اخبار لوازم خانگی

مشخصات تلویزیون سری C835 تی سی ال + ویدیو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بیست و دومین نمایشگاه لوازم خانگی تهران پایان یافت و یکی از رویدادهای جالب ...

حسین محمدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بیست و دومین نمایشگاه لوازم خانگی تهران پایان یافت و یکی از رویدادهای جالب این نمایشگاه، رونمایی از نسل جدید تلویزیون های تی سی ال در غرفه مادیران بود که در این لیست، نام پرچمدار سری C835 به چشم می خورد و زودتر از همه جا به بررسی مشخصات تلویزیون سری C835 تی سی ال پرداختیم.

 

تلویزیون های تازه وارد تی سی ال قرار است به زودی روانه بازار ایران شوند و جالب است بدانید که از نظر ظاهری و البته امکانات شباهت زیادی با نسخه رده بالا سامسونگ، ال جی و سونی دارد. بنابراین دیگر نیاز نیست تا به سراغ خرید کالاهای قاچاق وارداتی بروید و هزینه های سنگین پرداخت کنید. مدل های جدید تی سی ال از جمله سری C835 با قیمت مقرون به صرفه، امکانات بسیار بالا و به روز و نیز خدمات پس از فروش مادیران در راه بازار ایران هستند.

بیشتر بخوانید:

پرفروش ترین تلویزیون های بازار ایران از نگاه کاربران

 

تلویزیون سری C835 تی سی ال چه امکاناتی های دارد؟

مشخصات تلویزیون سری C835 تی سی ال + ویدیو

بسیاری از مشتریان چشم انتظار عرضه کالاهای جدید و به روز در بازار لوازم خانگی ایرانی هستند که عرضه مدل پرچمدار C835 می تواند برای بسیاری از علاقه مندان و مشتریان جالب توجه باشد. مشخصات تلویزیون سری C835 تی سی ال با توجه درخواست مخاطبان بررسی شده که پیش از ورود به بازار می توانید با تمامی فناورهای آن آشنا شوید و در هنگام خرید دچار سردرگمی نشوید.

تلویزیون های جدید به انواع و اقسام فناوری ها و تکنولوژی های روز دنیا مجهز شده که در این لیست بلند، نرخ تازه سازی 120 هرتز، 32 گیگابایت فضای داخلی، فناری MEMC، سیستم صوتی ONKIO، نسخه 2.1  درگاه ورودی HDMI، فناوری جدید HBBTV و … دیده می شود.

طراحی ظاهری سری C835

مشخصات تلویزیون سری C835 تی سی ال + ویدیو

آنچه که در نگاه اول جلب توجه می کند، شباهت  این مدل با مدل های بالارده 2022 برندهای سامسونگ و سونی است که به صورت محدود و البته قاچاق وارد بازار ایران شده است. پایه یکپارچه مهمترین ویژگی در بخش مشخصات تلویزیون سری C835 تی سی ال  است.

مشخصات تلویزیون سری C835 تی سی ال + ویدیو

مشخصات تلویزیون سری C835 تی سی ال شامل طراحی 360 درجه می شود تا زیبایی خود را از تمام جهات به رخ بیننده بکشد. در نمای پشتی ساندبار انکیو خودنمایی می نماید و جالب است بدانید پایه وسط مدل های جدید به حالت کتاب باز می شوند و سطح تکیه گاه آن کاملا صاف و قطر بسیار کمی دارد.

میزان سطح تکیه آن به بدنه تلویزیون برای افزایش میزان پایداری ارتقا پیدا کرده است. این طراحی به دلیل رواج استفاده از ساندبار در سالهای اخیر بسیار محبوب شده است. طراحی کتابی امکان گذاشتن ساندبار را هم راستای بخش پایینی قاب تلویزیون مقدور می سازد.

بیشتر بدانید:

آموزش نصب تلویزیون روی دیوار به همراه ویدیو

حدود یک دهه قبل پایه های وسط  مدل پاپیونی یا حلقه بسته در تلویزیون های سامسونگ، ال جی و سونی بسیار رایج بود. در آن زمان استفاده از ساندبار رواج نداشت. امروزه دارندگان این مدل ها برای استفاده از ساندبار به میز تلوییزون های عریض تر از حد استاندارد نیاز خواهند داشت و فاصله بین تلویزیون و ساندبار جلوه زیبایی ندارد اما حسن پایه های قدیمی امکان گردش 20 درجه ای تلویزیون به سمت چپ و راست بدون نیاز به بلند کردن تلویزیون بود.

 فناوری مینی ال ای دی در سری C835

در بخش مشخصات تلویزیون سری C835 تی سی ال آمده که دارای فناوری mini led است. در این فناوری به جای ال ای دی های یکسره روشن که وظیفه تامین نور پس زمینه تصویر را به عهده دارند، چندین بلوک متشکل از چند هزار لامپ بسیار کوچک ال ای دی قرار گرفته که وظیفه تامین نور پس زمینه را بر عهده دارند.

همانند یک تلویزیون سیاه و سفید که با روشن و خاموش شدن و تغییر شدت نور دهی، تصویر سیاه و سفیدی از تصویر در حال پخش را تولید می نماد و  پس از عبور از لایه متشکل از ذرات کوانتومی، به صفحه کریستال مایع رسیده و با عبور از این لایه تصویر رنگی را مقابل چشمان ما هویدا می سازد.

مشخصات تلویزیون سری C835 تی سی ال + ویدیو

بدین ترتیب مشکل فرار نور از صفحات کریستال مایع تا حد بسیار زیادی مرتفع شده و تلفیق این فناوری با کوانتوم دات باعث شده میزان روشنایی صفحه به 500 نیت برسد. این شاخص در تلویزیون های LED  و LCD رایج بین 250 تا 300 نیت است.

در تلویزیون های دارای فناوری MINI LED دیودهای ساتع کننده نور حتما باید در پشت صفحه لیکوئید قرار گیرد. بنابراین چیدمان ال ای دی در  این تلویزیون ها DLED  است که باعث افزایش قطر تلویزیون می گردد. علی رغم استفاده از فناوری QLED،  این مدل برخلاف نسخه های های QLED با فناوری نوردهی حاشیه ای یا ELED  روانه بازار می شود که دارای بدنه بسیار باریک نیستند.

عرضه پرچمدار تی سی ال با دالبی ویژن

مشخصات تلویزیون سری C835 تی سی ال + ویدیو

تلویزیون سری C835 تی سی ال تنها تلویزیون دارای استاندارد دالبی ویژن مونتاژ ایران است که گواهی مرجع معتبر IMAX را نیز کسب کرده است. برای اینکه کیفیت رنگ های این تلویزیون را بتوانیم در قالب مقیاس عددی بیان کنیم، باید بگوییم اکثر تلویزیون های در حال تولید ایران دارای پنل 8 بیتی باقابلیت تفکیک 1607 یا شانزده میلیون و هفتصد هزار طیف رنگ هستند و برخی از مدل های دیگر که در رده بالاتر قرار می گیرند، داری پنل ده بیتی هستند که قابلیت نمایش یک میلیارد و 24 میلیون طیف رنگ دارند.

برای پاس کردن استاندارد دالبی ویژن پنل تلویزیون باید حداقل 12بیت باشد، یعنی قابلیت تفکیک 4 میلیارد و 96 میلیون طیف رنگی را داشته باشد. به عبارت دیگر، نمایش تصاویری با رنگ های تا 95 درصد نزدیک به رنگ های طبیعت، فقط در  مدل های OLED ال جی و سونی امکان پذیر است که البته در بازار ایران موجود هستند اما بصورت قاچاق وارد شده و با قیمتهای نجومی عرضه می شوند و باید اشاره کرد که از استاندارد دالبی ویژن نیز پشتیبانی می کنند.

سری C835، انتخابی مناسب برای گیمرها

تلویزیون سری C835 تی سی ال تنها تلویزیون تولید ایران است که به نسخه 2.1 در درگاه ورودی HDMI مجهز شده و این درگاه ورودی مناسب گیمرهای حرفه ای می باشد. به لطف این قابلیت،  بازی هایی با گرافیک بسیار بالا و دارای صحنه های پر تحرک را با کیفیت بسیار بالا بدون لگ و تاری تصویر می توان اجرا کرد.

فناری MEMC با نرخ 120 هرتز در این تلویزیون پرچمدار به کار فته است و برای گیمرهای حرفه ای ایده آل است. در حال حاضر مدل های رده بالا سونی، سامسونگ، ال جی و پاناسونیک دارای نسخه 2.1 درگاه های HDMI  هستند.

تجهیز تلویزیون C835 تی سی ال به سیستم صوتی ONKIO

این تلویزیون دارای سیستم صوتی ONKIO بوده که از معتبر ترین کمپانی های تخصصی در زمینه صدا است و از استاندارد دالبی اتموس نبر پشتیبانی می کند. وجود ساب ووفر  داخلی باعث ایجاد صدای بم و رسا ی فراگیر در این تلویزیون شده و شما به صورت مجازی صدا را از همه اطراف خود دریافت خواهید کرد و دیگر نیازی به خرید ساندبار جداگانه نخواهید داشت.  باز هم می توان گفت تنها تلویزیون ساخت ایران است که از این قابلیت بهره برده است، در گذشته برخی از مدل ها مانند سری LA  ال جی مونتاژ ایران دارای این ویژگی بودند.

سایر مشخصات تلویزیون هوشمند سری C835

تلویزیون پرچمدار تی سی ال  در حال حاضر در بسیاری از کشورهای دنیا در حال تولید و عرضه است. با بررسی کاتالوگ و دفترچه راهنمای این محصول در کشورهای تولید کننده، به نظر می رسد، نسخه در حال تولید این مدل در کشور نیوزلند بدون تغییر در ایران قابل عرضه است. دلایل آن هم به قرار ذیل است:

  1.  پشتیبانی از سیستم های آنالوگ پال و NTSC 4.3  از جمله استاندارد PAL B/G که استاندارد پخش رنگی انالوگ ایران می باشد.
  2.  پشتیبانی از پخش دیجیتال DVB-T2  و دکودر HEVC  و فرمت ویدئویی H.265  که امکان دریافت تمام شبکه های قدیم و جدید دیجیتال از جمله شبکه فراتر  یا IRIB UHD HDR که با وضوح 4K در حال پخش هستند، را دارد.
  3.  پشتیبانی از زبان فارسی در راهنمای تنظیمات تله تکست یا همان پیام نما، EPG  یا جدول پخش برنامه ها و زیر نویس
  4.  پشتیبانی از فناوری جدید HBBTV که تنها مدل های انگشت شماری از تلویزیون های تولید ایران از جمله اسنوا، دوو، پارس و شهاب این فناوری پشتیبانی  می کنند و تاکنون هیچ یک از تلویزیون های تی سی ال تولید ایران از این فناوری برخوردار نبودند.

این مدل اولین تلویزیون تولید ایران با 32 گیگابایت فضای داخلی است. در حال حاضر تلویزیون های مونتاژ ایران دارای 16 گیکابایت فضای داخلی هستند که بخشی از این فضا توسط سیستم عامل و برنامه های کاربردی نصب شده به صورت پیش فرض اشغال شده است و حدود 10 گیگابایت آن در دسترس است. پس فضای ازاد در اختیار کاربر این تلویزیون حدود سه برابر میزان در دسترس در تلویزیون های دارای فضای ذخیره سازی 16 گیگابایتی خواهد بود.

سری C835 تنها مدل در حال تولید با 4 ورودی HDMI که امکان اتصال انواع دستگاه های جانبی از جمله دستگاه گیم و سینمای خانگی و … را فراهم می سازد.

ایرانی ها به کدام قابلیت سری C835 دسترسی ندارند؟

تنها محدودیت هایی که ممکن است به دلیل تحریم ها برای تلویزیون های مونتاژ ایران اعمال گردد یا به عبارت دیگر معایب تلویزیون تی سی ال سری C835 البته ردر ایران،  عدم نصب گوگل اسیستنت یا دستیار صوتی گوگل برای دادن فرمان های صوتی به تلویزیون و فروشگاه نرم افزار گوگل پلی است.

البته همانند سایر مدل های تی سی ال مونتاژ ایران می توان از فروشگاه نرم افزار تی سی ال استفاده کرد و کاربر با نصب اپلیکیشن های ایرانی جایگزین مانند مایکت و بازار، این کمبود تا حد زیادی جبران می شود. با نصب نرم افزار هایی مانند SHARE IT  که در برخی تلویزیون های ایرانی مانند شهاب به صورت پیش فرض وجود دارد، امکان دانلود نرم افزار از طریق تلفن همراه و انتقال آن با برنامه SHARE IT به تلویزیون و نصب وجود دارد.

گارانتی تلویزیون مدل C835 تی سی ال

تی سی ال مدل C835 را در سه سایز 55 ، 65 و 75 اینچ روانه بازار جهانی می شوند و شاید بتوان گفت این سری از عنوان بهترین مدل تلویزیون تی سی ال 55 اینچ برخوردار است.

با توجه به سیاست گذشته،  مادیران احتمالا سایز 75 را در ایران تولید نکند و سایزهای پر طرفدار 55 و 65 اینچ در ایران عرضه خواهند شد. همواره کمبود یک مدل قابل رقابت با مدلهای بالارده در بازار ایران حس می شد و قطعا عدم وجود چنین محصولی باعث روی آوردن خریداران به مدل های وارداتی قاچاق شده بود.

قطعا تولید تلویزیون های رده بالا ضمن تامین نیاز این دسته از خریداران،  باعث کاهش تمایل به خرید کالاهای قاچاق وارداتی خواهد شد. ضمانت دوساله و تعهد تامین قطعات و خدمات ده ساله مادیران از مهمترین مزیت های این محصول نسبت به تلویزیون های وارداتی است.

تاریخچه تی سی ال در ایران، از گذشته تا به امروز!

تی سی ال همانند بسیاری از برندهای مشهور جهانی مانند سونی، فیلیپس، تلفنکن، هیتاچی، بلاپونکت و ال جی برای نخستین بار توسط شهاب وارد بازار ایران شد.

شرکت ال جی بعد از سه دهه همکاری با شهاب در سال 1388 با اعلام اینکه نماینده انحصاری این برند در شاخه های صوتی و تصویری، لوازم خانگی و تهویه در ایران شرکت گلدایران می باشد، به همکاری خود با شرکت شهاب خاتمه داد.

شرکت شهاب ابتدا با وارد کردن تعداد تلویزیون شاب لورنس در دهه 40 و 50 ( مونتاژ پارس الکتریک ) شانس خود را در بازار ایران امتحان کرد. این تلویزیون های مونتاژ چین بودند اما نه از نظر ظاهری و نه از نظر امکانات فنی و حتی قیمت قابلیت رقابت با چهار برند محبوب آن زمان یعنی ال جی، سامسونگ، سونی و پاناسونیک ( همگی در ایران مونتاژ می شدند) را نداشت.

بنابراین شهاب به سراغ برند TCL چین رفت. تی سی ال در آن زمان در بازار ایران ناشناخته بود اما موفق شده بود در مدت بسیار کوتاه رتبه پنجم فروش جهانی را تصاحب کنددر آن زمان تلویزیون های تی سی ال  قابل مقایسه با برندهای کره ای و ژاپنی نبود اما خیلی زود در بازار ایران محبوبیت زیادی پیدا کرد و طبق سنت همیشگی شهاب، برخی از مدلهای محبوب TCL همزمان با محصولات برند شهاب  روانه بازار شدند.  با توجه به قیمت پایین این سری از تلویزیون های شهاب نسبت به مدلهای مشترک ال جی و سایر تولیدات داخلی با استقبال خوبی مواجه شدند اما این همکاری مشترک بیش از شش سال دوام نیاورد.

در اواخر سال 1395،  شرکت تی سی ال دارای چند شریک تجاری در زمینه های صوت و تصویر، لوازم خانگی و تهویه بود، اما در نهایت شرکت مادیران را به عنوان تنها نماینده انحصاری خود در ایران معرفی کرد و از اول سال 1396 تاکنون، تمام محصولات تی سی ال در گروه های صوتی و تصویری، لوازم خانگی و تهویه در شرکت مادیران تولید و عرضه می گردد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • فرزاد | 17 خرداد 1402 در 0:56 ق.ظ

    سلام وقتتون بخیر.خبر دارید چه موقع وارد بازار ایران میشه ؟