اخبار لوازم خانگی

دکور پشت میز ناهارخوری با چند روش ساده اما شیک!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، آیا تا به حال به دیوار خالی پشت میز غذا خوری دقت کردید؟! به طور کلی دیوار ها ...

نهال وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، آیا تا به حال به دیوار خالی پشت میز غذا خوری دقت کردید؟! به طور کلی دیوار ها در هر محیطی نقش فراوانی در دکوراسیون آن محیط خواهند داشت اما یکی از قسمت هایی که اصلا به آن توجه نمی شود، دکور پشت میز ناهارخوری است. در این مطلب به شما چند ایده عالی برای این مکان خواهیم گفت هم چنین در این مطلب می خوانید:

  • تزیین میز ناهار خوری ساده
  • پارچه روی میز ناهار خوری
  • دکور پشت میز ناهار خوری چگونه باشد؟!

همانطور که‌ گفته شد یکی از قسمت هایی که در هر خانه ای معمولا اصلا به آن توجه نمی شود دیزاین دیوار میز ناهار خوری است زیرا به طور کلی هنگام چیدمان خانه معمولا افراد به فکر این هستند که جای مشخصی برای وسیله ها پیدا کنند و با چند شی تزیینی دیوار های اصلی را پر کنند اما آیا تا به حال فکر کردید که دکور پشت میز ناهار خوری می تواند چه جلوه ی زیبایی برای خانه شما به ارمغان بیاورد؟!

بیشتر بخوانید:

لاندری روم چیست و چگونه چیده می شود؟

برای تزیین این دیوار شما راه های مختلفی مانند آینه کاری، کاغذ دیواری، اشیا تزیینی، تابلو و…. را در اختیار دارید، اما این که کدام انتخاب بهتری برای دیوار خانه شما خواهد بود، بستگی به سلیقه خودتان دارد.

فضای غذا خوری در هر خانه ای خیلی مهم است که به چه صورت باشد زیرا معمولا در این مکان افراد خانواده دور هم جمع شده و دقایقی را با هم می گذرانند، پس داشتن یک قسمت مخصوص برای این موضوع می تواند لذت غذا خوردن را نیز افزایش دهد اما در این قسمت بحث اصلی ما میز و صندلی غذا خوری نخواهد بود بلکه توجه شما را به دیوار پشت آن جلب خواهیم کرد.

تزیینات حصیری

دکور پشت میز ناهارخوری با چند روش ساده اما شیک!

یکی از ایده های جذاب برای دیوار پشت غذا خوری می تواند استفاده از لوازم تزییناتی حصیری مانند انواع سبد ها یا گلدان ها یا حتی کلاه های حصیری باشد. به طور کلی اگر از میز و صندلی های ساده و چوبی استفاده می کنید، لوازم حصیری انتخاب مناسبی برای تزیینات دیوار پشت میز شما خواهد بود.

عکس های خانوادگی

همانطور که گفتیم فضایی که در آن غذا می خورید معمولا یک فضای خانوادگی است و در ساعات غذا خوری معمولا افراد خانواده دور هم جمع می شوند. به همین دلیل نصب تابلو هایی با عکس های دسته جمعی خانوادگی و یا عکس های قدیمی خانواده ها می تواند ایده ای بسیار مناسب باشد. البته توجه کنید می توانید از قاب عکس هایی استفاده کنید که نزدیک به رنگ میز غذا خوری باشد.

تخته

یکی‌از عناصری که امروزه علل خصوص در کافی شاپ ها به عنوان شی تزیینی استفاده زیادی از آن می شود، تخته سیاه است. پس اگر دکوراسیون خانه شما حالت مدرن و ساده دارد، در بخش غذا خوری می توانید روی دیوار یک تخته سیاه نصب کنید و روی آن را با هر چیزی که دوست دارید پر کنید. به طور مثال می توانید نام غذا یا غذاهایی که قرار است سرو کنید را بنویسید یا قبل از غذا روی آن چند جای خالی بگذارید و بقیه حدس بزنند که چه کلمه ای در ذهن شما است و از آن به عنوان سرگرمی قبل از آماده شدن غذا استفاده کنید.

گل های پارچه ای

اگر فضای غذا خوری شما در آشپزخانه یا یک محیط کوچک است و دیوار پشت آن خیلی بزرگ نیست پیشنهاد ما به شما استفاده از گل های پارچه ای است. با نصب این گل ها شما می توانید یک فضای رنگی و زیبا در دیوار پشتی میز ایجاد کنید و از غذا خوردن در یک محیط رنگی و شاد لذت ببرید.

نکته ای که بهتر است به آن توجه کنید این است که اگر فضا کوچک است از شلوغ کردن دیوار ها خودداری کنید و با نصب چند تکه گل ساده پارچه ای دیوارتان را تزیین کنید.

ظروف های تزیینی

دکوراسیون های مدرن و لوکس و یا سلطنتی می توانند از این ایده برای تزیین دیوار مورد نظر استفاده کنند، زیرا بسیار جذاب خواهد شد. قطعا بسیاری از ظروف های تزیینی در سایز های بزرگ و کوچک را دیدید که قابلیت نصب روی دیوار های خانه را دارند. پس شما با این ظروف می توانید بخشی از دیوار را تزیین کنید توجه کنید که طرح هایی که انتخاب می کنید مرتبط با سبک‌ خانه شما باشد.

آینه های ایستاده

نصب آینه در هر محیطی جذابیت ان را چند برابر می‌کند از این‌رو دیوار پشت میز غذا خوری نیز می تواند با قرار دادن یک آینه بزرگ ایستاده با قاب های کلاسیک‌ یا ساده و مدرن زیبا تر شود. پس اگر می خواهید که فضا را بزرگ تر و روشن تر جلوه دهید می توانید از آینه های ایستاده بزرگ برای دکور پشت میز ناهارخوری استفاده کنید.

آینه های دکوری

قطعا آینه ها زمانی که با برش به اشکال هندسی مختلفی در می آیند ایده جذاب برای تزیین و دکور هر فضایی هستند حال اگر به دنبال ایده ای برای دکور پشت غذا خوری هستید می توانید از آینه های دکوری استفاده کنید و خیلی این موضوع را پیچیده نکنید.

پنجره های چوبی

اگر به دنبال یک دکور سنتی هستید استفاده از پنجره های چوبی کوچک یا بزرگ ( با توجه به اندازه خانه و دیوار) می تواند ایده ای عالی باشد. در واقع نصب این پنجره ها روی دیوار به عنوان یک دکوری سنتی و زیبا می تواند یاد اور دوره های گذشته باشد. هم چنین ما بین این پنجره ها استفاده از تابلو های خانوادگی را فراموش نکنید.

‌کاغذ دیواری

یکی از ایده هایی که معمولا امروزه به شکل زیادی در خانه ها میبینیم استفاده از کاغذ ودیواری در جای جای خانه است اما اگر‌ به دنبال تزیین دیوار پشت میز غذا خوری با کاغذ دیواری ها هستید. به شما توصیه می کنیم از کاغذ دیواری های طرح دار استفاده کنید با توجه به سبک خانه شما می توانید طرح منظره ای را انتخاب و آن را نصب کنید.

تابلو

استفاده از انواع تابلو های بزرگ و کوچک و یا عکس هایی خاص می تواند از جذاب ترین ایده ها برای تزیین هر دیواری باشد و در رابطه با دیوار پشت میز غذا خوری شما با توجه به سبک ‌میز ناهار خوری که دارید می توانید تابلو را انتخاب کنید. به طور مثال اگر از یک میز ساده دو یا سه نفره استفاده می کنید تابلو هایی با نوشته های انگلیسی می تواند مناسب باشد یا اگر از سبک خانه شما فضایی سنتی دارد نوشته های فارسی با خط های نستعلیق و خاص می تواند از دیگر پیشنهادات ما برای نصب دیوار های پشت میز شما باشد و یا اگر از فضایی سلطنتی و قدیمی استقبال می کنید می توانید از تابلو های بزرگ با قاب های طلایی استفاده کنید.

تزیین میز ناهار خوری ساده

برای تزیین میز ناهار خوری ساده باید از لوازم ساده و شلوغی کمتر استفاده کرد، پس اگر شما طرفدار زیبایی در سادگی هستید و برای تزیین میز غذا خوری زمانی که مهمان دارید به دنبال ایده های ساده هستید این قسمت را از دست ندهید. به طور کلی شمع و گل و گلدان ها به عنوان شی تزیینی روی میز ها به حساب می آیند و برای داشتن این تزیینات به شکل ساده باید اجزای روی میز را به حداقل رساند زیرا سادگی‌در شلوغی گم می شود.

پس برای داشتن چیدمان ساده میز غذا خوری بهتر است از هر چیزی به شکل تک رنگ استفاده کنید به طور مثال اگر از بشقاب ها و ظروف سفید ساده استفاده کردید، یک دستمال سفره رنگی اما بدون طرح انتخاب کنید و در عین حال یک گلدان کوچک در وسط میز به همراه غذا ها می تواند تزئینی ساده اما زیبا باشد.

حال اگر می خواهید کمی به میز خود رنگ بدهید می توانید از لوازم طرح دار استفاده کنید و در کنار آن استفاده از جا شمعی های نقره ای باریک ایده ای دیگر‌برای میز غذا خوری ساده خواهد بود. برای چیدمان های ساده لازم نیست همیشه رنگ های نود انتخاب شوند بلکه با یک سبک طرح دار از هر وسیله ای می توان نفسی تازه به چیدمان های ساده خود بدهید.

پارچه روی میز ناهار خوری

یکی دیگر‌از اجزای روی میز ها که تاثیر زیادی در چیدمان روی آن ها خواهد داشت استفاده از رومیزی است. به طور کلی این تکه پارچه می تواند نقش پر رنگی را در زیبایی میز شما به ارمغان بیاورد به همین دلیل برای انتخاب پارچه روی میز ناهار خوری باید بهترین سلیقه خود را نشان دهید زیرا به عنوان بیس چیدمان روی میز تاثیرگذار خواهد بود.

خوب است بدانید اگر میز شما در آشپزخانه قرار دارد، یکی از رومیزی هایی که هیچ وقت قدیمی نخواهد شد طراحی های چهار خانه است. به طور کلی استفاده از این رومیزی ها در آشپزخانه بسیار رایج و زیبا خواهد بود. پس با توجه به لوازم آشپزخانه می توانید طرح چهارخانه با رنگ مورد نظرتان را به عنوان رومیزی انتخاب کنید.

پارچه های گلدار از دیگر طرح هایی هستند که همیشه زیبایی و نشاط را به همراه دارند پس می توانید به عنوان رومیزی از آن ها استفاده کنید.

حال اگر بخواهیم این موضوع را کمی باز تر کنیم قبل از خرید رومیزی بهتر است به یک سری نکات مانند اندازه، شکل و فرم میزتان توجه کنید. هم چنین جنسی که برای پارچه رومیزی انتخاب می کنید بسیار حائز اهمیت است زیرا این پارچه در معرض انواع غذا و خوراکی است و ممکن است لکه شود.

در صورتی که در برخی موارد پاک کردن یک سری لکه ها از روی پارچه ها بسیار سخت خواهد بود به طور کلی طرح هایی مانند رانر، قلاب بافی،بافت و یا انواع پارچه های نخی، مخمل،کتان و ساتن بسیار رایج شده و می توانند انتخاب های خوبی برای پارچه رومیزی باشند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟