روش شستن بالش در ماشین لباسشویی
آموزش

روش شستن بالش در ماشین لباسشویی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، روش شستن بالش در ماشین لباسشویی  از مسائل مهمی است که توجه به آن به سلامت ...

یاسمن داودیان | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، روش شستن بالش در ماشین لباسشویی  از مسائل مهمی است که توجه به آن به سلامت پوست و مو کمک می کند. شستن بالش در لباسشویی یا با دست روش های متفاوتی دارد که در ادامه به بررسی تمام آن ها می پردازیم.

  • شستن بالش پر در لباسشویی
  • طرز شستن بالش پر با دست
  • علت بوی بد بالش پر
  • نحوه شستن بالش پشم شیشه
  • شستن بالش پشم شیشه در لباسشویی
  • برنامه شست و شوی بالش در ماشین لباسشویی
  • روش شستن بالش در ماشین لباسشویی ال جی
  • روش شستن بالش در ماشین لباسشویی بوش
بیشتر بخوانید:

لاندری روم چیست و چگونه چیده می شود؟

بدن ما به روزانه 6 الی 8 ساعت خواب نیاز دارد، ترشحات بدن هنگام خواب ما را وادار به شست و شوی بالش دو بار در هفته می کند. البته این مدت شست و شو به میزان استفاده شما از بالش بستگی دارد همچنین اگر از حساسیت پوستی رنج می برید این مدت زمانی باید کوتاه تر شود.

 روش های شستشو برای انواع بالشت

روش شستن بالش در ماشین لباسشویی

لازم به ذکر است که سلول های مرده بدن ما که قابل مشاهده نیستند باعث رشد حشرات کوچی به نام ساس می شوند. ساس ها حشرات کوچی هستند که در رختخواب زیست می کنند.

روش شستن بالش در ماشین لباسشویی به نوع آن بستگی دارد، انوع بالش شامل موارد زیر می شوند:

  1. بالش پر
  2. بالش پشم شیشه
  3. بالش پلی استر یا الیاف
  4. بالش مموری فوم
  5. کوسن مبل

شستن بالش پر در لباسشویی

روش شستن بالش در ماشین لباسشویی

روش شستن بالش پر در ماشین لباسشویی چندان کار سختی شمرده نمی شود. در ماشین لباسشویی های جدید برنامه ای جهت شست و شوی پشمی و نخی وجود دارد که با تنظیم آن بر این حالت شست و شوی با کیفیتی صورت می گیرد.

  • ابتدا از عدم وجود وسایل اضافی همراه با بالش مطمئن شوید.
  • به هیچ عنوان از مایع سفید کننده استفاده نکنید زیرا پرهای موجود درون بالش را به شکل توپ در می آورد.
  • پس از شستن بالش آن را به آرامی بیرون آورده و آب اضافی آن را خارج کنید.
  • در این مرحله بوی نا مطبوعی از بالش را حس می کنید که علت بوی بد بالش پر به شمار می رود اما نگران نباشید زیرا پس از خشک شدن کاملا رفع می شود.
  • مراحل خشک کردن بالش را با دقت و به آرامی انجام دهید تا بالش به شکل قبلی خود باز گردد

طرز شستن بالش پر با دست

روش شستن بالش در ماشین لباسشویی

طرز شستن بالش پر با دست نیز کار سختی نیست و همانند روش شستن بالش پر در ماشین لباسشویی ملزم به رعایت اصول و نکات هستید.

  • برای شستن بالش پر با دست از یک لگن پر از آب گرم وسرد استفاده کنید.
  • یک مایع شوینده ملایم به آن اضافه کرده و بالش را در آن قرار دهید این کار را به آرامی انجام دهید تا بالش شکل خود را از دست ندهد.
  • لکه ها را پاک کنید سپس به آرامی آن را از آب خارج کرده و مراحل خشک کردن را انجام دهید.
  • نور مستقیم برای خشک کردن کامل بالش و جلوگری از کرک بسیار مناسب است.

نحوه شستن بالش پشم شیشه

روش شستن بالش در ماشین لباسشویی

توصیه می شود که تا حد امکان شستن بالش پشم شیشه در ماشین لباسشویی انجام نشود زیرا پشم شیشه داخل بالش جمع شده و به شکل توپی می شود. بهترین نحوه شستن بالش چشم شیشه به روش دستی است.

برای شستن بالش پشم شیشه به روش دستی از شوینده ملایم استفاده کنید و حین شست و شو بالش را تکان دهید. تکان دادن بالش هنگام شست و شو باعث تمیزی کامل آن ها می شود. همچنین لازم است همانند موارد قبلی آن ار در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید تا کاملا خشک شود.

در مرحله آخر بالش را با دست کمی ماساژ دهید تا پشم شیشه داخل آن کاملا خشک شود علاوه  بر اینکه این کار از جمع شدن پشم شیشه داخل بالش جلوگیری می کند.

روش شستن بالش پلی استر یا الیاف

در صورتی که قصد شست و شوی بالش های پلی استر در ماشین لباسشویی را دارید لازم است برای حفظ شکل بالش آب ماشین لباسشویی را در حالتآب گرم قرار داده و از یک شوینده ملایم استفاده کنید.

بالش های لاتکس و مموری فوم از در دسته بالش های انعطاف پذیر قرار می گیرند که شست و شوی آن ها دشوار است. بالش های لاتکس از لاستیک درخت لاتکس ساخته شده اند و در نتیجه نمی توان آن ها را در ماشین لباسشویی قرار داد. بهترین راه حل زدودن لکه های آن و قرار دادن در نعرض نور مستقیم خورشید است

روش شستن بالش مموری فوم

شستن بالش پلی استر یا الیاف

همان طور که پیش از این ذکر کردیم، شست و شوی بالش های مموری فوم در ماشین لباسشویی امکان پذیر نیست زیرا شست و شو باعث از بین رفتن این نوع بالش می شود پس تنها راه حل شستن این بالش ها از بین بردن لکه های آن ها به صورت دستی است.

برای ضدعفونی کردن بالش های مموری فوم می توان آن ها در معرض نور خورشید قرار داد. در صورتی که کاور بالش مموری فوم قابل جدا شدن است می توانید آن را جدا کرده و جداگانه بشویید و قسمت داخلی بالش را آنقدر تکان دهید تا گرد و غبار درون آن کاملا از بین برود.

کوسن مبل

روش شستن بالش در ماشین لباسشویی

کوسن هایی که در مبل و کاناپه به صورت تزئینی استفاده می شوند معمولا در ساخت آن ها فایبر گلاس به کار رفته است. شست و شوی کوسن مبل هر 6 ماه یکبار باید انجام شود اما هنگام شست و شو حتما به مواد داخل آن ها توجه کرده و طبق یکی از روش هایی که پیش از این توضیح دادیم، صورت گیرد اما به حالت کلی برای حفظ کیفیت کوسن های مبل توصیه می شود آن ها را خشک شویی منتقل کنید تا هیچ گونه صدمه ای به آن ها وارد نشود.

برنامه شست و شوی بالش در ماشین لباسشویی

روش شستن بالش در ماشین لباسشویی

خوب است بدانید که ماشین لباسشویی دارای برنامه مخصوص شست و شوی بالش، لحاف و پتو می باشد که می توانید به راحتی آن ها را بشویید. مراحلی که در ادامه قصد داریم بیان کنیم روش کلی انواع بالش ها است که کاملا آن ها را ضد عفونی کرده و از کرکی شده آن ها جلوگیری می کند.

  • برنامه شست و شوی ماشین لباسشویی را بر روی حالت ضد عفونی و گرم ترین وضعیت شست و شو قرار دهید.
  • بالا ترین دور گردش را انتخاب کنید تا قبل از خشک شدن بالش آب درون آن باقی نماند.
  • تنظیم سطح کثیفی به میزان کثیفی بالش بستگی دارد.
  • پس از شستن بالش، بالش را درون یک حوله تمیز قرار داده و آن را در خشک کن قرار دهید.
  • تنظیم زمان بر روی 30 دقیقه کاملا مناسب است اما بهتر است مدت زمان بالا برای بالش های بزرگتر و مدت زمان کوتاه برای بالش های کوچک استفاده شود.
  • اگر پس از شست و شو همچنان بالش خیس بود پس از ده دقیقه خشک کن را مجددا روشن کنید.
  • خشک کردن بالش در هوای آزاد شکل بالش را تغییر می دهد اما ماشین لباسشویی فرم اولیه آن را حفظ می کند.

روش شستن بالش در ماشین لباسشویی

شستن بالش در ماشین لباسشویی ال جی و شستن بالش در ماشین لباسشویی بوش از سوالات پر تکرار مخاطبان است اما لازم به ذکر است تمامی ماشین لباسشویی ها از برنامه های تقریبا مشابه برخورداند پس روش شستن بالش در ماشین لباسشویی با یکدیگر تفاوت چندانی ندارد.

کلام آخر

در روش شستن بالش در ماشین لباسشویی، نحوه شست و شوی انواع آن ها را ذکر کردیم تا با توجه به نوع نیاز خود از این مطلب بهره مند شوید.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟