سایر خبرها

بلوجونیور، اولین قدم برای استقلال مالی فرزندم

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شهریور ماه امسال تولد ۱۰ سالگی پسرم بود و بالاخره هدیه ويژه و ماندگاری که از مدت‌ها ...

نفیسه رحیمی | 1 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شهریور ماه امسال تولد ۱۰ سالگی پسرم بود و بالاخره هدیه ويژه و ماندگاری که از مدت‌ها پیش در نظر گرفته بودم را به او اهدا کردم. تقریبا از زمانی که پسرم وارد سنین پنج، شش سالگی شد، آموزش مفاهیم مالی مثل ارزش پول‌ و پس‌انداز و روش صحیح یاد دادن آن به یکی از دغدغه‌های ذهنی مهم من تبدیل شد.

با اینکه بسیاری تصور می‌کنند نباید در آموزش مفاهیم مالی به کودک خود عجله کنند اما واقعیت این است که بچه‌ها از سنین پنج تا هفت سالگی می‌توانند مفاهیم ساده و ابتدایی مربوط به پول را یاد بگیرند و کم‌کم برای مسئولیت‌های بیشتر آماده شوند.

برای همین من از همان سنین شش، هفت سالگی با پسرم در مورد حفظ پول و ارزش آن صحبت می‌کردم و این اجازه را می‌دادم تا گاهی اوقات حتی خریدهای فروشگاه را پرداخت کند. همچنین به ازای کارهای خوبی که در خانه انجام می‌داد، پاداش‌های مالی به وی اهدا می‌کردم تا در قلک خود پس‌انداز کند.

این روند اما پس از آشنایی من با پدیده‌ای به نام «بلوجونیور» به کل تغییر کرد. بلوجونیور، یکی از قابلیت‌های بلوبانک است که به عنوان کارت بانکی ویژه کودکان ۷ تا ۱۴ سال عمل می‌کند.

وقتی قابلیت‌های بلوجونیور را می‌خواندم، متوجه شدم که هر آنچه برای آموزش سواد مالی به فرزندم نیاز دارم در بلوجونیور طراحی شده. به همین خاطر تصمیم گرفتم تا برای کادوی تولد ۱۰ سالگی فرزندم یکی از کارت‌های بلوجونیور را به او هدیه دهم. از آن زمان تا به حال سه ماه گذشته و در این مدت اتفاقات و پیشرفت‌های قابل توجه‌ای را مشاهده کردم.

پول

آموزش مفاهیم مالی مثل پول و پس‌انداز کردن معمولا در مدارس یا مهدکودک‌ها رخ نمی‌دهد و این وظیفه والدین است که به تدریج این مسائل را به فرزند خود آموزش دهند. به همین خاطر والدین به دنبال راه‌حل‌های زیادی می‌گردند تا بهترین روش آموزش سواد مالی به کودکان خود را بیابند. برای من این جست‌وجوها تنها پس از یافتن بلوجونیور به پایان رسید.

من از چند ماه قبل در بلوبانک حساب باز کرده بودم، به همین خاطر نیازی به انجام کار خاصی نداشتم و فقط کافی بود تا اپلیکیشن بلوجونیور را در گوشی خودم و پسرم نصب کنم. بعد از باز کردن بلوجونیور وارد فضای مشابه اما ساده‌تری نسبت به اپلیکیشن بلوبانک می‌شوید. پس از وارد کردن مشخصات پسرم، حساب بانکی مخصوص او هم ساخته شد و تنها طی چند روز توانستم کارت بلوجونیور را با طراحی شاد و جذابی دریافت کنم. همه این مراحل در حالی اتفاق افتاد که نیازی به مراجعه حضوری در شعبه یا مکانی نداشتم و تمامی آن به شکل آنلاین و تنها از طریق اپلیکیشن بلوجونیور انجام شد.

با داشتن بلوجونیور، فرزندان مراحل مهمی از زندگی خود مثل مسئولیت پذیری، استقلال مالی و… را در حالی آغاز می‌کنند که والدین گام‌ به گام و در تمامی مراحل بر کارهای آنها نظارت دارند و مراقب هستند.

پاداش

دادن پاداش به فرزندان در ازای کارهای خوبی که انجام می‌دهند علاوه بر استمرار این کارهای مثبت به آموزش ارزش پول و اهمیت حفظ آن به بچه‌ها هم کمک می‌کند. در اپلیکیشن بلوجونیور، برای راحتی هر چه بیشتر والدین گزینه‌‌ای به نام پاداش طراحی شده که از طریق آن پدر یا مادر می‌تواند برای هر فعالیت مثبت فرزند خود پاداشی را در نظر بگیرد. من برای فرزندم، پاداشی ۱۰ هزار تومانی در نظر گرفتم تا هر روز اتاق خواب خود را پیش از رفتن به مدرسه مرتب کند. فرزند من پس از مرتب کردن اتاق به اپلیکیشن بلوجونیور مراجعه کرده و من را از انجام فعالیت آگاه می‌کند. بعد از آن من با رفتن به اتاق و دیدن مرتب بودن آن به بخش مربوطه در اپلیکیشن بلوجونیور می‌روم و با تایید نهایی مبلغی که مشخص کردم به صورت خودکار به حساب فرزندم واریز می‌شود. برای هر پاداش هم می‌توانم امتیازی را لحاظ کنم تا فرزندم از کیفیت انجام کار خود مطلع شده و برای بهتر شدن آن تلاش کند.

این پاداش‌ها عناوین مختلفی می‌تواند داشته باشد مثلا انجام تکالیف، تمیز بودن اتاق، کمک کردن در کارهای خانه و… بهانه‌های خوبی است تا با دادن پاداش، روند مسئولیت‌پذیری کودکان‌مان را تسریع و تسهیل کنیم.

پس‌انداز

سنین کودکی دورانی از زندگی است که کودکان نیازها و خواسته‌های مختلفی پیدا می‌کنند. آنها می‌خواهند اسباب‌بازی‌های جدید و زیادی داشته‌ باشند و به چیزهای متنوعی که می‌بینند، سریعا علاقه نشان داده و می‌خواهند که همه آنها را داشته باشند.

به جای دادن پاسخ‌های منفی پیاپی به کودکان و نا امید کردن آنها، می‌توان از این خواسته‌ها به عنوان یک فرصت برای آموزش پس‌انداز و مزیت‌های آن به کودک بهره برد.

قلک، نام یکی از بخش‌های اپلیکیشن بلوجونیور است که آموزش این مساله را برای هر پدر و مادری به کاری آسان تبدیل می‌کند. در این بخش می‌توان با تعریف یک هدف مشخص توسط والدین یا خود فرزند، فضایی را برای پس‌انداز خواسته‌های کودکان مثل خرید اسباب بازی، خرید دوچرخه و… ایجاد کرد.

به کمک این بخش از بلوجونیور، فرزندان از سنین کودکی که به عنوان بهترین سن یادگیری شناخته می‌شود، با داشتن هدف و سختی‌ها و شیرینی‌های رسیدن به اهداف زندگی آشنا می‌شوند.

به لطف بلوجونیور، حالا پسر من کارت بانکی خودش را دارد و من می‌توانم تراکنش‌هایی که انجام می‌دهد را نظارت کنم، همچنین در طول هفته پاداش‌هایی که باید را دریافت می‌کند تا به هدف‌هایی که در بخش قلک تعیین کرده، برسد.

بلوجونیور محصولی از بلوبانک است که به منظور آموزش مسائل ساده‌ مالی به فرزندان طراحی شده تا آنها به مرور برای آشنایی با موضوعات پیچیده این حوزه آماده شوند.

بلوبانک، نئوبانک ایرانی وابسته به بانک سامان است که اواخر سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را با هدف پاسخگویی به نیازهای بانکی هموطنان، به ویژه قشر جوان، شروع کرد. این نئوبانک، با ارائه خدماتی تماما آنلاین و از طریق اپلیکیشن، توانسته با نوآوری، سطح جدیدی از خدمات بانکی را به ایرانیان ارائه دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا نصب اپلیکیشن بلوبانک، لطفا به نشانی https://blubank.com  مراجعه کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟