آموزش

نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی + ویدیو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شستن حجم زیاد ظرف ها کار وقت گیری است اما به کمک ماشین ظرفشویی می توانید ...

نهال وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شستن حجم زیاد ظرف ها کار وقت گیری است اما به کمک ماشین ظرفشویی می توانید تمام آن ها را شسته و در حالی که استراحت می کنید، ماشین ظرفشویی ظرف های شما را برق می اندازد، اما خیلی ها معتقدند که ماشین ظرفشویی نمی تواند ظروف را مانند شستشوی دستی تمیز و براق کند که این یک فکر اشتباه است و نکته مهم در نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی است.

 

نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی

در گذشته انجام دادن کار های مربوط به آشپزخانه یکی از دشوار ترین کارهای روزانه بوده اما امروزه با تولید انواع ماشین های ظرفشویی، لباسشویی و… هر کار وقت گیری در سریع ترین زمان ممکن و بدون دخالت انسان انجام می شود و فقط کافی است با فعال کردن برنامه مورد نظر در هر دستگاهی شستشو را به آن ها بسپارید. به طور مثال ماشین لباسشویی قادر به شستشو و خشک کردن کیلو کیلو لباس است و  لباس ها را تمیز می کنند، یا به طور مثال ماشین های ظرفشویی می توانند یک همراه عالی برای مهمانی های شما باشند.

بیشتر بخوانید:

نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی با چند روش ساده + ویدیو

زمانی که مهمان های زیادی دارید، قطعا ظروف زیادی نیز مصرف کرده اید، قرار دادن ظرف ها به شکل درست در ماشین سبب کارکرد بهتر آن نیز می شود. در این مطلب ما قصد داریم تا نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی  را بگوییم.

در این بخش می خوانید:

  • چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی
  • نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی بوش سری ۴
  • چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی سامسونگ
  • نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی پاکشوما

البته نکته ای که باید به آن توجه کنید این است چیدمان ظروف در هر ماشینی به یک شکل است و با دیگری تفاوتی ندارد و تنها فرق بین هر برند ماشین طرفشویی، می تواند در اندازه و سایز دستگاه باشد.

نکات مهم در نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

 

قبل از این که درباره نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی صحبت کنیم، باید بدانید که یک سری نکات وجود دارد که باید قبل از قرار دادن ظروف درون ماشین رعایت شوند. همانطور که گفتیم ماشین ظرفشویی نیز می تواند به اندازه ی شستن ظرف ها با دست، ظروف را برق بیاندازد و تمیز کند، اما نکته مهم این است که شما چگونه آن ها را بچینید.

نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی

همانطور که گفته شد فرقی نمی کند برند ماشین ظرفشویی شما چه باشد، در واقع این چیدمان است که در شستشو تاثیر دارد هم چنین استفاده از شوینده های خوب نیز بی تاثیر نخواهد بود. در نتیجه تفاوتی میان چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی سامسونگ یا نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی پاکشوما وجود ندارد.

نکات مهم در نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

  • نکته ای که بهتر است از آن مطمئن شوید این است که ماشین به اندازه کافی پر باشد، زیرا کم بودن ظروف در ماشین ظرفشویی تاثیری در شستشوی بهتر آن ها نخواهد داشت. بهتر است ظروف به مقداری باشد که ارزش مصرف انرژی آبی و برقی حفظ شود.

نکات مهم در نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

  • بهتر است ظروف را قبل از قرار دادن در ماشین ظرفشویی خالی کنید و اگر خرده غذا و باقی مانده آن روی ظرف ها است، خالی شود هم چنین اگر در ظرف غذای سوخته چسبیده است، باید از ظروف جدا شوند و اگر ماشین ظرفشویی شما قدیمی است باید آن ها را آبکشی کنید، اما در ماشین ظرفشویی های امروزی نیاز به این کار نخواهد بود.

  • حتما به این موضوع توجه کنید که از ظروف آلومینیومی، مسی، طلا، نقره و یا آبکاری شده داخل ماشین ظرفشویی استفاده نکنید. زیرا ممکن است ظرف ها بشکند و یا آسیب ببیند. هم چنین ظروف ساخته شده از برنج، چوب، چینی و یا تزئینات طلا را نباید در دستگاه قرار دهید. به طور کلی ظروف تزیینات فلزی و روکش دار، چدنی، رنگ شده یا ظروف سفال دارای لایه طلا، ظروف دست ساز چوبی یا استخوانی، ظروف پلاستیکی  قابلیت قرار دادن در ماشین ظرفشویی را ندارند.
  • برخی از ظروف پیرکس به دلیل این که گرما را به خود جذب نمی کنند ممکن است بعد از شستشو زمان خشک شدن لکه آب روی آن ها باقی بماند.

چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی یا سایر برندها

خوب است بدانید که اندازه و حجمی که ماشین ظرفشویی می تواند در خود جای دهد با توجه به نوع برند آن و هم چنین ظرفیت آن تفاوت دارد، اما نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی یک شکل است. یعنی زمانی که شما اصول کلی چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی را بدانید دیگر فرقی نمی کند که از کدام برند برای شستن ظروف توسط ماشین ظرفشویی استفاده می کنید. در نتیجه نیازی نیست تا به دنبال چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی یا نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی بوش سری ۴ باشید و تنها کافی است به نکاتی که گفته شد، توجه کنید.

نحوه قرار دادن ظروف در ظرفشویی

همانطور که گفتیم اولین نکته برای شستن ظرف ها در ماشین ظرفشویی خالی کردن باقی مانده غذا ها است، حال به چیدمان آن ها توجه کنید، ابتدا از لیوان ها شروع می کنیم بهتر است که لیوان یا فنجان ها را به صورت برعکس درون قفسه بالایی قرار دهید و سعی کنید بین آن ها کمی فاصله بدهید تا آب به خوبی در دور تا دور آن جریان پیدا کند و هم چنین نشکنند.

در مرحله بعد برای قرار دادن قاشق و چنگال و کارد در جای مخصوص بهتر است، دسته آن ها رو به پایین باشد هم چنین بهتر است تیزی کارد ها  نیز رو به پایین قرار گیرد. حال نوبت ظروف پخت و پز مانند تابه، قابلمه و‌… است. برای این که قابلمه یا تابه شما سبب آسیب به آبپاش های دستگاه نشوند بهتر است آن ها را رو به پایین و در جهت آب پاش ها قرار دهید، اگر آن ها را به درستی قرار ندهید همانطور که گفتیم ممکن است سبب آسیب به بازو های آب پاش و یا خط افتادن خود ظرف نیز شود.

اگر می خواهید ظروف پلاستیکی را درون ماشین قرار دهید باید دقت کنید که این ظروف قابل شستشو با ماشین هستند یا نه اگر علامت ماشین ظرفشویی روی آن حک شده بود، یعنی قابل شستشو با این دستگاه هستند و برای قرار دادن در دستگاه بهترین طبقه برای آن ها، طبقه بالا و به دور از المنت حرارت است.

بعد از چیدن تمام این ظروف گفته شده حال نوبت بشقاب ها است برای چیدن بشقاب ها بهتر است در طبقه پایین ماشین ظرفشویی و به سمت مرکز چیده شوند تا آب به همه ی آن به خوبی برسدتا شسته شوند هم چنین بشقاب ها باید از بزرگ به کوچک چیده شوند و آن هایی که هم اندازه اند می توانند کنار هم قرار گیرند. ظروف های بزرگ مانند دیس ها بهتر است در کناره و عقب ماشین ظرفشویی قرار بگیرند تا برای سایر ظروف مانع نباشند و مواد شوینده و آب به خوبی همه آن ها را بشوید.

چیدمان اصولی ظروف در ماشین ظرفشویی

همانطور که گفتیم فرقی نمی کند برند ماشین ظرفشویی شما کدام باشد روشی که در قسمت قبل گفته شد برای هر مدل ماشین ظرفشویی قابل استفاده است. به طور مثال نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی پاکشوما با نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی دوو تفاوت چندانی ندارد و در هر دو برند شما می توانید با نحوه چیدمانی که در قسمت بالا گفتیم ظرف ها را بچینید.

هم چنین شاید این سوال پیش بیاید که آیا نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی بوش سری ۴ با سری ۸ تفاوتی دارد یا خیر در پاسخ باز هم می گوییم که فرقی نمی کند ماشین ظرفشویی شما ازکدام برند است. یک روش کلی و اصولی برای چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی وجود دارد و آن هم به این شکل است که ابتدا ظروف بزرگ مانند دیس، بشقاب، قابلمه، تابه باید در طبقه پایین با فاصله از هم چیده شوند تا آب به همه جای ظروف برسد.

در سبد وسط می توانید ظروف کوچک مانند استکان، لیوان، فنجان، پیش دستی و… را قرار دهید و همانطور که گفته شد لیوان ها و فنحان ها باید رو به پایین  قرار گیرند تا به خوبی شسته شوند و در نهایت داخل سبد بالا که مخصوص قاشق و چنگال، کارد، ملاقه، کفگیر و… است، آن ها را قرار می دهید در این طبقه نیز بهتر است فاصله را بین آن ها رعایت کنید‌. نکته اخر این لست که بهتر است چاقو های بزرگ و تیز را داخل ماشین نگذارید. زیرا ممکن است سبب آسیب به دستگاه یا خودتان شود هم چنین با تکرار این کار چاقو نیر کند می شود.

همانطور که می دانید دلیل اصرار بر رعایل فاصله این است که آب و مواد شوینده بتواند به خوبی به همه جای ظرف ها برسد تا به خوبی شسته شون.د نکته بعدی راجبه شستن ظرف با ماشین ظرفشویی این است که هنگام بستن هر طبقه دقت کنید که هیچ ظرفی مانع چرخش بازو های آب پاش نشود.

شوینده های ماشین ظرفشویی

به طور کلی شوینده های ماشین ظرفشویی به چند دسته قرص، ژل و… تقسیم می شوند که از بهترین شوینده ها می توان به قرص های ماشین ظرفشویی اشاره کرد زیرا با استفاده از قرص های ماشین ظرفشویی دیگر نیازی به ریختن انواع جلا دهنده و براق کننده ظروف نیست‌.

هم چنین اگر به دنبال این هستید که آبکشی راحت تر و سریع تری توسط ماشین ظرفشویی داشته باشید می توانید از ژل های مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده کنید‌. در نهایت با رعایت کردن این دو نکته یعنی استفاده از یک شوینده عالی و چیدمان صحیح می توانید ظروف را با شستن در ماشین ظرفشویی برق بیاندازید و از شر ظرف شستن در خانه راحت شوید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟