اخبار لوازم خانگی

مزیت های رقابتی در صادرات لوازم خانگی باید تقویت شود

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدیرکل دفتر صنایع لوازم‌ خانگی همزمان با افتتاح بیست و دومین نمایشگاه لوازم خانگی ...

نفیسه رحیمی | 1 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدیرکل دفتر صنایع لوازم‌ خانگی همزمان با افتتاح بیست و دومین نمایشگاه لوازم خانگی تهران عنوان کرد: ما به دنبال صادرات به صورت تصادفی نیستیم بلکه باید مزیت های رقابتی در صادرات لوازم خانگی را تقویت کنیم.

محسن شکراللهی؛ مدیرکل دفتر صنایع لوازم‌خانگی ادامه داد: امروزه بیش از پیش نیازمند تحول صنعت در تکمیل زنجیره ارزش قطعه سازی، طراحی های صنعتی و خدمات پس از فروش و صادرات هستیم.

مدیرکل دفتر صنایع لوازم‌خانگی در خصوص خبر اخیر مبنی بر خرید جهیزیه ایرانی با پنجاه میلیون تومان عنوان کرد: منظور از تهیه جهیزیه 50 میلیونی خرید کالای اصلی بود و در واقع معطوف به سه قلم کالای یخچال فریزر، لباسشویی و تلویزیون آن هم با تاکید بر سطح محصولات اقتصادی است.
محسن شکراللهی افزود: یکی از موفقیت های صنعت لوازم خانگی در کشور طی سال های اخیر عرضه محصولات به اصطلاح اکونومی برای مصرف کننده است.
وی افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند خلق فرصت در  چرخه یادگیری هستیم و برنامه‌ریزی کلان کشور باید از استراتژی جایگزینی واردات به سمت استراتژی توسعه صادرات حرکت نماید و این مهم نیازمند گفتگوی بیشتر و اتخاذ رویکرد همکاری های مشترک و ارتقای دانش فنی است.
مدیرکل دفتر صنایع لوازم‌خانگی در خصوص صادرات به کشورهای منطقه گفت: ما به دنبال صادرات به صورت تصادفی نیستیم بلکه باید بازارسازی، نفوذ در بازارها و ثبات در بازارهای منطقه را سرلوحه قرار داده و مزیت‌های رقابتی در صادرات لوازم خانگی را تقویت کنیم، به خصوص مزیت های ایران در ارتباط با بازار های منطقه باید ارتقا یابد.
شکرالهی تاکید کرد: مردم و مصرف کنندگان چه در بازار منطقه و چه در بازار داخلی محصولات باکیفیت را می‌شناسند و محصولات با کیفیت و برند های معتبر را حمایت می کنند.
وی ادامه داد: بر این اساس در نظر داریم که با مشارکت خانوارهای ایرانی و توسعه خدمات پس از فروش و تشویق برندهای معتبر محصولات شرکت هایی که کالای با کیفیت و با قیمت مناسب ارائه می دهند، را شناسایی کرده و و با رتبه بندی فعالین صنعت و نشان های مطرح در صنعت لوازم خانگی بهبود کیفیت و رضایت مردم را افزایش دهیم.

شکرالهی در پایان گفت: با توجه به حرکت پرشتاب صنعت لوازم خانگی در تولید انواع محصولات، نیازمند هم افزایی بخش های مختلف وزارتخانه جهت تامین به هنگام و مناسب مواد اولیه و البته تسهیل در تامین مالی برخی از واحدها برای توسعه خطوط جدید و ماشین آلات هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟