جنس بدنه یخچال از چیست
اخبار لوازم خانگی

جنس بدنه یخچال از چیست ؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در خانه و حتی محل کار یکی از مهم ترین اجزا در آشپزخانه، یخچال ها هستند، زیرا ...

نهال وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در خانه و حتی محل کار یکی از مهم ترین اجزا در آشپزخانه، یخچال ها هستند، زیرا در این دستگاه می توان غذا و انواع خوراکی ها را به مدت طولانی سالم نگه داشت و این اتاق سرد می تواند سبب ذخیره مواد غذایی نیز شود و در هر مکانی که نیاز به سالم ماندن هر خوراکی است، مورد استفاده قرار می گیرد. هم چنین این وسیله در اندازه و شکل های گوناگون با رنگ و روکش های متفاوت تولید می شود، اما تا به حال فکر کردید که جنس بدنه یخچال از چیست ؟

همانطور که می دانید کاربرد یخچال ها، نگهداری از مواد خوراکی و جلوگیری از خراب شدن یا فاسد شدن آن ها است. البته طی دهه های گذشته یخچال ها از لحاظ ظاهری تغییرات زیادی داشته اند اما کاربرد آن ها تغییری نکرده است. حال در این مطلب قصد داریم تا درباره جنس بدنه یخچال ها صحبت کنیم تا بیشتر با آن آشنا شوید.

در این مطلب می خوانیم:

  • یخچال ها از چه موادی ساخته شده اند
  • منظور از پوسته یخچال چیست
  • منظور از یخچال بدنه استیل چیست
  • روش تمیز کردن بدنه یخچال

یخچال ها از چه موادی ساخته شده اند

جنس بدنه یخچال از چیست ؟

برخی مواقع برای بعضی ها ممکن است این سوال ایجاد شود که جنس بدنه یخچال از چیست؟ در پاسخ باید گفت  وظیفه اصلی یخچال و فریزر ها سرد نگه داشتن مواد خوراکی است و هم چنین جنس بدنه یخچال ها باید محکم و استوار باشند تا در اثر جا به جایی دچار آسیب نشوند.

به نوعی طرز ساخت بدنه یخچال  ها می تواند موضوع پیچیده ای باشد اما مطلب کلی درباره بدنه آن ها مهم بودن استحکام است هم چنین در بدنه یخچال ها نیز یک عایق حرارتی وجود داشته تا بخشی از گرمای داخل یخچال را خارج و مانع وارد شدن گرما یا به نوعی خارج شدن سرما شود.

پس با این توضیحات می توان گفت بهترین انتخاب برای بدنه یخچال، فلز است که بسیار مقاوم و با دوام است و قطعا با گذشت زمان تمام سازندگان این محصول به نتیجه ی انتخاب فلز برای بدنه یخچال ها رسیده اند و می توان گفت تقریبا تمامی یخچال ها از بدنه ای فلزی ساخته شده اند، زیرا مواد سازنده ی دیگر به اندازه فلز ها نمی توانند استحکام و مقاومت بالایی داشته باشند.

جنس بدنه یخچال از چیست ؟

هم چنین یکی از دلایل اصلی وزن زیاد و سنگینی یخچال استفاده از آهن و فولاد و فلز ها هستند. خوب است بدانید در اکثر یخچال ها روی لایه بیرونی را توسط یک لایه آلومینیوم و یا ضد زنگ می پوشانند که اگر تصمیم به رنگ کردن یخچال داشته باشند، می توانند روی این لایه را رنگ کنند. در قسمت داخلی یخچال ها به طور کلی از ترکیب فلز و پلاستیک استفاده می شود و قفسه های بین آن می توانند فلز یا شیشه با دور پلاستیکی باشند. هم چنین بیشتر قطعات داخل یخچال از پلاستیک های فشرده ساخته می شوند زیرا دارای بیشترین استحکام هستند.

همانطور که گفتیم یکی از مواد اصلی برای ساخت انواع یخچال و فریزر ها فلز ها هستند و به نوعی در ساخت همه ی آن ها حدود ۶۰ درصد در قاب و بدنه ان ها از فلز ها استفاده شده است و بسیار محکم و با دوام است.

هم چنین استفاده از لایه های آلومینیوم و استیل ضد زنگ نیز سبب می شود تا سازنده اگر بخواهد روی این لایه ها را رنگ یا روکش کند. در قسمت میانی یخچال که ترکیبی از فوم قالب گیری پر شده می تواند یخچال را در برابر هر گونه سرما و گرما مقاوم کند و سه لایه فلزی را بهتر به هم بچسباند.

برای ساخت لایه های عایق یخچال از چه موادی استفاده می شود؟

جنس بدنه یخچال از چیست ؟

علاوه بر این خوب است بدانید برای عدم ورود و خروج گرما و سرما از یک لایه عایق بین بدنه یخچال استفاده می شود. شاید این سوال ایجاد شود که برای ساخت لایه های عایق یخچال از چه موادی استفاده می شود؟ همانطور که گفتیم عایق کاری سبب هدر نرفتن انرژی از یخچال ها می شود و وظیفه اصلی آن جلوگیری از ورود و خروج گرما یا سرما است، به طور کلی جنس عایق های از یک ورقه نازک پلی اورتان است که در بین لایه های بدنه یخچال قرار میگیرد.

یکی از نکاتی که هنگام خرید یخچال ها باید به آن اهمیت دهید، بدنه آن است. زیرا یک بدنه قوی و محکم می تواند نه تنها طول عمر دستگاه را زیاد کند بلکه سبب زیبایی آن نیز می شود زیرا هنگامی که بدنه آن محکم باشد از هر گونه زنگ زدگی یا فرسودگی آن جلوگیری کرده در نتیجه ظاهر یخچال همیشه تازه و نو می ماند.

کمپرسور، کندانسور، شیر انبساط و گاز منبرد و… جزو اجزای مهم در یخچال ها هستند اما همانطور که گفتیم بدنه یخچال هم می تواند به اندازه اجزا های دیگر مهم و ضروری باشد. به طور کلی در جواب به جنس بدنه یخچال از چیست می توان آن را به سه لایه تقسیم کرد که هر سه لایه از فلز هستند و معمولا در ساخت آن ها از فولاد ضد زنگ استفاده شده تا بتواند ظاهر بیرونی و استحکام خود را حفظ کند‌.

جنس بدنه یخچال از چیست

حال اگر لایه ها را بیشتر بشکافیم متوجه می شوید که در لایه میانی آن از فوم قالب گیری شده پر شده و باعث ایجاد عایق می شود. قسمت دیگری از یخچال که دور در یخچال هستند، لاستیک های پشتیبانند که در مدل های قدیمی یک قفل وجود داشت اما در مدل های جدید دیگر نیازی به این قفل نیست زیرا در مدل های امروزی لاستیک با یک فلز فرومغناطیسی ترکیب شده که باعث می شود لاستیک به درب بچسبد.

تا به حال به پشت یخچال ها دقت کرده اید؟! اگر این کار را انجام دادید قطعا متوجه وجود کویل ها شده اید شاید بپرسید کویل ها چه کارایی دارند، در واقع کویل ها با جذب حرارت گاز مایع و تبدیل آن به سرما نقش خود را در یخچال ها ایفا می کنند، سیم پیچ هایی که مبرد را از کمپرسور به داخل کویل های تبخیری و برگشت به کمپرسور انتقال می‌دهد از جنس مس هستند.

منظور از پوسته یخچال چیست؟

اگر می خواهید بدانید پوسته یخچال چیست بهتر است به قسمت بیرونی آن نگاه کنید. منظور از پوسته یخچال قسمت های بیرونی و بدنه آن است که معمولا از فلز یا چرم و…. هستند.

اگر از پوسته و طرح یخچال خود خسته شدیدی و میخواهید بدانید که آیا می توان پوسته را تعویض کرد؟ باید بگوییم که این کار یعنی تعویض پوسته یخچال غیر ممکن است و این کار امکان پذیر نخواهد بود.  اگر جنس آن از چرم باشد شاید بتوانید با خرید بدنه یخچال جدید آن را تعویض کنید آن هم فقط قسمت درب نه کل یخچال.

منظور از یخچال بدنه استیل چیست؟

جنس بدنه یخچال از چیست ؟

همانطور که از نام آن پیدا است جنس بدنه آن ها از استیل است اما حال از کجا بفهمیم که یخچال بدنه استیل شما از جنس مرغوب این فلز است یا نه؟ در جواب باید بگوییم که اکثر یخچال های سفید و یا نقره ای از بدنه های استیل ارزان قیمت ساخته شده اند. در مواد اولیه آن ها  هیچگونه کروم و نیکل وجود ندارد و اگر بخشی از رنگ روی آن ها خراش بیفتد یا به هر دلیلی از بین برود، سبب ایجاد زنگ زدگی در بدنه خواهد شد. این موضوع در دراز مدت نه تنها ظاهر یخچال را خراب می کند بلکه می تواند آسیب های جدی به اجزای داخلی آن نیز برساند.

به طور کلی فرایند اکسیداسیون ( فرسودگی و زنگ زدن فلز در مجاورت هوا) می تواند آسیب های جدی به بدنه و یخچال وارد کند و شما زمانی متوجه این موضوع خواهید شد که روی بدنه حباب هایی ببینید.

در واقع لایه های استیل در بدنه یخچال ها برای مانع شدن از زنگ زدگی و فرسودگی تعبیه شده اند و برای این که بدانید بدنه استیلی که مرغوب باشد چگونه است باید توسط یک ساینده پشمی استنلس انجام شده و در حد نو پولیش شود.

روش تمیز کردن بدنه یخچال

هم چنین برای زیبایی ظاهری یخچال ها باید هر چند وقت یکبار آن ها را تمیر کنیم و یکی از روش های خانگی برای تمیز کردن یخچال با بدنه استیل استفاده از چند ماده اولیه است که در همه خانه ها وجود دارد.

شما برای تمیز کردن یخچال به یک فنجان سرکه، یک فنجان آب، روغن زیتون و دستمال جادویی یا حوله نیاز دارید و برای شروع ابتدا سرکه و آب را در یک جا بریزید و با هم مخلوط کنید. حال که به خوبی با هم ترکیب شدند آن‌ ها را روی بدنه یخچال اسپری کنید و به کمک دستمال جادویی آن را تمیز کنید.

در مرحله بعد چند قطره روغن زیتون را روی حوله ریخته و روی یخچال بکشید و حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه منتظر بمانید. سپس با قسمت تمیز حوله آن را پاک کنید این کار باعث می شود یخچال برق بزند. این روش فقط برای تمیز کردن یخچال نیست و شما می توانید بسیاری از لوازم استیل آشپزخانه را با این روش تمیز کنید و برق بیاندازید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟