مزایای کمپرسور دیجیتال اینورتر یخچال‌های سامسونگ چیست؟
اخبار لوازم خانگی

مزایای کمپرسور دیجیتال اینورتر یخچال‌های سامسونگ چیست؟

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یخچال‌ها در هر خانه‌ای به عنوان قلب آشپزخانه شناخته می‌شوند، دستگاه‌هایی که ...

نفیسه رحیمی | 1 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یخچال‌ها در هر خانه‌ای به عنوان قلب آشپزخانه شناخته می‌شوند، دستگاه‌هایی که برخلاف سایر لوازم برقی خانه دائم روشن هستند و در تمامی ساعات شبانه‌روز کار می‌کنند. همین موضوع باعث شده تا خریداران در زمان انتخاب یخچال خانه خود بیشترین دقت و حوصله را به خرج دهند تا نسبت به بودجه خود بهترین و کارآمدترین مدل را برگزینند.مانند هر کدام از محصولات برقی خانگی دیگری یخچال‌ها نیز از اجزا و قطعات متعددی تشکیل شده‌اند که هر کدام از آنها وظایف خاصی را بر عهده دارند. هر بخش از این سیستم سرمایشی مهم است، اما کمپرسور مانند قلب یخچال است و تمامی عملکرد‌های دستگاه به آن وابسته است. کمپرسور نقش مهمی در خنک کردن و تنظیم دمای داخل یخچال دارد و کمک می‌کند تا مواد‌غذایی، سبزیجات و نوشیدنی‌های درون یخچال را برای مدت طولانی‌تری نگه داریم.

برای چندین دهه، شرکت‌ها از کمپرسورهایی با سرعت ثابت استفاده می‌کردند که با منطق ساده روشن و خاموش کار می‌کردند. کمپرسور سرعت ثابت زمانی که هوای داخل یخچال به دمای مشخصی می‌رسد، با تولید صدایی که تقریباً همه با آن آشنا هستند روشن شده و با تمام قدرت تا رسیدن به دمای مطلوب کار می‌کند. پس از تولید هوای خنک کافی، هنگامی که دما به اندازه کافی کاهش یافت کمپرسور خاموش شده و به طور کامل متوقف می‌شود. وقتی دوباره دمای داخل یخچال بیشتر می‌شود، بار دیگر روشن شده و تا رسیدن به دمای مطلوب فعالیت خود را ادامه می‌دهد. این فرآیند روشن/خاموش از یک ‌طرف انرژی زیادی مصرف می‌کند و از طرف دیگر سبب گرم شدن محیط و ایجاد صدای زیادی می‌شود.

در چند سال گذشته، با تغییر نیازها و خواست مصرف‌‎کنندگان و همچنین بالارفتن استاندارهای ساخت و تولید محصولات خانگی، کمپرسورهای دیجیتال اینورتر (Digital Inverter) با فناوری‌های نوین و پیشرفته به عنوان جایگزینی برای کمپرسورهای سرعت ثابت در یخچال‌ها معرفی شدند. طی چند سال گذشته تمامی یخچال‌های سامسونگ به این نوع از کمپرسورها مجهز شده‌اند.

کمپرسور دیجیتال اینورتر که یکی از مهم ترین نوآوری‌ها در تاریخ ساخت یخچال و نگهداری مواد غذایی است مزایای آشکاری نسبت به کمپرسورهای معمولی دارند. برخلاف کمپرسورهای سرعت ثابت که یا با نهایت سرعت (معمولاً حدود 3600 دور در دقیقه) کار می‌کند و یا خاموش است، کمپرسور دیجیتال اینورتر تقریباً همیشه روشن است، و می‌تواند با سرعت‌های متفاوتی در بازه 1100 تا 4300 دور در دقیقه کار کند. این عملکرد هوشمندانه کارایی بالا و کنترل دقیق دمای داخل یخچال را تضمین می‌کند. همچنین باعث صرفه‌جویی قابل توجه در هزینه، صدای کمتر و طول عمر بیشتر کمپرسور می‌شود.

کمپرسور دیجیتال اینورتر سامسونگ به گونه‌ای طراحی شده است تا بر اساس سطوح رطوبت و الگوهای استفاده  5 سیکل حرکتی مختلف را انجام  دهد. این ساخت نوآورانه سبب شده تا یک یخچال با کمپرسور دیجیتال اینورتر  سامسونگ نسبت به کمپرسورهای تک سرعته تا 46.9 درصد انرژی کمتری مصرف کند. بنابراین علاوه بر کمک به کاهش در هزینه‌های قبوض برق سهم بسیار کمتری در انتشار گازهای گلخانه‌ای  و گرمایش زمین دارد.

علاوه بر این به لطف تغییر تدریجی سرعت، کمپرسور کمتر دچار اصطکاک و فرسایش می‌شود و دوام و طول عمر یخچال افزایش می‌یابد. قابلیتی که به شرکت سامسونگ اجازه داده است تا برای کمپرسورهای دیجیتال اینورتر خود ضمانت 10 ساله را ارائه دهد.

کمپرسور دیجیتال اینورتر یخچال‌های سامسونگ علاوه بر فراهم کردن امکان مدیریت دمای بخش‌های داخل یخچال با صرفه‌جویی در مصرف انرژی، کارایی بالای یخچال را تضمین کرده و به این ترتیب نقش موثر خود در حفظ طراوت و تازگی مواد غذایی درون یخچال را به خوبی ایفا می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟