دولت درباره کاهش قیمت لوازم خانگی ایرانی
اخبار لوازم خانگی

تولیدکنندگان لوازم خانگی بدون طی فرآیند قانونی حق افزایش قیمت ندارند

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سخنگوی وزارت صنعت تاکید کرد تولیدکنندگان لوازم خانگی بدون طی فرآیند قانونی حق ...

یاسمن داودیان | 1 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سخنگوی وزارت صنعت تاکید کرد تولیدکنندگان لوازم خانگی بدون طی فرآیند قانونی حق افزایش قیمت ندارند گفت: هرگونه درخواست افزایش قیمت لوازم خانگی باید در سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار بررسی شود.

 در طول دو هفته اخیر وزارت صمت یا سازمان حمایت هیچ مجوزی برای افزایش قیمت لوازم خانگی صادر نکرده است، اما برخی شرکتهای لوازم خانگی خودسرانه وغیرقانونی بین 10 تا 15 درصد محصولات خود را به‌بهانه‌های مختلف از جمله افزایش قیمت ارز گران کردند که هنوز هیچ برخوردی هم از سوی نهادهای مسئول و نظارتی با این گران‌فروشی انجام نشده است.

امید قالیباف  گفته است: ضوابط قیمت گذاری کالا تابع فرایندی خاص است و  واحدهای لوازم خانگی که مدعی افزایش هزینه ها هستند می بایست درخواست خود را به دفتر تخصصی لوازم خانگی وزارت صنعت ارسال کنند که بعد از بررسی این موضوع درخواست آنها به سازمان حمایت ارسال می شود.

وی با اعلام اینکه در سازمان حمایت صورت مالی و جزئیات هزینه های واحدهای تولیدی مورد بررسی قرار می گیرد، افزود: در صورت موافقت سازمان حمایت با افزایش قیمت ها درخواست تولیدکنندگان به ستاد تنظیم بازار ارجاع داده می شود که در نهایت این بخش تصمیم نهایی را در این خصوص اعمال خواهد کرد.

سخنگوی وزارت صنعت با بیان اینکه بدون طی کردن این فرآیند افزایش قیمت ها از سوی تولیدکننده های لوازم خانگی مجوزی ندارد، گفت: وزارت صنعت در این رابطه معتقد به رعایت ضوابط قیمت گذاری است و اگر این ضوابط اجرایی نشود افزایش قیمت ها قانونی نبوده و تبعات آن متوجه واحدهای تولیدی است.

به گفته قالیباف باید مسیر درست برای تغییرات قیمتی ایجاد شود تا از هرج و مرج قیمتی در سطح بازار جلوگیری کنیم.

وی اضافه کرد: برخی از درخواست های تولیدکنندگان لوازم خانگی ناظر بر تغییرات قیمتی مواد اولیه آن هم در شرایط آتی است در همین ارتباط نمی توان صدور مجوز برای افزایش کالاها را مورد پذیرش قرار داد./تسنیم

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • غیاثی | 20 دی 1401 در 9:48 ق.ظ

    در محدوده 8 میلیون تومان بهترین ماشین لباسشویی کدوم است؟