سنسور کثیفی آب در لباسشویی چیست ؟
اخبار لوازم خانگی

سنسور کثیفی آب در لباسشویی چیست ؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با پیشرفت تکنولوژی در گذر زمان وسیله ها نیز آپدیت هایی داشتند، یکی از ...

نهال وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با پیشرفت تکنولوژی در گذر زمان وسیله ها نیز آپدیت هایی داشتند، یکی از لوازمی که کاربرد زیادی دارد، لباسشویی است. در واقع وظیفه آن شستن لباس های چرک، کثیف و خشک کردن آن است، اما آیا تا به حال فکر کرده اید که ماشین لباسشویی برای شستشوی لباس ها از چه آبی استفاده می کند و یا آیا تا به حال کلمه ی سنسور در ماشین لباسشویی به گوشتان خورده؟! در این مطلب قصد داریم تا درباره این که سنسور کثیفی آب در لباسشویی چیست صحبت کنیم.

هم چنین در این جا می خوانیم:

  • سنسور حرارتی ماشین لباسشویی
  • سنسور ماشین لباسشویی پاکشوما
  • سنسور سطح اب ماشین لباسشویی
  • ترمیستور لباسشویی چیست
بیشتر بدانید:

آموزش رفع گرفتگی لوله فاضلاب ماشین لباسشویی

 

سنسور کثیفی آب در لباسشویی چگونه کار می کند؟

سنسور کثیفی آب در لباسشویی چیست ؟

همانطور که گفتیم در این مطلب قصد داریم تا به شما بگوییم سنسور کثیفی آب در لباسشویی چیست و چگونه کار می کند. هم چنین خواهیم گفت که این قطعه چه تاثیری در کارکرد لباسشویی خواهد داشت.

قطعا نام سنسور کثیفی آب از آن کلمه های آشنا برای همه ی افراد نیست، اما یکی از کارایی هایی که این قطعه در ماشین لباسشویی انجام می دهد، تاثیر زیاد آن در تمیز شدن لباس ها و هم چنین صرفه جویی در مصرف آب و برق است. پس پیشنهاد ما به شما این است که با این محصول به خوبی آشنا شوید.

قطعا می دانید ماشین لباسشویی با چرخش دیگ و رد و بدل کردن آب و شوینده، عمل شستشو ی لباس های چرک را انجام می دهد و آن ها را آبکشی می کند.  این روش یک روش کلی در تمام لباسشویی های قدیمی و جدید بوده و هنوز هم است، اما سازندگان در گذر زمان سعی به اضافه کردن یک سری ویژگی ها برای کارایی بهتر محصول داشته اند تا همه افراد بتوانند از یک دستگاهی مانند لباسشویی به طور حرفه ای تری بهره ببرند.

سنسور کثیفی آب در لباسشویی چیست ؟

یکی از این قطعات که به تازگی در لباسشویی ها استفاده می شود، همین سنسور کثیفی آب است و با این که اصلا ساخت پیچیده ای ندارد، اما تاثیر فراوانی در کارکرد بهتر ماشین لباسشویی داشته و این موضوع کاملا قابل درک است.

خوب است بدانید که هیچ کدام از ارور های لباسشویی به کثیفی بیش از حد لباس ها یا آب مخزن مربوط نمی شود و دلیل آن هم وجود سنسور کثیفی آب است و این قطعه باعث شده تا در صورت نیاز لباسشویی بتواند تا ۳ بار افزایش آبکشی داشته باشد.

در پاسخ به این که سنسور کثیفی آب در لباسشویی چیست باید گفت که یک برد U شکل است که یک طرف شاخه سمت فرستنده مادون قرمز و سمت دیگر دریافت کننده این اشعه است که در حین شستشو فعال می شود و اشعه مادون قرمز را برای شاخه مقابل خود ارسال می کند.

پس در نتیجه هر چه آب مخزن کثیف تر باشد، میزان اشعه کمتری به گیرنده می رسد و سنسور آهسته تر حرکت می کند. تعداد دفعات چرخش سنسور به برد انتقال داده می شود و برد این اطلاعات را به طور دقیق پردازش می کند. در صورتی که میزان چرخش از حد پیش فرض کمتر باشد، فرایند شستن و آبکشی بیشتر خواهد شد. این اتفاق تا وقتی که آب داخل مخزن تمیز شود و میزان چرخش سنسور به اندازه پیش فرض دستگاه برسد ادامه دارد.

در نهایت با تمیز شدن آب مخزن فرایند شستشو متوقف خواهد شد و خشک کردن آغاز می شود. البته خوب است بدانید که این فرایند فقط در شستشوی خودکار اتفاق می افتد، یعنی زمانی که کاربر به لباسشویی این اجازه را می دهد اما در حالت های دیگر این سنسور فعال نخواهد شد.

سایر سنسورهای لباسشویی

 خوب است این را هم بدانید که سنسور کثیفی آب تنها در ماشین لباسشویی های جدید وجود دارد و در سایر لباسشویی های قدیمی موجود نیست. برخی از مشتریان در مورد سنسور ماشین لباسشویی پاکشوما سوال پرسیده بودند که باید گفت مدل های جدید این شرکت دارای این سنسورها هستند.

سنسور کثیفی آب تنها سنسور در ماشین لباسشویی نیست و سایر سنسور ها مانند: سنسور تشخیص دما، سنسور تشخیص سطح آب، سنسور تشخیص بار، سنسور نشتی آب و سنسور تاکو ژنراتور وجود دارند که به از پاسخ به سوال سنسور کثیفی آب در لباسشویی چیست در ادامه بیشتر به سایر سنسورها خواهیم گفت.

سنسور حرارتی ماشین لباسشویی

سنسور دما یا همان ( سنسور حرارتی ماشین لباسشویی ) در تمامی ماشین لباسشویی ها به کار رفته است و وظیفه آن کنترل دمای آب است. به نوعی این سنسور با کنترل دمای آب به همان میزانی که کاربر تعیین کرده ( نه کمتر و نه بیشتر) باعث می شود که تنظیم دما و حرارت آب تغییر نکند، این سنسور در ماشین لباسشویی های جدید توسط ال ای دی ها قابل مشاهده است.

سنسور سطح اب ماشین لباسشویی

 قبل از این که درباره سنسور سطح اب ماشین لباسشویی صحبت کنیم خوب است چند عاملی که در تعیین سطح آب لباسشویی تاثیر گذار هستند را بدانید (هیدروستات لباسشویی، دریچه ورودی پمپ تخلیه، آب شیر برقی ،ارتفاع شیلنگ تخلیه، مواد شوینده) همه ی این موارد تاثیر زیادی در این قطعه خواهند داشت که در ادامه بیشتر با آن ها آشنا می شوید. به طور کلی نقش این سنسور اندازه گیری میزان آب موجود در مخزن است.

هیدروستات

سنسور کثیفی آب در لباسشویی چیست ؟

کارایی این قطعه به گونه ای است که با کم و زیاد کردن پیچ موجود روی خودش، قدرت پشت پرده دیافراگم تغییر کرده و میزان ورودی آب به داخل لباسشویی تغییر می کند. هم چنین این قطعه دارای یک شلنگ است که به پایین دیگ وصل می شود و زمانی که آب داخل آن پر می شود، هوای داخل شلنگ فشرده شده و سبب قطع شدن فرمان آب به شیر برقی می شود.

پمپ تخلیه

یکی از مشکلاتی که با خرابی این قطعه به وجود می آید تخلیه دائمی و مداوم آب است، زیرا قسمت آبگیری با تلاش بیش از اندازه سعی می کند تا سطح آب لباسشویی را تنظیم کند، اما با خرابی پمپ این اتفاق نمی افتد. پس کار کردن این دو قطعه به طور همزمان (آبگیری، تخلیه) باعث خرابی لباسشویی و یا مدت زمان چرخه شستشو می شود.

شیر برقی

این قطعه وظیفه پر کردن دیگ با آب را دارد در صورتی که شیر برقی خراب شود، قابل تعویض است. هم چنین ارتفاع آن می تواند تاثیر زیادی در خروج آب داشته باشد و به طور کلی باید ۱ متر بالا تر از سطح زمین نصب شود.

مواد شوینده

خوب است بدانید استفاده از مواد شوینده نا مناسب سبب کف زیاد در لباسشویی می شود و این موضوع می تواند در تنظیم آب در لباسشویی مشکل ساز شود.

سنسور نشتی آب و سنسور تشخیص بار

این سنسور یعنی سنسور نشتی آب زمانی که مخزن حین شستشو دچار نشتی شود، مشکل را به برد مخابره می کند و سنسور تشخیص بار میزان وزن لباس هاس داخل مخزن را اندازه گیری می کند تا فشار به دیگ وارد نشود.

سنسور تاکوژنراتور

وظیفه این سنسور اندازه گیری حسگر دور موتور است تا دور چرخش دیگ متعادل و یا به اندازه دلخواه مصرف کننده باشد. علاوه بر این، سنسور تاکوژنراتور کیفیت شستشو را بالا برده و از خرابی ماشین تا حدودی جلوگیری می کند.

ترمیستور لباسشویی چیست؟

در پاسخ به این که ترمیستور لباسشویی چیست باید گفت در واقع یکی از قطعات مهم در لباسشویی است. به نوعی لباسشویی یکی از لوازم کاربردی در این دوره محسوب می شود و به کمک آن تمامی لباس ها به خوبی تمیز می شوند. پس قطعا وجود این دستگاه در خانه ها بسیار مهم است و نبود آن ممکن است کوهی از لباس ها را در خانه به جا بگذارد.

حال اگر بخواهیم این قطعه را توضیح دهیم باید بگوییم که به نوعی ترمیستور یک نوع مقاومت حرارتی جامد است که حساسیت بالایی به دما اطرافش دارد و در هنگام مواجه با تغییرات دمایی، ولتاژ خروجی آنالوگ ایجاد می کند. به همین دلیل در مشخصات الکتریکی تغییر ایجاد می شود.

سنسور کثیفی آب در لباسشویی چیست ؟

در واقع می توان گفت که ترمیستور نوعی ترنسدیوسر جامد است که دو سر آن به تغییران دمایی واکنش نشان می دهد و از اکسید فلز و سرب تفجوشی شده درون قرص سرامیکی تهیه می شود.

با توجه به حساسیت بالای اکسید فلز زمانی که هوای اطراف آن گرم می شود، الکترون های موجود در سنسور های حرارتی لباسشویی فعال می شوند و ضریب حرارتی منفی تولید می کنند، اما با توجه به برخی از مدل ها ضریب حرارتی ممکن است با کم شدن فعالیت الکترون ها مثبت شود.

ترمیستور ها به دو صورت افزایش و کاهش مقاومت در برابر تغییرات دما فعالیت می کنند و به دو نوع حرارتی منفی و حرارتی مثبت تقسیم می شوند. در لباسشویی از نوع حرارتی کاهشی استفاده می شود که با افزایش دما مقدار مقاومت موجود در حسگر کاهش پیدا کرده و بر میزان ولتاژ نیز تاثیر می گذارد.

نحوه کارکرد ترمیستور

زمانی که آب به داخل دیگ وارد می شود، المنت داخل دستگاه به دستور برد روشن شده تا دما را به اندازه کافی گرم کند و این اندازه گیری دما توسط حسگر لباسشویی ادامه دارد و تغییرات ولتاژ بین دو سر آن به برد مخابره می گردد و برد بر اساس اطلاعاتی که  از تغییرات ولتاژ در حسگر گرفته، میزان دما را اندازه می گیرد و به محض رسیدن به دمای مورد نظر دستور خاموش شدن المنت حرارتی را می دهد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟