ساده‌ترین و سریع‌ترین روش‌های انتقال وجه
سایر خبرها

ساده‌ترین و سریع‌ترین روش‌های انتقال وجه

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پیدا کردن راه‌حل‌های ساده کمک بزرگی به پیشبرد بهتر کارهای روزمره‌ ما می‌کند. ...

نفیسه رحیمی | 1 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پیدا کردن راه‌حل‌های ساده کمک بزرگی به پیشبرد بهتر کارهای روزمره‌ ما می‌کند. اهمیت این راهکارها در روزهای شلوغ کاری مشخص می شوند.

مثلا وقتی وسط یک روز پراسترس یادتان می‌افتد که پولی را باید به حساب دیگری واریز کنید، دانستن این راهکارهای ساده و سریع به کارتان می‌آید تا بتوانید حتی حین راه‌ رفتن، زمان نشستن در تاکسی یا ایستادن در واگن مترو پول مورد نظر را منتقل کنید.

در حال حاضر برای انتقال آنلاین وجه چهار روش معمول ساتنا، پایا، پل و کارت به کارت وجود دارد که هر کدام کاربردها و مزیت‌های ویژه‌ و خاصی دارد. برای استفاده از این روش‌ها نیاز به داده‌ها و اطلاعات مختلفی دارید که براساس مبلغ انتخابی، زمان مورد نظر و نوع بانک متفاوت است. در ادامه هر کدام از این اطلاعات و تفاوت‌‌های آن‌ها را معرفی کرده‌ایم.

با ظهور نئوبانک‌ها، شاهد ابداع راه‌حل دیگری برای انتقال بدون دردسر پول هستیم، با این راه دیگر نیازی به پرسیدن شماره کارت یا شماره حساب طرف مقابل نیست و شما می‌توانید تنها با داشتن شماره تلفن همراه دوستان و اعضای خانواده، مبلغ مورد نظر خود را به حساب آن‌ها منتقل کنید. هم اکنون این قابلیت جدید به اپلیکیشن بلوبانک اضافه شده و در دسترس کاربران قرار گرفته است.

شماره شبا

شناسه بانکی ایران یا همان شبا، شماره‌ ۲۴ رقمی منحصربه‌فرد حساب‌های بانکی است. شبا، به منظور یکپارچه‌سازی شماره‌ حساب‌های بانکی و براساس شناسه استاندارد بین‌المللی IBAN پایه‌ریزی شده است.

برای انتقال‌ پول به روش ساتنا و پایا که برای مبالغ بالا کاربرد دارند، به شماره شبای فرد مقابل نیاز دارید و بدون دانستن آن نمی‌توانید به این دو روش پولی را جابه‌جا کنید.

اکثر اپلیکیشن‌های بانکی بخشی دارند که به کمک آن می‌توانید از شماره شبای خود مطلع شوید. در اپلیکیشن بلوبانک با مراجعه به منوی «کارت» و لمس گزینه «شماره کارت و شبا» می‌توانید به راحتی و در سریع‌ترین زمان شماره شبای خود را پیدا کرده، کپی کنید و به اشتراک بگذارید.

شماره کارت

بر روی تمامی کارت‌های بانکی کدی ۱۶ رقمی قرار دارد که برای هر کارت متمایز است و حاوی کد معرف بانک صادرکننده و مشخصات فرد دارای حساب است. در زمان انتقال پول به روش کارت به کارت نیاز است تا این شماره را بدانید. انتقال پول از این راه رایج تا سقف 10 میلیون تومان است و به شکل آنی انجام می‌شود.

شماره حساب

زمانی که برای بازکردن حساب به بانکی مراجعه می‌کنید، بعد از طی مراحل شناسایی هویت، شماره‌ای یکتا (شماره حساب) به شما اختصاص پیدا می‌کند. در زمان انتقال پول با روش «پل» می توانید از شماره حساب خود استفاده کنید. سامانه پرداخت لحظه‌ای یا پل، راهکار نسبتا جدیدی است که به روش‌های انتقال پول اضافه شده است. از طریق این سامانه می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز وجوه خود را تا سقف ۱۵میلیون تومان به صورت آنی منتقل کنید. تاکنون بسیاری از بانک‌ها به این سامانه پیوسته‌اند و از این روش پشتیبانی می‌کنند. بلوبانک، از زمستان سال گذشته با کسب تاییدیه‌های لازم از بانک مرکزی به عنوان اولین نئوبانک، به عضویت سامانه پل درآمد.

شماره تلفن همراه

یکی از شیوه‌های نسبتا جدید انتقال پول، استفاده از شماره تلفن همراه است. بلوبانک به کمک سرویس جدید اپلیکیشن خود، که «انتقال به دوستان» نام دارد این امکان را فراهم کرده است تا با استفاده از فهرست شماره‌های ثبت شده در مخاطبان تلفن همراه خود، بدون نیاز به دانستن شماره کارت، شبا و یا حساب افراد بتوانید برای آن‌ها پول واریز کنید.

برای این کار کافی است در منوی پرداخت اپلیکیشن بلوبانک، گزینه انتقال به دوستان را فعال کنید. بعد از اجازه دادن به اپلیکیشن برای دسترسی به مخاطبین گوشی، فهرستی از شماره‌هایی که این قابلیت را فعال کرده‌اند، مشاهده می‌کنید. با انتخاب هر کدام از افراد می‌توانید وجوه مد نظر را انتقال دهید.

هنگامی که به منوی انتقال به دوستان وارد می‌شوید، فهرست مخاطبین خود را با همان نام و تصویری که ذخیره کرده‌اید، مشاهده می‌کنید. بعد از انتخاب هر کدام از مخاطبین و برای اطمینان بیشتر در قسمت وارد کردن مبلغ، می‌توانید نام کامل و شماره شبای افراد را ببینید.

اپلیکیشن بلوبانک با قابلیت «انتقال هوشمند» این امکان را فراهم می سازد تا تفاوت روش‌های ذکر شده را شامل زمان واریز وجه، مبلغ کارمزد و… را در زمان انتقال وجه مشاهده کنید. همچنین کاربران بلوبانک راهکار «بلو به بلو» را به‌عنوان شیوه‌ اختصاصی انتقال پول با کارمزدی رایگان در اختیار دارند.

بلوبانک، نئوبانک ایرانی وابسته به بانک سامان است که اواخر سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را با هدف پاسخگویی به نیازهای بانکی هموطنان، به ویژه قشر جوان، شروع کرد. این نئوبانک، با ارائه خدماتی تماما آنلاین و از طریق اپلیکیشن، توانسته با نوآوری، سطح جدیدی از خدمات بانکی را به ایرانیان ارائه دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا نصب اپلیکیشن بلوبانک، لطفا به نشانی https://blubank.com  مراجعه کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟