افزایش قیمت لوازم خانگی در بازار/تولیدکنندگان لوازم خانگی خودزنی کردند
اخبار لوازم خانگی

سایت های فروش آنلاین لوازم خانگی معتبر نیستند

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئيس اتحادیه لوازم خانگی گفت: علی رغم ممنوعیت واردات، در سایت های فروش آنلاین لوازم ...

نهال وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئيس اتحادیه لوازم خانگی گفت: علی رغم ممنوعیت واردات، در سایت های فروش آنلاین لوازم خانگی قاچاق به فروش می رسد.

آقای اکبر پازوکی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران پیرامون اجرایی شدن طرح جهاد کالا و حمایت از کالای ایرانی گفت: با این طرح فروشندگان و واسطه به مشکل می‌خورند. حذف واسطه‌ها و واریز مستقیم منابع مالی به حساب تولیدکننده لوازم خانگی در اولویت این طرح قرار دارد. تولیدکنندگان مخالف طرح توان خرید هستند؛ اما مسئولان از این طرح حمایت می‌کنند و قبول ندارند که این کار به بن بست می‌رسد.

به گفته او، بسیاری از کارشناسان معتقدند این طرح با شکست روبه رو می شود و بهتر است اینگونه تسهیلات به تولیدکنندگان داده شود نه مصرف کننده!

پازوکی می گوید: دولت باید در نظر بگیرد که با شروع این طرح واحد‌های صنفی به مشکل می‌خورند و چگونه باید کالای خود را به فروش برسانند؟ ما تنها در تهران ۲۵۰۰ واحد صنفی فعال لوازم خانگی داریم که در حال فعالیت هستند و اجرای این طرح کسبه فعال در تهران را با مشکل رو به رو می کند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی ادامه داد: در تمامی دوران فروشندگان دغدغه مشکلات بیمه و مالیات  را دارند و با انجام این طرح به نظر می رسد کسبه کاملاً حذف می شوند. کسبه هم اجازه فروش محصولات وارداتی را ندارند و هم با این کار حتی دیگر نمی توانند محصولات داخلی خود را به فروش برسانند به این صورت از دو سمت موردحمله قرار میگیرند.

پازوکی گفت: با جستجویی در سایت‌های فروش اینترنتی مشخص می‌شود که سایت‌های فروش آنلاین لوازم خانگی قاچاقی را به فروش می‌رسانند که چند سالی است ورود آن به کشور ممنوع شده است.

او گفت: هم اکنون واحد‌های صنفی تنها ملزم به فروش لوازم خانگی ایرانی هستند. با اجرای این طرح دیگر آن‌ها فروشی نخواهند داشت در نتیجه با این طرح دولت، کسبه مجبور به خرید کالای قاچاق می‌شوند. متأسفانه بسیاری از سایت‌های فروش آنلاین، کالا‌های قاچاق عرضه می‌کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران گفت: بسیاری از طرح‌های مشابه که برای شوک به بازار مطرح شده نتیجه عکس داشته است. همچنین جای سؤال است که چرا در طرح جهاد کالا پول را مستقیم به کارخانه دار می‌دهند، پس توزیع کننده که کالای تولید داخل را میخرد و مالیات پرداخت می‌کند چه نقشی در این سیاست دارد؟

پازوکی ادامه داد: راهکار بهتر این بود که به جای ارائه تسهیلات به شرط خرید مستقیم کالا، ۲۵۰ هزار نفر منتخب به مغازه دارانی که زیر نظر اتحادیه هستند برای دریافت کالا مراجعه کنند. در این صورت هم تولیدکننده از این سیاست منتفع می‌شد و هم واحد صنفی فروشنده و هم مصرف کننده؛ اگر قرار به برگشت پول به چرخه تولید است از این راه نیز میسر می‌شود. برای موفقیت در این مسیر نظام توزیع صنعت لوازم خانگی باید از کارخانه رصد شود. فروشندگان با حداقل سود کالا را می‌فروشند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: بانک‌ها پول خود را برای کسب سود بیشتر به بخش توزیع اختصاص می‌دهند و در شرایط کنونی به دلیل کاهش قدرت خرید، دولت عملاً بسیاری از مردم را بدهکار کرده و رفته رفته به سمتی پیش می‌رویم که همه کالا‌ها را باید شرایطی خریداری کرد./باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟