نحوه استفاده از جرمگیر ماشین لباسشویی
آموزش

نحوه استفاده از جرمگیر ماشین لباسشویی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، جرم گیری ماشین لباسشویی در واقع عاملی است که به از بین بردن بوی دستگاه و ...

نهال وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، جرم گیری ماشین لباسشویی در واقع عاملی است که به از بین بردن بوی دستگاه و جلوگیری از خرابی کمک  می کند و تاثیر گذار است. در این مطلب به نحوه آموزش جرم گیری با انواع پودر، قرص و یا مواد طبیعی مانند سرکه، جوش شیرین و وایتکس و نمک به طور کامل می پردازیم. پس با ما همراه باشید تا به طور کامل با نحوه استفاده از جرمگیر ماشین لباسشویی آشنا شوید.

بیشتر بدانید:

مشخصات و قیمت پرفروش ترین ماشین لباسشویی های بازار + جدول و ویدیو

جرم در هر وسیله ای می تواند عوارض بدی داشته باشد، به شکلی که یا سبب بوی بد یا کثیفی در هر وسیله ای شود، اما اگر بتوانید جرم و رسوبات را از بین ببرید. دستگاه شما به خوبی مانند روز اول کار خواهد کرد. لباسشویی نیز یکی از دستگاه هایی است که در استفاده طولانی مدت ممکن است دچار مشکلاتی این چنینی شود که باید با روش هایی که در ادامه می گوییم آن را حل کنید.

هم چنین در این مطلب می خوانید:

  • نحوه استفاده از پودر جرم گیر ماشین لباسشویی ال جی
  • نحوه استفاده از پودر جرم گیر ماشین لباسشویی سامسونگ
  • نحوه استفاده از پودر جرم گیر ماشین لباسشویی دوو
  • طریقه استفاده از جرم گیر لباسشویی calgon
  • نحوه استفاده از قرص ماشین لباسشویی ال جی
  • نحوه ی استفاده از جرمگیر ماشین لباسشویی و نکاتی که باید بدانید

اهمیت لباسشویی در زندگی امروزی بسیار زیاد است، زیرا در این دوره دیگر کسی وقت شستن لباس یا کفش و کتونی ها را با دست ندارد و علاوه بر وقت زیاد، این روش های قدیمی ممکن است سبب آسیب به گردن و کمر نیز شود، همانطور که می دانید لباسشویی ها یکی از لوازم های پر کاربرد در خانه است و به کمک آن ها می توانید لباس های تمیز و پاکیزه تری داشته باشید.

علاوه بر استفاده از شوینده و انتخاب برنامه مناسب باید به لباسشویی نیز اهمیت بدهید تا کارایی بهتری بتواند ارائه دهد. در غیر این صورت ممکن است لباس ها لکه شود و یا ایجاد حساسیت هایی در پوست افراد به وجود بیاورد.

همانطور که گفتیم در این مطلب قصد داریم شما را با نحوه استفاده از جرمگیر ماشین لباسشویی آشنا کنیم. هم چنین به مقایسه انواع جرم گیر ها خواهیم پرداخت. قطعا می دانید نحوه شستشوی لباسشویی یکی از مسائل مهم در نگهداری این وسیله است.

به طور کلی کثیفی های روی لباس یا کتونی و هر چیزی که داخل آن می شویید، ممکن است داخل دیگ باقی بماند و باعث تولید و تکثیر انواع میکروب ها، باکتری و قارچ ها شود. همین موضوع می تواند باعث ایجاد بوی بد در لباسشویی و یا تمیز نشدن لباس ها به طور کامل شود و به علاوه می تواند سبب آلرژی و یا حساسیت برای افرادی که پوست حساسی دارند و یا کودکان و نوزادان شود. حال برای جلوگیری از این مشکلات باید به دنبال راه حل هایی نظیر استفاده از جرم گیر لباسشویی رفت.

آموزش استفاده از جرم گیر لباسشویی و نکاتی که باید بدانید

نحوه استفاده از جرمگیر ماشین لباسشویی

  • ابتدا دو شاخه لباسشویی را از پریز بکشید تا لباسشویی خاموش شود.
  • بدنه لباسشویی، پشت و فیلتر را تمیز کنید می توانید از اسفنج نرم و آب و کمی شوینده برای این کار استفاده کنید.
  • لاستیک لباسشویی معمولا به دلیل رطوبت ها سیاه می شود و به همین دلیل باکتری های موجود در آن باعث بوی نامطبوعی در این قسمت می شوند. شما می توانید آن را جدا کرده و به خوبی تمیز کنید.
  • فیلتر کف را باز نمایید تا چیزی داخل آن گیر نکرده باشد.
  • داخل فیلتر را با آب و مسواک تمیز کنید‌.
  • لباسشویی را حتما خاموش کنید.
  • لباسشویی باید خالی از هر وسیله یا لباسی باشد.
  • اگر لباسشویی شما اتوماتیک است می توانید از پودر استفاده کنید‌.

جرم گیر لباسشویی با سرکه و جوش شیرین

برای درست کردن این محلول ابتدا ۱۰۰ گرم جوش شیرین را با ۱ لیتر سرکه ترکیب کنید، سپس برنامه کتان و دمای آب ۹۰ درجه را انتخاب کنید و تا آبگیری و چرخش انجام شود. در مرحله بعد محلول آماده شده را در عمیق ترین قسمت جاپودری بریزید و دیگر صبر کنید تا برنامه شستشو به پایان برسد.

بعد از اتمام شستشو یک اسفنج نرم بردارید و دیواره های داخل دیگ را تمیز کنید و در نهایت با آب ولرم شستشو را انجام دهید. بهتر است این کار را هر ۶ ماه یک بار انجام دهید.

جرم گیر لباسشویی با پودر

نحوه استفاده از جرمگیر ماشین لباسشویی

پودر های جرم گیر مخصوص لباسشویی های اتوماتیک هستند و انتخاب خیلی خوبی می توانند باشند، زیرا این پودر ها و یا قرص های مخصوص جرم گیری سختی آب را گرفته و تمام رسوبات را از بین می برند. برای استفاده از آن ها ابتدا لباس های داخل دستگاه را خالی کنید و برنامه کتان را انتخاب کنید و دما را روی ۷۰ یا ۹۰ درجه قرار دهید. از پودر داخل جا پودری بریزید و فرایند شستشو را آغاز کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید بهترین پودر لباسشویی

جرم گیر لباسشویی با قرص

نحوه استفاده از جرمگیر ماشین لباسشویی

اگر پودر های لباسشویی مرغوب نباشند، سبب ایجاد رسوب در سوراخ های داخل لباسشویی می شود و در صورتی که داخل آن بمانند باعث ایجاد بوی نا مطبوع و هم چنین تولید باکتری می شود و یا حتی ممکن است باعث ایجاد لک روی لباس های شما شوند. از این رو قرص های جرم گیر یک انتخاب عالی برای از بین بردن آن ها است و برای استفاده از آن ها باید قرص را داخل دیگ لباسشویی انداخته و برنامه کتان را با دمای ۹۰ انتخاب کنید و ماشین را روشن کرده تا عمل جرم گیری انجام شود. اگر تا به حال جرم گیری انجام ندادید بهتر است از ۲ قرص استفاده کنید. هم چنین به این نکته توجه کنید که در انجام جرم گیری، لباسشویی باید خالی از هر لباسی باشد.

نحوه استفاده از پودر جرم گیر ماشین لباسشویی ال جی

جرم گیری لباسشویی ال جی می تواند با روش های مختلفی انجام شود. در واقع هم می توانید از پودر و هم قرص برای این کار استفاده کنید که در این قسمت هم نحوه استفاده از پودر جرم گیر ماشین لباسشویی ال جی و هم نحوه استفاده از قرص ماشین لباسشویی ال جی را خواهیم گفت.

برای جرم گیری لباسشویی می توانید از روش هایی که در بالا گفته شد استفاده کنید. شما می توانید به کمک پودر و یا قرص به خوبی جرم گیری را ماهی یک بار انجام دهید. به طور کلی اگر می خواهید لباسشویی ال جی را جرم گیری کنید، می توانید از ۱ یا ۲ قرص استفاده کنید و مانند روش گفته شده در بالا، قرص ها را داخل دیگ لباسشویی انداخته اما دما را روی ۶۰ درجه قرار دهید.

سپس برنامه شستشو را فعال کنید تا جرم گیری انجام شود. توجه داسته باشید که داخل ماشین نباید لباس یا وسیله ی دیگری قرار دهید.  به جای قرص جرم گیر می توانید از پودر جرم گیر لباسشویی نیز استفاده کنید. به این شکل که پودر را در محفظه بریزید و با دمای ۶۰ شروع به شستشو کنید. یک فرق دیگر پودر با قرص های جرم گیر این است که قرص ها سختی آب را نیز گرفته و رسوب زدایی می کنند.

طریقه استفاده از جرم گیر لباسشویی calgon

جرم گیر کالگون نوعی قرص است که به خوبی تمام رسوبات داخل ماشین را از بین برده و علاوه بر آن المنت ها را نیز تمیز می کند. حال اگر می خواهید طریقه استفاده از جرم گیر لباسشویی calgon را بدانید. در این قسمت به آن خواهیم پرداخت.

خوب است بدانید که نحوه استفاده از قرص ها برای جرم گیری به یک شکل است کافی است مانند روش های قبل دو عدد قرص را بندازید داخل ماشین و دمای ۶۰ را انتخاب کرده و  سپس دستگاه را روشن کنید. اگر دستگاه و محفظه خیلی مسدود است می توانید قرص ها را در جا پودری بگذارید و بعد دستگاه را روشن کنید.

قطعا می دانید که لباسشویی خیلی کاربرد زیادی دارد و شما با انجام دادن رسوب زدایی و جرم گیری لباسشویی می توانید شستشو بهتری توسط لباسشویی انجام دهید و کیفیت شستشوی لباس ها را بالا تر ببرید. در نتیجه لباس ها تمیز تر، خوشبو تر و بدون هیچ گونه لکه ای خواهید داشت.

نحوه استفاده از جرمگیر ماشین لباسشویی

همانطور که گفتیم در این مطلب قصد داشتیم شما را با نحوه جرم گیری لباسشویی آشنا کنیم و این که برند لباسشویی شما چیست تاثیری در روش اصلی آن نخواهد داشت. یعنی اگر به جستجو درباره نحوه استفاده از پودر جرم گیر ماشین لباسشویی دوو بپردازید، همین روش هایی که گفتیم باید انجام دهید و یا اگر برند لباسشویی شما سامسونگ است و به دنبال نحوه استفاده از پودر جرم گیر ماشین لباسشویی سامسونگ باشید، قطعا تفاوتی در طرز جرم گیری لباسشویی نخواهد بود.

در نهایت باید بگوییم که نحوه استفاده از جرمگیر ماشین لباسشویی به همین چند روش خلاصه می شود. یعنی ترکیب جوش شیرین و سرکه، انواع پودر جرم گیر و انواع قرص جرم گیر  است اما یکی از راحت ترین روش ها برای جرم گیری استفاده از قرص است و همانطور که گفتیم کافی است داخل لباسشویی بیاندازید و تمام!

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • مهگل | 02 مرداد 1402 در 8:50 ب.ظ

    باتشکر از مطالب اموزنده شما
    اگر پودر جرم گیر را داخل ماشین بریزم و روی برنامه شستشوی سزیع به مدت نیم ساعت بگذاریم )جهت صرفه جویی در مصرف اب و برق(مشکلی هست؟