اخبار لوازم خانگی

سامسونگ از تلویزیون‌های جدید سری 2023 خود رونمایی کرد

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شرکت سامسونگ الکترونیکس امروز و در آستانه رویدادCES 2023  از تلویزیون‌های جدید سری 2023 ...

نفیسه رحیمی | 1 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شرکت سامسونگ الکترونیکس امروز و در آستانه رویدادCES 2023  از تلویزیون‌های جدید سری 2023 خود شامل سری‌های‌ Neo QLED، MICRO LED و OLED رونمایی کرد. این تلویزیون‌ها که به همراه مجموعه‌ای از محصولات سری Lifestyle و لوازم جانبی معرفی شدند، دارای محصولات نوآورانه‌ای است که بر روی ارتقا ارتباطات و تجربیات شخصی‌سازی شده کاربران متمرکز شده است.

مجموعه وسیعی از پیشنهادات سامسونگ به کاربران کمک می‌کند تا با استفاده از دستگاه‌هایی که هر روز در حال استفاده از آن هستند، تجربه‌های خاص خود را بسازند. امسال، سامسونگ در مسیر تکامل محصولات خود با ادغام یکپارچه وسایل مختلف از طریق پلتفرم خانه هوشمند SmartThings یک گام بزرگ برای ساده‌تر کردن زندگی روزمره کاربران برداشته است.

برای مشاهده جدیدترین خبرهای نمایشگاه CES 2023 روی گزینه زیر کلیک کنید.

نمایشگاه CES 2023

چئولگی کیم، معاون اجرایی بخش نمایشگرهای سامسونگ در این باره می‌گوید : «در سال 2023، ما در حال عبور از مرزهای نوآوری هستیم تا به مصرف‌کنندگان فراتر از کیفیت تصویر برتر، تجربه دستگاهی جامع و ممتاز را متناسب با آنچه که آنها از خانه یکپارچه خود نیاز دارند، ارائه دهیم. در سامسونگ با SmartThings، فناوری پیشرفته ما یکپارچه و قابل رویت است و زندگی را پایدارتر، در دسترس‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند».

تجربه‌های متمایز و یکپارچه با Neo QLED

جدیدترین مجموعه تلویزیون‌های 4K و Neo QLED 8K سامسونگ گزینه‌های پیشرفته‌ای را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد که هر نیازی را برطرف می‌کند. برای ارتقای کیفیت تصویر، این تلویزیون‌ها به پردازنده Neural Quantum مجهز شده است که از فناوریQuantum Mini LED-lit TV  با پردازش 14 بیتی و تکنولوژی ارتقای هوش مصنوعی AI upscaling پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این قابلیت‌هایی همچون Shape Adaptive Light Control و Real Depth Enhancer Pro تماشای تصاویری نزدیک به واقعیت را ممکن کرده‌اند. به کمک پنلی با رزولوشن بالا و قابلیت Auto HDR Remastering که با استفاده از یک الگوریتم اختصاصی اجرا می‌شود، وضوح تصاویر در تلویزیون‌های Neo QLED 2023 سامسونگ بیشتر از همیشه شده است.

این تلویزیون‌ها با استفاده از فناوری هوش مصنوعی بصورت آنی، تصاویر استاندارد یا SDR را به تصاویر با رزولوشن بالا یا HDR تبدیل می‌کند. در این روش صحنه به صحنه محتواهای SDR تجزیه‌ و تحلیل می‌شود تا تصاویری روشن‌تر و زنده‌تر به نمایش دربیاید.

علاوه بر این، کاربران SmartThings دیگر نیازی به خرید دانگل SmartThings جداگانه برای اتصال و کنترل دستگاه های Zigbee و Thread ندارند. در سال 2023، ماژول SmartThings Zigbee & Matter Thread مستقیماً در محصولات سامسونگ قرار داده خواهد شد و SmartThings به‌طور خودکار دستگاه‌ها را برای کنترل آسان‌تر و اتصال یکپارچه به اینترنت اشیا(IOT) همگام‌سازی می‌کند.

  • Chat Together : کاربران می توانند به راحتی وارد یک گروه چت آنلاین شوند تا افکار خود را به اشتراک بگذارند و در لحظه با دیگرانی که همان محتوا را تماشا می کنند در تعامل باشند.
  • ConnecTime : برقراری تماس‌های ویدیویی از دستگاه‌های متصل را به تلویزیون آسان‌تر می‌کند و در کنار آن چنانچه کاربر بخواهد تماس را از تلویزیون به صفحه نمایش دیگری منتقل نماید این کار را به راحتی انجام می‌دهد.
  • 3D Map View : طراحی شده تا به کاربران اجازه دهد به راحتی دستگاه های متصل را کنترل و پایش کنند. این قابلیت سامسونگ در یک نگاه، تجربه دید پرنده‌ای بر فراز خانه و همه دستگاه‌های SmartThings را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

گسترش گزینه های تماشا با MICRO LED و OLED

سری MICRO LED 2023 سامسونگ مدل های جدیدی را در بازه 50 تا 140 اینچ ارائه می‌دهد تا کاربران این دستگاه‌ گزینه های بیشتری را برای داشتن کیفیت تصویر برتر داشته باشند. به لطف ماهیت ماژولار این دستگاه‌ها، کاربران می‌توانند بدون محدودیت در اندازه و نسبت، تلویزیون مورد نظر خود را بسازند. پنل‌های تلویزیون بدون حاشیه طراحی شده تا تلویزیونی یکپارچه در اختیار کاربران قرار گرفته و مرز بین نمایشگر و زندگی را از بین ببرد.

سامسونگ به منظور افزایش تنوع و ارائه گزینه‌های بیشتر به کاربران، مجموعه جدید تلویزیون‌های OLED 2023 را در مدل‌های 55، 65 و 77 اینچ طراحی کرده است. جدیدترین مجموعه OLED سامسونگ از فناوری Quantum Dot بهره می‌برد که برای سری Neo QLEDهای سامسونگ توسعه یافته است. همچنین با تجهیز به پردازنده Neural Quantum ضمن حفظ نقاط قوت آن، میزان روشنایی و نمایش رنگ این تلویزیون‌ها بهبود می‌یابد.

این تلویزیون‌های جدید، با نرخ تازه‌سازی تصویر 144 هرتز و تمام ویژگی‌های هوشمند سامسونگ از جمله Samsung Gaming Hub  ارائه می شود. ضمن اینکه تلویزیون‌های OLED سامسونگ از فناوری AMD’s FreeSync Premium Pro  پشتیبانی می‌کند که این موضوع برای نخستین بار در تلویزیون‌های سری OLED رخ می‌دهد تا تجربه منحصربه‌فردی از بازی‌های ویدیویی در دسترس گیمرها قرار بگیرد.

در نهایت، برای گسترش گزینه‌های تماشا، سامسونگ برنامه Samsung TV Plus را در تمام سری تلویزیون‌های هوشمند خود ارائه می‌کند. این برنامه رایگان VOD بیش از 1800 کانال را در سراسر جهان ارائه می‌کند. این برنامه 100 درصد رایگان است و نیازی به دانلود، تهیه اشتراک یا دستگاه اضافی ندارد.

با Gaming Hub دنیای جدیدی از بازی را کشف کنید 

Gaming Hub، خانه جدید بازی در تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ است که به کاربران امکان دسترسی نامحدود به هزاران بازی مورد علاقه خود از پلتفرمه‌هایی مانند Xbox، NVIDIA GeForce NOW، Amazon Luna و Utomik را بدون نیاز به دانلود، محدودیت ذخیره‌سازی یا کنسول می‌دهد. همچنین، این نزدیک‌ترین تجربه بازی است که طی آن بازیکنان می توانند به سادگی تلویزیون خود را روشن کنند و بازی کنند.

Gaming Hub که سال گذشته راه‌اندازی شد، کیفیت تصویر فوق‌العاده، رویکردهای مولتی‌تسکینگ به بازی، مشارکت‌های گسترده و استریم 4k را ارائه می‌دهد. حالا بازیکنان حتی می توانند چندین نوع محتوا را به طور همزمان تماشا کنند.

در سال 2023، با به‌روزرسانی GameBar 3.0 و تجهیز به قابلیت‌های MiniMap Sharing و Virtual Aim Point تجربه بازی برای هر نوع گیمری افزایش یافته است. MiniMap Sharing به بازیکنان این امکان را می‌دهد که نقشه کوچک بازی خود را در یک نگاه روی هر صفحه نمایشی ببینند، در حالی که Virtual Aim Point، که برای بازی‌های شوتر اول شخص (FPS) طراحی شده است، به بازیکنان این اجازه را می‌دهد تا در هر بازی، تصاویر جذاب‌تری را مشاهده کنند تا بتوانند بهترین شلیک را انجام دهند.

Gaming Hub همچنین بر روی مانیتورهای smart و گیمینگ (سری Odyssey) سامسونگ موجود است. با Odyssey Ark، گیمرها می توانند صفحه نمایش خود را بر اساس جهت دلخواه خود به صورت عمودی یا افقی بچرخانند و از بازی‌های مسحورکننده با صفحه نمایش منحنی 55 اینچی خمیده با شعاع 1000R و صدای قدرتمند لذت ببرند.

سبک زندگی خود را با محصولات Lifestyle متنوع‌تر ارتقا دهید

نیازهای سبک زندگی کاربران به طور مداوم در حال تغییر است. برای راهبری این چشم انداز، سامسونگ از محصولات و ویژگی‌های lifestyle جدیدی رونمایی کرده است تا تجربه کاربری را به سطح دیگری ارتقا دهد و به مصرف کنندگان این امکان را بدهد که نحوه مشاهده و تجربه نمایشگرها را مطابق نیازهای خود، سفارشی کنند.

  • The Premiere 8k : در سال 2023، سامسونگ نسخه جدیدی از پروژکتور لیزری خود، The Premiere 8K را معرفی می‌کند. مجموعه پروژکتورهای فوق کوتاه برد سامسونگ، حالا در مدل 8k ارائه می‌شود که همان صفحه نمایش فوق‌العاده بزرگ را با وضوح حتی بالاتر به کاربران ارائه می‌دهد. به منظور تطابق بین رزولوشن بالا با صفحات بزرگ، این مدل‌ جدید صفحات تا حداکثر 150 اینچ را پشتیبانی می‌کند.
  • The Freestyle : The Freestyle، یک دستگاه منحصربه‌فرد است که به کاربران اجازه می‌دهد هر چیزی را که می خواهند، در هر کجا که تمایل دارند، تماشا کنند. در سال 2023، کاربران می‌توانند از ویژگی جدید Smart EDGE Blending استفاده کنند که به کاربران امکان می‌دهد از دو دستگاه استفاده و محتوا را در نسبت تصویر 21:9 بدون نیاز به تنظیم دستی تماشا کنند. Freestyle 2023 همچنین از سامسونگ  Gaming Hub برای سرگرمی بیشتر در حال حرکت پشتیبانی می‌کند.
  • رابط کاربری و لوازم جانبی جدید: در سال 2023، سامسونگ یک Art Store جدید و بهبود یافته را با ویژگی‌هایی مانند پیش‌نمایش در یک نگاه و ارائه محتوای گسترده معرفی می‌کند. این Art Store جدید تجربه بازدید از یک گالری یا موزه را بازسازی می‌کند. این ویژگی، همچنین دارای یک قاب فلزی برای تجسم ظاهری مدرن و لوکس در قالب جدید است. جدیدترین مجموعه تلویزیون‌های سامسونگ را می‌توان با پایه چرخان خودکار (Auto Rotating Wall Mount & Stand) نصب کرد که چرخش خودکار و تجربه تماشای عمودی مدل‌های The Sero  را به تلویزیون‌های دیگر، از جمله The Frame و Neo QLEDها، می‌آورد.

پایداری هر روزه با صفحه نمایش سامسونگ

مطابق با آخرین استراتژی زیست محیطی اعلام شده در سال 2022، سامسونگ به طور مداوم در حال همکاری با شرکای مختلف است تا تأثیر گسترده‌تری را در طول چرخه عمر محصول ارائه دهد. در نتیجه، هر مرحله از کارآمدتر کردن فرآیند تولید گرفته تا کاهش بسته‌بندی و تغییر نحوه استفاده مصرف‌کنندگان از محصولاتشان، منطبق‌تر با محیط زیست است.

  • مواد بازیافتی: برای سری محصولات 2023، سامسونگ 20 درصد از قطعات فلزی مورد استفاده برای کنترل از راه دور SolarCell را با پلاستیک بازیافتی گرفته‌شده از اقیانوس جایگزین خواهد کرد. علاوه بر این، در قسمت‌های اصلی برد برق، از قوطی‌های آلومینیومی بازیافتی و مس استفاده می‌شود که جایگزین تقریباً 12 درصد از مواد اولیه مورد استفاده معمول است.
  • کاهش تأثیرات تولید: سامسونگ یک قالب تزریق سبک وزن طراحی کرد که علاوه بر کاهش نیاز به مواد، با ساختاری که می‌توان آن را تغییر کاربری داد، مصرف کلی انرژی و مواد خام مورد نیاز برای تولید را کاهش داد.
  • حالت صرفه جویی در مصرف انرژی به کمک هوش مصنوعی: از طریق SmartThings، تلویزیون‌های 2023 سامسونگ از حالت صرفه جویی در مصرف انرژی هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کنند. قابلیت SmartThings Energy Service در تلویزیون‌ها با یک تغییر ساده به کاهش ردپای کربن کمک می‌کند. در این سرویس، در صورت عدم استفاده از دستگاه، بر روی حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی تغییر حالت داده می‌شود. به کمک 3D Map View، دریافت یک تصویر کلی از دستگاه‌های متصل و اجرای ایده‌های صرفه جویی در مصرف انرژی، آسان‌تر خواهد بود.
  • بسته‌بندی سازگار با محیط زیست: در سال 2023، «بسته‌بندی اکوی» تلویزیون‌های سامسونگ با با جوهر مصرفی بسیار کمتری تولید می‌شود و در کنار آن، سامسونگ از نوار کاغذی برای کاهش پلاستیک مصرفی در بسته‌بندی خود استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، اندازه بسته‌بندی، کاهش می‌یابد تا انتشار کربن کمتر شود.

صدای چند بعدی و کیفیت صدا با هوش مصنوعی

تجربه صفحه نمایش ممتاز تنها با صدای فوق العاده فراگیر کامل می‌شود. در حالی که تلویزیون‌های سامسونگ با بلندگوهای داخلی چشمگیر عرضه می‌شوند، اما دارای ویژگی‌های صوتی و دستگاه‌های قدرتمندی هستند تا تجربه تماشای سینمای واقعی را افزایش دهند.

  • بازسازی صدا با هوش مصنوعی: در سال 2023، تلویزیون و ساندبار پرچمدار سامسونگ قابلیت بازسازی صدا (AI Sound Remastering) را ارائه می‌کند که از هوش مصنوعی برای بازسازی مجدد هر جزء صوتی استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل شود که صداها واضح هستند، صداهای محیطی کاملاً فراگیر هستند و هر مولفه دقیقاً حجم مناسبی دارد.
  • ساندبارهای جدید: علاوه بر ساندبار پرچمدار HW-Q990C، با صدای 11.1.4 کاناله که از Dolby Atmos پشتیبانی می کند، مدل فوق باریک HW-S800B صدای همه‌جانبه قدرتمندی را با پشتیبانی از Dolby Atmos و در یک سیستم 3.1.2 کاناله پخش می‌کند. ارتفاع این ساندبار تنها 40 میلی‌متر و ضخامت آن 38 میلی متر است. این ساندبار به راحتی با هر تلویزیونی منطبق می‌شود و صدای واضحی با باس قوی در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • Q-Symphony: فناوری Q-Symphony در سال 2023 برای هماهنگی بیشتر بین تلویزیون و ساندبار ارتقا یافته است. تکرار جدیدی از هماهنگی بین تلویزیون و ساندبار، Q-Symphony جدید 2023 صدای بسیار تکامل یافته ای را ارائه می‌دهد که برای آن ساندبار به واحد پردازش عصبی تلویزیون ضربه می‌زند تا سیگنال های صوتی را تجزیه و تحلیل کند و هر صدا را با جزییات بیشتر از هر زمان دیگری، پردازش کند.

در سال 2023 با هماهنگی و انسجام بیشتر بین تلویزیون‌ها و ساندبارهای سامسونگ، این دستگاه‌ها می‌توانند قدرتمند‌ترین و شخصی‌سازی‌ترین اکوسیستم سرگرمی موجود را به کاربران ارائه دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات معرفی شده سامسونگ در CES 2023 لطفا به وبسایت www.samsung.com/firstlook4  مراجعه کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟