ورود لوازم خانگی ایرانی به بازارهای سوریه
اخبار لوازم خانگی

ورود لوازم خانگی ایرانی به بازارهای سوریه

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  یک شرکت ایرانی که در زمینه صادرات لوازم برقی و الکترونیکی خانگی، اثاثیه منزل و ...

نفیسه رحیمی | 1 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  یک شرکت ایرانی که در زمینه صادرات لوازم برقی و الکترونیکی خانگی، اثاثیه منزل و فرش فعال است، از وزارت تجارت داخلی و حمایت از مصرف کنندگان سوریه مجوز فعالیت دریافت کرد.

 سوریه امروز (سه شنبه) به نقل از یک منبع در وزارت تجارت داخلی و حمایت از مصرف کنندگان این کشور نوشت که این وزراتخانه با تاسیس شرکت «البیت الذهبی»( خانه طلایی) متعلق به سرمایه گذاران ایرانی که در زمینه صادرات و واردات لوازم برقی و الکترونیکی خانگی، اثاثیه منزل و فرش فعالیت می کند، موافقت کرد.

وی افزود: این وزارتخانه همچنین با تاسیس شرکت بازرگانی «‌میریسیا»‌ که متعلق به یک سرمایه گذار عراقی و یک سرمایه گذار سوری است و در زمینه تجارت لوازم خانگی و برقی و دستگاه تبدیل انرژی، ابزار صنعتی و کشاورزی، مواد غذایی و انجام کارهای تزئینی و پیمانکاری فعالیت دارد، موافقت کرد.

اثرپرس در ادامه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران پیشتر ستاره اقتصادی خود را در سوریه درخشانده بود، نوشت:‌ در سال جاری فعالیت و همکاری های سرمایه گذاران ایرانی و سوری آغاز شد و بسیاری از تجار ایرانی در زمینه های مختلف از جمله تجارت، ساخت و ساز، خدمات و انرژی وارد بازار سوریه شدند.

به نوشته این رسانه سوریه، ایران از اولین کشورهایی است که مشارکت خود را در بازسازی سوریه آغاز کرد و در تاسیس بسیاری از شرکت‌های جدید که کارشان بیشتر در زمینه بازسازی و تجارت مواد غذایی می باشد، کشوری برجسته است.

پس از ایران، کشورهای عربی و خارجی از جمله روسیه، چین، بلاروس، امارات، کویت، عربستان، عراق، اردن و مصر رقابت برای سرمایه گذاری در سوریه را آغاز کردند.

با وقوع بحران سوریه که از اسفند ماه سال ۸۹ آغاز و به سرعت به جنگ بین المللی تبدیل شد، خسارت های بسیار زیادی به زیرساخت ها و تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری این کشور وارد و سوریه دچار مشکلات بیشماری شد.

با فروکش شدن آتش جنگ و شکست تروریست ها و بازگشت امنیت به بخش های زیادی از سوریه، بازسازی و ارتقای زیرساخت های این کشور نیز در اولویت قرار گرفته است.

پیش از این، «سید رضا فاطمی امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان آذرماه سال گذشته در مراسم افتتاح «مرکز تجاری ایران» در دمشق پایتخت سوریه در جمع خبرنگاران میزان حجم کنونی مبادلات تجاری بین سوریه و ایران را سه میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: برای افزایش سرمایه‌گذاری‌های مشترک و تبادل تجربیات رایزنی‌هایی بین دو طرف انجام شده تا به حمایت از سوریه در مرحله پس از بحران، سقف مبادلات و معاملات تجاری بین دو کشور افزایش یابد./ایرنا

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟