شستن فرش و روفرشی در لباسشویی
آموزش

نحوه شستن فرش و روفرشی در لباسشویی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شستن فرش و روفرشی در ماشین لباسشویی عملی است که باید با توجه به ظرفیت و ...

یاسمن داودیان | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شستن فرش و روفرشی در ماشین لباسشویی عملی است که باید با توجه به ظرفیت و قابلیت های ماشین لباسشویی انجام شود. در نحوه شستن فرش و روفرشی در لباسشویی به تمامی نکات مهم آن اشاره می کنیم.

  • برنامه شستشوی روفرشی در لباسشویی
  • شستن روفرشی در ماشین لباسشویی ال جی
  • شستن روفرشی در ماشین لباسشویی دوو
  • شستن روفرشی در ماشین لباسشویی پاکشوما
بیشتر بدانید:

راهنمای خرید بهترین پودر لباسشویی

 

برنامه شستشوی روفرشی در لباسشویی

نحوه شستن فرش و روفرشی در لباسشویی

عده ای برای تمیزی و ماندگاری فرش های منزل شان از رو فرشی استفاده می کنند زیرا فرش در خانه و فرهنگ بسیاری از ایرانیان وجود دارد و نگهداری بی نقص از آن به بخشی از فرهنگ تبدیل شده است به همین خاطر استفاده از روفرشی نقش پر رنگی در میان خانه های ایرانی پیدا کرده است.

رو فرشی ها دارای ابعاد گوناگونی هستند که شست و شوی آن ها در ماشین لباسشویی باید با توجه به ظرفیت دستگاه انجام شود اما به حالت کلی برنامه شستشوی روفرشی در لباسشویی شامل Wool/ Delicate/ Handwash programs موارد می شود.

یکی از نکات قابل توجه در نحوه شستن فرش و روفرشی در لباسشویی استفاده از موارد شوینده مناسب به جای پودر ماشین لباسشویی است.

نحوه زدودن لکه از فرش و روفرشی

لکه های روفرشی مشابه لکه های فرش هستند و برای عدم ماندگاری این لکه ها باید بلافاصله پس از ایجاد لکه آن ها را از بین ببرید. برای انجام این کار مراحل و نکات زیر را رعایت کنید:

  • در صورتی که لکه های سختی بر روی فرش یا روفرشی ایجاد شده حتما از شوینده های قوی استفاده شود.
  • اگر لکه های ایجاد شده ماندگاری و سختی کمی دارند می توانید شوینده های ملایم را به کار ببرید.
  • پیش از تمیز کردن، حتما یک سینی کوچک را زیر لکه قرار داده تا کف و الیاف به قسمت های دیگر هدایت نشوند.
  • اسفنج را به مواد شوینده آغشته کرده و بر روی مکان مورد نظر بکشید تا از پخش شدن لکه جلوگیری کنید.
  • لکه را با اب سرد بشویید تا لکه به طور کامل محو شود.
  • استفاده از سشوار جهت خشک کردن آن عمل مناسبی است.

روش های متفاوتی برای زدودن لکه ها از فرش و رو فرشی وجود دارد اما بهترین و آسان ترین آن استفاده از اسفنج نرم و مایع ظرفشویی است.

زدودن لکه ها از فرش و رو فرشی

پس از اینکه لکه گیری روفرشی را انجام دادید برای شست و شوی آن از ماشین لباسشویی استفاده کنید اما به خاطر داشته باشید که شست و شوی رو فرشی باید متناسب با ظرفیت دستگاه باشد در غیر این صورت امکان سوختن موتور لباسشویی وجود دارد.

اما توجه کنید که برای شست و شوی هر مدل رو فرشی نمی توان از ماشین لباسشویی استفاده کرد. فرش و روفرشی های از جنس پنبه، الیاف مصنوعی و پلی استر را بدون وجود هیچ مشکلی می توان در ماشین لباسشویی قرار داد اما اگر فرش یا روفرشی از جنس ابریشم یا پشم ساخته شده باشند امکان بروز مشکلات زیر وجود دارد.

شستن فرش و روفرشی در لباسشویی

  • تغییر رنگ : شست و شوی روفرشی در ماشین لباسشویی تغییر رنگ را با خود به همراه می آورد مخصوصا در صورت شست و شو با آب سرد این اتفاق رخ می دهد.
  • عمر کوتاه : شست و شوی فرش و رو فرشی در ماشین لباسشویی مر به کوتاه شدن طول عمر آن ها می شود زیرا می تواند به تار و پود آن آسیب بزند.
  • آسیب دیدن : شست و شوی فرش های ابریشمی و پشم در ماشین لباسشویی راهکار مناسبی نیست.

تا اینجا به آموزش نحوه شستن فرش و روفرشی در لباسشویی آشنا شدید اما لازم است از نکات لازم جهت حفظ و نگهداری آن ها نیز مطلع شوید.

  1. در معرض نور مستقیم خورشید قرار گرفتن فرش ها از تغییر رنگ آن ها جلوگیری می کند.
  2. تنظیم فرش ها با پایه مبل باعث می شود که آن ها دچار چین و چروک نشوند.
  3. همچنین استفاده منظم از جاروبرقی مانع ورود گرد و غبار به بافت فرش می شود.
  4. شست و شوی فرش ها بهتر است هر چند وقت یکبار به صورت دوره ای انجان شود.
  5. استفاده از موارد شوینده در شست و شوی فرش ها باید متناسب با نوع الیاف آن ها صورت گیرد.

شستن روفرشی در ماشین لباسشویی ال جی

ماشین لباسشویی ال جی

رو فرشی از ورود هر گونه گرد و غبار، لکه و چربی به داخل فرش جلوگیری می کند و در نتیجه منجر به طولانی شدن عمر فرش ها می گردد. شستن روفرشی همانند سایر اقلام بدیهی است که به شست و شو نیاز دارد.

شستن رو فرشی در ماشین لباسشویی ال جی چندان کار سختی نیست و استفاده از آن در شست و شو سطح پاکیزگی بالایی را با خود به ارمغان می آورد.

همان طور که عده ای زیادی از افراد روفرشی را جزء وسایل ممنوعه در ماشین لباسشویی می دانند در مقابل گروهی دیگر معتقدند که در صورت تناسب حجم و وزن روفرشی با ماشین لباسشویی خطری به دستگاه و روفرشی وارد نمی کند.

همچنین پیشنهاد می شود که شست و شوی روفرشی های سنگین که دارای ابعاد بزرگ و حجم بالاتری نسبت به گنجایش ماشین ظرفشویی دارند در ماشین لباسشویی انجام نشود زیرا فشار وزن در حین چرخش رو فرشی هنگام شست و شو که با افزودن آب به دستگاه سنگین تر شده، آسیب کلی به دستگاه وارد می کند.

پیش از اشاره کردیم که برنامه Wool/ Delicate/ Handwash programs جهت شست و شوی روفرشی در ماشین لباسشویی مناسب است اما تنظیم ماشین لباسشویی از نظر دما و زمان برنامه شست و شو نیز باید در نظر گرفته شود.

تنظیماتی که ذکر کردیم در برند ال جی همانند سایر مدل ها از قابلیت های مناسبی بهره گرفته است که شستن روفرشی در ماشین لباسشویی ال جی را به گزینه ای ایده آل تبدیل کرده و نتیجه مطلوبی را به کاربران عرضه می کند.

شستن روفرشی در ماشین لباسشویی دوو و شستن روفرشی در ماشین لباسشویی پاکشوما از سوالات پر تکراری است که با توجه به محبوبیت این برندها در میان انواع لوازم خانگی ایجاد می شود اما لازم است بدانید که تمامی ماشین لباسشویی ها از برنامه یکسان برخوردارند و نحوه شستن فرش و روفرشی در لباسشویی در تمامی برندها یکسان است.

کلام آخر

روفرشی ها تنوع بالایی در ابعاد و اندازه دارند به همین دلیل حجم آن ها با یکدیگر متفاوت بوده که هنگام شستن آن ها در ماشین لباسشویی این نکته به عنوان اولین و مهم ترین مورد باید در نظر گرفته شود.

مورد دیگری که لازم است به آن اشاره داشته باشیم، جنس الیاف روفرشی ها است که تاثیر زیادی در انتخاب برنامه شست و شوی مناسب آن ها دارد. به طور مثال در روفرشی های الیاف کشسان، نایلونی، نخی و ضد حساسیت وجود دارند که شست و شوی آن ها باید با توجه به برنامه مناسب آن ها انجام شود.

دمای آب و زمان شست و شو از نکات قابل توجه هستند اما به طور کلی برای انوع روفرشی با توجه به طرح و رنگ آن ها دمای پایین آب پیشنهاد می شود که این مسئله منجر به افزایش طول عمر و کیفیت روفرشی می شود.

علاوه بر این ها استفاده از شوینده های مناسب ماشین لباسشویی در مدت زمان برنامه ریزی شده هر گونه آلودگی را از سطح روفرشی جدا و کاملا پاکسازی می کند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟