چگونه لکه های لباس سفید را پاک کنیم ؟
آموزش

چگونه لکه های لباس سفید را پاک کنیم ؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رنگ سفید طرفداران زیادی دارد و در نتیجه دغدغه بیشتر افرادی است که لباس سفید ...

یاسمن داودیان | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رنگ سفید طرفداران زیادی دارد و در نتیجه دغدغه بیشتر افرادی است که لباس سفید می پوشند زیرا کوچکترین لکه ها به شدت بر روی لباس خود نمایی می کند و جلوه زیبا و آراسته لباس را از بین می برد. با ما همراه باشید تا در مطلب چگونه لکه های لباس سفید را پاک کنیم به این سوال پاسخ دهیم.

در مطلب چگونه لکه های لباس سفید را پاک کنیم؛ می خوانیم:

  • از بین بردن لکه لباس سفید رنگ گرفته
  • از بین بردن لکه روی لباس سفید با وایتکس
  • از بین بردن لکه لباس سفید با جوش شیرین
  • از بین بردن لکه قدیمی روی لباس سفید
  • از بین بردن لکه زرد روی لباس سفید
  • پاك كردن لكه غذا از روي لباس
  • پاك كردن لكه دوده از لباس
بیشتر بدانید:

نحوه شستن فرش و روفرشی در لباسشویی

از بین بردن لکه لباس سفید رنگ گرفته

چگونه لکه های لباس سفید را پاک کنیم ؟

بر خلاف باور عموم مردم برای از بین بردن لکه لباس سفید رنگ گرفته نیازی به استفاده از شوینده های قوی نیست و تنها با به کار بردن چند ماده خانگی ساده می توان به راحتی این عمل نه چندان دشوار را انجام داد. چگونه لکه های لباس سفید را پاک کنیم با استفاده از موارد زیر انجام می شود:

  • سرکه سفید
  • آب لیمو
  • آسپرین
  • چای سبز
  • نمک
  • آنزیم های لکه بر
  • جوش شیرین
  • وایتکس

سرکه سفید

چگونه لکه های لباس سفید را پاک کنیم ؟

برای پاسخ به سوال چگونه لکه های لباس سفید را پاک کنیم ؟ مفید ترین و بهترین ماده ای که می توانیم معرفی کنیم؛ سرکه سفید است زیرا به شما کمک می کند تا بدون آسیب رساندن به لباس لکه های آن را پاک کنید.

 

برای استفاده از این روش ابتدا سرکه را به ماده شوینده اضافه کرده سپس لباس های سفید خود را به مدت بیست و چهار ساعت در این مخلوط قرار دهید. استفاده از سرکه سفید روشی موثر در از بین بردن گرد و غبار و پاک کردن لکه دوده از لباس به شمار می رود علاوه بر اینکه به نرم شدن لباس شما نیز کمک می کند.

چگونه لکه های لباس سفید را پاک کنیم ؟

هنگام استفاده از سرکه این نکته را به خاطر داشته باشید که به کار بردن همزمان شوینده های شیمیایی و سفید کننده به همراه سرکه بسیار خطرناک است زیرا واکنش بین این مواد و بخارات حاصل از آن ها به سلامتی شما آسیب می رساند.

مطالعه برچسب لباس پیش از استفاده از سرکه سفید را فراموش نکنید تا مشکل خاصی در صورت استفاده از این ماده رخ ندهد. علاوه بر اینکه با مطالعه این برچسب ها از دمای مناسب آب و شوینده ای که به لباس آسیب نرساند مطلع خواهید شد.

ترکیب سرکه و آب لیمو نیز در از بین بردن لکه قدیمی روی سفید بسیار مفید به شمار می رود زیرا آب لیمو یا سرکه یک لکه بر طبیعی است که سخت ترین لکه ها را از بین می برد.

چگونه لکه های لباس سفید را پاک کنیم ؟

برای استفاده از این ترکیب تنها کافی است آن ها را به میزان مساوی با یکدیگر مخلوط کرده تا پس از شست و شوی لباس به وسیله این محلول، لباس های خود را همانند روز اول مشاهده کنید.

آب لیمو

چگونه لکه های لباس سفید را پاک کنیم ؟

آب لیمو محلول بی نظیری است که در از بین بردن لکه های لباس سفید بسیار مفید عمل می کند. برای استفاده از آن لازم است نکات و مراحل زیر را به دقت انجام دهید:

  1. قابلمه ای را از آب پر کرده و چند تکه لیموی تازه به آن اضافه کنید.
  2. پس از آنکه به نقطه جوش رسید آن را خاموش کرده و لباس ها را درون آن بگذارید.
  3. پس از مدتی آّب را عوض کنید.
  4. در این مرحله یک چهارم مایع شوینده را به کمی آب گرم اضافه کرده و لباس ها را مجددا درون آن قرار دهید.
  5. پس ازانجام این مراحل لباس ها را به صورت معمولی شست و شو دهید.

آب لیمو از موادی است که با دارا بودن قدرت اسیدی بالا به هیچ عنوان به لباس شما آسیب نمی رساند علاوه بر اینکه این ماده به صورت ترکیب نیز مفید عمل می کند.

چگونه لکه های لباس سفید را پاک کنیم ؟

یکی از ترکیباتی که در از بین بردن لکه و گرد و غبار روی لباس به شدت موثر به شمار می رود؛ ترکیب آب لیمو، نمک و پودر ماشین لباسشویی است.

برای درست کردن این ترکیب ابتدا مقداری زیادی آب گرم را درون لگن قرار داده سپس بک قاشق غذا خوری نمک، یک چهارم فنجان پودر ماشین لباسشویی و نصف لیوان آب لیمو با آن ترکیب کنید.

لباس ها درون ترکیب قرار داده و پس از گذشت مدت زمان چهل و پنج دقیقه لباس ها را آبکشی کرده تا از بین رفتن لکه های سر سخت را مشاهده کنید.

آسپرین

چگونه لکه های لباس سفید را پاک کنیم ؟

یکی از مفید ترین روش هایی که برای پاک کردن لکه غذا از روی لباس و از بین بردن لکه های زرد روی لباس سفید که بر اثر ریختن ماده غذایی بر روی لباس ایجاد شده به کار برده می شود؛ استفاده از آسپرین است.

چگونه لکه های لباس سفید را پاک کنیم ؟

برای استفاده از قرص آسپرین، 4 تا 6 عدد از آن  را درون ظرفی پر از آب ریخته سپس لباس ها سفید خود را به مدت 30 دقیقه درون این محلول قرار دهید. پس از گذشت این مدت زمان لباس ها را به صورت عادی بشویید.

چای سبز

چگونه لکه های لباس سفید را پاک کنیم ؟

چگونه لکه های لباس سفید را پاک کنیم از سوالات پر تکرار طرفداران رنگ سفید است. با آنکه به نظر نمی رسد اما استفاده از چای سبز از روش های موثر از بین گرد و غبار روی لباس سفید است.

برای به کار بردن این روش چای سبز دم کرده را درون لگن آب گرم بریزید سپس لباس و یا پارچه های سفید خود را درون آن قرار دهید. بعد از گذشت 15 دقیقه آن ها را بیرون آورده و بر روی بند رخت پهن کنید.

نمک

چگونه لکه های لباس سفید را پاک کنیم ؟

نمک از موادی است که تاثیری جادویی در از بین بردن لکه های لباس سفید دارد. برای استفاده از آن نمک را بر روی لکه قرار داده و پس از گذشت پنج دقیقه لباس ها را با مواد شوینده شست و شو دهید.

همچنین به کار بردن ترکیب یک قاشق غذا خوری نمک، نصف فنجان آبلیمو و یک چهارم فنجان ماده شوینده می تواند در از بین بردن لکه ها بسیار مفید عمل کند.

آنزیم های لکه بر

چگونه لکه های لباس سفید را پاک کنیم ؟

آنزیم های لکه بر که دیگر نیازی به تعریف ندارند، همان طور که می دانید رنگ ها از انواعی از مولکول ها ساخته شده و طیف گسترده آنزیم ها در از بین بردن هر مدل لکه و با هر نوع رنگی مناسب هستند.

آنزیم ها از تنوع بالایی برخوردارند؛ برخی از آن ها تنها شامل یک نوع آنزیم می شوند برخی دیگر حاوی دو یا سه آنزیم هستند اما بهترینشان آنزیم قدرتمند حذف کامل لکه است که به طور کامل لکه زدایی می کنند.

از بین بردن لکه لباس سفید با جوش شیرین

چگونه لکه های لباس سفید را پاک کنیم

جوش شیرین کاربرد گسترده ای در تمیز کردن انواع لکه دارد به همین خاطر انتظار می رود که در از بین بردن لکه لباس سفید نیز موثر باشد.

برای به کار بردن جوش شیرین، یک فنجان از آن را با 4 لیتر آب مخلوط کرده سپس لباس های سفید را درون آن قرار دهید. پس از گذشت مدتی آن ها را شست و شو دهید تا معجزه از بین بردن لکه لباس سفید با جوش شیرین را مشاهده کنید.

همچنین خوب است بدانید که جوش شیرین علاوه بر اینکه به صورت تکی عمل می کند در ترکیب با بسیاری از مواد مثل آب لیمو نیز تاثیرگذار است.

پیش از استفاده از ترکیب آب لیمو و جوش شیرین، ابتدا محل مورد نظر را کمی خیس کنید سپس یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را بر روی لکه ریخته و نصف برش لیمو را بر روی آن قرار دهید پس از گذشت حداقل 15 دقیقه می توانید لباس هایتان را شسته و آبکشی نمایید.

از بین بردن لکه روی لباس سفید با وایتکس

چگونه لکه های لباس سفید را پاک کنیم

در پاسخ به سوال چگونه لکه های لباس سفید را با وایتکس پاک کنیم ؟ خوب است بدانید که از بین بردن لکه قدیمی روی لباس سفید با استفاده از وایتکس علاوه بر اینکه به صورت دستی موثر است در شست و شوی لباس سفید در ماشین لباسشویی نیز بسیار مفید عمل می کند.

البته لازم به ذکر است که پیش از استفاده از وایتکس میزان تحمل و ظرافت لباس را بسنجید تا آسیبی به آن ها وارد نکند زیرا وایتکس شوینده ای بسیار قوی به شمار می رود.

طرز شستن لباس سفید با وایتکس به صورت دستی

چگونه لکه های لباس سفید را پاک کنیم

پس از اینکه از مجاز بودن لباس به وسیله وایتکس اطمینان خاطر پیدا کردید این نکته را هم در نظر بگیرید که استفاده از این روش بهتر است در محیط بازانجام شود تا خطری سلامتی شما را تهدید نکند.

  1. درون یک لگن پر از آب یک قاشق غذا خوری وایتکس بریزید تا رقیق شود (از ترکیب کردن وایتکس با سایر شوینده ها جدا خودداری نمایید.)
  2. بهتر است برای دانستن میزان آسیب پذیری لباس در برابر وایتکس، با امتحان کردن نقطه کوچکی بر روی لباس، واکنش پذیری آن را مشاهده کنید.
  3. لباس ها را درون لگن قرار داده و پس از گذشت 15 دقیقه آن ها را بیرون بیاورید.(از چنگ زدن لباس ها پرهیز کنید)
  4. در صورتی که لکه ای را همچنان مشاهده کردید مجددا لباس ها را 15 دقیقه درون وایتکس رقیق شده قرار داده و بعد از آبکشی در هوای آزاد پهن کنید.

طرز شستن لباس سفید با وایتکس در لباسشویی

چگونه لکه های لباس سفید را پاک کنیم ؟

برای از بین بردن لکه روی لباس سفید به وسیله وایتکس حتما از محلول بدون کلر استفاده کنید و لباس های رنگی و سفید را به هیچ عنوان با یکدیگر ترکیب نکنید.

بعد از قرار دادن لباس ها درون ماشین لباسشویی وایتکس رقیق شده را بر روی لباس ها ریخته و سپس دستگاه را در بالا ترین دمای خود قرار دهید.

از اضافه کردن تایید و سایر مواد شوینده خود داری کنید و پس از اتمام فعالیت لباسشویی آن ها را در هوای آزاد پهن کنید.

در مطلب چگونه لکه های لباس سفید را پاک کنیم به توضیح کامل تمام روش های زدودن لکه از روی لباس پرداختیم تا با مطالعه آن ها اطلاعات مفیدی کسب کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟