فناوری

مراحل طراحی و ساخت مانیتور گیمینگ Odyssey Ark سامسونگ

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مانیتور، برای گیمرها و دوستداران بازی‌های ویدئویی حکم دریچه‌ای را دارد که به کمک ...

نفیسه رحیمی | 1 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مانیتور، برای گیمرها و دوستداران بازی‌های ویدئویی حکم دریچه‌ای را دارد که به کمک آن می‌توانند رویایی لذت‌بخش را تجربه کنند. آنها می‌توانند خود را سوار بر کشتی‌های جنگی یا تندروترین اتومبیل‌های جهان ببینند یا در معروف‌ترین استادیوم‌های ورزشی جهان پا به توپ شوند. مانیتورها سهم زیادی در میزان لذت و هیجان بازی‌ها دارند، هر چه کیفیت و ابعاد آن بزرگ‌تر باشد، تجربه‌ ما از بازی‌ها هم واقعی‌ و زنده‌تر خواهد بود.   برای دستیابی به این هدف بود که سامسونگ مانیتور 55 اینچی Odyssey Ark را طراحی و عرضه کرد. اودیسه Ark نخستین مانیتور بزرگ 55 اینچی در جهان است که با پنل خمیده به انحنای 1000R طراحی می‌شود.

آرکیدهای الهام‌بخش

بازی‌های آرکید جزو نخستین تجربیات نسل‌های گذشته با دنیای بازی و گیم بود. این دستگاه‌ها برای دقایقی تنها به فرد گیمر اختصاص داشت و فضایی منحربه‌فرد را در اختیار بازیکن‌ها می‌گذاشت. این فضای اختصاصی الهام‌بخش طراحان مانیتور اودیسه Ark بود که از آن به عنوان ایده اولیه استفاده کردند. صفحه نمایشی بزرگ و عریض می‌توانست این ایده را محقق کند. در ادامه برای توسعه این ایده، صفحه نمایشی منحنی در نظر گرفته شد تا فضای شخصی‌تری را ایجاد کند.

بازی‌ کردن در خانه و با مانیتوری اختصاصی حس جذاب رها شدن و دوری از زندگی روزمره را به گیمرها می‌دهد. برای رسیدن به این حس جذاب، مانیتورها نقش زیادی را ایفا می‌کنند. جی‌سو کیم، عضو تیم طراحی مانیتور اودیسه Ark در این باره می‌گوید: «در زمان طراحی این مانیتور ما بیش از هر چیز به دنبال یک فرم کاملا متفاوت بودیم که بتواند گیمرها را در خود مسحور کند. واقعیت این است که در حال حاضر بازار گیم تنها به خود بازی محدود نیست و تمامی عناصر دنیای سرگرمی مثل جنبه‌های بصری و تعاملی را شامل می‌شود. اودیسه Ark با صفحه نمایش منحنی و بزرگ خود می‌تواند حس واقعی برنده شدن و هیجان بصری بازی‌ها را به خوبی منتقل کند».

در ساخت این مانیتور از فناوری مشابه تلویزیون‌های جدید سامسونگ کمک گرفته شده تا برترین کیفیت تصویر به گیمرها ارائه شود. در این مورد سامسونگ فناوری ماتریس کوانتوم را با استفاده از Quantum Mini LED به کار گرفته که کنترل فوق‌العاده ظریف و دقیق LEDهای متراکم را امکان‌پذیر کرده است. پردازش 14 بیتی جدید و کنترل روشنایی در 16384 سطح باعث شده تا گیمرها صحنه‌های روشن و تاریک بازی را در واقعی‌ترین حالت تماشا کنند. به لطف نسبت کنتراست استاتیک یک میلیون به یک این مانیتور، حتی ظریف‌ترین جزئیات با وضوح کامل به نمایش در می‌آید. به علاوه، پردازنده‌ Neural Quantum Processor Ultra با استفاده از داده‌های تولید شده از 20 شبکه عصبی، کیفیت محتوا را به اوج می‌رساند، جزئیات بصری را بهبود می‌بخشد و محتوا را تا وضوح 4K ارتقاء می‌دهد.

در فرآیند طراحی و ساخت مانیتور اودیسه Ark از نظرات گیمرها و الگوهای رفتاری آنها استفاده شد. طراحان مانیتور اودیسه Ark بیش از 500 ویدیو در مورد دکوراسیون اتاق بازی و مستندهای حوزه گیم را بررسی کردند تا متوجه شوند گیمرها چگونه فضای پیرامونی خود را طراحی می‌کنند. براساس آن ویژگی‌های جدیدی مانند Flex Move Screen، Multi View و Ark Dial، عرضه شد.

قابلیت‌های نوآورانه

بیشتر گیمرها انجام چند کار همزمان را دوست دارند، بنابراین مرتباً محل قرار دادن مانیتور اصلی را روی میز خود تغییر می‌دهند و اندازه و نسبت صفحه نمایش را بر اساس آنچه باید بازی کنند، تنظیم می‌کنند. Flex Move Screen به کاربران این امکان را می‌دهد که اندازه صفحه نمایش بزرگ خود را بین 55 تا 27 اینچ و همچنین نسبت صفحه نمایش را بین 16:9، 21:9 و 32:9 انتخاب کنند. علاوه بر این، به کاربران کمک می کند تا با تنظیم موقعیت صفحه نمایش خود در یک صفحه نمایش بزرگ 55 اینچی، راحت ترین حالت بدن را پیدا کنند.

Ark Dial، کنترل منحصربه‌فرد Odyssey Ark، برای گیمرهایی طراحی شده است که به طور مداوم تنظیمات را برای صرفه‌جویی در زمان و یافتن میانبرها تغییر می‌دهند. کاربران می‌توانند به راحتی طرح و تنظیمات صفحه را با Ark Dial تغییر دهند و همچنین به سرعت و به سادگی Multi View را کنترل کنند. براساس آزمایش‌های داخلی کنترل Ark Dial زمان تنظیم مانیتور را به شکل معناداری از حدود یک دقیقه به پنج ثانیه کاهش می‌دهد.

براساس نظرات گیمرها، بیشتر آنها دوست دارند تا صدای بازی‌ها را نه با هدست که از طریق اسپیکر بشنوند. به همین دلیل برقراری یک تجربه صوتی چند بعدی و فراگیر در مانیتورها اهمیت پیدا می‌کند. مانیتور اودیسه Ark صدای فوق‌العاده‌ای را با استفاده از تکنولوژی Sound Dome و تقویت‌کننده صدای هوش مصنوعی و Dolby Atmos برای بهبود تجربه صدای فراگیر در اختیار کاربران قرار می‌دهد. چهار بلندگو در کناره‌ها، به همراه دو ووفر مرکزی، سیستم صوتی 2.2.2 کاناله 60 واتی با حداقل فرکانس 45 هرتز (کمترین میزان بین تمام مانیتورها یا ساندبارهای گیمینگ) را ساخته که صدایی واقعی و غنی را به ارمغان می‌آورد.

اودیسه Ark حوزه گیم را با بهترین مانیتور گیمینگ متحول کرد و توانست محدودیت‌های مرسوم صنعت سرگرمی را جابجا کند. جاه‌طلبی‌ها در مورد این مانیتور در آینده ادامه خواهد داشت و مدل‌های جدیدتر آن با قابلیت‌های گسترده‌تر عرضه می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟