راهنمای خرید بهترین پودر لباسشویی
اخبار لوازم خانگی

راهنمای خرید بهترین پودر لباسشویی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، لباسشویی یکی از لوازم بسیار کاربردی در دنیای مدرن است زیرا در این زمان دیگر ...

نهال وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، لباسشویی یکی از لوازم بسیار کاربردی در دنیای مدرن است زیرا در این زمان دیگر کمتر کسی وقت شستشوی لباس به روش های قدیمی و دستی را دارد. از این رو ماشین لباسشویی یکی از آن ابزار هایی است که وجود آن در هر خانه ای و برای هر خانواده ی شاغلی بسیار مهم و ضروری است. یکی از نکاتی که هنگام مصرف از وسیله هایی نظیر لباسشویی باید به آن توحه کنید، استفاده از شوینده های مناسب است. همانطور که می دانید شوینده های متفاوتی نظیر مایع لباسشویی، صابون لباسشویی، پودر لباسشویی و… برای شستشو لباس ها وجود دارند که در ادامه قصد داریم تا درباره آن ها بیشتر توضیح دهیم. هم چنین به شما کمک می کنیم تا اطلاعاتی کامل درباره راهنمای خرید بهترین پودر لباسشویی داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

نحوه استفاده از توپ لباسشویی

بهترین پودر ماشین لباسشویی کدام است؟

راهنمای خرید بهترین پودر لباسشویی

پودر های لباسشویی یکی از آن شوینده هایی است که طرفداران زیادی دارد و دلیل آن هم می تواند قیمت مناسب و هم چنین لکه بری و پاکیزگی کامل لباس ها باشد. حال در این مطلب قصد داریم تا به طور کامل  راهنمای خرید بهترین پودر لباسشویی را مطرح کنیم و شما را با ویژگی های یک پودر لباسشویی قوی آشنا کنیم.

لکه هایی نظیر خون، آبمیوه های رنگی، گل و لای، چمن و…. از آن دسته لکه هایی هستند که به سختی از روی لباس ها مخصوصا لباس های رنگ روشن یا سفید پاک می شوند. به همین دلیل هنگامی که لباس شما لکه شد و شما از یک پودر یا هر شوینده نامناسب استفاده کردید، بهتر است توقع لباسی کاملا تمیز را نداشته باشید زیرا همانطور که گفتیم برخی از این لکه ها به سختی پاک می شوند.

راهنمای خرید بهترین پودر لباسشویی

حال شاید بگویید باید چه کار کرد؟ در جواب میگوییم پودر ها از بهترین انتخاب در این موارد برای لباس های شما هستند که با ترکیبات بسیار قوی خود می توانند انواع لکه ها را از بین ببرند، البته این شوینده ها نیز مزایا و معایبی دارند که بهتر است با توجه به نوع لکه و پارچه لباس و… از این قبیل مصرف شوند اما خوب است ویژگی های یک پودر لباسشویی قوی را بدانید.

میزان تمیزکنندگی بالا

یکی از ویژگی هایی که یک پودر خوب دارد تمیز کنندگی بالای آن است همانطور که می دانید پودر ها با آنزیم های قوی و ترکیبات شیمیایی که در خود دارند، خاصیت زیادی برای تمیز و سفید کردن لباس ها داشته و از این رو لکه بری از روی پارچه لباس فقط توسط پودر ها امکان پذیر است.

دما بالا و شستشوی طولانی

بهترین انتخاب برای افرادی که به هر دلیلی مجبور هستند، لباس هایشان را در دمای بالا و مدت زمان شستشوی طولانی بشورند می تواند استفاده از پودر باشد. یکی از ویژگی های پودر ها این است که به راحتی می توانند در دمای بالای شستشو لباس ها را به بهترین نحو انجام دهند.

قیمت پایین

از ویژگی های دیگر پودر ها می توان به قیمت کم آن ها نسبت به سایر شوینده ها اشاره کرد. به همین دلیل از بین انواع شوینده ها مصرف کنندگان این محصول نسبت به سایر مواد شوینده بیشتر است و به دلیل شکل ظاهری که دارند، دیرتر خراب می شوند و می توان تا مدت ها از آن ها استفاده کرد.

دستی و ماشینی

یکی دیگر از مزایای این پودر ها تولید در دو نوع ماشینی و دستی است که نوع دوم برای شستشوی لباس ها با دست می باشد و کمی ضعیف تر از پودر لباسشویی (ماشینی) است.

معایب پودر های لباسشویی

راهنمای خرید بهترین پودر لباسشویی

  • تغییر رنگ لباس های تیره به مرور زمان
  • خشک و زمخت کردن پارچه
  • آسیب به پارچه های حساس به دلیل ترکیبات قوی

انواع شوینده های لباسشویی

راهنمای خرید بهترین پودر لباسشویی

همانطور که می دانید انتخاب شوینده مناسب از مهم ترین نکات برای داشتن لباس های نرم و لطیف و تمیز است. پس باید هنگام خرید شوینده ها به آن ها دقت کنید و به طور کامل درباره همه ی آن ها بدانید. به طور کلی شوینده های ماشین لباسشویی عبارتند از صابون لباسشویی، مایع لباسشویی، پودر لباسشویی، کپسول ژله ای لباسشویی، قرص لباسشویی که هر کدام خاصیت تمیزکنندگی مخصوص به خود را دارند. پس شاید این سوال ایجاد شود که کدام یک برای لباسشویی شما مناسب است؟! و یا کدام شوینده قوی تر است؟ برای دانستن پاسخ این سوالات ادامه مطلب را از دست ندهید.

صابون لباسشویی

راهنمای خرید بهترین پودر لباسشویی

صابون مخصوص رختشویی یا لباسشویی ترکیبی از سدیم کلرید و پتاسیم است که در شستشوی بهتر لباس ها کمک خواهد کرد. هم چنین این صابون با ترکیباتی که دارد سبب می شود تا چربی ها به خوبی در آب حل شوند و هنگام شستشو اگر لکه روغنی و یا چربی روی لباس ها باشد به راحتی آن ها را از بین خواهد برد. از دیگر مزایای این صابون ها می توان به نرم و لطیف  کردن لباس ها اشاره کرد و هم چنین این صابون برای انواع جنس پارچه و الیاف لباس ها مناسب است.

مایع لباسشویی

مایع لباسشویی از شوینده های قوی است که قدرت بسیار بالایی برای نفوذ به بافت لباس ها و هم چنین از بین برنده کثیفی و یا لکه را دارد. هم چنین مایع لباسشویی انواع مختلفی دارد که با توجه به رنگ لباس ها می توانید یکی از انواع آن را برای شستشو انتخاب کنید. به طور مثال برای شستشوی لباس های مشکی می توانید از مایع لباسشویی مخصوص لباس های تیره و مشکی استفاده کنید. یکی دیگر از ویژگی های این ماده انحلال سریع تر نسبت به پودر ها در آب است.

پودر لباسشویی

راهنمای خرید بهترین پودر لباسشویی

پودر لباسشویی از آن دسته شوینده هایی است که به دلیل قیمت مناسب نسبت به سایر شوینده های لباسشویی مصرف کنندگان زیادی دارد. از این رو سازندگان این محصول با اضافه کردن انواع آنزیم ها خاصیت تمیزگی و پاک کنندگی آن را بالا بردند و پودر های لباسشویی مانند سایر شوینده ها می تواند لباس ها را به خوبی تمیز و خوش بو کن.د هم چنین این پودر ها هم مانند مایع لباسشویی انواع مختلفی دارند که عبارتند از: پودر لباسشویی کودک، پودر لباسشویی مخصوص لباس های سفید و پودر لباسشویی مخصوص لباس های رنگی.

کپسول ژله ای لباسشویی

راهنمای خرید بهترین پودر لباسشویی

همانطور که گفتیم امروزه شوینده ها انواع مختلفی دارند و یکی از آن ها کپسول ژله ای ماشین لباسشویی است که قدرت پاک کنندگی بسیار بالایی داردو برای لباس های گران قیمت شما می تواند انتخاب مناسبی باشد. به دلیل کیفیت بالایی که برای شستشو داشته، قیمت نسبتا بالایی نسبت به سایر شوینده ها دارد.

قرص لباسشویی

راهنمای خرید بهترین پودر لباسشویی

شاید برای شما هم پیش آمده هنگام ریختن پودر یا مایع لباسشویی نمی دانید چه اندازه از آن ها را داخل ماشین بریزید اما خوبی قرص های لباسشویی این است که هر یک قرص برای تعداد مشخصی لباس تعیین شده و هم چنین جزو شوینده های جدید به حساب می آیند. معمولا از قرص لباسشویی برای لباس های سفید استفاده می شود زیرا قدرت لکه بری بالا و شستشوی بهتر لباس ها از ویژگی هایی است که هر شوینده مخصوص لباس های سفید باید داشته باشد که قرص لباسشویی نیز جزو آن دسته است.

مشخصات پودر لباسشویی خوب

هنگامی که قصد خرید پودر لباسشویی را دارید با مشخصات پودر لباسشویی خوب آشنا شوید  تا بتوانید بهترین پودر ماشین لباسشویی را انتخاب کنید. یکی از این نکات بوی خوش شوینده است زیرا برخی از شوینده ها به علت وجود مواد شیمیایی بوی بدی دارند و هنگام شستشو این بوی نامطبوع را به لباس ها انتقال می دهند.

مسئله بعدی توجه به حلالیت آن ها در آب سرد است، اگر به هر دلیلی نمی توانید لباس هایتان را با آب گرم بشویید، بهتر است هنگام خرید پودر لباسشویی به این نکته که قابلیت حل شدن در آب سرد را داشته باشد، توجه کنید. زیرا اکثر شوینده های پودری به سختی می توانند آنزیم های خود را در آب سرد فعال کنند.

سومین چیزی که به عنوان راهنمای خرید بهترین پودر لباسشویی باید بدانید توجه به نوع جنس پارچه لباستان است، این که چه لباسی را میخواهید با پودر بشویید. به طور مثال برای لباس کودکان یا نوزادان بهتر است از پودر های مخصوص کودکان که مواد شیمیایی ضعیف تر و هم چنین عطر کمتری دارند، استفاده کنید و یا اگر جنس پارچه لباستان حساس است از شوینده ای استفاده کنید که سفید کننده کمتری داشته یاشد.

همانطور که گفتیم پودر های لباسشویی دو نوع دستی و ماشینی دارند که بهتر است به جای هم دیگر استفاده نشوند زیرا پودر های دستی ضعیف تر از پودر های ماشینی هستند و برای شستشوی لباس هایی مانند لباس زیر مناسب اند اما پودر های ماشینی اگر به صورت دستی استفاده شوند ممکن است باعث حساسیت های پوستی در شما شوند.

بهترین پودر لباسشویی ایرانی و خارجی

راهنمای خرید بهترین پودر لباسشویی

برای این که بدانید از کدام برند های ایرانی و یا خارجی برای خرید پودر استفاده کنید، در این قسمت به شما انواع برند های مطرح و خوب خارجی و ایرانی را معرفی خواهیم کرد. هنگامی که وقت خرید شوینده های لباسشویی می شود، در قفسه های فروشگاه ها هزاران برند داخلی و خارجی وجود دارد که کار مصرف کننده را برای انتخاب سخت می کند اما در این جا به شما به عنوان راهنمای خرید بهترین پودر لباسشویی کمک میکنیم تا یک انتخاب خوب داشته باشید.

برای این که بتوانید بهترین پودر ماشین لباسشویی ایرانی و  بهترین پودر لباسشویی خارجی را بشناسید باید با برند های مطرح هر دو آشنا شوید و جزئیات ترکیبات آن ها را بدانید.

لیست بهترین پودر لباسشویی خارجی و ایرانی

راهنمای خرید بهترین پودر لباسشویی

  • پرسیل: یکی از برند های خارجی معتبر است که در زمینه تولید شوینده بسیار موفق بوده هم چنین این شوینده با فعال شدن ترکیباتش در کمترین دما می تواند سخت ترین لکه ها را پاک کند. از پرطرفدار ترین شوینده های پرسیل می توان به این  دو مدل Lavender و ۳۶۰ Cleanliness  اشاره کرد. هم چنین این پودر ها با محافظت از بافت لباس و پخش رایحه های گل بهاری می تواند عطر خوبی را به محیط خانه شما و لباس ها منتقل کند.

راهنمای خرید بهترین پودر لباسشویی

  • سافتلن: سافتلن یکی از برند هایی است که با تکنولوژی محافظت از الیاف لباس ساخته شده و شما می توانید با کمترین دما لباس هایتان را بشویید و باعث کم شدن مصرف انرژی نیز شوید. پودر سافتلن رایحه ی بسیار خوبی دارد و باعث نرمی در لباس ها می شود و به هیچ عنوان به لباس ها آسیب نمی رساند.

  • اکتیو: اکتیو یکی دیگر از برند هایی است که مصرف کنندگان زیادی دارد و هم چنین در ترکیبات آن از مواد مخرب زئولیت استفاده نشده و می توانید برای شستشوی دستی نیز از ان استفاده کنید. یکی از بهترین مدل های این شوینده پلی واش است که با رایحه گل های بهاری به فروش می رسد.

راهنمای خرید بهترین پودر لباسشویی

  • هوم پلاس: یکی دیگر از برند های شوینده های لباسشویی هوم پلاس است که از ویژگی های این برند می توان به بدون فسفات بودن آن اشاره کرد. به دلیل عدم استفاده از فسفات شما دچار هیچگونه حساسیت پوستی نخواهید شد و هم چنین اگر طرفدار محیط زیست هستید خوب است بدانید که این پودر دوستدار طبیعت است و به محیط زیست آسیبی نمی رساند.

راهنمای خرید بهترین پودر لباسشویی

  • سپید: پودر لباسشویی سپید به دلیل قدرت شستشوی بالا و قسمت مناسبی که دارد بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. سپید تولید شرکت پاکسان است که از قدیمی ترین شرکت های تولید شوینده محسوب می شود. هم چنین استفاده از این پودر سبب درخشان شدن لباس ها می شود و ترکیبات داخل آن از نرم کننده نیز استفاده شده که باعث می شود، لباس هایتان هنگام شستشو دچار چروک نشود.

نحوه استفاده از پودر لباسشویی

راهنمای خرید بهترین پودر لباسشویی

حال که به خوبی با راهنمای خرید بهترین پودر لباسشویی  آشنا شدید به نحوه استفاده از آن هم  پرداختیم. برای استفاده از پودر لباسشویی ابتدا به اندازه ی لباس های داخل دیگ از پودر استفاده کنید نه بیشتر و نه کمتر در مرحله بعد دمای شستشو را با توجه به نوع لباس و پودر مشخص کنید و در نهایت ماشین لباسشویی را روشن کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟