اخبار لوازم خانگی

آموزش تنظیم دمای دستگاه اسپرسوساز + ویدیو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، عوامل زیادی برای تهیه یک اسپرسو فوق العاده وجود دارد که با دانستن آن ها شما ...

نهال وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، عوامل زیادی برای تهیه یک اسپرسو فوق العاده وجود دارد که با دانستن آن ها شما نیز می توانید به یک اسپرسو زن حرفه ای تبدیل شوید که از جمله می توان به تنظیم فشار دستگاه اسپرسو و تنظیم دمای دستگاه اسپرسوساز یا نوع آسیاب قهوه و حتی استفاده از قهوه مناسب اشاره کرد .همگی تاثیر مستقیمی در میزان خوب بودن قهوه اسپرسو شما خواهند داشت پس خوب است درباره ی کارکرد دستگاه اسپرسو ساز و نکاتی مانند دما، نوع قهوه، آب و …. بدانید.

در این بخش می خوانید:

  • تنظیم دمای اسپرسوساز مباشی
  • کم شدن فشار اسپرسوساز
  • تنظیم دمای اسپرسو ساز دلونگی
  • تنظیم فشار دستگاه اسپرسو
  • تنظیم ترموستات اسپرسو ساز
  • دمای قهوه اسپرسو

در دنیای شلوغ و پر مشغله امروزی اکثر افراد به نوشیدن یک نوشیدنی کافئین دار نیاز دارند که این افراد به ۲ دسته چای دوست ها و قهوه دوست ها تقسیم می شوند که هر دو این نوشیدنی ها در خود کافئین دارند، اما مقدار کافئین موجود در آن ها متفاوت است. یکی از نوشیدنی هایی که طرفدار های بسیار زیادی دارد قهوه است که در سبک و مدل های مختلفی تهیه و تولید می شوند، مانند فرانسه، ترک، لته و… اما یکی از پر طرفدار ترین نوع آن اسپرسو است که قطعا برای داشتن یک اسپرسو عالی همیشه نیاز نیست تا از کافه ها آن را تهیه کنید، بلکه با داشتن دانش کافی در این زمینه و یک اسپرسو ساز می توانید یک اسپرسو عالی و بهتر از هر کافه ای درست کرده و آن را در هر جا که هستید میل کنید.

چگونه دمای اسپرسوساز را تنظیم کنیم؟

همانطور که گفتیم تنظیم دمای دستگاه اسپرسوساز نکته ای بسیار مهم برای تهیه یک اسپرسو است که در ادامه بیشتر درباره آن خواهیم گفت.

اکثر افراد فکر می کنند برای تهیه یک اسپرسو خوب داشتن دانه های مرغوب قهوه کافی است اما تنها این مسئله برای داشتن یک اسپرسو واقعی و خوش طعم کافی نیست و نکاتی مانند فشار دستگاه، مقدار آسیاب و نقطه جوش آب همگی در تهیه آن تاثیر گذار است.

باید بدانید که اولین قدم در تهیه اسپرسو تهیه قهوه ای مرغوب و مرحله بعد آسیاب کردن آن به اندازه ی مناسب است. هم چنین نوع آبی که در تهیه قهوه از آن استفاده می شود بسیار حائز اهمیت است.

 آموزش تنظیم دمای دستگاه اسپرسوساز

نکته بعدی در تهیه یک اسپرسو مربوط به دمای آب است، اگر دمای آب زیاد باشد قهوه می سوزد و اگر کم باشد قهوه دم نمی آید. پس بهترین دما برای قهوه آسیاب نشده حدود ۹۶ درجه سانتیگراد می تواند بهترین دما برای دستگاه اسپرسو ساز باشد.

پس اگر هنگام عصاره گیری از دمای کم تر یا بیشتر استفاده کنید، همه چیز بی فایده است و نتیجه عالی برای ساخت اسپرسو به شما داده نمی شود.

نکته جالب این است که این دما در طعم قهوه نیز تاثیر گذار است به طور کلی می توان قهوه را به سه طعم دسته بندی کرد که به کافئین آن مربوط می شود. پس همانطور که گفتیم اولین مورد کافئین است که در آب محلول است. منظور از حلال بودن ترکیبی است که به توانایی حل شدن در آب اشاره دارد.

دسته دوم اسانس ها هستند که طعم و عطر را به قهوه می بخشند و در این مورد هم دما تاثیر زیادی خواهد داشت و دسته آخر روغن های بی ثبات هستند که مسئول رایحه می باشند. این روغن ها قابلیت تبدیل شدن به بخار را دارند و همانطور که گفته شد باعث داشتن رایحه ای عالی در قهوه می شوند.

 آموزش تنظیم دمای دستگاه اسپرسوساز

نکته بعدی که مربوط به دمای قهوه می شود نوع بافت قهوه است که دارای سه نوع ترکیب اسیدی است ( قوی، متوسط، متعادل) در ترکیب اسیدی قوی، شیرینی کمی دارد و تلخی زیاد که دمای ۹۲ درجه سانتیگراد برایش مناسب است‌‌.

در ترکیب اسیدی متوسط شیرینی زیاد و تلخی و هم چنین بافت پودری که دمای ۹۸ درجه سانتیگراد برای آن ایده آل است.در حالت اسیدی متعادل بافت خوب و تلخی پایین و شیرینی فراوان دمای ۹۴ تا ۹۶ درجه سانتیگراد مناسب است.

خوب است بدانید که قطعه ای به نام ترموستات در قهوه ساز ها وظیفه کنترل دمای قهوه را دارد و با زیاد شدن دما به طور خودکار جریان برق را قطع می کند که در ادامه بیشتر تنظیم ترموستات اسپرسو ساز می پردازیم.همانطور که گفتیم تاثیر دمای آب در عصاره گیری بسیار زیاد است پس تنظیم دمای اسپرسوساز نکته ای بسیار مهم است و دانستن این موضوع که دمای لازم برای داشتن یک اسپرسو عالی کدام است از اهمیت زیادی برخوردار است‌ عصاره گیری دستگاه با توجه به شرایط نوع قهوه، بافت و مقدار آن متفاوت خواهد بود پس همانطور که گفته شد همه ی این موارد وابسته به دما تاثیر زیادی بر کیفیت اسپرسو خواهند داشت.

تنظیم ترموستات اسپرسو ساز

 آموزش تنظیم دمای دستگاه اسپرسوساز

خوب است بدانید که تنظیم ترموستات اسپرسو ساز تاثیر فراوانی در طعم قهوه دارد زیرا خرابی ترموستات و یا تنظیم نبودن ترموستات باعث جوشیدن قهوه می شود.

در واقع ترموستات در قهوه ساز نقش سوپاپ را دارد و سبب می شود که اگر دمای دستگاه یا المنت حرارتی بیش از حد نرمال بالا تر برود جریان برق را قطع کند و مانع حرارت بیش تر شود. پس اگر ترموستات نتواند به موقع بسنجد، قهوه به جوش میاید و دمای آن خیلی بالا می رود. اگر ترموستات دچار مشکل شود باید با دقت و به درستی تنظیم شود و اگر ترموستات بسوزد باید عوض شود و بهتر است این کار توسط یک متخصص انجام شود.

آب جوشیده برای دستگاه اسپرسو خوب است؟

 آموزش تنظیم دمای دستگاه اسپرسوساز

 به انتخاب نوع آب مصرفی برای درست کردن قهوه اشاره کردیم. پس یکی از نکاتی که برای تهیه اسپرسو باید به آن توجه کنید آب است به طور مثال وقتی یک فنجان قهوه میل می کنید، تمام توجه شما روی میزان کیفیت قهوه است، اما نکته دیگری که خوب است بدانید و به آن دقت کنید آبی است که برای درست کردن قهوه از آن استفاده می کنید، زیرا به طور کلی نوشیدنی قهوه ترکیبی از آب و پودر قهوه است.

 آموزش تنظیم دمای دستگاه اسپرسوساز

شاید تا به حال در چند جای مختلف قهوه میل کرده باشید و متوجه تغییر طعم آن با جایی که همیشه قهوه سفارش می دهید، شده باشید. اگر طعم قهوه بد بود نمی توان از نوع پودر یا نحوه سرو آن ایراد گرفت، زیرا ممکن است به دلیل آب مصرفی آن مکان، روی طعم قهوه اثر گذاشته باشد. اگر هم که بهتر از چیزی بود که همیشه میل می کردید باز هم بالعکس مربوط به همین موضوع است و آب مصرفی تان را باید تغییر دهید. یکی از بهترین روش ها برای درست کردن قهوه استفاده از آب آشامیدنی می باشد. پس به این نکته توجه کنید که آب معدنی با آب آشامیدنی تفاوت دارد و باید به نوشته روی بطری توجه کنید. هم چنین آب جوشیده برای دستگاه اسپرسو ساز نیز پیشنهاد دیگر ما است.

تنظیم فشار دستگاه اسپرسو

 آموزش تنظیم دمای دستگاه اسپرسوساز

برای تنظیم فشار دستگاه اسپرسو باید به روش های زیر عمل کنید، در ابتدا باید بدانید فشار این دستگاه معمولا به گزینه ۱ کاپ یا ۲ کاپ مربوط است در صورتی که این دو به طور همزمان با هم نگه داشته شوند اسپرسو با فشار کمتری از دستگاه خارج می شود.

با رها کردن این ۲ دکمه اسپرسو با فشار بیشتری از دستگاه خارج شده و برای فشار دادن ۱ کاپ و ۲ کاپ در سومین بار خروج اسپرسو متوقف می شود.

بیشتر بخوانید:

آموزش تنظیم فشار دستگاه اسپرسوساز +ویدیو

قرار گرفتن درجه اسپرسو در بخش INFUSION-PRE نمایش دهنده کم شدن فشار اسپرسوساز است. هم چنین در صورتی که اسپرسو ساز در حالت پیش دم قرار گرفته باشد، فشار آب به مرور افزایش یافته و بالعکس زمانی که در حالت میانی تنظیم شده باشد، فشار آن نیز معمولی خواهد بود. توجه به این که اگر سوزن دستگاه اسپرسو ساز در درجه بالایی قرار بگیرد فشار این دستگاه در بیشترین حد خواهد بود، پس تنها راه تنظیم فشار دستگاه اسپرسو ساز همین روش گفته شده است.

تنظیم دمای اسپرسوساز مباشی و دلونگی

 آموزش تنظیم دمای دستگاه اسپرسوساز

مباشی یک شرکت چینی است که در زمینه دستگاه های قهوه ساز و اسپرسو ساز طرفداران زیادی پیدا کرده است. این شرکت حدود ۴۰ سال در زمینه لوازم خانگی فعالیت کرده و امروزه نیز در زمینه دستگاه های قهوه ساز تولیدات بسیار خوبی داشته است. تنظیم دمای اسپرسوساز مباشی مانند سایر دستگاه ها به همان شکلی  است که در قسمت قبل گفتیم، یعنی بهترین دما برای اسپرسو همان ۹۶ درجه سانتیگراد است.

 

هم چنین در خصوص تنظیم دمای اسپرسو ساز دلونگی باید گفت برای وارد شدن به تنظیمات، دکمه بخار را ۱۰ ثانیه نگه می دارید و نیزبرای تنظیم دمای قهوه، گزینه یک را فشار می دهید و بین گزینه زیاد، متوسط و کم یکی را انتخاب می کنید و دکمه بخار را ۱۰ ثانیه نگه می دارید، بعد برای تنظیم سختی آب دکمه وسط را بزنید و اگر از آب تصفیه استفاده می کنید، گزینه کم را انتخاب کنید و دوباره دکمه بخار را ۱۰ ثانیه نگه دارید و برای تنظیم خاموشی خودکار دستگاه دوباره دکمه بخار را فشار دهید.  از سمت راست دکمه اول ۹ دقیقهف دکمه دوم سی دقیقه و دکمه سوم سه ساعت است. هم چنین برای ریست کردن دستگاه دوباره دکمه بخار را ۱۰ ثانیه فشار می دهید و بعد نازل بخار را باز می کنید و دکمه اول را می زنید. بعد دو دکمه دیگر شروع به چشمک زدن می کنند که در این زمان شما دکمه نازل بخار را به سمت بالا بر می گردانید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟