درجه یخچال در زمستان روی چند باشه
آموزش

درجه یخچال در زمستان روی چند باشه ؟ +ویدیو

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که کارکرد یخچال در فصول گرم و سرد سال چگونه باید باشد و این موضوع تاثیری در طول عمر یخچال خواهد داشت یا خیر؟

نهال وحیدی | 8 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یخچال یکی از لوازم های بسیار مهم در آشپزخانه محسوب می شود و به کمک آن ما مدت های طولانی مواد غذایی را سالم و بدون هیچگونه خرابی نگهداری می کنیم اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که کارکرد یخچال در فصول گرم و سرد سال چگونه باید باشد و این موضوع تاثیری در طول عمر یخچال خواهد داشت یا خیر . به طور کلی وجود یخچال ها در هر مکانی که انسان ها زندگی می کنند لازم و ضروری است و شما به کمک این وسیله کاربردی می توانید ذخیره مواد غذایی و یا دارویی نیز داشته باشید. پس پیدا کردن دمای مناسب یخچال و فریزر و تفاوت آن ها در هر فصل بسیار مهم است. در این مطلب قصد داریم تا به این سوال درجه یخچال در زمستان روی چند باشه ؟ پاسخ دهیم.

هم چنین در ادامه خواهیم خواند:

  • کدام درجه یخچال قدیمی سردتر است
  • کدام درجه یخچال فریزر سردتر است
  • کدام درجه یخچال فریزر سردتر است
  • کدام درجه یخچال گرمتر است
  • حداقل دمای فریزر
  •  دمای مناسب یخچال و فریزر الکترواستیل
  •  درجه یخچال در تابستان
  • درجه یخچال بالا سرد است یا پایین
  • تنظیم درجه یخچال قدیمی در زمستان
  •  تنظیم درجه یخچال قدیمی در تابستان
  • درجه یخچال بایدروچندباشه
  • درجه یخچال هرچه بیشتر باشد سردتر است
  • سردترین درجه فریزر
  • سردترین درجه یخچال سامسونگ

کدام درجه یخچال سردتر است ؟

دانستن این موضوع که کدام درجه یخچال سردتر است می تواند کمک بسیاری در نگهداری مواد غذایی و هم چنین جلوگیری از یخ زدن آن ها جلوگیری کند. به این دلیل که سردترین درجه در یخچال ها ممکن است سبب یخ زدگی مواد غذایی شود. همانطور که می دانید یخچال درجات متفاوتی دارد و به کمک این درجات شما می توانید دمای یخچال را تا حد مطلوبی که میخواهید تنظیم کنید، اما اگر می خواهید بدانید سردترین درجه فریزر یا یخچال شما کدام است باید به دورترین عدد منفی به صفر برسید. به طور مثال در فریزر ها این درجه ممکن است به منفی ۲۵ درجه نیز برسد اما دمای سرد مناسب برای یخچال ها چیزی بین ۵ یا ۴ است. هم چنین حداقل دمای فریزر و دمای استاندارد در فریزر ها عددی بین منفی ۱۸ یا ۱۹ می تواند باشد.

به طور کلی قصد داشتیم تا در این مطلب شما را با دمای استاندارد فریزر و یخچال آشنا کنیم وبه سوال درجه یخچال بایدروچندباشه پاسخ دهیم.  قطعا متوجه شدید که دمای یخچال و فریزر با توجه به تغییر فصول می تواند متغیر باشد و این یعنی در فصول گرم یخچال خنک تر و در فصول سرد یخچال و فریزر چیزی بین ۱ یا ۲ درجه افزایش دما داشته باشند و شما با رعایت این نکات ریز و هم چنین نکاتی که در این مطلب گفتیم می توانید به طور قابل توجهی طول عمر یخچال و فریزر را افزایش دهید و هم چنین استفاده بهینه تری از آن ها داشته باشید.

نکته ی دیگر این است که با رعایت مواردی که گفتیم، یخچال و فریزر شما می تواند انرژی کمتری مصرف کند و به موتور یا قسمت های دیگر دستگاه آسیب وارد نشود، پس قطعا متوجه اهمیت انتخاب دمای مناسب در هر فصل و تنظیم صحیح درجه یخچال در تابستان یا زمستان شده اید. فراموش نکنید که یخچال و فریزر را در نقطه ای در خانه و آشپزخانه قرار دهید که به هیچ عنوان در معرض مستقیم گرما و سرما نباشد.

همانطور که گفته شد از قرار گیری در کنار لوازم های برقی دیگر اجتناب کنید تا از آسیب های احتمالی که ممکن است به آن وارد شود، جلوگیری کنید و بتوانید از یخچال خود در مدت طولانی با کارایی مانند کارایی اولیه ای که داشت استفاده کنید، زیرا اگر یخچال خراب شود بخشی از آشپزخانه دچار نقص شده و دیگر نمی توانید به راحتی از مواد خوراکی نگهداری کنید.

درجه یخچال بایدروچندباشه /دمای یخچال در تابستان و زمستان تفاوت دارد ؟

همانطور که گفتیم یخچال و فریزر از کالا های مهم در هر خانه ای هستند که به کمک آن ها انواع مواد غذایی مانند گوشت و مرغ و ماهی، انواع سبزیجات و میوه ها و… در طولانی مدت به طور سالم نگهداری خواهد کرد، پس استفاده درست از این وسیله می تواند طول عمر این دستگاه را بیشتر کند اما با تغییر فصول از گرم به سرد معمولا این سوال پر تکرار برای مصرف کنندگان ایجاد می شود که درجه یخچال در زمستان روی چند باشه یا به طور کلی تر درجه یخچال بایدروچندباشه ؟ که در ادامه این مطلب حتما توضیحات کامل تری درباره این سوال خواهیم گفت.

خیلی از افراد اصلا به این موضوع دقت نکرده و حتی نمی دانند که در فصول سرد سال دمای یخچال با فصل های گرم تفاوتی دارد و قطعا توجه به این نکات ریز می تواند طول عمر یخچال و فریزر شما را به طرز قابل توجهی افزایش دهد اما اگر اطلاعات کافی از دمای بهینه دستگاه خود در فصول گرم و سرد سال ندارید ما به شما خواهیم گفت که چه راهکاری را انتخاب کنید.

درجه یخچال در زمستان روی چند باشه

باید بدانید که غذا ها در چه دمایی فاسد می شوند؟ کدام دما در هر فصلی از سال می تواند شرایط مساعدی را برای یخچال و فریزر فراهم کند؟! چه دمایی از یخ زدن مواد غذایی جلوگیری خواهد کرد و یا دلیل آب شدن یخ فریزر در تابستان چیست؟ پس در این مطلب قطعا به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

نکاتی که باید در مورد تنظیم دمای یخچال بدانید!

همه ی این سوالات و در واقع مشکلات گفته شده تنها به یک موضوع مربوط است و آن هم تنظیم دمای یخچال خواهد بود و عدم توجه به این موضوع می تواند مشکلاتی رایج مانند افزایش مصرف انرژی یخچال، بروز خطا در کمپرسور، افزایش استهلاک یخچال، فاسد شدن مواد غذایی در یخچال، آب شدن یخ فریزر باشد.

حال خوب است بدانید که دمای مناسب در یخچال و فریزر در فصول گرم و سرد از چند وجه قابل پیگیری و بررسی است، دانستن این مورد که با توجه به مدل یخچال و فریزر ها می تواند انتخاب دما نیز متفاوت باشد. هم چنین این که برند یخچال چیست نیز بی تاثیر در انتخاب دما نخواهد بود زیرا به طور کلی قطعاتی که نقش در تنظیم دما را نیز دارند هم متفاوت هستند، اما اگر به دنبال تنظیم دما برای یخچال خود هستید باید با توجه به در نظر گرفتن شرایط مختلف اقدام به این موضوع یعنی تنظیم دما کنید.

پس با توجه به این نکات که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت دمای مساعد را برای یخچال انتخاب کنید. نکاتی که باید بدانید عبارتند از در معرض بودن یخچال با نور مستقیم خورشید در فصول گرم که باعث افزایش گرمای فضای بیرونی شده و در نتیجه باعث می شود تنظیم دما با مصرف انرژی زیادی صورت گیرد. در نتیجه بدنه یخچال را باید در مکان مناسبی قرار دهید.

درجه یخچال در زمستان روی چند باشه

هم چنین دور کردن یخچال از لوازمی مانند ماکروفر، فر، اجاق گاز می تواند کمک بسیاری در بهینه سازی دمای یخچال و فریزر داشته باشد. خوب است بدانید دمای داخل یخچال در هر طبقه متفاوت است پس انتخاب یک مکان مناسب برای مواد غذایی نیز می تواند تاثیر گذار باشد که با قرار دادن در جایگاه مناسب می تواند این عمل صورت گیرد.

به طور کلی باکتری ها در دمای بالای ۴ درجه رشد کرده و زنده می مانند از این رو دمای مناسب برای یخچال باید دمای زیر ۴ درجه انتخاب شود یعنی عددی بین ۴ تا ۲ درجه اما برای سبزیجات و میوه ها دمای ۱۰ درجه می تواند مناسب باشد.

درجه یخچال در زمستان روی چند باشه

حال وقت آن است تا به سوال اصلی یعنی درجه یخچال در زمستان روی چند باشه؟ پاسخ دهیم به طور کلی در فصول سرد برای یخچال های ترموستاتی درجه ۲ و یخچال های دیجیتال درجه ۳ یا ۴ و هم چنین فریزر در یخچال های دیجیتال روی دمای ۱۷_ باشد.

حال در فصول گرم بهتر است دمای یخچال ۳ باشد و یخچال هایی با ولوم چرخان دمای ۴ درجه برای فصل تابستان مناسب است هم چنین فریزر یخچال های دیجیتالی در فصل های گرم سال می تواند منفی ۲۰ درجه نیز باشد.

دمای مناسب یخچال و فریزر الکترواستیل

یخچال های الکترواستیل با استفاده از موتور های اروپایی ACC و Secop و هم چنین تکنولوژی Muffler جهت بالا بردن راندمان و کاهش احتمال ورودی مایع به درون کمپرسور هستند و هم چنین تمامی این موارد سبب افزایش طول عمر مفید این یخچال نیز می شود.

تکنولوژی Direct path  و حذف حرکات اضافه مبرد سبب کاهش صدای ۱۵ تا ۲۰ درصدی در یخچال شده هم چنین برای درخشندگی و مقاومت از ورق های الکتروگالوانیزه پیش رنگ کره ای با درخشندگی بالا استفاده می شود. مصرف انرژی این یخچال ها A+  و A++، هم چنین نوار دور درب قابل تعویض و شستشو است حال اگر به دنبال دمای مناسب یخچال و فریزر الکترواستیل هستید باید بدانید در فصول گرم دمای یخچالرا روی ۴ و فریزررا منفی ۲۰ تنظیم کنید و در فصول سرد می تواند دما را ۱ تا ۲ درجه گرم تر کنید.

تنظیم درجه یخچال قدیمی در زمستان یا تابستان 

برای این که بدانید درجه یخچال قدیمی در زمستان و یا تابستان باید روی چه دمایی باشد ابتدا خوب است با یک موضوع کلی آشنا شوید به طور کلی معمولا درجه ی اهرمی یخچال های قدیمی عدد هایی بین ۱تا ۵ و یا ۹ هستند و برای تنظیم این دما در زمستان می توانید آن را روی ۳ قرار دهید، اما برای تنظیم درجه یخچال قدیمی در تابستان شما می توانید آن ‌را روی ۴ یا ۵ قرار دهید.

خوب است بدانید که درجه یخچال در تابستان باید خنک تر از فصول سرد باشد و هم چنین حتما به نکاتی که در قسمت بالا تر به آن ها اشاره کردیم توجه کنید تا بتوانید طول عمر یخچال را افزایش دهید.

سردترین درجه یخچال سامسونگ / آموزش تنظیم یخچال سامسونگ

 

در پاسخ سردترین درجه یخچال سامسونگ یا تنظیم درجه مدل های این شرکت می توان گفت که بهترین دما برای یخچال سامسونگ 3 درجه سانتیگراد و بهترین دما برای فریزر سامسونگ منفی 19 (19-) درجه سانتی گراد می‌باشد. و این شرکت توصیه می کند که یخچال فریزر خود را بین 10 تا 15 سانتی متر از دیوار فاصله دهید تا بهتر کار کند و عمر دستگاه بالاتر برود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • شهرزاد | 29 دی 1402 در 1:11 ب.ظ

    یخچال وفریزر استیلون به هیچ وحه نخرید چون اصلا دمای یخچال وفریزرقابل تغییرنیست و غذا و میوه تا 1روزخراب میشود و فرقی با داخل کابینت ندارد و هرروز به اندازه یک پارچ اب باید از داخل جامیوه و خود یخچال اب جمع کنیم که دلیلش هم مشخص نیست و در کل با قیمت گزاف و زیاد یک جنس تقلبی و اشغال را به مردم تحمیل میکنند و تازه از یخجال های به دردنخور چینی هم بدتر هستند پس هیچ لرومی نیست ازاجناس اشغالتر ساخت ایران که برای گول زدن مردم با برچسب قشنگ و فیک حمایت کنبم نخرید و پولتون رو حروم نکنید یه کلمن یخ بخرید بهتره